Розробка уроку на тему :"Водіння комбайна"

Про матеріал
Розробка відкритого уроку виробничого навчання майстра виробничого навчання другої категорії Ляховського Станіслава Вікторовича Мета: Навчити учнів водити комбайн «Дон», закріпити знання отриманні на теоретичних заняттях по даній темі та відпрацювати практичні уміння водіння комбайна з дотриманням правил техніки безпеки; Розвивати в учнів професійні знання, уміння й навички з водіння комбайна, практичне мислення, ініціативу, вміння обґрунтовувати свої дії, організовувати власну діяльність; Виховувати пильність, ретельність, уважність в роботі, бережне ставлення до техніки та навколишнього середовища.
Перегляд файлу

Розробка відкритого уроку виробничого навчання

майстра виробничого навчання другої категорії

Ляховського Станіслава Вікторовича

                                                                                                                                                                                                                                                       ТЕМА: «Водіння комбайна».

Мета: Навчити учнів водити комбайн «Дон», закріпити знання отриманні на теоретичних заняттях по даній темі та  відпрацювати практичні уміння  водіння комбайна з дотриманням правил техніки безпеки;

Розвивати в учнів професійні знання, уміння й навички з водіння комбайна, практичне  мислення, ініціативу, вміння обґрунтовувати свої дії, організовувати власну діяльність;

Виховувати пильність, ретельність, уважність в роботі, бережне ставлення до техніки та навколишнього середовища.

Тип уроку: Лабораторно - практичне заняття.

Методи і прийоми навчання: бесіда, пояснення    з демонстрацією трудових прийомів,  індивідуальна форма роботи учнів.

Обладнання: комбайн «Дон», комплект ключів, ПММ, спеціально обладнаний майданчик.

Міжпредметні зв'язки: «Організація і технологія виконання механізованих робіт», «Трактори і автомобілі», «С.г. машини», «Організації планування і управління селянським фермерським господарством.

Концепція уроку : показати, що знання та практичні навички і вміння водити, ремонтувати й обслуговувати комбайн - це основа вчасного збирання та мінімум втрат врожаю при умові постійного дотримання техніки безпеки та протипожежної безпеки, це успішна робота і пристойна заробітна плата.

Хід уроку.

 

1.     Організаційний момент:

Перевірка наявності учнів на уроці та їх готовність до виконання практичних    завдань.

І. Вступний інструктаж

1. Повідомлення теми, мети, завдань та форми проведення уроку.

2. Актуалізація знань учнів здійснюється шляхом змагання. Учням двох груп вручаються картки з переліком питань, на які вони повинні відповісти через 5 хв  після спільного опрацювання. Потім учні   ставлять питання і викликають на відповідь будь — кого з іншої малої групи. Відповідь оцінюють за принципом: правильна відповідь - 1 бал, часткова відповідь - 0 балів, неправильна відповідь -(-1) бал, доповнення та виправлення помилок - 0,5 бала.

Питання до учнів:

1.  Якими   важелями користуються при пуску двигуна комбайна «Дон»?

2.  Якими     важелями     і     педалями     ми     користуємося     при     рушанні комбайна?

  1. Що показує кожен вимірювальний прилад?
  2. Як переключати передачі і в якій послідовності?
  3. Як здійснюється рух заднім ходом комбайна «Дон» ?
  4. В якій послідовності проводиться ввімкнення всіх вузлів   комбайна?
  5. Що входить у проведення щозмінного технічного огляду комбайна «Дон»?
  6. Як ви вважаєте, чому більшість фермерів не мають закордонних комбайнів, а на їхньому місці стоять старенькі «Ниви» та «Колоси», а також в деяких випадках «Дон-1500»?

Далі по ходу уроку пропоную учням  завдання: по черзі перераховувати та коментувати правила техніки безпеки при підготовці та водінні комбайна.

Відповідь оцінюють за принципом: правильна відповідь - 1 бал, часткова відповідь - 0 балів, неправильна відповідь -{ -1) бал, доповнення та виправлення- 0,5 бала. Бали записуються у накопичувальну відомість по кожному учню.

     Після пригадування та повторення учнями правил    техніки безпеки, здійснюю корекцію цих правил та підкреслюю найбільш суттєві, які ні в якому разі неможна забувати і порушувати.  

             Після цього здійснюю узагальнення знань учнів, виявлення найактивніших та пасивних учнів. Звертаю увагу учнів на мету уроку, а потім повідомляю завдання, які потрібно відпрацювати та форму його проведення.  Після цього я здійснюю пояснення  виконання практичних завдань  з демонстрацією трудових прийомів, звертаючи особливу увагу на безпечні прийоми праці. Пояснення  з демонстрацією трудових прийомів спочатку здійснюю у нормальному режимі, вдруге – кожний етап у сповільненому темпі. Виясняю в учнів, які незрозумілі питання у них виникли та даю відповідь сам або залучаю учнів.

Розподілення  учнів по ланкам та розподіл їх обов’язків, а саме:

Ланка №1

1. Асмолов Віталій - відділ технічного контролю

2.Баранюк Олександр - замовник

З.Басараб Сергій - експерт

Ці учні здійснюють контроль і перевірку  роботи, яку виконують учні ланки №2

Учні ланки №2 :

 1. Ляшенко  Микола - ланковий

2.  Іскра Тарас – помічник комбайнера
З.   Кудаков Артем - комбайнер

 

Отже, переходимо до   виконання практичної частини уроку

II. Поточний інструктаж  

Завдання учням :

I. Візуальний огляд  комбайна.

2.Перевірка всіх вузлів та механізмів комбайна.

3.Ознайомлення з контрольно - вимірювальними приладами та педалями  і важелями комбайна.

  1. Проведення щозмінного технічного обслуговування.
  2. Підготовка комбайна до запуску.
  3. Рух з місця на першій передачі.
  4. Водіння комбайна на всіх передачах по прямій і з поворотами.
  5. Проїзд через ворота.
  6. Рух заднім ходом.

10. Включення їх в тій же послідовності.

II. Виключення їх в тій же послідовності.

12. Постановка комбайна на вихідне положення.

Кожен з учнів ланки №2 виконує перераховані вище завдання згідно правил техніки безпеки та протипожежної безпеки при роботі на комбайні ( інструкції - додатки № 1 та № 2 - додаються ).

Комісія, в складі майстра в.н. та двох учнів (ланка №1), оцінюють кожного з учнів, які виконували завдання, а потім учні обмінюються ролями.

Критерії оцінювання: за кожне правильно, бездоганно якісно виконане завдання - оцінка 1 бал , при допущені незначних помилок 0,5 бала, а при допущені суттєвих помилок 1 бал знімається за кожне завдання. Бали записуються у накопичувальну відомість ланки, середній бал якого  в кінці уроку до плюсується кожному учню під час виставлення загальної оцінки за урок.

Ланки в складі трьох учнів шикуються, бригадири ланок перевіряють готовність учнів до уроку, при цьому звертають увагу на відповідний зовнішній вигляд учнів ( спецодяг, рукавиці і ін.).

Учні отримують завдання, які самостійно виконують.

Самостійна робота

       Виконання учнями другої ланки всіх операцій згідно завдань. Бригадир пояснює умови виконання завдань. Звертає увагу на спільне та відмінне в будові комбайнів «Нива» і «Колос». Слідкує за діями членів бригади, виявляє помилки і виправляє їх.

В цей час члени ланки №1 у складі чотирьох учнів контролюють виконання даного завдання. Дають оцінку, заохочують за допомогою слів «Молодці, ви це добре пояснили, а що ще можна додати». Цим самим вони спонукають учнів ланки №2 до наступних дій.

       Майстер в.н. в цей час коригує поведінку учасників гри: виправляє помилки, дає відповідні зауваження, у випадку необхідності повертає їх до попередньої думки, ставить додаткові питання.

      Під час проведення уроку – ділової гри майстер звертає увагу на те, щоб учні дотримувалися правил гри, поважали право іншого на особисту думку, вдумливо і терпляче вислуховували свого опонента. Намагалися його зрозуміти, знайти сенс в його висловлюваннях, та були коректними.

      Діяльність учнів спрямовується на засвоєння способів застосування професійних знань, умінь і навичок під час виконання різноманітних навчально - виробничих робіт, що поступово ускладнюються. Відбуваються нагромадження виробничого досвіду, вдосконалення професійної майстерності, розвиток творчих здібностей і технічного мислення, вміння співпрацювати.

    Виконання завдань учнями здійснюється під безпосереднім контролем майстра.

    Експерти з’ясовують  правильність організації робочих місць, ступінь засвоєння учнями продемонстрованих майстром прийомів, дотримання правил техніки безпеки і оцінюють роботу кожної ланки, що виконувала спільне завдання і кожного учня. Загострюють увагу на діяльність найслабших учнів, виявивши помилки, навідними запитаннями допомагають учням самим знайти їх та виправити. Також звертають увагу й на сильних учнів, їм ставлять запитання підвищеної складності.

Майстер контролює діяльність і учнів - виконавців, і учнів – експертів.

III. Заключний інструктаж.

1. Експерти    характеризують    роботу    кожного    учня і    оцінюють    їх
діяльність протягом уроку.

2. Майстер в.н. разом з експертами (обох ланок) аналізує типові помилки і вказує   шляхи   їх   усунення,    пояснює   способи   дій,    при   яких   можна уникнути помилок, дає оцінку діям кожного учня.

Виставлення майстром підсумкових оцінок всім учням за урок.  

  1. Дебрифінг:
  •  Яку тему уроку ми сьогодні опрацьовували?
  •  Яку мету ми ставили до уроку в.н. і чи досягли ми її?
  •  Чи всім було легко виконувати завдання?
  •  У чому ви ще відчуваєте труднощі?
  •  Чи отримували ви необхідну вам допомогу на уроці?
  •   З ким  ви  вже  могли  б працювати на комбайні, відчуваючи підтримку?

-  Чи всім було цікаво на уроці? Які пропозиції ви хочете зробити по тому, щоб урок був цікавішим?

4. Д/З:  опрацювати той матеріал підручника, який ви (відчуваєте) ще недостатньо засвоїли.

Додаток №1

 Правила ТБ при роботі на комбайнах «Дон» :

  • Обслуговуючи    вузли    комбайна    на    висоті    більше    2м,    користуватися переносною драбиною або пересувним майданчиком.
  • Надівання   ланцюгів (пасів)   на   зірочки (шківи),   а   також   транспортерних стрічок, з'єднання і роз'єднання гусениць комбайна проводити за допомогою пристосувань.
  • Не допускайте повної затяжки пружин запобіжних муфт.

 

  • Прокручуючи механізми комбайна за паси, беріться за них таким чином, щоб при разовому переміщенні руки не доставали до шківів.
  •       Прокручуючи    робочі    органи    комбайна    монтажним    ломиком    за    вал барабана,    слідкуйте,    щоб    деталі    робочих    органів,    які    обертаються,    не торкалися корпусних та нерухомих деталей.

 

Додаток № 2

Протипожежні правила при роботі на комбайнах «Дон» :

  • не можна допускати забруднення колектору, вихлопної труби;
  • систематично перевіряти з'єднання колектору з головкою двигуна, вихлопної труби з колектором;

- не палити на комбайні.

 

docx
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
800
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку