____________________________
(назва навчального закладу)
Календарно-тематичне планування
з предмету "Хімія"
8 клас
на 2020/2021 навчальний рік
вчителя хімії ______________________
(ПІП вчителя)
Навчально-методичне забезпечення навчального плану
2. Відповідно до програми на вивчення предмету "Хімія" виділено 68 годин. Кількість годин на тиждень – 2 год.
Календарно-тематичне планування з предмету "Хімія" для учнів закладів загальної середньої освіти 8 класу
(68 годин / 2 години на тиждень)
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу |
|||
|
Інструктаж з БЖД. Діагностична робота. Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини. Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою |
|
|
|
Реакції розкладу і сполучення |
|
|
|
Масова частка елемента в складній речовині |
|
|
Тема 1. Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. |
|||
|
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. Поняття про лужні, інертні елементи, галогени |
|
Навчальні проекти :
|
|
Періодичний закон Д. І. Менделєєва
|
|
|
|
Періодична система хімічних елементів, її структура |
|
Демонстрація: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва (довга і коротка форми).
|
|
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число |
|
Демонстрація 2: Моделі атомів (віртуальні 3D).
|
|
Ізотопи. Нуклід. Самостійна робота |
|
|
Тематичне оцінювання №1 |
|||
|
Будова електронних оболонок атомів хімічних елементів № 1-20 |
|
|
|
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі |
|
Демонстрація 3: Форми електронних орбіта лей (віртуальні 3D).
|
|
Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1-20 |
|
|
|
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20 |
|
|
|
Періодичний закон і електронна будова атомів. Поняття про радіус атома |
|
|
|
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома |
|
|
|
Розв’язування задач, виконання вправ |
|
|
|
Значення періодичного закону |
|
|
|
Узагальнюючий урок з теми «Періодичний закон і періодична система Д. І. Менделєєва». Навчальні проекти |
|
|
|
Контрольна робота 1 |
|
|
Тематичне оцінювання №2 |
|||
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини |
|||
|
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність атомів хімічних елементів |
|
Навчальні проекти: 5.Використання кристалів у техніці 6.Кристали: краса і користь.
|
|
Йони. Йонний зв’язок, його утворення |
|
|
|
Ковалентний зв’язок, його утворення |
|
|
|
Полярний і неполярний ковалентний зв’язок |
|
|
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали |
|
Демонстрації: 4. Моделі кристалічних ґраток різних типів. 5.Зразки речовин атомної, молекулярної та йонної будови.
|
|
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток. Лабораторний дослід 1. Інструктаж з БЖД |
|
Лабораторний дослід:
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 1. |
|
|
|
Узагальнюючий урок з теми «Хімічний зв’язок і будова речовини». Навчальні проекти |
|
|
|
Контрольна робота 2 |
|
|
Тематичне оцінювання №3 |
|||
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами |
|||
|
Кількість речовини. Моль – одиниця кількості речовини. Стала Авогадро |
|
Демонстрація: 6.Зразки речовин кількістю речовини 1 моль (або однакової кількості речовини).
|
|
Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі |
|
|
|
Розв’язування задач, виконання вправ |
|
|
|
Молярна маса |
18.01. |
|
|
Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою |
20.01. |
|
|
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів |
25.01. |
|
|
Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов |
27.01 |
|
|
Розв’язування задач. Практичне заняття |
01.02 |
|
|
Відносна густина газів |
03.02. |
|
|
Обчислення з використанням відносної густини газів |
08.02. |
|
|
Узагальнюючий урок з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами» |
10.02. |
|
|
Контрольна робота 3 |
15.02. |
|
Тематичне оцінювання №4 |
|||
Тема 4. Основні класи неорганічних сполук |
|||
|
Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура |
17.02 |
Навчальні проекти: 7.Неорганічні речовини – представники основних класів у будівництві й побуті. 8.Хімічний склад і використання мінералів. 9.Вплив хімічних сполук на довкілля і здоров’я людини. |
|
Розв’язування задач, виконання вправ |
22.02. |
|
|
Класифікація оксидів, кислот і основ |
24.02 |
Демонстрація: 15.Таблиця розчинності кислот, основ, амфотерних гідроксидів та солей.
|
|
Фізичні та хімічні властивості основних, кислотних та амфотерних оксидів |
01.03. |
Демонстрації : 7.Зразки оксидів. 8.Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою.
|
|
Розв’язування задач, виконання вправ |
03.03. |
|
|
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму кількості речовини реагентів та продуктів реакцій |
10.03. |
|
|
Розв’язування задач, виконання вправ |
15.03. |
|
|
Фізичні властивості основ. Хімічні властивості лугів. Заходи безпеки під час роботи з лугами. Лабораторний дослід 2. Інструктаж з БЖД |
17.03. |
Демонстрації: 11.Зразки основ. 12.Хімічні властивості лугів. Лабораторний дослід : Взаємодія лугів з кислотами в розчині.
|
|
Хімічні властивості нерозчинних у воді основ |
22.03. |
Демонстрація: 13.Добування і хімічні властивості нерозчинних основ.
|
|
Розв’язування задач, виконання вправ. Самостійна робота |
24.03. |
|
Тематичне оцінювання №5 |
|||
|
Фізичні та хімічні властивості кислот. Заходи безпеки під час роботи з кислотами Лабораторний дослід 3. Інструктаж з БЖД |
05.04. |
Демонстрації: 9.Зразки кислот. 10.Хімічні властивості кислот. Лабораторний дослід : Взаємодія хлоридної кислоти з металами.
|
|
Реакції заміщення й обміну |
07.04. |
|
|
Фізичні та хімічні властивості середніх солей. Лабораторні досліди 4-6. Інструктаж з БЖД |
12.04. |
Демонстрації : 16.Зразки солей. 17.Хімічні властивості солей. Лабораторний дослід : 4.Взаємодія металів із солями у водному розчині. 5.Взаємодія солей з лугами у водному розчині. Реакція обміну між солями в розчині. |
|
Розв’язування задач, виконання вправ |
14.04. |
|
|
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів |
19.04. |
Демонстрація:
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 2. |
21.04. |
Домашній експеримент: Дія на сік буряка чи червоноголової капусти лимонного соку, розчину харчової соди, мильного розчину. |
56 |
Загальні способи добування оксидів та основ. Загальні способи добування кислот і солей |
26.04. |
|
Тематичне оцінювання №6 |
|||
57 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук |
28.04. |
Демонстрація 18: 18.Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу в розчин, що утворився.
|
58 |
Поширеність у природі та використання оксидів, кислот, основ і середніх солей. Вплив на довкілля і здоров’я людини |
05.05. |
|
59 |
Розв’язування експериментальних задач. |
12.05. |
Лабораторний дослід: 7.Розв’язування експериментальної задачі на прикладі реакції обміну.
|
60 |
Інструктаж з БЖД. Практична робота 3. |
17.05. |
|
61 |
Узагальнюючий урок з теми «Основні класи неорганічних сполук». Навчальні проекти |
19.05. |
|
62 |
Контрольна робота 4 |
24.05. |
|
63 |
Підсумковий урок |
26.05. |
|
Тематичне оцінювання №7 |