Кінезіологігні вправи для учнів молодшої школи

Про матеріал
Матеріал містить обгрунтування неохідності використання в молодшій школі кінезіологічних вправ.Додається опис і малюнки до кінезіологічних вправ.
Перегляд файлу

 

 

 

Кінезіологічні вправи для дітей початкових класів

 

 

Макаренко Олена Павлівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кінезіологія - наука про розвиток головного мозку через рух. Вона існує вже двісті років і використовується у всьому світі.

Кінезіологічна вправа – це комплекс рухів, що дозволяють активізувати міжпівкульну дію. Кінезіологічними рухами користувалися Гіппократ та Аристотель.

Кінезіологічні вправи розвивають мозолисте тіло, підвищують стресостійкість, синхронізують роботу півкуль, покращують розумову діяльність, сприяють покращенню пам'яті та уваги, полегшують процес читання та письма.

Мозок людини є «співдружністю» функціонально асиметричних півкуль – лівої та правої, кожна з яких – не дзеркальне відображення іншого, а потрібне доповнення.

Ліва півкуля

- Відповідає за логічне – аналітичне мислення

-Аналізує факти

-Обробляє інформацію послідовно за етапами

-Забезпечує процеси індуктивного мислення (спочатку здійснюється процес аналізу, а потім синтезу)

 -Обробляє вербальну інформацію: відповідає за мовні здібності: контролює мовлення, а також здібності до читання та письма

-Запам'ятовує віршовані рядки, факти, імена, дати та їх написання

- Розуміє лише буквальний сенс слів того, що чуємо або читаємо

-Планує майбутнє

-Контролює рух правої половини тіла

-Відповідає за музичну освіту, розуміння сенсу музичних творів. Розрізнення ритму музики

-Відповідає за математичні здібності, роботу з числами, формулами, таблицями

- Відповідає за планування

Права півкуля

- Відповідає за образне мислення та просторову орієнтацію; дозволяє орієнтуватися на місцевості та складати мозаїчні картинки-головоломки

- Відповідає за інтуїцію та інтуїтивну оцінку

- Може одночасно обробляти багато різноманітної інформації; здатне розглядати проблему в цілому, не застосовуючи аналізу (паралельна обробка інформації)

- Реалізує процеси дедуктивного мислення

- Обробляє невербальну інформацію

- Запам'ятовує образи, Особи, картини, Пози, Голоси

- Здатно розуміти метафори та результати роботи чужої уяви, почуття гумору. Сприймає емоційне забарвлення мови, тембр голосу, інтонацію

- Орієнтується у цьому

- Контролює рух лівої половини тіла

- Відповідає за музичні здібності, розрізнення мелодій, темпу та гармонії в музиці

- Відповідає за уяву, фантазії та мрії; художня творчість та здібності до образотворчого мистецтва

-Відповідає за емоційні реакції

Кінезіологічні фізхвилинки

 «Кулак – ребро – долоня»

Три положення на площині столу послідовно змінюють один одного. Долоня на площині, стиснута в кулак долоня, долоня руба на площині столу, випрямлена долоня на площині столу. Виконується спочатку правою рукою, потім лівою, потім двома руками разом по 8-10 разів.

 «Кільце»

    По черзі і якнайшвидше перебирайте пальці рук, з'єднуючи в кільце з великим пальцем послідовно вказівний, середній і т.д. Проба виконується у прямому та зворотному порядку. Спочатку кожною рукою окремо, потім одразу двома руками.

 «Лізгінка»

     Ліву руку складіть у кулак, великий палець відставте убік, кулак розверніть пальцями до себе. Правою рукою прямою долонею в горизонтальному положенні торкніться мізинця лівою. Після цього одночасно змініть положення правої та лівої рук. Повторити 6-8 разів.

 «Змійка»

     Схрестіть руки долонями один до одного, зчепить пальці у замок, виверніть руки до себе. Рухайте пальцем, який вкаже ведучий. Палець повинен рухатися точно та чітко. Торкатися пальця не можна. Послідовно у вправі повинні брати участь усі пальці рук.

 «Вухо – ніс»

    Лівою рукою візьміться за кінчик носа, а правою – за протилежне вухо. Одночасно відпустіть вухо і ніс, лясніть у долоні, поміняйте положення рук із «точністю до навпаки».

 «Дзеркальне малювання»

    Покладіть чистий аркуш паперу на стіл. Почніть малювати одночасно обома руками дзеркально-симетричні малюнки, літери.

• «Горизонтальна вісімка»

     Вправа ускладнюється тижнями.

1-2 тижні. Упертись язиком у роті в зуби, намагаючись виштовхнути назовні. Розслабте мову. Повторити 10 разів.

3-6 тижнів. Витягнути перед собою праву руку на рівні очей, пальці стиснути в кулак, залишити витягнутими вказівний та середній. Намалювати в повітрі цими пальцями знак нескінченності якомога більшого розміру.

7-8 тижнів. Одночасно з очима слідкувати за рухами пальців висунутим язиком.

• «Кнопки мозку»

Допомагають прокинутися та налаштуватися на роботу. Приводять у готовність вестибулярний апарат, активізують діяльність мозку, готуючи його до сприйняття сенсорної інформації.

Вихідне становище: виконується стоячи. Одна рука масажує поглиблення між першим і другим ребрами в зоні ліворуч і праворуч під ключицями. Інша рука знаходиться на пупці, що дозволяє зосередити увагу на центрі тяжкості.

• «Гаки»

Допомагають залучитися до будь-якого процесу та повноцінно сприймати інформацію. Активізують роботу інтелект – тіло. Вправу радять використовувати тим, хто перебуває у стані стресу, щоб заспокоїтися та переключити увагу. Повторити 8-10 разів.

Вихідне положення: можна виконувати стоячи, сидячи, лежачи. Схрестіть кісточки ніг, як зручно. Потім витягніть руки вперед, схрестивши долоні один до одного, зчепивши пальці в замок, вивернути руки на рівні грудей так, щоб лікті були спрямовані вниз.

• «Коліно – лікоть»

 Активізують зону обох півкуль, утворюється велика кількість нервових шляхів (комісур), забезпечують причинно-обумовлений рівень мислення.

Вихідне становище: стоячи. Підняти і зігнути ліву ногу в коліні, ліктем правої руки доторкнутися до коліна лівої ноги, потім теж із правою ногою та лівою рукою. Повторити вправу 8-10 разів.

• «Згинання п'яти»

Включається у дільницю мозку, що відповідає за формування та виклад думки, активізуються творчі здібності.

Вихідне становище: сидячи. Покладіть кісточку на інше коліно. Знайдіть руками напружені місця в литковому м'язі і, притримуючи їх, згинайте та розгинайте стопу. Повторіть також для іншої ноги.

• «Слон»

 Це найбільше інтегруюча вправа. «Гімн мозку». Балансує всю систему «інтелект – тіло», стимулює і відновлює нервові мережі, сприяє концентрації уваги. Зміцнюють зовнішні очні м'язи, знімають напругу після роботи на комп'ютері, знімають напругу і біль у спині.

Вихідне становище: стоячи. Встаньте у розслаблену поз. Коліна злегка зігнуті. Нахиліть голову до плеча. Від цього плеча витягніть руку вперед, як хобот. Рука малює «Ліниву вісімку», починаючи з центру зорового поля вгору і проти годинникової стрілки; при цьому очі стежать за рухом кінчиків пальців. Вправу виконувати повільно від трьох разів до п'яти лівою рукою, притиснутою до лівого вуха і стільки ж разів правою рукою, притиснутою до правого вуха.

• «Ліниві вісімки»

Відбувається мієлінізація нервових мереж, що сприяє формуванню умінь, навичок, а це особливо важливо у сензитивний період розвитку дітей. Допомагає у періоди творчого застою, легше знайти рішення у складній ситуації.

Вихідне становище: стоячи чи сидячи. Витягнути руку вперед, зігнути в лікті, підняти великий палець руки на рівень перенісся, описувати вісімки у горизонтальному полі. Стежити за рухом великого пальця, лише очима. Малювати вісімки праворуч ліворуч і ліворуч праворуч, зверху вниз. Вправи виконуються 8-10 разів.

• «Енергетичне позіхання»

 Знімається напруга з м'язів обличчя, очей, рота, шиї. Поліпшуються функції голосових зв'язок, стає чіткішим.

Вихідне становище: Сидячи. Широко відкрити рот і спробувати позіхнути, натиснувши при цьому кінчиками пальців на суглоб, що з'єднує верхню і нижню щелепи. Виконується 5-8 разів.

• «Думаючий капелюх»

На поверхні вуха знаходиться 148 активних точок. Ця вправа допомагає зосередитись, а також краще слухати та говорити.

Вихідне положення: сидячи чи стоячи. М'яко розправити і розтягнути однойменною рукою зовнішній край кожного вуха в напрямку нагору назовні від верхньої частини до вуха п'ять разів. Помасажувати ділянку соскоподібного відростка за вухом у напрямку зверху донизу.

http://festival.1september.ru/articles/313690/img9.jpghttp://festival.1september.ru/articles/313690/img3.jpghttp://festival.1september.ru/articles/313690/img5.jpghttp://festival.1september.ru/articles/313690/img8.jpghttp://festival.1september.ru/articles/313690/img6.jpg

docx
Пов’язані теми
Класному керівникові, 1 клас, Інші матеріали
НУШ
Інкл
Додано
22 лютого 2022
Переглядів
924
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку