Урок "Вітаміни, їх значення для здоров'я"

Про матеріал
Розширити знання дітей про вітаміни та їх значення для зміцнення здоров'я людини; вчити учнів визначати продукти, які є корисними для здоров'я; залучити школярів до самостійної пізнавальної діяльності; розвивати вміння застосовувати здобуті знання на практиці; виховувати інтерес до національних страв, дбайливе ставлення до здоров'я.
Перегляд файлу

 

Тема: Вітаміни, їх значення для здоров'я.

 

Мета: розширити знання дітей про вітаміни та їх значення для зміцнення здоров'я людини; вчити учнів визначати продукти, які є корисними для здоров'я; залучити школярів до самостійної пізнавальної діяльності; розвивати вміння застосовувати здобуті знання на практиці; виховувати інтерес до національних страв, дбайливе ставлення до здоров'я.

Обладнання: ілюстрації, предметні малюнки, ватмани, флеш – носій.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Хто здоровий, той не плаче,

Жде його в житті удача.

Він уміє працювати,

Вчитись і відпочивати.

Народна мудрість каже: «Чистота – запорука здоров'я». Давайте перевіримо, чи пам’ятаєте ви правила гігієни.

Гра «Так чи ні?» 

  • Якщо ви згодні з тим, що почуєте, плесніть  1 раз у долоні і скажіть: «Так».
  •    Чистити зуби слід зубною щіткою і милом. Так чи ні?
  •    Вмиватися потрібно щодня вранці і ввечері. Так чи ні?
  •    Зуби слід чистити вранці, ввечері і вночі. Так чи ні?
  •    Перед сном треба мити ноги. Так чи ні?
  •    Мити руки потрібно в один і той самий час. Так чи ні?
  •    Щомісяця треба перевірятися у стоматолога. Так чи ні?
  •    їсти потрібно раз на день. Так чи ні?

II. Актуалізація опорних знань учнів, мотивація навчальної діяльності.

  1. «Мозковий штурм».

Не задумуючись, дайте швидко відповідь.

  •      Для чого нам їжа?( Учні дають свої варіанти відповідей.) їжа має бути різноманітною та багатою на вітаміни.
    1. Побудова «асоціативного куща».

Діти, хто знає, що таке «вітаміни»? Які асоціації виникають, коли ви чуєте це слово? ( хвороби, авітаміноз, алергія, фрукти, овочі, таблетки, капсули, цукерки, драже, що продаються в аптеках, риб'ячий жир тощо).

  1. Підбиття підсумків.

- Слово «вітаміни» походить від латинського слова «віта» - життя. Назва ця не випадкова. Нестача вітамінів в організмі людини є причиною появи в неї тяжких захворювань. Особливо небезпечним є дефіцит вітамінів для дитячого організму. А оскільки вітаміни попадають в нього разом з їжею, то дуже важливо знати, яку їжу треба їсти, щоб поповнити запаси вітамінів.

  1.                      Повідомлення теми уроку.
  • Отже, сьогодні на уроці ми розглянемо, які є вітаміни, де вони знаходяться, їх значення, навчимося обирати корисну для здоров'я їжу.
  1.                     Вивчення нового матеріалу.

1. Інсценізація «Ми - корисні для людини ваші друзі вітаміни». Дійові особи: діти з коронами, на яких написано: «Вітамін А», «Вітамін В», «Вітамін С», «Вітамін Д»

Діти (разом). Добрий день! Впізнали нас?

 Ми — вітаміни, Дуже корисні для людини.

Вітамін А. Я вітамін А — знаходжуся в різних продуктах рослинного і тваринного походження. Рослинного: морква, шпинат, абрикоси, червоний перець, квасоля, цибуля, гарбуз, кріп, петрушка, яблука, обліпиха, кавун, диня, виноград. Як бачите, я полюбляю жовті і червоні кольори. Тваринного: риб'ячий жир, вершкове масло, яєчні жовтки, печінка, нирки, риба і риб'яча ікра. Я допомагаю організму рости і розвиватися, також забезпечую людині нормальний зір. вітамін А, сприяю росту, допомагаю зберегти нормальний зір.

Вітамін В. А я — вітамін В, дуже потрібний для розумової" і фізичної праці, поліпшення травлення. Шукайте мене в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м'ясі.

Вітамін С. А я — вітамін С, запобігаю застуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багата на мене капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.

Вітамін Д . А я — вітамін Д. Я знаходжуся в основному у продуктах тваринного походження: риб'ячий жир, печінка, ікра риб, жовток яйця, масло, молоко і молочні продукти, дріжджі; гарбуз, петрушка. А також я можу сам утворюватися у шкірі людини під дією сонячного світла. Я регулюю обмін речовин в організмі. Якщо мене не вистачає, то розвивається хвороба «рахіт» - всі м'язи стають дуже слабкими, живіт відвисає і стає великим, кістки стають м'якими і не можуть тримати тіло, тому ноги викривлюються, кістки черепа не стають міцними і тому голова росте великою, болять м'язи і суглоби. Живу в молоці, печінці, риб'ячому жирі, житньому хлібі.

Діти (разом). Хто дружить із нами буде,

Всі незгоди позабуде.

І росте міцним, здоровим,

Переможе всі хвороби.

Фізкультхвилинка  «Корисне і шкідливе».

Учні встають, коли чують назву здорової їжі, присідають, коли називають шкідливу

їжу.(Сік,чіпси, каша, кола, риба, сухарики з приправою, кисіль, багато цукерок, яйце.)

 ' Ь

2. Коротке повідомлення про українську народну страву «борщ». - Від того, що і як ми їмо, залежить здоров'я, розвиток організму, настрій і самопочуття. І наші предки і ми знаємо, що їсти потрібно, щоб жити. А їжа наших пращурів була простою, але корисною, вміщувала багато вітамінів та інших життєво необхідних речовин. Однією з традиційних українських страв став «борщ». (Повідомлення учня про історію виникнення, різноманітність української страви «борщ».)

Роль їжі в збереженні здоров'я дуже велика. Харчування забезпечує життєдіяльність організму та є його найважливішою біологічною потребою. Недарма в народі кажуть: «Млин меле водою, а чоловік живе їдою», «Без їжі і віл не потягне». Усі необхідні організму речовини людина отримує з їжі, яку споживає.

  1. Але дехто думає, що це означає їсти все, що захочеться і коли

захочеться.

(Уривок з мультфільму «Вінні-Пух в гостях у кролика», коли ведмежа застрягло у виході з нори. Закінчується словами кролика: «Это все потому, что кто-то слишком много ест!»)

Чому з Вінні-Пухом трапилась така неприємна історія?(Харчувався надміру.)

Давньогрецький філософ Сократ говорив: «Ми живемо не для того, щоб їсти, а їмо, щоб жити». Тому для того, щоб їжа не стала ворогом, харчуватися треба помірно і правильно.

(Клас об'єднується у 4 групи за назвами вітамінів. Для кожної групи вчитель визначає об'єм тексту для опрацювання. Дається завдання (на 2 хвилини) обрати найважливіше та озвучити іншим групам.)

  •  А зараз ми попрацюємо з підручником. Для цього об'єднаємося у групи.
  • Кожна група оберіть 1 учасника, який буде виконувати роль головного експерта по харчуванню. Підійдіть до мене, щоб отримати завдання. Вам потрібно у вашому уривку текста знайти найважливіше, а головний експерт озвучить вашу думку. У конвертах ви знайдете слова, які вам допоможуть. VI. Закріплення вивченого матеріалу.
    1. Складання правил вибору корисної для здоров'я їжі.
  • До нас в гості завітала лікарка, яка охоче складе з вами правила вибору корисної для здоров'я їжі. Візьміть конверти та складіть правильно речення, а лікар перевірить.  Утримуйтеся від вживання жирної їжі.
    1. Не споживайте занадто гостру й солону їжу.
    2. У міру їжте солодке.
    3. Основу харчування повинні становити хліб, картопля, крупи.
    4. Не переїдайте.
    5. їжте свіжо приготовану  їжу, що легко засвоюється.
    6. Ретельно пережовуйте їжу.
    7. їжте якомога більше овочів і фруктів.
      1. Гра «Що корисніше?».
  • Ви добре справилися з завданням і я пропоную вам пограти. Називаючи відгадку, говоріть, який вітамін там живе.

Що з'їсти :

  • яблуко чи цукерку?( яблуко, вітамін С)
  • моркву чи жуйку? ( моркву, вітамін А)
  • випити молока чи газовану воду?( молоко , вітамін В)

- банан чи чіпси?( банан, вітамін С)

  1. Практична робота «Вибір корисної для здоров'я їжі».

Клас об'єднується у 5 груп із назвами:

  •       1-й сніданок;
  •      2-ий сніданок;
  •      Обід;
  •      Підвечірок;
  •      Вечеря. 

На білих великих аркушах є пусті фігури, в які потрібно вставити предметні малюнки із зображенням продуктів, корисних для дітей. Малюнки, які не підходять, відкладаємо в сторону. В результаті роботи отримаємо правильне меню:             

  1. ий сніданок: молочна вівсяна каша, варене яйце, чай, шматочок хліба з маслом, банан.
  2. ий сніданок: сік, печиво.

Обід: суп, рисова каша, відбивна, кисіль, фрукти.

Підвечірок: склянка молока, булочка, ягоди свіжі.

Вечеря: смажена риба, салат, хліб, кавовий напій з молоком, тістечко.

  1. Закінчи речення.

а) «Вітамін А сприяє покращенню зору людини. Він міститься в моркві, червоному перці, кропі, щавлю, петрушці, абрикосах.»

б) «Вітамін С сприяє попередженню простудних захворювань. Він міститься в лимоні, апельсині, чорній смородині, капусті, зеленій цибулі та хроні.»

в) «Вітамін Д сприяє росту. Він міститься в молоці, сирі, яйцях, вершковому маслі.»

г) «Вітамін В потрібен для розумової і фізичної праці. Він міститься в горосі, житньому хлібі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м'ясі.»

VII. Підсумок уроку. Гра «Мікрофон»

Як ви зрозуміли зміст народної мудрості, яку почули на початку уроку?

  • Для чого ми вживаємо їжу?
  • Що таке вітаміни?
  • Яка їжа належить до здорової і корисної?

У народі кажуть: «їжа - друг, їжа - ворог». Тож давайте будемо дотримуватися розумних меж у харчуванні.

На завершення уроку вчитель пригощає школярів шматочками свіжих овочів та фруктів, пропонує згадати, які вітаміни знаходяться в них та яке значення вони мають для життєдіяльності організму людини.

 

 

 

doc
Додано
30 серпня 2021
Переглядів
1706
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку