Казка В.Сухомлинського " Як Їжачиха приголубила своїх їжачат"

Про матеріал
Діти знайомляться з моральними чеснотами : доброта, любов; що таке бути гідним- добрим, привітним; не гідно -бути злим , жадібним. В кожній сїм'ї повина бути любов, повага до кожного члена.
Перегляд файлу

Заняття ознайомлення із соціумом з використанням  казки

В. Сухомлинського “Як їжачиха приголубила своїх їжачат”

(для дітей  3-4 років життя, 2021р.)

                                                                 Підготувала:

                                                                 Луценко Н.О.

Тема:Читання казки В.Сухомлинського “Як їжачиха приголубила

          своїх їжачат”

Мета: Ознайомлювати дітей з основними моральними чеснотами:

           доброта,  любов; пояснити, що гідно бути добрим, привітним

           і негідно бути грубим,  не добрим (злим, жадібним); вчити

           розуміти значення вчинків і слів: (добре, погано); виховувати

           любов і повагу між членами сім'ї.

Обладнання: іграшки: їжак, зайчик; казка В.Сухомлинського “Як їжачиха

 приголубила своїх їжачат”.

                                         Хід заняття

І етап - комунікативна діяльність

- Дітки, послухайте вірш і скажіть про кого він?

 Хто вас дітки, ніжно любить,

 Хто вас пестить і голубить,

 Завжди скрізь буває з вами

 Відгадайте, хто це?...(мама)

- Так, хто це?- хто вас ніжно любить, пестить, голубить?

- Вірно, це мама.

- Заплющить, будь ласка, оченята і уявіть кожен свою маму.

Дидактична вправа ”Назвіть пестливі слова про маму”

(мама, мати, матуся, матінка, матусенька,...)

-А ще маму називають ненька. Давайте запамятаємо це слово.

“Покладемо” в долоньку,  пригорнемо  до свого серденька.

- Люди, дорослі і малі відносяться до живої природи, А ще до живої

природи належать - тварини. В кожної людини є сім'я, так і у тварин є сім'я. Послухайте загадку та відгадайте:

Повзун повзе, голки везе,

А як привезе, то кожух зіш/є.(їжак)

(вихователь показує іграшку)

-У їжака сім'я: їжачиха з їжачками. Їжачиха хоче подарувати казочку,

тож сідайте тісненько рядком та слухайте ладком.

ІІ етап - пізнавальна діяльність

Читання казки В.Сухомлинського “Як їжачиха приголубила своїх їжачат”

        У їжачихи було двоє їжат. Мов клубочки, кругленькі, з маленькими голочками, Одного разу покотилися клубочки поживи шукати. котяться

садом, котяться городом, аж бачать зайчик їсть солодку  моркву.

І їжаченятам захотілося моркви покуштувати. Ледве висунули маленькі голівки, а зайчик як крикне:

- Геть звідси, гидкі, колючі!

Покотилися клубочки до матусі, плачуть.

-Чого ви плачете, дітки? - питає мати.

- Зайчик он каже, що ми гидкі, колючі - плачуть їжаченята.

Їжачиха пригорнула маленьких, приголубила:

- Та хіба ж ви колючі, дітки мої ріднесенькі - заспокоює вона. - Волоссячко у вас м’якеньке, як льон. Та ви ж пухкі, мов м’ячики…

Дидактична вправа “Запитую - відповідай”

  • Про кого ця казочка? (Про їжачиху та їжачат)
  • Кого зустріли їжаченята? (Зайчика)
  • Чому зайчик не дав скуштувати моркву? (Він був сердитим, жадібним, злим)
  • Що сталося з маленькими їжачками? (Вони заплакали і побігли до своєї мами)
  • Які дітки у їжачихи? (Пухнасті, м’якенькі, мов клубочки)
  • Діти, наша гостя - їжачиха пропонує вам відпочити. Ми побудемо

їжаченятами.

Фізхвилинка:

1-2--3- повернись ів маленького їжачка перетворись.

  • походимо, як їжачки;
  • покотимося;
  • пошукаємо, позбираємо грибочки;
  • подружимося.

          1-2-3- повернись в діточок перетворись.

    ІІІ етап - перетворювальна діяльність

  • Малята, давайте порівняємо героїв казки.

      Дидактична вправа “Який герой казки?”

     -Зайчик який? ( На дотик: гладенький, пухнастий, м’якенький, гарненький…)

  - А в казочці, який зайчик? (Злий, сердитий, жадібний, крикливий)

- Мама- їжачиха яка? (колюча, але добра, ніжна, лагідна, чуйна…)

Дидактична вправа “Покажи, як у казці”

(Вихователь роздає наголівники: Мама- вихователь, їжачата- дітки (3 дитини)

  • Я  мама-їжачиха, а ви мої дітки. Підбігайте до мене та плачучи розповідайте, що з вами скоїлося.

Розігрування:

  • Любі мої, дітки, чому ви плачете?

Їжачата: Ми колючі, гидкі, так сказав зайчик.

вихователь обіймає, приголубила своїх їжачат та каже:

-Та хіба ви колючі, діточки мої рідненькі. Волоссячко у вас м’якеньке,

як льон. Та ви ж пухкі, мов м’ячики...

  • В народі кажуть:”В кого ненька - в того голівка гладенька”
  • Діти, не завжди зовнішній вигляд співпадає, як у людей так і у тварин.

ІV етап - оцінно - контрольна діяльність

  • Хто написав казочку ”Як їжачиха приголубила своїх їжачат”?
  • Який зайчик був у казці?
  • А яка мама - їжачиха?
  •  Як вона заспокоїла своїх їжачат?
  • Як ви гадаєте, кому легко жити: жадібному, злому, сердитому чи доброму, лагідному?
  • Любі діти!

Не бийтеся, не сваріться,

Майте в серці ви добро

Нехай завжди зігріває вас воно.

docx
Додав(-ла)
Луценко Наталя
Додано
8 червня 2021
Переглядів
1641
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку