Конспект уроку: Система запалення від магнето

Про матеріал
Мета уроку: Навчальна - сформувати знання учнів про будову і принцип дії магнето та встановлення запалення на пусковому двигуні; Розвивальна - розвивати технічне мислення, вміння орієнтуватися в нестандартних технічних ситуаціях; продовжувати формувати вміння аналізувати, узагальнювати, працювати у команді; Виховна - продовжувати виховувати в учнів інтерес професії; відповідальність, наполегливість у здійсненні технологічних операцій встановлення магнето та бережливе ставлення до експлуатації пускового двигуна.
Перегляд файлу

Тема уроку: Система запалення від магнето.

Мета уроку:

Навчальна - сформувати знання учнів про будову і принцип дії магнето та встановлення запалення на пусковому двигуні;

Розвивальна - розвивати технічне мислення, вміння орієнтуватися в нестандартних технічних ситуаціях; продовжувати формувати вміння аналізувати, узагальнювати, працювати у команді;

Виховна  -  продовжувати  виховувати в учнів інтерес професії; відповідальність, наполегливість у здійсненні технологічних операцій встановлення магнето  та бережливе ставлення до експлуатації пускового двигуна.

 

Тип уроку: Засвоєння нових знань.

Обладнання уроку: Мультимедійний пристрій, магнето, дидактичне забезпечення: завдання для актуалізації – гра «Детектор неправди» та закріплення – інтерактивна форма «Розірвана шпаргалка».

Хід уроку

І. Організація уроку

 Привітання, перевірка наявності учнів, перевірка приладдя.

Епіграф:

ІІ. Актуалізація опорних знань з теми «Стартер».

Гра «Детектор неправди»

Викладач:

Вам доручається зіграти роль «Детектора неправди» і виявити всі помилки   і  неточності,   допущені  в підготованій для вас інформації з теми  «Стартер». За кожну правильну  відповідь 0, 5б.

Стартер призначений  для  вироблення  електричної  енергії.  Він складається   з корпусу, кришок, якоря, статора, привода стартера,   до якого входять  муфта вільного  ходу, шестірня,   колектор, повідкова муфта. На корпусі  стартера укріплено тягове  реле.

Під час пуску  двигуна якір тягового реле,  втягуючись   електричним полем обмоток, переміщує  вилку і зв'язану  з нею муфту  привода. При   цьому   шестірня  стартера входить у   зачеплення   з вінцем  маховика двигуна. Руховий контакт тягового реле  замикає коло: генератор-стар­тер і якір стартера починає  обертатись. Якщо  шестірня не  ввійшла  у зачеплення з вінцем маховика, то вилка переміщуватиметься, стискуючи пружину. Як тільки  якір почне обертатись, шестірня увійде у зачеплення з вінцем маховика.

Якщо двигун завівся, а шестірня привода не вийшла із зачеплення з вінцем маховика, спрацьовує муфта вільного ходу і виводить шестір­ню   із зачеплення  з маховиком,   що захищає якір від  «розносу».

Підведення підсумку гри

III. Мотивація навчальної діяльності  учнів.

Викладач:

 Робоча суміш у пускових двигунах запилюється від електричного розряду (іскри), який виникає між електродами, розташованими в камері згоряння.

 Для виникнення в камері згоряння електричної іскри призначений пристрій, який називають іскровою запальною свічкою. Створює імпульс високої напруги і подає їх до свічки пускового двигуна магнето. Разом з проводом високої напруги свічки і магнето складають систему запалювання пускового двигуна. Вона працює самостійно, окремо від інших приладів електрообладнання трактора.

Отже, тема нашого уроку «Система запалення від магнето». (Тема висвітлюється на екрані. Учні записують тему в зошит).

Викладач:

Опрацювавши сьогоднішню тему, ви будете:

Слайд 1

Слайд2

Викладач: ми працюємо за наступним планом

 

 

 

Слайд 2

Слайд3

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Призначення і будова магнето

Викладач:

 На сьогоднішньому заняті ви будете працювати в групах, отже успішність виконання завдань буде залежати від особистого внеску кожного.

(Попередньо учні об’єдналися в чотири групи і визначили лідерів).

Магнето призначена для вироблення струму низької напруги, перетворення його в струм високої напруги і подачі його на електроди свічки запалювання.

Будову магнето вам доручається вивчити самостійно, за карткою-інформатором, в групах. Про виконання завдання буде звітувати лідер кожної групи.

 

Картка-інформатор

Магнето

Слайд4 Слайд 3

 

 

 

 Магнето призначена для вироблення струму низької напруги, перетворення його у струм високої напруги і підведення його до запальної свічки.

 Магнето об’єднує в собі генератор змінного струму, переривник струму низької напруги, конденсатор та індукційну котушку (трансформатор).

 Магнето складається з корпуса 2, в якому запресовані стояки 3, встановлено осердя трансформатора 4. Трансформатор складається з двох обмоток: первинної 5 і вторинної 6. Первинна обмотка складається із 166 витків товстого мідного дроту діаметром 0,8 – 1,0 мм і намотана на осердя. Один кінець обмотки припаяний до осердя і є «масою», другий – з’єднаний з початком вторинної обмотки. Вторинна обмотка має 13000 витків тонкого мідного дроту діаметром 0,05-0,08 мм. Другий кінець вторинної обмотки з’єднаний з проводом високої напруги 9.

 Паралельно первинній обмотці трансформатора в електричну схему низької напруги увімкнено кнопку 18 виключення запалення, конденсатор 17 нерухомого 12 і рухомого 14 контактів.

 Ротор 19 являє собою постійний магніт, на вал якого з одного боку закріплений кінець 1, з іншого кулачок 15 переривника. Переривник закритий кришкою 13.

Закріплення: учням пропонується умовно скласти магнето. Для цього серед деталей, які висвітлені на екрані, необхідно вибрати ті, що належать до магнето.

Слайд5Слайд 4

 

 

 

 

Слайд 5

Слайд7Правильні відповіді

 

 

 

закріплення:

2. Принцип дії магнето розповідь викладача.

(На екрані висвітлюється схема магнітної системи магнето).

 

Слайд8Слайд 6

 

 

 

Викладач:

 

 Магнето складається з магнітної і електричної системи.

 До магнітної системи відносять ротор, на якому встановлені полюсні башмаки: N (північ) і S (південь), полюсні стояки і осердя.

 Коли обертальний ротор займає положення І, магнітний потік замикається через стояки і осердя трансформатора, як показано стрілками. Коли ротор повернеться на 90о (друге положення), магнітний потік замикається через повітряний зазор між полюсними наконечниками ротора і полюсними стояками, а при повороті ще на 90о (третє положення) – знову через осердя трансформатора, але вже у протилежному напрямку. Таким чином, за один оберт ротора в осерді трансформатора двічі з’являється і зникає магнітний потік. Оскільки при цьому магнітні силові лінії перетинають обмотки трансформатора, то в них наводиться змінна ЕРС. Під її дією при замкнутих контактах переривника в первинній обмотці трансформатора проходить змінний струм низької напруги до 30 В.

Слайд9Слайд 7

 

 

 

 Проходячи по витках первинної обмотки, струм створює своє магнітне поле, магнітна індукція якого набагато перевищує індукцію поля, що створюється постійним магнітом ротора.

 В момент, коли струм у первинній обмотці, магнітне поле навколо осердя трансформатора досягає свого максимуму, розмикаються контакти переривника, струм різко припиняється, магнітне поле з великою швидкістю зникає, перетинаючи магнітними силовими лініями обмотки трансформатора. В результаті у вторинній обмотці наводиться ЕРС взаємоіндукції, яка досягає 25000 В, а в первинній обмотці ЕРС самоіндукції (200-300 В). Під дією ЕРС в колі високої напруги проходить струм: вторинна обмотка трансформатора – провід високої напруги – іскровий проміжок свічки – «маса».

 Щоб зменшити іскріння і обгоряння контактів від дії струму самоіндукції, паралельно до них підключений конденсатор.

 В колодці вивода заформований загострений стержень запобіжного розрядника. У випадку підвищення опору в колі високої напруги (при від’єднанні провода від іскрової свічки запалювання) між стержнем і «масою» відбувається іскровий розряд, і ізоляція трансформатора завдяки цьому зберігається від пробивання.

 Вимикання запалювання здійснюється кнопкою замикання на «масу» первинної обмотки трансформатора. Первинна обмотка замикається на «масу» також вимикачем блокування, змонтованим у механізмі переключення коробки передач. Цим запобігають пуску пускового двигуна при включеній передачі.

Слайд10Закріплення: завдання «Розірвана шпаргалка».Слайд 8

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Встановлення запалення на пусковому двигуні.

Пояснюється за допомогою відеоролика «Встановлення магнето на пусковий двигун»

Слайд11 Завдання групам: після перегляду відеоролика скласти алгоритм порядку встановлення запалення на пусковий двигун.

Слайд 9

 

 

 

 

 

Контроль: група, яка першою справилась з завданням, усно відтворює порядок встановлення магнето на пусковий двигун. (алгоритм висвітлюється на слайді і записується в зошит).

Слайд 10

Алгоритм

Порядок встановлення запалення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Рефлексія

 закріплення

  1. Для чого призначено магнето?
  2. На яких двигунах встановлюється магнето?
  3. Для чого призначений трансформатор в магнето?
  4. чи буде працювати магнето без конденсатора?
  5. Який повинен бути зазор між контактами?
  6. Чим регулюється зазор між контактами?
  7. Для чого призначений розрядник?
  8. Який порядок встановлення магнето?
  9. Як вимкнути запалення?

VІ. Підведення підсумків уроку. Оцінювання роботи груп.

VІІ. Домашнє завдання та його коментар.

Підручник: §16.5 ст. 284.

Скласти кросворди або чайнворди з теми «Система запалювання від магнето»

 

Закріплення: завдання

«Розірвана шпаргалка»

1. За кожний оберт ротора магнітний потік в осерді трансформатора безперервно…

1. паралельно до них включений конденсатор.

2. Під дією змінного магнітного потоку в первинній обмотці трансформатора …

2. кнопкою замикають на «масу» первинну обмотку трансформатора.

3. Струм, кий проходить по первинній обмотці трансформатора …

3. змінюється за величиною і двічі за напрямком.

4. При розмиканні контактів перерив-ника, струм різко припиняється, магнітне поле з великою швидкістю зикає в результаті…

4. утворюється електрорушійна сила напругою до 30 В.

5. Струм високої напруги протікає по такому колу…

5. встановлюється спеціальний блоку-ючий пристрій на кришці коробки передач.

6. Щоб зменшити іскріння і обгоряння контактів від дії струму самоіндукції…

6. утворюється навколо неї магнітне поле.

7. Щоб вимкнути запалювання…

7.  вторинна обмотка трансформатора – провід високої напруги – електроди запальної свічки – «маса»

8. Щоб не допустити пуску дизеля при включеній передачі…

8. у вторинній обмотці утворюється ЕРС взаємоіндукції, яка досягає 25000В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
1557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку