Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.

Про матеріал
Мета уроку ознайомити учнів з китайською народною казкою "Пензлик Маляна", розвивати навички аналізу тексту, виразного читання, швидкого орієнтування в тексті.
Перегляд файлу

Тема. Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.

Мета: познайомити учнів з китайською народною казкою «Пензлик Маляна», розкрити особливості народної казки, розвивати навички аналізу тексту, виразного читання, швидкого орієнтування в тексті; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати кращі людські якості.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: збірки казок народів світу, карта Китаю, дидактичні матеріали, музичний супровід.

Хід уроку

  1. Мотивація навчання школярів.
  1. Організаційний момент.
  2. Емоційне налаштування. Прослуховування китайської народної музики.
  3. Повідомлення теми і мети уроку.
  1. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
  1. Вступне слово вчителя.

         Сьогодні ми вирушаємо в далеку Піднебесну країну. Так називають древній Китай – чудесний край великих мудреців, працелюбів і вигадників. Китай – осередок однієї з найдавніших людських цивілізацій. Китайці пишуть ієрогліфами – невеликими малюнками, які означають склади і цілі слова. Такими  ієрогліфами записана й китайська народна казка «Пензлик Маляна».

  1. Повідомлення учня про Китай.

           Китай – держава в Центральній та Східній Азії, на сході омивається водами Жовтого, Східно – Китайського і Південно – Китайського морів Тихого океану. Столиця – Пекін. У Китаї багата рослинність, у тому числі й рідкісна. Найбільші річки – Янцзи, Хуанхе.

      Китайський народ у давні часи збагатив світову культуру і науку багатьма  видатними відкриттями. Китай – батьківщина компаса, паперу, пороху, книгодрукування. Високого рівня досягла астрономія, математика, медицина, техніка. Видатна споруда – Велика китайська стіна.

      Основна їжа китайців – рис.  

  1. Коментоване читання казки «Пензлик Маляна».
  2. Вікторина «Хто швидше?»
  • Як звати головного героя? (Малян)
  • Що можна сказати про його становище? (Був бідним.)
  • Свою думку підтвердіть рядками з тексту. («Жив колись бідний хлопець на ім’я Малян»,»Та от біда: не було в нього за що купити пензлика», «Злидар! Малювати, бачте, йому захотілося», «Хіба коли бідний, то малювати не дозволяється?».
  • Про що він мріяв? Чому мрія його була нездійсненою? (Навчитися малювати, не було пензлика.)
  • Які події відбуваються із хлопчиком у школі? ( Учитель обізвав його «злидарем» і вигнав зі школи.)
  • З якого моменту починається казка. (Сон Маляна.)
  1. Скласти план казки за її будовою.

Зачин

 

Зав’язка

 

Розвиток дії

 

Розв’язка

 

Кінцівка

 

 

  1. Словникова робота.

Поміщик – землевласник – шляхтич.

Імператор – правитель країни.

  1. Робота у групах.

        Перша група. Знайти у тексті слова, що характеризують поміщика.   (Зухвалий, розгніваний,жорстокий, злий.)

      Друга група. Знайти у тексті слова, що характеризують імператора. (Гнобить людей, жорстокий, жадібний, злий, стягає непосильні податки.)

      Третя група. Знайти у тексті слова, що характеризують Маляна. (Добрий, не відступає від свого, не кориться імператорові, долає зло, відмовляється слугувати поміщикові.)

  1. Укажіть стрілочками «власників» прислів’їв.

 

 

 

 

 

 

 

                   Імператор

                                                                                Малян

                   Поміщик

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. «Атака на вчителя». (Учні задають запитання вчителю.)
  1. Підсумок уроку.

Рубрика «Творча майстерня».

Скласти продовження казки про те, яким було подальше життя Маляна.

  1. Д/з. Повторити особливості народної казки, читати і переказувати казку.

 

 

 

 

docx
Додано
26 липня 2019
Переглядів
1627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку