Казка про країну функцій

Про матеріал
Вчитель математики Тарасівської гімназії Пологівської МР Запорізької області Савран Віра Миколаївна К А З К А про КРАЇНУ ФУНКЦІЙ . * * * * * ************ * * * * * * * Бігав маленький гномик по лісу, бешкетував, батьків не слухав, нічого не читав, рахувати не вмів, тому з року в рік мав той самий зріст, невелику вагу серед однолітків, які набирали знань, ваги, поваги від дорослих. Одного разу зустрів Гномик Мудру Сову, яка подивилась на нього і сказала: « Чи знаєш ти, чому не ростеш?» Гномик зупинився, наче спіткнувся . Він ніколи не задавався таким питанням. « Дійсно, чому я не росту?» - подумав він і звернувся до Мудрої Сови: « А ви можете мені підказати, чому я не росту?». «Так, можу. Ти бігаєш по лісу, який знаєш вздовж і впоперек. І ніде більше не бував. А хочеш, я покажу тобі іншу країну. Цікаву і корисну». Тут підбігли ще гноми, старші від нього, і попросили розповісти і їм. «Я проведу вас по країні функцій» - почала Мудра Сова - 1. Закрийте очі і уявіть цю країну. Що ви побачите в цій країні? Графіки – фігури, числа, точки, таблиці. Формули, формули, формули. . . 2. Хто ж живе в цій країні? – запитав Гномик. а) Всім править великий Містер Х. Він незалежний, гордий цим, але добродушний і дає можливість підставляти себе в різні формули. У нього є своя область чисел, він називає її областю визначення. Але для кожної функції є свій район, куди входять не всі числа, а тільки ці, при яких ця функція існує і добре живе. б) Є у Містера Х партнер, Містер У , але він завжди залежний. Яке число дасть Містер Х , з таким числом Містер У і обчислює своє значення. Тільки іноді Містер У просить Містера Х: « Забери число нуль, або від’ємні числа, бо тоді мене немає, я не існую, а в моєму графіку буде прогалина». Містер Х задовольняє прохання і створює для кожної функції свій район визначення. Але щоб функції не ображались, то цей район він дозволяє називати теж областю визначення. 3. «Де живуть всі функції та їх графіки- фігури?» - запитав один із гномів. - «В системі координат. Це вона запрошує в гості всі функції. Кожній допоможе показати себе», - відповіла мудра Сова , - « Ви бачите, ось неподалік стоять дві прямі, та не прості, а ті , що перетинаються під прямим кутом, вони утворюють систему координат. В її квадратиках живуть точки, які належать графікам різних функцій». 4. « А багато функцій живе у країні?» - « Поки що дві. Але згодом країна поповниться ще кількома. Вони незвичні, але цікаві». 5.На останок Мудра Сова сказала: « Вам треба розширювати ваш кругозір, щоб рости, розвиватись і добирати ваги і визнання дорослих учнів, які вже знають про цю країну. Бажаю вам всім наполегливості і зосередженості у вивченні основ математики, бо в неї багато ще незвіданих вами країн і кожна цікавіша за попередню. Бажаю успіхів», - і полетіла собі у простір мудра і вільна.
Перегляд файлу

Вчитель математики Тарасівської гімназії

Пологівської МР Запорізької області

Савран Віра Миколаївна

К А З К А  про  КРАЇНУ ФУНКЦІЙ .

* * * * * ************ * * * * * * *

    Бігав маленький гномик  по  лісу, бешкетував, батьків не слухав, нічого не  читав, рахувати не вмів, тому  з року  в  рік мав той самий зріст, невелику  вагу серед однолітків, які набирали знань, ваги, поваги від дорослих. Одного разу зустрів Гномик  Мудру Сову, яка  подивилась на нього  і сказала: « Чи знаєш ти, чому   не ростеш?»    Гномик зупинився, наче спіткнувся . Він ніколи не задавався  таким питанням. « Дійсно, чому  я  не росту?» - подумав він і  звернувся до Мудрої  Сови:                 « А ви можете мені підказати, чому я не росту?».  «Так, можу. Ти бігаєш по лісу, який знаєш вздовж і впоперек. І ніде  більше  не бував. А хочеш, я покажу  тобі іншу  країну. Цікаву  і  корисну».

        Тут підбігли ще гноми, старші від нього, і попросили розповісти  і  їм.

«Я  проведу  вас по країні функцій»  - почала Мудра Сова -

1. Закрийте очі і уявіть цю країну. Що ви  побачите  в  цій країні?

 Графіки – фігури, числа, точки, таблиці. Формули, формули, формули. . .

2. Хто ж живе  в  цій країні? – запитав Гномик.

а) Всім править  великий Містер Х. Він незалежний, гордий цим, але добродушний  і  дає  можливість підставляти себе  в  різні формули. У нього  є  своя область чисел, він називає  її областю  визначення. Але для  кожної функції є свій  район, куди входять не всі числа, а  тільки ці, при яких ця функція існує і добре живе.

б) Є  у  Містера Х  партнер, Містер У , але  він завжди залежний.

Яке число дасть  Містер Х ,  з таким числом  Містер У  і   обчислює своє значення. Тільки іноді Містер У просить Містера Х: « Забери   число нуль, або від’ємні числа, бо тоді  мене  немає, я  не існую, а  в моєму графіку  буде  прогалина». Містер Х задовольняє  прохання  і  створює для  кожної функції свій район визначення. Але щоб функції не ображались, то  цей район він дозволяє називати теж областю визначення.

3. «Де живуть всі функції та їх графіки- фігури?» - запитав один із гномів.    

 - «В системі координат.  Це вона запрошує   в гості    всі функції. Кожній допоможе показати себе», - відповіла мудра Сова , - « Ви бачите, ось неподалік стоять дві прямі, та  не прості, а  ті , що  перетинаються під прямим кутом, вони утворюють систему координат. В її квадратиках живуть точки, які належать графікам різних функцій».

4. « А багато функцій живе  у  країні?»  -  « Поки що дві. Але згодом країна поповниться ще кількома. Вони незвичні, але цікаві».

5.На останок Мудра Сова  сказала: « Вам треба розширювати ваш кругозір, щоб рости, розвиватись  і  добирати ваги  і  визнання дорослих учнів, які  вже знають про цю країну. Бажаю вам всім  наполегливості  і  зосередженості  у  вивченні основ математики, бо в неї багато ще незвіданих  вами країн і кожна цікавіша  за  попередню. Бажаю успіхів»,  - і полетіла  собі  у простір  мудра  і  вільна. 

 

 

docx
Додано
23 лютого 2022
Переглядів
339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку