Климко. Урок української літератури у 7 класі

Про матеріал
Тема уроку: Григір Тютюнник «Климко». Образ головного героя. Ідея самопожертви заради рідних і близьких. Мета уроку: розвивати в учнів уміння аналізувати поведінку персонажів, здатність виділяти і переказувати найбільш вражаючі епізоди з повісті для характеристики образу героя, аргументуючи свій вибір; формувати активну життєву позицію; виховувати гуманні якості людини: турботу про ближнього, доброту, чуйність, відповідальність за своїх близьких.
Перегляд файлу

Урок української літератури у 7 класі

Тема уроку: Григір Тютюнник «Климко». Образ головного героя.      Ідея самопожертви заради рідних і близьких.

Мета уроку:  розвивати в учнів уміння аналізувати поведінку персонажів, здатність виділяти і переказувати найбільш вражаючі епізоди з повісті для характеристики образу героя, аргументуючи  свій вибір;  формувати активну життєву позицію; виховувати гуманні якості людини: турботу про ближнього, доброту, чуйність, відповідальність за своїх близьких.

Тип уроку. Урок формування й удосконалення вмінь аналізувати художній твір.

Обладнання: портрет письменника Григора Тютюнника, текст твору, ілюстративний матеріал, презентація «Дитинство, відібране війною»

                                              Живе лиш той, хто не живе для себе,

                                              Хто для других виборює життя

                                                                                        В.Симоненко

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Зясування емоційної готовності учнів до уроку (побажання одне одному успіху).

ІІ. 1.Вступне слово вчителя про щастя  жити у мирній країні, про можливість щодня бачити яскраве сонце і голубе небо. Адже про  це мріють усі діти на планеті. Та не завжди ці мрії збуваються… Буває й так, що небо стає кроваво – чорним, а сонце ховається за хмари…А причиною тому стає війна, у якій найбільше страждають діти

     2. Перегляд  презентації «Дитинство, відібране війною»

     3. Актуалізація досвіду та опорних знань (асоціювання: ключові слова -  самопожертва, війна, гуманність); учні зачитують значення цих слів, виписані із тлумачного словника, пояснюють власне розуміння їх.

        4. Обмін враженнями від побаченого, висловлення  власних міркувань.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

  1. Робота над епіграфом до уроку.
  2. Технологія «Знайди правильне твердження»
  • Климко вирушає по сіль на Полтавщину
  • Мати збирає хлопця в дорогу

Земляк подарував Климкові тапочки, а не виміняв

  • Врятована від Німеччини дівчина прохала хлопця стати їй братом
  • Хворого хлопця виходжувала тітка Марина
  • Головний герой відчував відповідальність за життя Наталії Миколаївни та її маленької Олі.
  • Хлопчика підстерегла невблаганна смерть
  1. Пояснення з елементами бесіди та робота з текстом (зачитування цитат)
  • На який період припадає дитинство Климка? ( війна, розруха, голод).
  •  Що спіткало хлопчину на дорогах війни? ( горе, нужда, страх,  біль, смерть, голод, жорстокість, небезпека)
  • Якими рисами характеру наділений Климко – головний герой твору? (чуйність, доброта, турбота про ближніх, здатність на самопожертву)
  • Чи змінила війна Климка?
  1.  Створення асоціативного куща « Климко – дитина війни»
  2. Робота в групах.

  Складання учнями схем – характеристик «Який він – Климко?»

І група « Герої твору про Климка»

ІІ група «Чим пожертвував Климко заради рідних та близьких?».

Захист робіт.

  1.  Літературний прийом « Інтерв’ю з героєм твору»

Учні задають питання Климкові – головному герою  повісті.

ІІІ. Підсумок уроку.

1.Прийом «Незакінчене речення».

Закінчити речення, додаючи власні  думки.

«Справжні люди залишаються людьми навіть тоді, коли….»

«Доброта і самовідданість душі людини – це….»

«Климко – це безкорисливий, милосердний, відчайдушний  хлопчик, що жив заради…»

2.Інтервю з автором твору (питання до автора повісті)

Чому у кінці повісті Климко гине?

 Гинуть найкращі, які виявляють благородство, доброту і милосердя.

3.Прокоментуй слова Л.Забашти:

«Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра!»

 Домашнє завдання. 1. Придумати власне закінчення повісті.

2.Написати листа Климкові або есе «Чи кожна людина здатна на самопожертву?»

 

 

 

docx
Додано
26 березня 2019
Переглядів
2714
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку