Казка "Дивна історія про частини мови"

Про матеріал
"Дивна історія про частини мови" - це мотиваційна казка, яка, на нашу думку, зацікавить учнів початкової школи під час знайомства з такими частинами мови, як іменник, прикметник, дієслово. Протягом всієї казки сформований приблизний діалог вчителя з учнями класу, що допоможе, на наш погляд, одночасно запам`ятовувати дітям деякі характеристики цих частин мови. Казка може бути використана як елемент уроку, так і повністю урок може бути створений на підставі цієї казки.
Перегляд файлу

                                                                                             Іовчева В.В.

                                                                            вчитель початкових класів

                                                              Бросківського ЗЗСО

                                                                     Сафьянівської громади

                                                        Одеської області                            

                                Дивна історія про частини мови

(мотиваційна казка для уроків української мови в початкових класах)

Була собі така країна Мова. А в цій країні існували міста.

 В одному місті жили тільки слова-предмети. Тобто, кожен предмет мав свою назву,  ім`я. Тому місто так і називалося – Іменник. І відповідали ці слова-іменники на питання хто? Або що?

  • Діти, які предмети, що нас оточують, могли б жити в місті Іменник? (сонце, учень, школа…)
  • Назвіть  до запропонованих вами слів питання…

Якщо це будуть такі питання, як хто? що?, то прикордонники обов`язково ці слова пропустять до міста Іменник.

ЗАВДАННЯ …

То ж жили вони добре, ніколи не сварилися, але в житті не було ніяких емоцій, кольорів… Ніхто їм ніколи не говорив компліменти про те, які вони гарні, не називали їх ознаки, тобто, прикмети…

  • А які, діти, можуть бути ці предмети? (сонце (яке?) яскраве, учень (який?) відповідальний, школа (яка?) велика…)
  • Які питання ми  дібрали до слів, що означають ознаку предмета, або називають прикмети предмета?... (який, яка, яке, які? Чий, чия, чиє, чиї?

Місто, де жили слова, які називали ознаку предмета (прикмету предмета)  називалося місто – Прикметник.

ЗАВДАННЯ …

Цим мешканцям теж не пощастило, бо вони хоч і називали ознаку, але не знали назву предмета, про якого вони говорять.

Тоді голови міст домовилися про дружбу та співпрацю слів. Стало жити веселіше: у кожного предмета з`явилася ознака (прикмета). Літо стало тепле, дівчина – прекрасною, яблуко – смачним…  А у кожної ознаки (прикмети) міста Прикметника з`явився предмет, якому можна було зробити комплімент, описати його та розказати який цей предмет та чий він (вовчий, шкільний і т.і.)

ЗАВДАННЯ …

Почули якось мешканці міста Дієслово про дружбу та співробітництво двох міст: Іменника, де жили предмети, та Прикметника, де жили ознаки (прикмети) предметів, та почали заздрити. Але запропонувати свою дружбу мешканцям цих міст не хотіли. Вони стрибали, але не зрозуміло було, хто стрибає і який він – той, хто стрибає. Співали, але не чутно було хто співає, що співає і яку пісню співає…

  • Хто може співати? (соловейко)
  • Який може бути соловейко? (голосистий)
  • Що може співати? (пісню)
  • Яка може бути пісня? (весела)

Сумно стало словам, які означали дію, бо вони не знали значення слова ДІЯ. Тому що слово ДІЯ мешкало у місті Іменник. Вони не знали, що в країні Мова слова-дієслова мали таке велике значення. Бо слово ВЕЛИКЕ мешкало у місті Прикметник.

  • Як  допомогти мешканцям міста Дієслово? …
  • ЗАВДАННЯ … Робота в групах, парах.

Підсумок: Створення речення з трьох слів (дієслово, прикметник, іменник).

Приклади. Пливе білий  пароплав. Дув сильний вітер. Гріло ласкаве      сонечко. Світила яскрава зірочка.

Міцна дружба Перемогла міцна дружба!

  •  ЗАВДАННЯ … Визначити частини мови в реченні.

 

 

 

                                             

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Уколова Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 серпня 2021
Переглядів
3211
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку