Казкова вистава “Чарівна сметана”
Мета: Полинути з дітьми у світ чарівної казки. Познайомити з різновидами театру. Розвивати артистизм, виразність читання. Виховувати почуття чесності, товариськості. Прищеплювати любов до книги.
Вступне слово вчителя. Невеличка розповідь про різновиди театру, любов до казки.
Фея.
За лісами, за морями
А за брамами отими
Чарівними, золотими
Диво-казка походжає.
Нас гостинно припрошає
До веселої господи.
Де від Заходу до Сходу
Щастям повняться простори,
Де зникають біль і горе,
Де чарівні жари-птиці
З квітів п’ють нектар-водицю.
Помічниця феї:
Мчить додому на крилятках,
Де хитресенька лисичка
Всім дарує небелички,
А розпатлана Яга
Всіх не любить, всіх страха.
Там маленька мишка сіра
Ріпку витягти зуміла,
Мир богатирі пильнують,
Все за зміями полюють.
Диво-диво-дивина-
Ця чарівна сторона.
Ведучий 1. Існує книг багато на землі,
Вони цікаві, мудрі та повчальні.
Та кожен з нас, дорослий чи малий,
Казки читає – дуже вони гарні.
Ведучий 2. Казка – це світ, чарівний та незнаний.
Казка – це диво, сповнене краси.
Поринуть в казку – це ж бо так цікаво,
Це справді свято, радість для душі.
Ведучий 3.
У казці звірі свою мову мають.
Дерева розмовляють, мов живі.
Добро і правда завжди зло далають,
Тому і люблять казку діти всі.
Казка.
Від всіх казок низенький вам уклін.
Я Казка мудра, хочу вам сказати,
Що кожен з вас повинен мене знати.
Бо кажуть казка вчить на світі жити,
Та правду й волю завжди боронити.
Я, друзі, Казка добра і чарівна.
Мене ви знаєте і любите, мабуть.
1-ий клоун.
І веселих, і сумних,
Хіба можемо прожити без них?
2-ий клоун.
Якби не казка, хто б і знав,
Що стільки є чудес на світі,
І хто б завісу відкривав у світ,
В якому грають діти!
3-ій клоун.
Добрий день, хлопці-молодці,
Добрий день, дівчатка наші милі!
4-ий клоун.
Казку хочете послухать?
То всідайтеся зручніш,
Ми почнемо чим скоріш.
1-ий клоун. Не за горами високими, не за лісами дрімучими, а у тридесятому царстві є країна Казкарія.
2-ий клоун. Ви запитаєте, як туди потрапити?
3-ій клоун. Іти до села Витребеньки,
Що від нас далеченько,
Іти прямо, де велика яма,
Потім із-за рогу
Навприсядки через дорогу.
4-ий клоун.
Потім трохи поповзти на пузі
У тому зеленому лузі,
Де Іван телят пасе.
От і все!
Мишенята.
Якщо довго, довго, довго,
Якщо довго по доріжці,
Якщо довго по стежинці
Бігать, топать і стрибать,
То напевно, то можливо,
Можна в школу нам прийти!
А-а! Вчаться там діти великі й малі,
А-а! Знань їм багато дають вчителі,
А-а, там навчаються читати,
А-а, і писати й рахувати,
А-а, там цікаво всім завжди!
(запитують): Ви хто такі?
Клоуни: Ми – клоуни. Ось слухайте.
1-ий клоун.
Я – веселий клоун Бяшка,
В мене золота рубашка,
Очі – дивні самоцвіти,
Люблять мене всі дорослі й діти!
2-ий клоун.
Ну, а я Бурчун гарненький,
Маю носичок маленький,
Дуже люблю капості робити
І маленьких діток веселити.
1-а Мишка. А з якої ви школи?
2-а Мишка. З неповної чи з середньої?
3-ій клоун.
Сама ти з середньої!
А ми з найкращої!
Хіба не бачиш: усі ми пригожі,
На свиню схожі.
4-ий клоун. Тільки, цур, не я!
1-ий клоун. І не я!
2-ий клоун. І не я!
3-ій клоун. А хто ж тоді?
1-ий клоун. Вона! (показує на Лисичку, і всі зникають)
Лисичка.
Я руда, низького зросту,
Хитра і довгохвоста,
На курей я вельми ласа,
В них таке смачненьке м’ясо,
Вовку-брату я сестричка,
А зовуть мене Лисичка.
1-ий клоун. (підходить)
Ой, не задавайся! Ти хоч віршик зможеш розказати?
Лисичка.
