формувати у дітей уявлення про природу як живий організм; вчити бачити красу світу; спонукати до спілкування з природою без завдання їй шкоди; формувати відповідальне ставлення до навколишнього світу: виробляти правила безпечної поведінки в лісі, на водоймі; прищеплювати почуття любові, вдячності до природи.
Класна година: "Ти в природі і природа в тобі"
Мета: формувати у дітей уявлення про природу як живий організм; вчити бачити красу світу; спонукати до спілкування з природою без завдання їй шкоди; формувати відповідальне ставлення до навколишнього світу: виробляти правила безпечної поведінки в лісі, на водоймі; прищеплювати почуття любові, вдячності до природи.
Музичний супровід: «Пісня про земну красу» - слова В. Суслова, муз. – Я. Дубровіна (відео)
ХІД ЗАХОДУ
Вчитель. Все, що оточує нас і не зроблене руками людей, — природа. Природа дає все необхідне для життя людини: їжу, воду, повітря. Вона є джерелом натхнення для художників, письменників, композиторів. Недарма природу називають ненькою. Всі ми — діти природи, та не всі однаково добрі до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи, охорони. Ми повинні берегти природу, охороняти її багатство.
Сьогодні у нас незвичайне заняття. Я хочу вам подарувати годину милосердя і спостережливості.
Епіграф
На землі, у домі вселюдському —
Протиріч і негараздів тьма.
Будьте, люди, обережні в ньому!
Іншої домівки в нас нема!
Земля не належить нам. Це ми належимо їй!
1-й учень
І пташка, і метелик, і людина
Сплелися у вінок.
Ім'я йому — Життя.
Одна у них
Земля, одна родина,
І вічність в них одна, і небуття.
Вчитель. Земля — наш дім. Можливо, це єдина планета, на якій існує життя у Всесвіті. Хіба не заслуговує вона нашої любові? Але на сьогодні ми маємо значну кількість свідчень про те, що людина не є бережливим господарем, а є самовпевненим землевласником.
2-й учень
Усіх людей ми закликаєм:
Нащадкам збережіть природу,
Її степи, ліси, джерельну воду,
Дерева не рубайте, не вбивайте звіра,
І у природи буде хай довіра,
Що не заподієте ви зла їй,
Своїй колисці, матері своїй.
Вчитель.Екологія — це наше здоров'я і довголіття, наше щасливе майбутнє!
Всі ми — діти землі і неба. •
3-й учень
Всі, хто маленький, хоче рости!
Чисте повітря й водичку нам треба,
Просить з нас кожен — і я, і ти.
Хочемо ми, щоб сонце світило!
Хочемо ми, щоб поле родило
І щоб навколо квіти росли.
Хочемо, хочемо, хочемо ми!
• Щоб зберегти природу, потрібно її знати і любити.
• Будь до природи уважним, і вона обов'язково тобі віддячить!
• Пам'ятай! Людина — частина Природи. Знищуємо природу — знищуємо самих себе.
4-й учень
Дерево, трава, і квітка, й птахи
Не завжди зуміють захиститись.
Якою будуть знищені вони —
На планеті ми залишимось самі.
ЛИСТ ЗДОРОВ'Я
Ми — птахи, звірі, рослини — звертаємося до вас, діти, за допомогою. Нам загрожує небезпека: забруднення повітря та води, знищення всього живого на землі! Якщо ви не виконаєте завдання, які знаходяться в цьому конверті, тоді все живе може загинути!
Вчитель. Ну що ж, діти, допоможемо?
Перше завдання — загадки.
• Без чого дорослі та діти не можуть прожити? (Без їжі, води, повітря)
• Що не можна набрати у сито? (Воду)
• А у що не можна набрати води? (Сито)
• Як називається транспорт, який рухається по воді? (Водний)
» Друге завдання — продовжити прислів'я
• Без води — ... (не туди і не сюди).
• Лід і вода — ... (брат, і сестра).
• Скільки сніг не лежатиме, а... (розтаватиме). Чому? .
• Весна багата... (водою).
Конкурс «Розминка»
• Тварини є частішою живої чи неживої природи?
• Тварини, які самостійно здобувають їжу, влаштовують житло, виводять дитинчат, називаються дикими чи свійськими?
• Тварини, яких людина розводить і використовує в домашньому господарстві, називають дикими чи свійськими?
До тварин належать: квіти, гриби, лисиця?
• Горобці, галки, ворони — це птахи, які відлітають чи зимують?
• Яка з пташок перелітна: ластівка, сорока, ворона?
• Собака, кіт, білка — яка з цих тварин зайва? І чому?
• Хто із цих тварин змінює хутро: ведмідь, заєць чи вовк? І чому?
• Яка із цих пташок не має гнізда: ластівка, лелека, зозуля?
• Які із них квітів перші квітнуть: підсніжник, конвалія, тюльпан?
Кросворд
— Спробуйте уявити себе мешканцями лісу. Це допоможе вам упоратися з цікавими завданнями кросворду. А коли ми його розгадаємо, то дізнаємося про найдорожчий і найцінніший скарб у світі.
1. Це весняний ранній птах, називається він... (шпак).
2. За вікном сніжок, піднялася віхола, та не страшно птахові, що сидить під - стріхою. (Горобець)
3. Хитра кума сліди замела. (Лисиця)
4. Вправні будівельники майструють дашок із соснових голок. (Мурахи)
5. Я найперша квітка в гаю, синім цвітом зацвітаю. (Пролісок)
6. Влітку наїдається, взимку відсипається. (Ведмідь)
7. Білі дзвіночки висять, гойдаються, як вони називаються? (Конвалія) Ключове слово: природа.
— То який найдорожчий скарб у світі?
Правила поведінки на природі «Буду я природі другом»
1) Не ламай гілля дерев і кущів:
2) не зривай у лісах та на лугах квітів;
3) не лови метеликів, джмелів, бабок та інших комах;
4) не руйнуй мурашники:
5) не лови диких тварин і не принось їх додому;
6) не залишай вогонь у лісі;
7) не галасуй у лісі.
5-й учень
Невже в майбутньому на світі
Не будуть квітнуть дивні квіти?
Конвалії й фіалки ніжні,
І вісник березня — підсніжний?
1-й учень
Невже ми більше не побачим,
Як сон-трава росою плаче?
Троянда степу, квітка мрії
Жар-цвітом землю не зігріє?
Ми всі — господарі природи,
Тож збережемо її вроду!
Цікаво знати!
У 1848 році було створено Міжнародну Червону книгу, куди заносяться усі рослини і тварини, яким загрожує зникнення.
У 1982р. Закон про Червону книгу було прийнято в Україні. Сьогодні до неї занесено понад 800 видів рослин і тварин з метою їхньої охорони і збереження.
2 учень
Послухай, як струмок дзвенить,
Як гомонить ліщина.
З тобою всюди кожну мить
Говорить Україна!
Послухай, як трава росте.
Напоєна дощами,
І як веде розмову степ
З тобою колосками.
Послухай, як вода шумить,
Дніпро до моря лине.
З тобою всюди кожну мить
Говорить Україна!
3 учень
Світ прекрасний навколо тебе-
Соце ясне і синє небо.
Птахи, звірі, гори і ріки –
Нехай він буде таким навіки.
Нехай людина добро приносить,
Бо світ навколо любові просить.