Класифікація нерганічних речовин.Оксиди,їх складі номенклатура.Класифікація оксидів.

Про матеріал
Класифікація нерганічних речовин.Оксиди,їх складі номенклатура.Класифікація оксидів.Урок вивчення нового матеріалу.
Перегляд файлу

Тема. Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура.  8 кл.

Мета:

  • закріпити поняття про основні класи неорганічних сполук (оксиди, основи, кислоти, середні солі), про їх склад, назви, ознайомити учнів із  класифікацією оксидів, кислот, основ та солей, фізичними властивостями, поширеністю представників основних класів неорганічних сполук у природі, значенням найважливіших представників основних класів неорганічних сполук, про вплив речовин на навколишнє середовище і здоров’я людини;
  • розвивати пам’ять, логічне мислення, уміння  нестандартно мислити, сприяти розвитку комунікативних умінь, грамотної хімічної мови;
  • виховувати любов до предмету, творчий підхід до навчання, культуру колективної праці.

Обладнання та реактиви: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, таблиця розчинності кислот, основ і солей у воді, зразки оксидів, кислот, основ, солей як роздатковий чи демонстраційний матеріал, ілюстрації.

   

Базові поняття і терміни: складні та прості речовини, оксиди, кислоти, основи, солі, гідроксиди, оксигеновмісні кислоти, безоксигенові кислоти, одно-, дво-, триосновні кислоти, луги, кислотні оксиди, основні оксиди, нерозчинні основи.

  

Тип уроку: засвоєння нових знань

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

   Вітання вчителя, організація уваги та психологічне налаштування учнів на продуктивну роботу.

Девіз уроку:
                             «Навчаємось   не заради школи, а для життя»

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

   Шановні друзі, вам вже відомо багато хімічних таємниць. Та чи

зумієте ви використати свої знання у незвичайних ситуаціях, подолати хімічні перешкоди.

 ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Мозковий штурм

 Що таке складні речовини?

А на які групи можна розподілити складні речовини?

 Складних чи простих речовин більше в природі?

 А за якою ознакою можна класифікувати складні речовини?

 

          Які класи складних неорганічних сполук вам відомі? 

          Дайте визначення оксидів.

          Дайте визначення кислот.

          Дайте назви кислотним залишкам за таблицею розчинності.

          Дайте визначення солям.

          Які сполуки називають основами?

„Гра третій зайвий” Яка формула зайва? Чому?

А) HCl, HNO3 , H2О;

Б) Сu(ОН)2,  КС1, NaOH;

В) Н23 ,    Р2О5 , А12О3 .

 

        ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Класифікація кислот

   Кислоти класифікують за їх силою, за основністю та по наявності або відсутністю Оксигену у складі кислоти.

   За силою кислоти поділяють на сильні та слабкі. Найважливішими сильними кислотами є нітратна HNO3, сульфатна H2SO4 і хлоридна HC1.

   За наявністю Оксигену розрізняють оксигеновмісні кислоти (HNO3, H3PO4 і т.д.) та безоксигенові кислоти (HC1, H2S, HCN).

   За основністю, тобто за кількістю атомів Гідрогену в молекулі кислоти, здатних заміщуватися атомами металу з утворенням солі, кислоти поділяють на одноосновні (наприклад, HC1, HNO3), двоосновні (H2S, H2SO4), триосновні (H3PO4) і т.д.

 

Класифікація кислот

 

По наявності або відсутністю Оксигену

За основністю

(за кількістю атомів Гідрогену в молекулі кислоти)

 

оксигеновмісні

безоксигенові

одноосновні

двоосновні

триосновні

 

2. Класифікація основ.

   Подивіться будь ласка на таблицю розчинності.  Зверніть увагу що лише деякі основи розчинні більшість же їх є речовини нерозчинні.

Основи бувають розчинні і нерозчинні.

    Розчинні основи називаються лугами.

   Луги милкі на дотик, та дуже їдкі, роз’їдають шкіру, тканини, папір та інші матеріали. За цю властивість їх і називають їдкими лугами.

Кристалічні луги, що потрапили на шкіру. Спричинюють опіки, тому їх не можна брати руками. Якщо ж розчин лугу все таки потрапив на шкіру, необхідно відразу ж змити його великою кількістю води, аж доки не зникне відчуття милкості, потім нейтралізувати розчином борної кислоти.

   А зараз візьміть, будь ласка,  подивіться на таблицю Д.І.Менделєєва і зверніть увагу, де в таблиці знаходяться металічні елементи, які утворюють луги. Луги утворюють елементи І та ІІ групи, які так і називають лужні метали - це Na, K, Li та лужноземельні метали Ca, Ba.

 

V. Узагальнення і систематизація знань.

Фронтальне опитування

1. Які речовини називають оксидами?

2. Наведіть приклади оксидів.

3. Запишіть загальну формулу оксидів.

4. Речовини формули яких NO2, Fe2O3, Na2O, називають: а) солями;

б) кислотами;

в) основами;

г) оксидами.

 

Завдання.

1) Складіть формули наступних солей: кальцій хлориду, магній карбонату, цинк нітрату, алюміній нітрату, калій карбонату, натрій сульфату, кальцій силікату, аргентум хлориду, магній сульфіту, алюміній сульфіду.

2) Складіть формули солей, утворених Калієм та Кальцієм і всіма сульфуровмісними кислотами.

Задача. Обчисліть маси: а) 0,35 моль хром (ІІІ) сульфату; б) 0,7 моль кальцій фториду.

 

VІ. Підведення підсумків уроку.

- Що необхідно знати для складання формул солей? Що слугує «підказкою»?

 

VІІ. Домашнє завдання.

Опрацювати відповідний параграф підручника. Скласти формули оксидів елементів ІII періоду з вищою валентністю, дати назви, зазначити клас.

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
28 лютого
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку