Вступ
Кейс-метод – яскравий приклад інтерактивних технологій
Надзвичайно ефективним є такий вид роботи, як кейс-метод (від англ. саsе studу – вивчення ситуації), відомий у вітчизняній освіті як метод ситуативного навчання на конкретних прикладах).
Найбільш широко кейс-метод застосовується під час вивчення економіки та бізнес-наук. Використання кейс-методу також здобуло широке поширення у педагогіці, медицині, юриспруденції, математиці, культурології та політології. Батьківщиною кейс-методу є США.
Кейс-метод або метод ситуаційних вправ є інтерактивним методом навчання, який дає змогу наблизити процес навчання до реальної практичної діяльності спеціалістів. Він сприяє розвитку винахідливості, вмінню вирішувати проблеми, розвиває здібності проводити аналіз і діагностику проблем, спілкуватися.
Кейс – це події, які реально відбулися в певній сфері діяльності і які автор описав для того, щоб спровокувати дискусію в навчальній аудиторії, підштовхнути до обговорення та аналізу ситуації, до прийняття рішень.
Таким чином, ситуаційна вправа або кейс – це опис конкретної ситуації, який використовують як педагогічний інструмент, що допомагає учням:
• глибше зрозуміти тему, розвинути уявлення;
• отримати грунт для перевірки теорії, дослідження ідей, виявлення закономірностей, взаємозв’язків, формулювання гіпотез;
• пробудити інтерес, підігріти цікавість, заохотити мислення та дискусію;
• отримати додаткову інформацію, поглибити знання; переконатися у поглядах;
• розвинути і застосувати аналітичне і стратегічне мислення, вміння вирішувати проблеми і робити раціональні висновки, розвинути комунікаційні навички;
• поєднати теоретичні знання з реаліями життя, перетворити абстрактні знання у цінності і вміння учня.
Результативність впровадження досвіду: Кейс-метод формує особистісні якості: працьовитість, креативність, здатності до конкурентоспроможності, готовність взяти на себе відповідальності за результати власного аналізу ситуації і за роботу всієї групи, впевненість в собі, комунікативну культуру, формує соціально активну і життєво компетентну особистість, здатну до саморозвитку, самовдосконаленню і самореалізації.
Кейс- урок «Піклування людей про птахів взимку. Птахи взимку.»
Тема: Природознавство
Мета: ознайомити учнів із життям птахів взимку, зі змінами, що відбуваються в їхньому житті; показати зв’язок змін у житті птахів зі змінами в природі;дізнатися інформацію про підгодовування птахів взимку.Розвивати усне і писемне мовлення, емпатію.Формувати вміння розв’язувати математичні задачі. Виховувати в дітей дбайливе ставлення до пернатих друзів, любов і милосердя до всього живого на землі.
З якою інформацією я ознайомлюсь?
Зв'язок : МАТЕМАТИКА, ПРИРОДОЗНАВСТВО, ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ, МОВА І ЛІТЕРАТУРА.
Вітання в колі.
Холодно зараз в лісах і лугах.
Холодно зайчикам, лискам, птахам,
Затишно, тепло в класі у нас.
Доброго дня вам, вітаю я вас.
Діти, який у вас настрій?
-Надійшла зима. Земля і ліс –вкрилися снігом, здається, що все навкруги поринуло в сон. Завмерли трави, кущі та дерева. Все під сніговою ковдрою зачаїлося.
-Зима нам принесла подарунки. А які саме ви дізнаєтесь, коли витягнете з чарівного мішечка! Розподіл по станціях(розгорток)
Інценізація вірша « РОЗМОВА ПТАХІВ» + спів пташок
А чому так сталося? Хочете дізнатися про це? Як допомогти пернатим? Тож вперед!!!
ПРИРОДОЗНАВСТВО
Станція «Зимуючі птахи» відео +питання
------------------------------------------------------------------------------------------------ --------------------------------------------------------------------------------
МАТЕМАТИКА
Станція «Математична лабораторія»
3 Синиці виводять пташенят двічі на рік. Один виводок становить 12 пташенят. Скільки пташенят у пари синиць виводиться за рік?
4 До годівниці прилетіло 16 горобців. Один з них побачив кота. Скільки горобців залишилося в годівниці?
Завдання:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Над річкою летіли птиці: голуб, щука, 2 синиці, 2 стрижа і 5 вугрів. Скільки всього летіло птахів?
ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ
Станція «Кафе для птахів»
Інструктаж з БЖД під час роботи з ножицями та клеєм.
Практична робота учнів.
МОВА ТА ЛІТЕРАТУРА
Станціця «Шукачі прислів’їв»
Фізкультхв. «Танці –зігріванці»
Метод «Мікрофон»
Міні-тренінг «Розвиток емпатії»
Кейс- урок «Піклування людей про птахів
взимку. Птахи взимку.»
Підготувала
Вчитель початкових класів
Категорія «Спеціаліст»
Двоянова Г.О.