кейс-урок "Дзеркало"

Про матеріал
Розробка кейс-уроку по темі "Дзеркало", який поєднує знання (по суті інтегрований урок) з фізики та хімії. Можна використовувати і як позурочний захід для учнів 7-9 класів
Перегляд файлу

Кейс-урок на тему: Хто на світі всіх миліший?

І. Організаційний момент                                                                                                       10 хв

Вправа «Чарівна скринька»: кожен учасник підходить до коробки, дивиться всередину і каже одну хорошу річ про людину, яку там побачив, не відкриваючи секрет, хто там.

Модератор: Ви можете уявити собі життя без дзеркала? Прокинулися вранці – і не побачили свого відображення. Здається, незначна дрібничка. Але який душевний дискомфорт! Недаремно казкових персонажів в якості покарання позбавляли відображення. Сьогодні ми поговоримо про дзеркала. Що таке дзеркало? У чому його сила? Звідки воно з`явилося? Як його виготовляють? На ці та інші питання ми спробуємо сьогодні відповісти, мандруючи загадковим світом дзеркал!

Давайте спочатку послухаємо, що думають про дзеркало фіксіки.

Перегляд відео з фіксіків: https://www.youtube.com/watch?v=Fc53aaGl4HI\                     2 хв                 

 

Поділ на 3 команди: фото відомого фізика (Альберт Ейнштейн), хіміка (Дмитро Мендєлєєв), історика (Вікентій Хвойка).                                                                                                            3 хв

 

Продукт: заготовки  3 дзеркала – діти дають відповіді на запитання з елементами візуалізації.

 

Робота в командах:                                                                                                                    20 хв

Команда істориків:

Команда фізиків:

1. Які закони геометричної оптики «працюють» в дзеркалах?

2. Як повязані між собою кут падіння і відбивання?

3. Зображення у дзеркалі уявне чи реальне? Що означає «уявне»?

4. Що таке «запальні дзеркала» Архімеда?

Команда хіміків:

1. Які метали використовують для виготовлення дзеркал?

2. Які  хімічні  процеси лежать в основі виготовлення скляних дзеркал зі срібним покриттям?

3. Яким металом можна замінити коштовний метал – срібло при виробництві дзеркал?

4. Яке дзеркало не «обманює», дає високоякіснее відображення?

Презентування продуктів                                                                                                              15 хв

Експериментальна частина:                                                                                                       10 хв

Ми в змозі в лабораторних умовах отримати «срібне дзеркало».

Дослід «Реакція срібного дзеркала»:

Реактиви та обладнання: колба або пробірка, скляна палочка, стакан з гарячою водою, розчин нітрата срібла, аміак, формалін.

В колбу налити 1/4 об’єма 2%-й розчин нітрату срібла, поступово додбавляти розчин аміаку до тих пір, поки не розчинеться утворений осад. Обережно до розчину по стінках долити 0,5–1 мл формаліна і ставлять колбу в гарячу воду. Згодом утворюється срібне дзеркало.

 

Перегляд відео про прикмети:

Кахут по командах                                                                                                                           10 хв

І місце – по 20 уалів, ІІ місце – по 15, ІІІ місце – по 10

 

Рефлексія (роздати заготовки, академіки дають відповіді на запитання):                                 5 хв

1. Де ви використаєте отримані знання в житті?

2. Який факт про дзеркало  ви найкраще запам’ятали?

3. З яким покриттям ви обрали дзеркало для себе?

4. У які прикмети про дзеркало ви вірите?

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
Додано
25 березня
Переглядів
168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку