Клас. 1 Тема. Тривалість музичних звуків: довгі і короткі. К. Сен-Санс «Акваріум», «Лебідь». І. Островерхий «Кицю, кицю, де була?». Ритмічний малюнок пісні.

Про матеріал
Урок музичного мистецтва у 1 класі. Тема. Тривалість музичних звуків: довгі і короткі. К. Сен-Санс «Акваріум», «Лебідь». І. Островерхий «Кицю, кицю, де була?». Ритмічний малюнок пісні.
Перегляд файлу

 

Клас. 1

Тема. Тривалість музичних звуків: довгі і короткі.  К. Сен-Санс «Акваріум», «Лебідь». І. Островерхий «Кицю, кицю, де була?». Ритмічний малюнок пісні.

Мета: розширювати уявлення першокласників про музичні образи на прикладі творів Каміля Сен - Санса «Лебідь», «Акваріум»; формувати поняття про довгі та короткі звуки, розучити пісню «Кицю, кицю, де була?» (сл. М. Пономаренко, муз. І. Островерхого), формувати музично-ритмічні відчуття;

розвивати емоційно-чуттєву сферу школярів, аналізуючи засоби музичної виразності, методом використання проєктних технологій розвивати у першокласників пам'ять, уяву, фантазію, творче мислення;

формувати ціннісне ставлення до природи, виховувати художньо-естетичні смаки учнів, інтерес до класичної музики.

Музичний матеріал: Е. Гріг «Пташка», Д. Шостакович «Ведмедик», К. Сен-Санс «Акваріум», «Лебідь», «Пісенька Капітошки»,  пісня «Кицю, кицю, де була?» (сл. М. Пономаренко, муз. І. Островерхого).

Обладнання: ТЗН, портрет К. Сен-Санса, ілюстрації до творів «Акваріум», «Лебідь», роздатковий матеріал, лепбук за темою уроку, дитячі музичні інструменти.

Хід уроку:

І. Музичне вітання.

https://www.youtube.com/watch?v=uSEaIvpboNw

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Сприймання «Пісеньки Капітошки»

https://www.youtube.com/watch?v=n41URdFYuCA

2. Бесіда вчителя

- Діти, на урок музичного мистецтва до нас сьогодні завітала одна з  краплинок, з якою ви вже добре знайомі… Це музична і дуже допитлива краплинка Капітошка. Пригоди Краплинки продовжуються!

C:\Users\User\Desktop\доповнення блогу\IMG_20200323_101029.jpgВона музична, тому що розповіла про себе за допомогою пісеньки – це вокальна музика. А допитлива, тому що хоче більше  дізнатися про цікавий світ інструментальної музики. Допоможемо Капітошці?  А що таке інструментальна музика? З попередніх уроків ми знаємо, що інструментальна музика теж може створювати музичні образи людей, тварин, явища природи, навіть зображувати пори року.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Нехай музика звучить-

Ви вгадайте і назвіть,

Чий портрет вона малює?

І які ми звуки чуєм?

  1. Музична вікторина. Звучать твори «Пташка» Е. Гріга, «Ведмедик» Д. Шостаковича.
  • Які твори ви почули?
  • Які ви почули музичні звуки? ( Високі та низькі)
  • Які ще бувають музичні звуки? (Короткі та довгі)
  • Як ми позначаєм короткі та довгі звуки? (Ті – та)

ІV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Кожна людина має свої захоплення, якесь хобі. А чим захоплюєтесь ви? (Відповіді учнів) А як ви гадаєте, чим захоплюються мешканці країни Музики? Сьогодні ми про це дізнаємось, адже наша тема «Мої захоплення». На сьогоднішньому уроці ми продовжимо знайомство з музичними образами. А для того, щоб ви назвали їх, Капітошка підготував для вас цікаві загадки:

Тендітна шия, ніжний стан,

Ця птаха білокрила,

Нехай шипить, а не співа,

 Все ж людство полонила.

Прикраса паркових озер,

Яку зустрінеш зрідка –

Красуня дивна на воді, Білесенька … (Лебідка).

  1.  (Вивішую ілюстрацію на дошку)
  • Діти, а де ми можемо побачити лебідь? Яка вона, опишіть?
  • Якби ви були композиторами, яку б музику ви написали під назвою «Лебідь»? Якою б вона була за характером? Швидка чи повільна? Лунала б гучно чи тихенько?
  1.  Скляний будинок на вікні
    З прозорою водою,
    З камінням і піском на дні
    І з рибкою золотою.
    (Акваріум)  (Рибки) (Вивішую ілюстрацію)
  • Діти, а де ми можемо побачити рибок?
  • А що ще можна побачити в акваріумі?

V. Вивчення нового матеріалу.

Сприймання творів Каміля Сен-Санса «Лебідь», «Акваріум»

  1. Вступна бесіда вчителя.

Сьогодні ми познайомимось з творчістю відомого французького композитора Каміля Сен-Санса. Давайте разом промовимо імя композитора. Він написав 13 інструментальних творів під назвою «Карнавал тварин». А як ви розумієте слово карнавал? Одними з таких творів композитора є п'єси «Лебідь» та «Акваріум». Композитор дуже любив природу, особливо тварин. На фортепіано він навчився грати в 3 роки, а в 6 сам почав складати музику.

 

  1. Сприймання твору «Лебідь». Застосовуємо метод пластичного інтонування.
  • Прослухайте твір і виконайте завдання в групах:

C:\Users\User\Desktop\доповнення блогу\IMG_20200407_130621.jpg

 

C:\Users\User\Desktop\доповнення блогу\IMG_20200413_113457.jpg

І група – визначити характер музики за допомогою смайликів

ІІ група – звучання яких інструментів ви почули

Всі разом - емоції під час сприймання музики

  1. Аналіз прослуханого. Наповнення лепбуку  за результатами роботи груп.

C:\Users\User\Desktop\доповнення блогу\IMG_20200323_100616.jpg

  1. Доповнення вчителя.

Ніжна, співуча мелодія у виконанні віолончелі зображує плавний рух лебедя по поверхні води. Також ми чуємо звучання фортепіано.

  • А які звуки переважають: довгі чи короткі? (Довгі)
  • На дошці спроєктуємо схематично аналіз прослуханого твору.

Каміль Сен – Санс «Лебідь»

 

 

 

 

 

 

  1. Сприймання твору «Акваріум». Під час сприймання застосовуємо метод пластичного інтонування.
  2. Аналіз прослуханого твору.

При зображенні акваріуму ми чуємо звучання флейти, яке «відтіняється» ніби «булькаючим» звучанням високих звуків фортепіано, створюючи картину акваріуму. Настрій музики таємничий, загадковий, звучання неголосне, переважають короткі звуки, які ніби вимальовують перед нами образ маленьких яскравих рибок акваріуму.

І група – визначити характер музики за допомогою смайликів.

ІІ група – звучання яких інструментів ви почули?

Каміль Сен – Санс «Акваріум»

 

 

 

 

 

 

 

  1. Музична  фізхвилинка.
  2. Повторне сприймання твору К. Сен – Санса «Акваріум». Створення арт-проєктів.

І група – «Художники». Створити композицію «Акваріум» (при створенні діти використовують наліпки, паперові вирізки, фломастери).

C:\Users\User\Desktop\доповнення блогу\розробки\IMG_5969.JPG

ІІ група – «Композитори». Створити музику на тему «Акваріум», використавши дитячі музичні інструменти.

C:\Users\User\Pictures\MVI_5972.MOV_snapshot_00.50.jpg

 

Проблемно-моделююча гра з використанням ДМІ «Пригоди Капітошки» (читає вчитель).

        Одного дня гримнув грім (барабан) і пішов рясний дощик (бубон). Невдовзі дощик припинився і весело заспівала пташка (свищик). Одна з краплинок весело застрибала на шибці.

  • Хто ти? – спитала пташечка у краплинки.
  • Я – Капітошка – весело вона відповіла і – бульк в акваріум, що стояв на підвіконні. На самому дні Капітошка побачив пісочок (маракаси), камінчики (ксилофон) і мушлі (сопілка). Та раптом до Капітошки (бубон) підпливла рибка (металофон), потім ще одна і ще (металофон). З пісочку (маракаси) визирнув морський коник (кастаньєти), він весело перескакував з камінчика на камінчик (ксилофон). Мушлі засурмили і всі: Капітошка, рибки, морський коник почали весело танцювати. Аж ось Капітошка знову почув гуркіт свого могутнього татуся Грому (барабан) і згадав, що йому слід повертатися до матінки Хмаринки.
  • Бувайте, мої друзі,- весело задзвенів Капітошка (бубон), а потім вигулькнув з акваріума і випарувався.

Розучування пісні «Кицю. Кицю, де була?» (сл. М. Пономаренко, муз. І. Островерхого «Кицю. Кицю, де була?»)

C:\Users\User\Downloads\1-35-638 (1).jpg

 

  1. Демонстрація пісні вчителем (обробка   Колодрібської Христини Сергіївни)
  2. Відтворення ритмічного малюнка пісні із зазначенням тривалостей нот
  3. Пофразне розучування пісні.
  4. Виконання пісні.

 

VІ. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.

Гра «Світлофор». Якщо твердження вчителя правильне – діти піднімають сигнальну картку зеленим кольором, якщо невірне – червоний колір.

D:\Виховна 2018-2019\семінар мена\семінар заступників по НУШ оновлено\IMG_5976.JPG

  1. Каміль Сен-Санс написав твори «Лебідь», «Акваріум».
  2. Музика твору «Лебідь» весела, енергійна, запальна.
  3. Настрій музики «Акваріум» таємничий, загадковий, звучання неголосне, переважають короткі звуки, які ніби вимальовують перед нами образ маленьких яскравих рибок акваріуму.
  4. Мелодія музики «Лебідь» звучить у виконанні віолончелі і зображує плавний рух лебедя по поверхні води. Також ми чуємо звучання фортепіано.
  5. У творі «Акваріум» переважають довгі звуки.
  6. Інструментальна музика не може створювати музичні образи людей, тварин, явища природи.
  7. Вокальна музика – це музика, яку співають.
  8. У пісні «Кицю, кицю, де була?» переважають короткі звуки.
  9. Мешканці країни Музики мають свої захоплення. Мудра Чарівниця Гармонія знайомить нас із таємницями музики, із співочою Мелодією ми любимо слухати або співати пісню, веселий і невгамовний Ритм, з яким ми граємо на музичних інструментах, танцюємо, створюємо ритмічні малюнки. І все це завдяки музичним звукам – довгим і коротким, високим, середнім і низьким.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Буд-Гусаїм Лілія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
3487
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку