18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Класна година «Гроші – господар чи слуга.!?»

Про матеріал

Планування класної години. Мета якого - дати поняття суті грошей, їх ролі в повсякденному житті; ознайомити учнів з основними елементами культури поводження з грошима; обговорити питання моральності, що виникають при поводженні з грошима; пояснити необхідність грошей, сприяти формуванню моральної позиції у вирішенні грошових питань.

Перегляд файлу

Класна година «Гроші – господар чи слуга.!?»

Мета:

Дати поняття суті грошей, їх ролі в повсякденному житті; ознайомити учнів з основними елементами культури поводження з грошима; обговорити питання моральності, що виникають при поводженні з грошима; пояснити необхідність грошей, сприяти формуванню моральної позиції у вирішенні грошових питань.

 

(слайд№1)

Гроші – це зло.

Великі гроші-горе.

Брак грошей – трагедія.

Щастя - коли вони є.

Якщо я запитаю вас: що таке гроші, - що ви мені відповісте? Щодня ми маємо справу з грошима. Вважаємо їх необхідними.

(слайд№2) 

  А ось як висловив свою думку про гроші давньогрецький драматург Софокл: «Ніщо не сприяє такою мірою, як гроші, встановленню серед людей поганих законів і поганих звичаїв, гроші поселяють розбрати в містах і виганяють людей з помешкань, гроші звертають людей найблагородніших до всього ганебного і згубного для людини, вони ж навчають витягати з всякої речі тільки зло і беззаконня».

 

(слайд№3)

Ось такий парадокс: з одного боку, гроші — великий винахід людства, без якого неможливий був прогрес, а з іншого боку, це зло, від якого треба позбутися.

 Є такі речі на землі, які ні за які гроші не купиш. Уявіть, що ми потрапили на ярмарок, де продається все на світі. Але ви помічаєте тільки те, чого не можна купити ні за які гроші. Наприклад, я кажу: «За гроші можна купити ліжко», а ви помічаєте: «Але не сон». Зрозуміло? Продовживши.

(Учитель читає початок пропозицій, діти закінчують фрази (можна хором)

– за гроші можна купити годинник... (але не час)

– за гроші можна купити книгу... (але не мудрість)

- за гроші можна купити охоронця ... (але не друга)

– за гроші можна купити їжу... (але не апетит)

– за гроші можна купити будинок... (але не сім'ю)

– за гроші можна купити ліки... (але не здоров'я)

– за гроші можна купити поцілунок... (але не любов)

– за гроші можна купити ікону... (але не віру)

– за гроші можна купити цілий континент... (але не Батьківщину)

– за гроші можна купити орден... (але не подвиг, не честь)

– за гроші можна купити клоунів... (але не гарний настрій).

(слайд№4)

  Тому темою нашої розмови будуть гроші. І ми з вами спробуємо відповісти на таке питання: «Гроші - це слуга чи господар?»

Але як в кожній розмові люди про щось домовляються, так і ми виробимо правила, яких постараємося дотримуватися:

(слайд№5)

- Не говори більше, ніж............(потрібно).

- Не говори менше, ніж............(потрібно).

- Не відволікайся від ................ ( тим.)

-Висловлювати.…………(ясно.)

- Умій слухати і розуміти ..........(співрозмовник.)

А тепер давайте розділимо нашу аудиторію на 3 групи:

- Консультант;

- Оптиміст;

- Песиміст.

Як кажуть, один бачить склянку наполовину порожньою, а інший – наполовину заповненим.

Оптимісти постараються побачити позитивне, ну а песимісти як завжди до бочки меду додадуть ложку дьогтю.

Тому 1 питання до оптимістів і песимістів :

Яким прислів'ям ви висловили б своє ставлення до грошей?

 - Через золото сльози ллються.

 - Гроші люблять рахунок.

- Копійка рубль береже.

- Борг платежем червоний.

- І слова не скажи, тільки гріш покажи.

- Грошики доріжку прокладає.

- Є гріш, так буде і жито

- Грошик не бог, а береже.

- Грошей наживеш — без потреби проживеш.

- Зайві гроші — зайва турбота.

- І то буває, що і грошам не радий.

- Гроші що каміння: важко на душу лягають.

- Без грошей сон міцніше.

 

Ну а консультанти будуть постачати нас корисною інформацією.

Чи замислювалися ви коли-небудь, що гроші не завжди існував в людському суспільстві. Чи знаєте ви, де і коли з'явилися гроші? Як виглядали перші гроші?

Кожен день ми маємо справу з грошима, постійно від них залежимо. З дитинства знаємо, що гроші завжди потрібні, і що найчастіше їх не вистачає. Але мало хто замислюється про таємничу силу цих звичайних кольорових папірців. Звідки вони взялися? Як до них ставитися? Чого більше-добра, чи зла приносять вони людям? Вчені стверджують, що гроші – це найбільший винахід людства, без якого неможливий був би прогрес. Але в той же час жага грошей штовхає людей на злочини, розвиває жадібність, заздрість, робить накопичення сенсом і метою життя

- Консультант;

(слайд №6-16 - презентація «Із історії грошей»

 Але якими б не були гроші, вони завжди є предметом жадання людей. Через них ведуться війни і трапляються злочини, вони вважаються символом успішності людини і неодмінним атрибутом влади.

(слайд №15 відео «Пісня скупого-Гроші-рублики»)

Хто і за яких обставин, посміхнувшись при вигляді грошей, сказав:

«Негідний сміття, і на що ти мені тепер? Всю купу золота я охоче віддав би за будь-який з цих грошових ножів. Мені нікуди тебе дівати. Так вирушай на дно морське. Якби ти лежав на підлозі, право, не варто було б праці нагинатися, щоб підняти тебе»?

 (Робінзон Крузо, герой книги Даніеля Дефо)

- У вас на столах лежать картки, які нам ще знадобляться. Підніміть картку ті, які б опинившись в положенні Робінзона Крузо, викинули б непотрібні гроші за борт?

- Консультант;

- Ось яка історія сталася з 26-річним англійцем Майклом Керроллом, який у 2002 виграв 9,7 мільйона фунтів стерлінгів (близько 16 мільйонів доларів). Зараз він знову живе на допомогу з безробіття — на 42 фунти в тиждень.   Перед тим як зірвати джек-пот Керролл прибирав сміття на вулицях свого рідного міста в графстві Норфолк. Ставши мільйонером, Керролл кинув роботу і став жити в своє задоволення. Вже через рік він захопився наркотиками, жінками легкої поведінки, тоталізаторами. Майкл витрачав гроші з фантастичною швидкістю. У 2009 р. у Керролла залишилися останні півмільйона. Через рік він продав свій автопарк за 400 тисяч фунтів стерлінгів, але і ці гроші швидко витратив. «Жити на допомогу з безробіття (42 фунти на тиждень) легше, ніж маючи мільйони», — упевнений Керролл.

Питання до оптимістів:

Що позитивного в цій історії було для Керрола?

Питання до песимістів: Що завадило Керроллу утримати свої мільйони?

Так що ж, можна стверджувати, що гроші не приносять щастя? Не так все просто. Дійсно, гроші не погані і не хороші самі по собі. Все залежить від якості особистості людини, від того, на які цілі витрачаються гроші.

Консультант:

   На Заході гроші — виховний засіб. Маргарет Тетчер в дитинстві весь вільний час проводила за прилавком, допомагаючи татові, але іграшок і обновок майже не бачила. Просто її батько вважав, що всього вона повинна домагатися самостійно.

 Погано це чи добре?

- Оптимісти?

- Песимісти?

  Можна з упевненістю сказати, що гроші володіють таємничим навчальним потенціалом. Вони, як не голосно це прозвучить, вчать жити, якщо, звичайно, ставитися до них з повагою, не робити накопичення грошей сенсом усього життя і не робити заради них божевільні вчинки.

Чи потрібні кишенькові гроші?

- Оптимісти?

- Песимісти?

(слайд №16-відео – пісня «Острів скарбів»)

  В 11-б класі ми провели анкетування щоб дізнатися як хлопці ставляться до кишенькових грошей.

(слайд№17-анкета)

(слайд№18)

(слайд№19)

(слайд№20)

В анкеті ви вказали поняття, які асоціюються у вас зі щастям. Серед них є і гроші.

(слайд№21-Складові щастя )

Сім'я, гарні оцінки в школі, виконання заповітних бажань, подарунки, друзі, здоров'я, отримання задоволень, гроші, освіта, похвала, можливість займатися спортом.

Отже, більшість фахівців вважають, що перші кишенькові гроші можна дати дитині, коли вона відправляється в перший клас. Саме в цьому віці, на думку психологів, маленька людина здатна зробити перші кроки в управлінні грошима.

Буде непогано, якщо в старших класах у дитини з'явиться можливість заробити свої власні гроші. Це додасть йому впевненості у власних силах і абсолютно очевидно, що якщо у дитини не буде "кишенькових грошей", то навряд чи він зрозуміє, що означають такі слова, як дохід, витрати, заощадження.  Дохід у підлітка може утворитися з трьох джерел:

- Регулярно видаються кишенькових грошей;

 - Грошей, зароблених під час шкільних канікул,

 - Подарунків грошима.

Як ви думаєте, які з Ваших вкладень знадобляться вам в майбутньому? А від яких витрат можна відмовитися?

   Будь-які батьки рано чи пізно стикаються з питанням: як навчити дітей правильно поводитися з грошима. Чи варто давати дітям гроші, яку суму і в якому віці. Як навчити чадо дбайливо ставиться до грошей, правильно ними розпоряджатися. Чи використовувати фінансові важелі у вихованні для заохочення і покарання (наприклад, за допомогу по дому або хороше навчання). Можна використовувати гроші як засіб виховання дитини, розвитку його особистості, виховання ощадливості, відповідальності.

  Уявіть собі, що у вас своя сім'я і тепер ваша черга визначати: чи потрібно давати гроші дітям?

 Оптимісти назвіть 3 причини, що кишенькові гроші принесуть користь вашим дітям, а песимісти на кожен аргумент оптимістів знайдуть ту « ложку дьогтю»,що може все зіпсувати.

(Приблизні відповіді учнів).

Навіщо дитині мати кошти на кишенькові витрати?

1. Кишенькові гроші дозволяють підлітку відчути свою незалежність.

2. За допомогою кишенькових грошей дитина набуває економічну грамотність.

3. Кишенькові гроші підвищують відповідальність дітей.

Консультант:

  Уявіть собі таку ситуацію: Батьки найняли Дімі репетитора з англійської мови. Плату вчителю за уроки передавали з хлопчиком. Через кілька місяців синок вже блищав на уроках англійської, але чомусь сильно не висипався. Виявилося, що репетитора він давно кинув, вчить мову самостійно ночами, а гроші віддає під відсотки своїм однокласникам. Зараз він вельми успішний підприємець.

Питання: Прав чи не прав Діма?

Сьогодні ж поширена думка, що гроші-найголовніше в житті, що за гроші можна купити все. А найсумніше — те, що люди, які вважають гроші здатними зробити все, самі готові все зробити за гроші.

  Але перш за все хотілося б поставити запитання: «Як дорого потрібно заплатити, щоб купити вас?» Інакше кажучи: «на що б ви проміняли своє життя?» А зараз ми проведемо гру, яка називається «На що витратити життя?»

Перед початком гри кожен з вас отримає по десять жетонів. Кожен жетон являє собою частку вас самих - одну десяту частку вашого часу, енергії, коштів, інтересів, індивідуальності. На час гри 10 жетонів будуть рівноцінні сумі тих якостей і можливостей, з яких складається ваша особистість. Не втрачайте їх!

  Коли ми почнемо гру, перед вами постане вибір: "витратити" жетони або "заощадити". На продаж будуть виставлятися відразу по дві речі. Ви маєте право вибрати будь-яку з них або ніяку, але тільки не обидві відразу.

Купити кожну річ можна тільки в той момент, коли вона виставлена на продаж.

Перехід до наступної пари означає, що попередня остаточно знята з "торгів".

Якщо жетони закінчаться, ви вже нічого не зможете купити.

Готові? (Під час гри консультанти збирають жетони).

- Консультант;

Отже, пропоную зробити вибір, перша пара цінностей:

а) хороша простора квартира або будинок. (1 жетон)

б) Новий спортивний автомобіль. (1 жетон)

Хто бажає придбати один з двох запропонованих "товарів"?

Наступна пара:

а) Повністю оплачений відпочинок протягом місяця в будь-якій точці земної кулі для вас і вашого кращого друга. (2 жетони)

б) Повна гарантія того, що дівчина (юнак), на якій ви мрієте одружитися (за якого мрієте вийти заміж), дійсно у недалекому майбутньому стане вашою дружиною (чоловіком). (2 жетони)

Потім:

а) найбільша популярність в колі знайомих протягом двох років. (1 жетон)

б) Один справжній друг. (2 жетони)

Наступна пара:

а) Гарна освіта. (2 жетони)

б) Підприємство, що приносить великий прибуток. (2 жетони)

Далі:

а) Щаслива родина. (2 жетони)

б) Всесвітня слава. (3 жетони)

Тим, хто вибрав щасливу сім'ю, призначена нагорода - два зайвих жетона.

Потім:

а) змінити будь-яку рису своєї зовнішності. (1 жетон)

б) Бути все життя задоволеним собою. (2 жетони)

Дальший:

а) П'ять років нічим не порушується фізичної насолоди. (2 жетони)

б) Повага і любов до вас тих, кого ви найбільше цінуєте. (2 жетони)

Ті, хто вибрав 5 років насолоди, повинні заплатити ще один жетон, якщо у вас вони ще залишилися. Адже в житті є речі, за які нам часом доводиться платити дорожче, ніж ми думали.

Наступна пара:

а) Чиста совість. (2 жетони)

б) вміння досягати успіху у всьому, чого б ви не побажали. (2 жетони)

Потім:

а) Чудо, вчинене заради людини, яку ви любите. (2 жетони)

б) можливість заново пережити (повторити) будь-яку 1 подію минулого. (2 жетони)

І, нарешті:

а) Сім додаткових років життя. (3 жетони)

б) безболісна смерть, коли прийде час. (3 жетони)

Обговорення гри.

1. Якою покупкою ви найбільше задоволені?

2. Чи довелося вам пошкодувати про те, що ви чогось не придбали?

 (Найімовірніше, ви почуєте від хлопців наступні пропозиції: "Перш, ніж щось купувати, треба дізнатися, що ще буде продаватися"; "Я хотів би, щоб можна було обміняти раніше куплену річ на будь-яку іншу, оголошену пізніше"; "Потрібно, щоб перед початком гри нам видали більше жетонів".

Необхідно побачити зв'язок між вибором покупок і певними особистісними якостями. Наприклад, ти віддав жетон за зміну зовнішності - значить, ти надаєш велике значення тому, що думають про тебе оточуючі. Якщо вважав за краще бути задоволеним собою-значить, більше цінуєш свою думку про себе.)

  Більшість пропозицій дійсно розумно і правильно. Але проблема полягає в тому, що в житті так не буває. Не можна двічі зробити один і той самий вибір, як неможливо "скасувати" наслідки раніше прийнятого рішення. Не можна домогтися всього відразу або скористатися відразу всіма можливостями.

 Ми не знаємо заздалегідь, з чого доведеться вибирати в майбутньому. Завжди будуть обмежені час, сили, вибір можливостей, гроші, інтерес. За все, що ви для себе оберете, доведеться платити якусь ціну, і в багатьох випадках ціна виявиться вище, ніж ви припускали.

Сьогодні це була всього лише гра. Але то,

 як ми витрачаємо свій час, сили і можливості в реальному житті, дозволяє досить вірно судити про наших справжніх цінностях.

- Консультант;

  Чим би ви не займалися в майбутньому, пам'ятайте, що найдорожчі речі не мають ціни! Наприклад, здоров'я. Тому економте на морозиві або тістечок, але не економте на обідах. Заощаджуйте на супермодному одязі, але не економте на хорошій книзі або хорошій музиці, яка Вам подобається. Пам'ятайте, що за гроші не купиш гарний настрій. Або повага близьких. Або їх любов. Не збіднюйте себе, намагаючись все порівняти з грошима. Далеко не все на світі продається і купується.

Консультант:

  Прислухайтеся до думки французького письменника Жана де Лабрюйера: «Багатства інших людей не варто заздрити: вони придбали його такою ціною, яка нам не по кишені, вони пожертвували заради нього спокоєм, здоров'ям, честю, совістю. Це занадто дорого».

  Спільну мову з грошима знайти можна, якщо не робити їх накопичення сенсом свого життя і, тим більше, не використовувати для цього нечесні методи. Культура спілкування з грошима — це частина загальної культури людини. Вона полягає в здоровому ставленні людини до грошей.

 Завдання: закінчи пропозицію: якби у мене було багато-багато грошей...(сума навмисно не обмовлялася)

Варіанти відповідей учнів:

o Освіта

o Житло

o Здоров'я

o Активний відпочинок

o На розвиток творчих здібностей

o Благодійність

o На відкриття своєї справи

o На задоволення особистих потреб

. Зробити висновок: «Гроші - це щастя?!»

Тоді давайте збудуємо Піраміду щастя

ПІРАМІДА " ЩО ТАКЕ ЩАСТЯ?»

- СТАВЛЕННЯ В СІМ'Ї

- ФІНАНСОВЕ СТАНОВИЩЕ

-РОБОТА

- СУСПІЛЬСТВО І ДРУЗІ

- ЗДОРОВ'Я

- ОСОБИСТА СВОБОДА

- ОСОБИСТІ ЦІННОСТІ

Якщо розмістити їх на п'єдестал пошани, то вийде така картина.

 Таким чином, ми можемо зробити висновок, що гроші входять в поняття щастя, а значить, пов'язані з моральними уявленнями людини. Питання лише в тому, як пов'язані щастя і гроші.

(слайд№22 пісня з мультф. Врунгель)

• Чи можна бути щасливим без грошей?

• Що не можна купити за гроші? (Здоров'я, сім'ю, любов.)

• Яку роль відіграють гроші в нашому житті? Це засіб досягнення мети або сама мета?

Консультант:

  Як бачимо, не все на світі продається і купується. А багатству мільярдерів не варто заздрити. За словами оного французького письменника,

«вони придбали його такою ціною, яка нам не по кишені, вони пожертвували заради нього спокоєм, здоров'ям, честю, совістю. Це занадто дорого!"Ось і прийшов час вирішити цю дилему:

(слайд№23)

«Гроші – зло чи благо?»

 »Гроші-слуга чи господар?»

Які будуть міркування?

(Приблизні виступи дітей)

– Не можна сказати однозначно. Для кого-то зло, для кого-то благо, все залежить від людини.

– Звичайно, благо: без них не буде ні промисловості, ні сільського господарства, ні культури, ні освіти.

- Швидше зло-гроші поділяють людей.

– Все залежить від людини: одного гроші зіпсують, інший без грошей зіпсується.

 Дилема, яку ми намагалися вирішити, давно стоїть перед світовою філософією. І однозначного рішення тут дійсно бути не може. Самі по собі гроші – це лише папірці, а добро чи зло вони несуть – залежить від ставлення людини до грошей.

  Гроші, багатство самі по собі не містять нічого злого чи доброго. Але при неправильному поводженні вони можуть перетворитися на руйнівну зброю для людини.

-Як уникнути цього?

- Які можна виробити правила поводження з грошима?

Можете поділитися своїми мудрими порадами

-Чи змінилося ваше ставлення до грошей і багатства після сьогоднішньої нашої зустрічі?

 

(Зразкові відповіді дітей)

– Не змінилися. Я обов'язково постараюся розбагатіти. У що б то не стало!

– Не змінилося. Я як і раніше буду намагатися отримати хорошу освіту, стати розумною. А гроші до цього додадуться.

– Змінюватися. Мені здається, я став розуміти своїх батьків.

– Змінюватися. Не думав, що гроші можуть зробити людину щасливою

  Давайте складемо 

( слайд№24)

Правила поводження з грошима.

1.  Не соромтеся вести грошові підрахунки. Стендаль до франка прикидав, скільки йому потрібно на утримання будинку, скільки — на подорожі і навіть скільки — на кохану жінку.

2.   Уникайте вести підрахунки прилюдно. Багато людей можуть вас не зрозуміти і визнати скнарою.

3.  Плануючи витрати, будьте стримані.

(слайд№25)

4.  Не економте на турботі про своїх близьких! Подарунки порадують їх і вас: адже подарунки так само приємно дарувати, як і отримувати. Невже це задоволення не коштує грошей?

5.  Якщо ви в змозі дати в борг — давайте і ніколи не наполягайте, якщо ваш боржник тягне з поверненням.

6.  Намагайтеся не влазити в борги!

І в кінці бесіди давайте подумаємо який знак пунктуації потрібно поставити в кінці речення і чому?

(На дошці плакат:

(слайд№26)

 Щастя в грошах (? ! …)

-Незважаючи на те, що гроші відіграють важливу роль в житті людей, я закликаю вас не ставити їх на перше місце. Здоров'я близьких людей, щаслива сім'я, вірні друзі-ось головні цінності нашого життя.

docx
Пов’язані теми
Англійська мова, Сценарії
Додано
24 листопада 2018
Переглядів
906
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку