Аукціон людських цінностей
Підготувала і провела
класний керівник 8 класу
Калінінська Н.Г
Корекційно - розвивальне заняття
(Розвиток професійних знань старшокласників)
Мета:
Вибір професії – невід’ємний етап у житті кожного, хто здатен працювати. Рано чи пізно ми всі виходимо на роздоріжжя, щоб серед тисячі шляхів обрати свій, єдиний. Відомий французький мислитель Ф.Ларошфуко говорив: «Ми вступаємо в різні періоди нашого життя, наче немовлята, не маючи за плечима жодного досвіду, хоч би скільки нам було років».
Справді, людина набуває досвіду у процесі певної діяльності. Але краще це виходить, коли вона має знання.
Ми вже провели не одне заняття з цієї теми.
«Ким ти будеш?». Маленькими на це питання відповідають не задумуючись. Зараз же у 15,16 років ми відчуваємо, як важко відповісти на таке,здавалося б, просте запитання однозначно.
І справді ,дуже нелегко розібратися у такому великому розмаїтті професій. Причому ця проблема дедалі ускладнюється. У 1926 році нараховувалось близько 10 тисяч професій. У 1998 – понад 50 тисяч. А нині професій і спеціальностей значно більше. Отже з цієї великої кількості людських справ треба обрати одну. Та є складність – надто багато шляхів, надто широкі обрії.
І тут важливо не помилитися, віддати перевагу тій професії, яка найбільш відповідає здібностям, покликанню, знанням, потенціалу.
Для цього потрібно вивчити «біржу праці»,ознайомитись з типами професій, спеціальною літературою,медичними протипоказаннями, спробувати себе в певній професійній ролі.
З класифікацією професій ,їх особливостями, вимогами ,які вони ставлять до людини ви вже ознайомились.
Результати анкетування показали, що багато хто з вас ще стоїть перед вибором. Період, який ви переживаєте, психологи пов’язують із життєвим самовизначенням та професійним вибором. Праця була і буде основою життя. І від того як людина працюватиме, залежить майбутнє не тільки сім’ї, а й держави.
Я хочу розповісти вам причту.
«Якось один народ вів нелегку боротьбу проти загарбників. І коли всім стало зрозуміло, що вони програють битву, вояки перестали вірити своєму воєнначальнику, почалася паніка. Тоді люди обернулися до Господа і попросили: «О Боже,допоможи нам. Покажи де та людина, яка поверне військо і надихне його на перемогу над ворогом».
Господь змилувався і показав дім, де жила така людина. Це був дім шевця. Люди здивувалися: «Це ж дім шевця!».
«Ні, - сказав Бог. – Там живе справжній генерал». Вояки з недовірою, але все ж пішли до нього. Швець не так вправно володів мечем,зате він уміло направляв, підтримував військо, показував можливі варіанти тактики. Вояки без роздумів кидалися в бій, бо бачили омріяну перемогу.
Отже людина, яка могла стати генералом,шила не дуже гарне взуття, а бездарний генерал вів військо до поразки.
У чому ж суть притчі? Правильно. У виборі професії.
Вибір професії,як і будь – який вибір – це прийняття рішення при великій кількості альтернативних варіантів та необхідності враховувати різноманітні фактори. Адже займатися тим, що тебе цікавить, приносить радість – одна з найважливіших умов відчуття життєвої повноцінності.
Не менш важливо – людина має робити те, до чого має здібності.
«Оберіть собі професію до душі і вам не доведеться працювати жодного дня в житті», - говорив Конфуцій.
«Ти так стомився, на тобі обличчя немає, - сказала дружина відомому американському винахіднику Едісону. – Піди з дому на добу і відпочинь в своє задоволення.
Едісон послухав її і десь пропав. Через день вона знайшла його в лабораторії за черговим дослідом.
«Так добре відпочив,» - радісно сказав їй чоловік при зустрічі.
Вправа «Незакінчене речення»
Кожен учасник по колу продовжує речення: Найбільше я мрію у майбутньому…»
Вправа «Як чинити зі своїм життям?»
А зараз зіграємо у гру,яка допоможе знайти вам відповідь на це основне запитання (усім роздати по 10 папірців)
На наступні кілька хвилин ці 10 папірців гратимуть роль символічних грошей, за які ви можете купити певний товар. Зараз перед вами постане вибір:витратити чи заощадити свої папірці, тобто себе самого, частину себе. На продаж будуть виставлятися «товари» по парі. Правила гри не дозволяють купити обидва товари одночасно. Тільки щось одне або нічого. Зрозуміло,що коли закінчаться ваші папірці, уже нічого не можна буде купити.
Усі покупки треба робити тільки тоді, коли «товари» пропонують на продаж. Не можна повернутися до попередньої пари, якщо на продаж уже виставлено наступну.
Наші торги завершені. Роздивіться ще раз свої придбання і скажіть:
- Яка покупка подобається вам понад усе?
- Чи шкодуєте ви,що не купили чогось іще?
- Чи хотілося б вам поміняти деякі правила гри?
Висновки: Правила гри можна поміняти, але життя – не гра. Не можна змінити вже зробленого вибору, чи скасувати прийняте колись рішення. Не можна охопити абсолютно все чи скористатися кожною нагодою. Не можна передбачити, які шанси відкриються для вас за тиждень, за рік. Тому слід серйозно поміркувати над тим, до якого життя ви прагнете. Потрібно оцінити свої здібності,нахили. Це має стати одним із важливих критеріїв у виборі свого професійного майбутнього.
Пам’ятайте! Професійні знання та вміння – це товар, який можна продати швидко та дорого, а їх відсутність зробить ваше життя складним і нецікавим.
Обговорення домашнього завдання
Вашим завданням було подумати, що ви вже зараз умієте робити, щоб заробити гроші, допомогти своїм батькам. На основі цього ви мали скласти оголошення «Шукаю роботу», написати його так, щоб зацікавити потенційних роботодавців. Давайте переглянемо їх та поміркуємо, які з оголошень реальні.
(Оголошення вивішені на стенді «Шукаю роботу»).
Вправа «Моє Я для сім’ї»
У кожного з вас на парті лежить аркуш паперу. Намалюйте в центрі листка коло, а в ньому напишіть літеру «Я». На певній відстані від центрального кола намалюйте менші кола в які впишіть імена близьких вам людей, яких боїтесь втратити. А тепер вирвіть кружечок,де написана літера «Я».
- Що ви відчуваєте?
Тепер поверніть шматочок назад.
- Що змінилося?
Запам’ятайте діти:не можна залишати своїх близьких та рідних нам людей заради грошей, бо ,повернувшись, ви зможете відчути таку ж порожнечу, як щойно граючись.
Прослухати пісню у виконанні П.Зіброва «Блудний син».
Підбиття підсумків: Вчитель підбиває підсумки та наголошує на тому,що хоч яку професію оберуть учні – головне,щоб вони вибрали її усвідомлено.
Кажуть, що майстер – це той,хто знайшов своє покликання у праці. Хоч би ким ви стали, насамперед маєте бути людьми – добрими, працьовитими, правдивими, чесними, чуйними до чужого горя. І саме ці риси виховують у вас ваші батьки,вчителі.
Знайти своє покликання – джерело щастя.