«Кімнатні рослини, їх значення для людей»

Про матеріал
Розширити кругозір учнів про рослинний світ, озеленення класної кімнати, сформувати загальне уявлення про значення кімнатних рослин у житті людини ; розвивати уміння орієнтуватися та правильно доглядати за кімнатними рослинами, пізнавальні інтереси учнів, виховувати екологічну свідомість учнів, турботливе ставлення до «зелених друзів», бажання доглядати за ними,створювати красу власноруч.
Перегляд файлу

 

«Кімнатні рослини,

їх значення для людей»

 

Картинки по запросу "кымнатны рослини фото"

 

Мета:    розширити  кругозір учнів про рослинний світ, озеленення класної кімнати, сформувати загальне уявлення про значення кімнатних рослин у житті людини ; розвивати уміння  орієнтуватися та правильно доглядати за кімнатними рослинами, пізнавальні інтереси учнів, виховувати  екологічну свідомість учнів, турботливе ставлення до «зелених друзів», бажання доглядати за ними,створювати красу власноруч.  

Обладнання: кімнатні рослини класу, малюнки і фото кімнатних рослин,

   пам̓ ятка догляду за кімнатними рослинами, вірші.

                               хід заняття

  • Доброго дня  ,діти! Сьогодні до нас завітали гості,привітайтеся з ними.

II. Фенологічні спостереження.

У нашому класі затишно й тепло, а надворі панує пора року чаклунка ... (Діти допомагають «осинь»). Хвилинка спостережень.

  Який місяць осени?

  Який тиждень листопада?

  Який сьогодні день тижня?

— Число?

Вихователь: сьогодні ,діти, я запрошую вас до чарівного світу природи. Пригадайте що таке природа?(це дерева ,кущі,каміння,пісок,земля..) Так, але ж нічого цього в нашій групі нема. Про що ж йтиме мова? Ось вам загадка – підказка:

Виростаємо на віконці,                                                                                                            Розквітаємо на сонці,                                                                                                                         Від водиці зеленіємо,                                                                                                             Усім діточкам радіємо                                                                                               (Кімнатні рослини)

 

Послухайте цікаву казку.

Давним-давно жили король з королевою і юна принцеса. Дівчина мала добре серце і ніжно любила зелені рослини. Та настала велика посуха, і майже всі рослини загинули. А дівчинка захворіла... І наказав король усім мореплавцям і мандрівникам привезти із-за моря цікаві рослини та насадити їх у королівському саду. Хто найкращі виростить рослини, той і одружиться з принцесою.Багато принців привозили та садили, але земля настільки висохла, що рослини гинули просто на очах. А принцеса ставала все далі сумнішою. І ось з'явився добрий і вродливий юнак, хоча бідний. Біля його ніг у горщиках росли цікаві рослини, які він зібрав для милої принцеси з різних куточків землі. Це були маленькі, але справжні рослини тропічних лісів Індії, Бразилії, пустель Африки, Мексики, їм було дуже добре в кімнаті, їх постійно поливали, і вони віддячували своєю красою. Принцеса дуже зраділа й одужала.Молоді люди одружилися, зажили щасливо та мирно, навчаючи своїх дітей любити ці незвичайні й казкові маленькі деревця, правильно за ними доглядати, адже якісь із них люблять рости в сухішому ґрунті, інші полюбляють багато світла, а ще інші - води. Дуже добре знати їхнє походження і створювати для них умови, близькі до тих, у яких вони жили на батьківщині.

 Сьогодні,дорогі діти, ми дізнаємося цікавий матеріал про кімнатні рослини , деякі їх види, яке значення вони мають для людини, будемо вчитися доглядати за вазонами в нашому класі.

Ми віднайшли стежину до квітучого раю:

Тут краса кімнатних рослин – веселкою грає,

І клас, з ними на очах оживає…

Барвиться, іскриться - все завмирає.

Тут  руки дитячі все щось чарують -

Вивчають, саджають, берегти закликають.

Ми разом вчимось, як відкривати секрети,

Щоб  кожна квітка на нашій планеті ,

Зігрівала красою сотні сердець.

ІІ. Сторінка перша. «Куточок природи»

Місце, де стоять квіти, ми називаємо  Куточ­ком живої природи. (Ці слова вивішуються на дошку).

  Чому куточок?

  Чому живої природи? (Бо кімнатні квіти — це жива природа)

  Чому   рослини у куточку живої природи назвали кімнатними? (Бо ростуть у кімнатах)

— У кого з вас вдома є кімнатні рослини?

— Чи знаєте ви їхні назви? Розкажіть.

  Назвіть квіти, що ростуть у класі.

Дидактична гра «Назви квітку»

  •  Гарні квіти в мене є, хто їх правильно назве?

    ( Вихователь забирає ширму на столі – тут виставлені кімнатні рослини в горщиках. Діти мають упізнати й назвати, що це.)

    1. Рослина із вологих тропічних лісів. Її квіти дрібненькі на одному стеблі.  Листочки схожі на кленові.         (Бегонія)                                                                      

    2.Цю рослину рекомендовано завести вдома, бо вона вважається оберегом і має лікарські властивості – лікує від застуди. Її листочки кругленькі, квіти мов букетики.  (Герань)

  1. Рослина з довгими ясно-зеленими листочками, зібраними пучки, із середини яких виростають довгі звислі квіткові стрілки з білими квіточками ( Хлорофітум)
  2. Сік цієї рослини лікує всіх дітей від нежиті. Її листочки м’які і соковиті мають колючки на краях.  (Алоє)
  3. Квіти бувають різних відтінків, при хорошому догляді листочки мають бути гладенькими, блискучими.(Китайський розан, гібіскус)
  4. Листочки довгі світло зелені, гладенькі.(Клівія)
  5. Деревовидне стебло, широкі, товсті листки, темно-зеленого кольору.(Фікус)
  6. Листки довгі, гладенькі, коли цвіте викидає стрілку з якої з являється квітка.(Амариліс)
  7. Листочки дрібненькі ніби глянцеві, має лікарські властивості протизапальну дію.(Каланхое)

Вихователь: Так, молодці, ви впізнали всі квіти. А для чого потрібно вирощувати кімнатні рослини, витрачати на них свій                                                      вільний час? (Бо вони прикрашають житло, тішать, звеселяють                                                       нас, очищають повітря, а деякі навіть лікують).   

Фізкульт-хвилинка:

Вихователь: Дітки, а які ви знаєте вірші про квіти.

1.Виростаєм на віконці, зацвітаємо на сонці.

Від водиці зеленієм, нашим діточкам радієм.

Ви нас, діти доглядайте і водою поливайте.

Щоб могли ми воду пити, треба землю підпушити.

Любі діти, час не гайте! Наше листя протирайте.

Для нас квітів, найщиріші друзі діти.

2.Кімнатні квіти я люблю

То пещу їх то поливаю

То з ними тихо говорю

То пісню їм на сон співаю

Вони всміхаються мені,

Вони живі – не мертві, ні…

Вихователь: Щоб рослини були гарними їх потрібно доглядати. Як це потрібно робити?

  • Якою водою поливаємо квіти? (Водою кімнатної температури, відстояною, краще дощовою)
  • На якому грунті рослини ростуть краще? (На пухкому).                                   Чому? (У пухкий грунт краще проникають вода і повітря).                                         Як розпушуємо землю? (Дерев’яною загостреною паличкою розпушуємо верхній шар землі навколо горщика, щоб не пошкодити коріння) Пил на рослині перешкоджає проникненню у листя світла і повітря.              
  • Що потрібно робити?  (Очищувати від пилу).                                                            Як? (Велике листя протираємо вологою ганчіркою, дрібне листя обприскуємо).
  • Якщо рослині тісно в горщику? (Потрібно пересадити в більший)

А зараз ми подивимось презентацію

Про кімнатні рослини. Картинки по запросу "ЛИМОН"

Діти а це ща за кімнатна рослина? (лимон) - А хто знає чим корисні плоди лимонного деревця?(від простуди, для зміцнення імунітету, смачний чай)

Вихователь: діти підійдіть до мене і ми приготуємо з вами чай з лимона, поріжемо лимон, помістимо його в чайник з гарячою водою, нехай він настоїться, і ви поп’ємо його після закінчення занття.

Пам'ятка по догляду за кімнатними рослинами.

(Вихователбь відкриває кожний пункт пам'ятки, а потім йде обговорення).

 1. Поливай за потреби.

  Як ви розумієте « за потреби»? (Коли суха земля...)

— Якою водою поливаємо? (Водою кімнатної темпера­тури, відстояною, краще дощовою).

  А якщо у рослини опущене листя?

(Показує рослину сенполію, вивішує назву у «Квіткову скриньку»).

(Рослину поливаємо у піддон).

2.  Розпушуй ґрунт.

Згадайте, на якому грунті рослини ростуть краще? (На пухкому)

  А чому? (У пухкий ґрунт краще проникають вода і повітря)

  Як розпушуємо землю? (Розпушуємо верхній шар землі навколо горщика, щоб не пошкодити коріння).

Розпушуємо грунт на другий день після поливу.

3.  Очищуй рослини від пилу.

Пил на рослині перешкоджає проникненню у листя світла й повітря.

  Що треба робити? (Очищувати від пилу)

  Як? (Велике листя протираємо вологою ганчіркою, дрібне листя обприскуємо,  а з опущеного знімаємо пил м'якою щіткою)

4.  Звільнюй від сухого листя.

Щоб рослина виглядала охайно, її треба звільнювати від сухого листя, сухих квітів, їх ми обережно відриваємо або обрізаємо ножицями, дотримуючись правил техніки безпеки при роботі з ножицями.

  А ще є один  прийом догляду за кімнатними рослинами – це підживлення?

  Для чого додають торф, мінеральні добрива? (Щоб підживлювати землю)

Це роблять навесні, коли рослина починає швидко роз­виватися.

 Практичне  завдання пересаджування квітів

Вихователь : Про цілющі: властивості рослин, а саме квітів письменники писали в оповіданнях, красу квітів передали художники в своїх картинах, артисти оспівували в піснях

       Вихователь:                                                                                                                                - Діти, квіти прикрашають наше життя. То хай їх на землі буде більше. І хай серед них будуть обов’язково квіти, які виростили ви! Адже це дуже гарно, коли на тебе дивляться квіти, які ти сам посадив. Дивляться і ніби з вдячністю промовляють: «Дякуємо тобі,  друже!»

  • На цьому наше заняття закінчене.

 

docx
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Виховна робота
Інкл
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
5139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку