Виховний захід "Подорож до Хімміста"

Про матеріал
 активізувати навчально-пізнавальну діяльність учнів щодо формування ключових компетентностей;  розширити відомості школярів про використання хімічних речовин та продуктів, хімічних виробництв в повсякденному житті;  розвивати здібності учнів аналізувати життєві ситуації;  виховувати свідоме відношення до використання можливостей хімічних технологій в житті людини;  поглибити одержанні знання з хімії, формувати вміння й навички застосовувати знання на практиці, обґрунтовувати відповіді, підкреслити зв’язок хімії з іншими предметами;
Перегляд файлу

1

 

Тема. Подорож до Хімміста

Мета:

  • активізувати навчально-пізнавальну діяльність учнів щодо формування ключових компетентностей;
  • розширити відомості школярів про використання хімічних речовин та продуктів, хімічних виробництв в повсякденному житті;
  • розвивати здібності учнів аналізувати життєві ситуації;
  • виховувати свідоме відношення до використання можливостей хімічних технологій в житті людини;
  • поглибити одержанні знання з хімії, формувати вміння й навички застосовувати знання на практиці, обґрунтовувати відповіді, підкреслити зв’язок хімії з іншими предметами;
  • розвивати логічне мислення, формувати в учнів почуття справедливості, доброзичливості, відповідальності та колективізму; вимогливості до себе й до своїх товаришів.

Форма роботи: інтелектуальна гра

Обладнання: картки із завданнями для учасників, на сцені назва заходу (великими літерами надпис «Подорож до Хімміста»), стіннівки та плакати з хімії, плакат з висловлюванням М. В. Ломоносова «Широко простягає хімія руки свої у справи людські»; аудіо записи для озвучування конкурсів і пауз.

Правила гри: у грі беруть участь дві команди (по 10 чоловік), інші учні будуть уболівальниками. Команди формуються на демократичних засадах. За бажанням визначаються капітани команд. Право першості визначається жеребкуванням, команди обирають назву, девіз, емблему. Роль ведучого виконує вчитель.

Для оцінювання команди отримують колбу зі своєю назвою та набір кульок (фішок, фантиків), які в отриманій кількості вкидають у колбу після кожного раунду.

Хід заходу

Учитель. Добрий день, шановні гості, вчителі, учні, ми зібралися сьогодні, щоб здійснити подорож до Хімміста. У нашій подорожі беруть участь дві команди по десять учнів. А, от і вони, наш «золотий фонд», наші розумники й розумниці, наші учасники! Дозвольте відрекомендувати кожного з них:

Команди

  1. Сашко –завжди прагне досягти мети, не сумує ніколи. Любить вигравати завжди, а програє –то поразку з гордістю зустрічає!
  2. Сергій –вважає, що вжитті є підказок багато, але все вирішує сам!
  3. Антон –життєрадісний і впевнений, що сміх і радість допогають жити!
  4. Ілона –вважає, що головне не перемогти, а набратися сміливості й кинути іншим виклик!
  5. Аня –цілеспрямована, ніколи не відступає перед труднощами й дотримується думки, що з будь-якої життєвої ситуації можна знайти вихід!
  6. Віка –радить усім ніколи не відмовлятися від своєї мрії, якщо в ній уся ваша душа й життя.
  7. Михайло –вважає, що в житті є підказок багато, але вирішує все сам.
  8. Віталій –боротися, шукати знайти й переховати –от така мета його життя!
  9. Денис –упевнений, що нормальні герої завжди йдуть в обхід.

Команди всі до бою, позмагайтесь між собою

  1. Конкурс «Презентація». У цьому конкурсі оцінюється емблема та розповідь про назву команди (3 бали)
  2. Урок 1. Мова

Капітани команд обирають аркуш із написаними символами хімічних елементів (буквами). Завдання команди: протягом певного часу (5-7 хв) скласти й записати якнайбільше хімічних формул (слів). Прочитати формули, назвати речовини.

  1. Na, S, O, Ca, N, Н.

Відповідь: натрій оксид, натрій гідрид, натрій оксид, натрій нітрит, водень, кисень, кальцій сульфід, кальцій оксид, сульфатна кислота, сульфітна кислота, натрій сульфат, кальцій нітрат, та ін..

  1. Mg, О, Н, К, Р, СІ.

Відповідь: магній оксид, магній хлорид, хлор, кисень, водень, хлорид на кислота, вода, калій оксид, калій хлорид, калій, магній, та ін.

Команди обмінюються відповідями, взаємно перевіряють відповіді, оцінюють в 1 бал за кожну правильну відповідь. Виявлені й виправлені помилки дають право команді-суперниці отримати додаткові бали.

Перерва

Завдання для вболівальників

Що таке вода?

Урок 2. Література

Конкурс «Банк»

Команди мають відгадати загадки. За кожен відгаданий елемент команда отримує 1 бал.

 

 

Загадки

  1. Він легкий у каструлях наших, в яких ми варимо суп чи кашу, у літаках сріблясто-білих, потужних, але легкокрилих, він сріблястий, наче іній, і зветься…. (Алюміній)
  2. Я в усіх живих клітинах, я вугілля, олівець. Маю ще один талант: Я блищу, бо діамант. (Карбон)
  3. Срібно-білий активний метал, і повітря боїться він дуже. Є в грунті, у наших кістках і у водах підземних потужних. Є він  внаших зубах білосніжних, а тому він метал дивовижний. (Кальцій)
  4. Я найлегший від усіх, ти без мене –ані кроку. А як з киснем я зійдуся, то отримаєш вологу. (Гідроген)
  5. Я активний неметал і найбільш поширений. І без мене на Землі неможливо жити, ні. (Оксиген)

Урок 3. Образотворче мистецтво

Завдання для команд

Одному з учасників команди із закритими очима на дошці намалювати якийсь посуд чи пристосування, що використовується під час експерименту на уроках хімії (колба, штатив, мірний посуд, тощо)

(5 балів)

Конкурс «Хімічне асорті»

Кожна команда має відгадати елемент. За кожний відгаданий елемент -2 бали.

Логогрифи

  1. До назви якого хімічного елемента потрібно додати в кінці дві літери, щоб отримати назву корабля, який затонув, зіткнувшись із айсбергом? (Титан –Титанік)
  2. До назви якого хімічного елемента слід додати в кінці одну літеру, щоб отримати слово, яке означає необхідність повернення кому-небудь чого-небуть? (Бор-борг)
  3. Від назви якого хімічного елемента, відкинувши три останні літери, можна утворити крик деяких птахів? (Карбон –«кар»)
  4. Від назви якого хімічного елемента, відкинувши останні три літери, можна утворити назву людини, яка вміє чаклувати? (Магній –маг)
  5. Від назви якого хімічного елемента, відкинувши першу літеру, можна утворити назву спиртного напою? (Хром, бром –ром)
  6. Від назви якого хімічного елемента, відкинувши перші три літери й додавши в кінці дві літери, можна утворити назву танцю? (купрум –румба)

Конкурс «Квітник»

Кожна команда отримує «ромашку». На кожній пелюстці –формула речовини.

Завдання для першої команди

Написати можливі рівняння взаємодії розчину хлоридної кислоти з речовинами: Fe, MgO, Zn, Cu, CO2, Ca(OH)2, H2SO4,

Завдання для команди 2

Написати можливі рівняння взаємодії розчину натрій гідроксиду з речовинами: CO2, HCl, ZnO, CuSO4, CaO, KOH, H2

Конкурс «Фортуна»

Протягом 3-5 хв команди подорожують таблицею «Періодичної системи хімічних елементів Д. І. Менделєєва». Завдання: знайти хімічні елементи, назви яких є назвами:

 

  • Частин світу
  • Річок
  • Планет сонячної системи
  • Названі на честь видатних учених

Кожна правильна відповідь -1 бал.

Відповіді: Америцій, Європій, Реній, Скандій, Магній, Полоній, Германій, Індій, Францій, Гелій, Меркурій, Уран, Ейштейній.

Конкурс уболівальників

Дайте відповідь на запитання (кожна правильна відповідь принесе гравцеві 0,5 бала)

Запитання

  1. Метал, що викликає лихоманку (Золото)
  2. «Окрошка» з точки зору складу. (Суміш)
  3. Метал –«вимірювач» температури. (Ртуть)
  4. «Вінегрет» з металів. (Сплав)
  5. Який метал пов’язаний з двадцятип’ятирічним ювілеєм одруження? (Срібло)
  6. Яка волога може обвуглити? (Кислота)
  7. Хімічний хамелеон (Лакмус)
  8. Так називають хімічну речовину жовтого кольору, що утворюється в слуховому каналі. (Сірка)

«У гостях у казках»

Усі з дитинства пам’ятають казки. Давайте разом пригадаємо та побачимо, як можна пов’язати їх із хімією

  • Народна мудрість говорить: «Не має диму без вогню». Наші хіміки зараз спробують спростувати цей вислів. (Демонстрація досліду «Дим без вогню»)
  • Ще одна казка «Чарівна квітка»,  або, якщо бути точним, російською «Цветик-семицветик». Згадаймо її зміст. Нехай наша квіточка стане різнокольоровою. (Демонстрування зміни кольору білої квіточки з фільтрувального паперу, просоченого фенолфталеїном, або зробити напис на фільтрувальному папері лугом, а потім побризкати його фенолфталеїном)
  • Казковий герой Іван у казках у вогні не горить й у воді не тоне.  (демонстрування досліду «Неспалима хустка»: невеликий шматочок тканини заздалегідь просочений розчином натрій силікату, висушують, вносять у полум’я спиртівки.)

Конкурс «Чорна скринька»

Увага! Чорна скринька!

Ця речовина була відома людині ще в VI ст. до н. е., коли фінікійці навчились варити його з козячого жиру і деревного попелу. Про його цінність як очищувального засобу висловлювався Гален. Воно буває тверде і рідке, до його складу можуть входити різні речовини, що надають йому додаткових властивостей. Що знаходиться в чорній скриньці? (Мило)

Речовина, яка залишає в роті характерне відчуття прохолоди, а назва її буквально означає «олія м’яти». (Ментол)

Конкурс оцінюється в 1 бал

ВІКТОРИНА

1. Явища, при яких відбуваються перетворення? (хімічні)

  1. Складні речовини, які складаються з двох елементів, один з яких

    Оксиген? (оксиди)

  1. Метал, який за звичайних умов рідкий? (Меркурій, ртуть)
  2. Найлегший газ? (водень)

5.Автор періодичного закону? (Д.І.Менделєєв)

  1. Речовини, що прискорюють хімічну реакцію? (каталізатори)
  2. Газ, який підтримує горіння і дихання? (кисень)
  3. Сполука Сульфура з Гідрогеном? (сірководень)
  4. Одиниця виміру кількості речовини? (моль)
    10. Вода у твердому стані? (лід)
  1. Частка з найменшою масою? (електрон)
  2. Хімічно неподільна частка речовини? (атом)

На цьому ми закінчуємо нашу подорож у дивовижний і чарівний світ хімії. Поки журі підбиває підсумки, ви маєте змогу заробити собі певну кількість балів, відгадавши загадки.

  1. Без неї не проживеш. Її властивостям немає меж. Життя без неї справжній біль. Ви знаєте її, це ….(Сіль)
  2. Сам не горить, а горінні підтримує. (Кисень)
  3. Біле, як сніг, у пошані в усіх, подобаюсь вам, на шкоду зубам (Цукор)
  4. У воді народжується, а води боїться (Сіль)
  5. Що стає легшим, коли її наповнюють? (Повітряна кулька)
  6. Я вагоміша за всіх! Я потрібна в кожнім домі, і без мене, всім відомо, лікарі немов без рук. (Ртуть)

Підсумок

Команди обмінюються колбами з кульками, підраховують їх загальну кількість, оголошують результат. Переможцем стає команда, яка набрала більше балів.

Окремим учням вручаються наліпки –заохочування в номінаціях «За творчість» і «За Зусилля»

 

 

docx
Додано
29 вересня 2021
Переглядів
688
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку