Кейс-урок на тему: Хто на світі всіх миліший?
І. Організаційний момент 10 хв
Вправа «Чарівна скринька»: кожен учасник підходить до коробки, дивиться всередину і каже одну хорошу річ про людину, яку там побачив, не відкриваючи секрет, хто там.
Модератор: Ви можете уявити собі життя без дзеркала? Прокинулися вранці – і не побачили свого відображення. Здається, незначна дрібничка. Але який душевний дискомфорт! Недаремно казкових персонажів в якості покарання позбавляли відображення. Сьогодні ми поговоримо про дзеркала. Що таке дзеркало? У чому його сила? Звідки воно з`явилося? Як його виготовляють? На ці та інші питання ми спробуємо сьогодні відповісти, мандруючи загадковим світом дзеркал!
Давайте спочатку послухаємо, що думають про дзеркало фіксіки.
Перегляд відео з фіксіків: https://www.youtube.com/watch?v=Fc53aaGl4HI\ 2 хв
Поділ на 3 команди: фото відомого фізика (Альберт Ейнштейн), хіміка (Дмитро Мендєлєєв), історика (Вікентій Хвойка). 3 хв
Продукт: заготовки 3 дзеркала – діти дають відповіді на запитання з елементами візуалізації.
Робота в командах: 20 хв
Команда істориків:
Команда фізиків:
1. Які закони геометричної оптики «працюють» в дзеркалах?
2. Як повязані між собою кут падіння і відбивання?
3. Зображення у дзеркалі уявне чи реальне? Що означає «уявне»?
4. Що таке «запальні дзеркала» Архімеда?
Команда хіміків:
1. Які метали використовують для виготовлення дзеркал?
2. Які хімічні процеси лежать в основі виготовлення скляних дзеркал зі срібним покриттям?
3. Яким металом можна замінити коштовний метал – срібло при виробництві дзеркал?
4. Яке дзеркало не «обманює», дає високоякіснее відображення?
Презентування продуктів 15 хв
Експериментальна частина: 10 хв
Ми в змозі в лабораторних умовах отримати «срібне дзеркало».
Дослід «Реакція срібного дзеркала»:
Реактиви та обладнання: колба або пробірка, скляна палочка, стакан з гарячою водою, розчин нітрата срібла, аміак, формалін.
В колбу налити 1/4 об’єма 2%-й розчин нітрату срібла, поступово додбавляти розчин аміаку до тих пір, поки не розчинеться утворений осад. Обережно до розчину по стінках долити 0,5–1 мл формаліна і ставлять колбу в гарячу воду. Згодом утворюється срібне дзеркало.
Перегляд відео про прикмети:
Кахут по командах 10 хв
І місце – по 20 уалів, ІІ місце – по 15, ІІІ місце – по 10
Рефлексія (роздати заготовки, академіки дають відповіді на запитання): 5 хв
1. Де ви використаєте отримані знання в житті?
2. Який факт про дзеркало ви найкраще запам’ятали?
3. З яким покриттям ви обрали дзеркало для себе?
4. У які прикмети про дзеркало ви вірите?