Авжеж. Складаю цей віршик рядок у рядок,
Для всіх, скільки є їх у світі діток,
Для всіх. Що у місті живуть, чи в селі,
Для всіх, хто веселі, для всіх, хто малі.
2-ий клоун. А про кого ж ти хочеш нам розповісти?
Лисичка. А хоч би й про кота.
3-ій клоун. Про якого?
Лисичка.
Про Мурчика.
Котик Мурчик плаче зранку,
Бо на вушку має ранку,
Полював на мишенят,
Бо матуся вчила,
Одна мишка утекла,
А друга – вкусила.
Лисичка і клоуни виходять. З’являється котик Мурчик, плаче.
Кіт.
Ой-ой-ой! Як вухо болить! (знаходить глечик)
О! Сметана! Це, мабуть, Мишенята залишили. З’їсти, чи ні? Як з’їм, то це ніби вкрав. Але ж я тільки трішечки. Ох, яка ж добренна. (їсть) Ням-ням!
Мишенята. Що це ти робиш?
Кіт. Нічого, просто гуляю.
1-а Мишка. А ти не знаєш, хто з’їв оцю сметану? Не ти?
Кіт. Я? І не думав! А-а-а! Розумію, тут був Барбос. Це він її і з’їв!
2-а Мишка. Ох, бідний Барбос!
Кіт. Так, бідний, йому тепер попаде.
1-а Мишка. Що попаде, то попаде! Адже сметана чарівна. Той, хто її з’їв, обов’язково осліпне, оглохне, а тоді в нього хвіст відвалиться!
Кіт (з острахом). Осліпне?! Оглухне?! Ой, Боже!?
1-а Мишка. Так. Бідний Барбос.
Кіт. Хто бідний? Барбос? (бігає, хвилюється)
2-а Мишка. А хто ж іще? Він же з’їв сметану. А ти чого хвилюєшся? Ти ж навіть і не бачив її.
Кіт. Ні, ні, ні! Я її... не... чіпав! (в сторону) як страшно!
А може Барбоса можна якось спасти?
Мишенята. Можна!
Кіт. Як? Кажіть швидше!
1-а Мишка. А чому ти так хвилюєшся? Барбос повинен у всьому зізнатися.
Кіт. А якщо не зізнається?
2-а Мишка. Тоді у нього хвіст відвалиться.
Кіт. А якщо сметану з’їв не Барбос?
1-а Мишка. Тоді з ним нічого не станеться, (далі тихіше) а той , хто з’їв...
Кіт.
Що ти кажеш? Нічого не чую, що говориш?
1-а Мишка. Барбос з’їв сметану, а ти нічого не чуєш? Так, зараз твій зір перевіримо. Закрий на хвилину очі. (Мишенята ховаються), а тепер відкрий.
Кіт. Ой, Мишенята, де ви? Не бачу! Що мені робить? Я уже сліпну. Незабаром у мене і хвіст відвалиться. Діти, допоможіть мені, поки я ще чую, що мені робити?
(діти радять зізнатися)
Ну, добре. Мишенята. Це я з’їв сметану. Ви мені пробачите?
1-а Мишка. От і добре, що зізнався. За правду не б’ють.
(з’являються клоуни і Лисичка)
1-ий клоун. Ну що, дізнались, хто з’їв сметану?
2-а Мишка. Так, дізнались. Ми хотіли, щоб Мурчик був чесним котом. А ти що хочеш?
2-ий клоун. А я найбільше хочу зробити так, щоб діти були завжди щасливими у всьому, всьому світі!
Лисичка.
А що для цього треба?
Прозоре й чисте небо,
І сонце променисте,
І неодмінно пісня!
Співають разом пісню “Усмішка”
Добрий погляд гріє все навкруг,
І від нього кожна квіточка розквітне,
Усміхнись, мій милий, добрий друг,
І до тебе все всміхнеться так привітно.
Приспів:
І тоді на цілий свт
Розіллється твій привіт,
Подолає зразу всіх,
Що мають власті,
З нерішучого струмка
Враз утвориться ріка,
Бо від усмішки народжується щастя.
1-ий ведучий.
Ну що, сподобалося вам у країні Казкаріїї?
Схочеш сам піти в цей край,
То маршрут запам’ятай:
2-ий ведучий.
Треба йти спочатку прямо,
Потім вліво повернуть,
А тоді поміж дубами
Поведе направо путь.
3-ій ведучий.
Після цього вже помалу
Чимчикуй, куди попало,
Як від втоми не впадеш,
В цю країну попадеш!
Учитель.
Дякуємо всім за увагу! До нових зустрічей!
1