Тема 1.РОДИННО-ПОБУТОВІ ПІСНІ
«ОЙ ПІД ВИШНЕЮ ,ПІД ЧЕРЕШНЕЮ»,
«МІСЯЦЬ НА НЕБІ,ЗІРОНЬКИ СЯЮТЬ»,
«ЦВІТЕ ТЕРЕН, ЦВІТЕ ТЕРЕН»,
«СОНЦЕ НИЗЕНЬКО, ВЕЧІР БЛИЗЕНЬКО»,
-
Хто стояв під вишнею ,під черешнею у творі «Ой під вишнею,під черешнею» (старий з молодою);
-
Чого просилася молода у пісні « Ой під вишнею,під черешнею»? ( пустити погуляти);
-
Чому плаче молода в пісні «Ой під вишнею,під черешнею»? ( марно тратить молоді літа).
-
Якої пори відбуваються події у творі «Місяць на небі, зіроньки сяють»? (нічної і місячної);
-
Дівчина співала пісню «Місяць на небі, зіроньки сяють», перебуваючи...(у човні);
-
Як у творі «Місяць на небі, зіроньки сяють» характеризується пісня коханої? Вона (мила та люба);
-
Чого зазнала героїня твору «Цвіте терен, цвіте терен»? (горя і зради);
-
Куди поїхав милий дівчини? (іншої коханої шукати);
-
У своїх стражданнях героїня твору «Цвіте терен, цвіте терен» звинувачує... (власні очі);
-
Звертаючись до коханої, ліричний герой твору «Сонце низенько, вечір близенько» називає її...(серденьком);
-
Що обіцяла дівчина хлопцю в пісні «Сонце низенько, вечір близенько» (любити і ні з ким не знатись);
-
В пісні «Сонце низенько, вечір близенько», коханий «жити перестане» якщо: ( не застане свою дівчину);
Тема 2.УКРАЇНСЬКІ НАРОДНІ БАЛАДИ
«ОЙ ЛЕТІЛА СТРІЛА», «ОЙ НА ГОРІ ВОГОНЬ ГОРИТЬ». ТЕМАТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ, КЛАСИФІКАЦІЯ БАЛАД
-
Де сіла перша рябенька зозуля? («Ой летіла стріла») (біля голови померлого);
-
Приліт трьох рябеньких зозуль є зав’язкою твору («Ой летіла стріла»);
-
Події на початку твору «Ой на горі вогонь горить» відбуваються... (у долині);
-
Кінь у героя твору «Ой на горі вогонь горить» був… (вороненький);
-
Звідкіль летіла стріла, що влучила у вдовиного сина? («Ой летіла стріла»)з (синього моря);
-
Де матінка за сином плаче («Ой летіла стріла»), там де … (Дунай розлився);
-
Оспівування трагічної долі козака, який після бою в долині лежав «порубаний, постріляний» є темою твору ( «Ой на горі вогонь горить»);
-
Смерть козака («Ой на горі вогонь горить») оплакував його (кінь);
-
Хто зустрів посланця козака у творі «Ой на горі вогонь горить» (сестра з матір’ю);
-
Слово «балада» походить з мови... (грецької);
-
Балада як фольклорний жанр став дуже швидко поширюватися в Україні з початку ( XIX ст.);
-
Балада — один із видів народних… (пісень).
Тема 3. УКРАЇНСЬКА СЕРЕДНЬОВІЧНА ЛІТЕРАТУРА ХІ–ХV ст.
ЛЕГЕНДИ ПРО ВАВИЛОНСЬКУ ВЕЖУ , ПРО МОЙСЕЯ.
-
Події у творі «Про Вавилонську вежу» відбувалися...(коли всі люди говорили однією мовою);
-
Поруч із вежею («Про Вавилонську вежу») поселенці звели... (власні хати);
-
У який колір було пофарбовано верх вежі? («Про Вавилонську вежу»)(синій);
-
Як зреагував Ягве на будівництво людьми вежі? (« Про Вавилонську вежу») (не сподобався йому їх намір);
-
Що сталося з вежею після припинення її будівництва? («Про Вавилонську вежу»)(почала мало-помалу руйнуватися);
-
Споруда в легенді «Про Вавилонську вежу» названа... (красунею);
-
Будівництвом вежі («Про Вавилонську вежу») люди хотіли... (залишити пам'ять про себе майбутньому поколінню);
Б Продемонструвати власну майстерність.
В Уберегтися від шкідливих звичок.
Г Захиститися від Ягве.
-
Пропозицію щодо зведення вежі («Про Вавилонську вежу») люди сприйняли.. (з радістю);
-
Мойсей (по-єврейськи — моше) («Про Мойсея») одержав ім’я від: (принцеси);
-
Чим займався Мойсей, оселившись у священика Медиамського Йосифа? («Про Мойсея») (випасав худобу);
-
Що наказав зробити Бог Мойсею? («Про Мойсея») (вивести євреїв з країни, де вони були рабами);
-
Яку дивну подію побачив герой, перебуваючи неподалік від гори Хорив? (палаючий кущ).
Тема 4. УКРАЇНСЬКА СЕРЕДНЬОВІЧНА ЛІТЕРАТУРА ХІ–ХV ст.
«ПРИТЧА ПРО БЛУДНОГО СИНА».
-
Ознака характеру старшого сина із «Притчі про блудного сина». (урівноваженість);
-
Батько відмовляв молодшому синові у мандрівці ,бо той: (не вмів нічого робити);
-
Яким видалося подорожуючому місто, куди він приїхав? (веселим);
-
Про який звичай розповіли мешканці міста подорожуючому? (найбагатший має усіх поїти-годувати);
-
Старший син дорікав батькові , бо старий (з радістю прийняв блудного сина);
-
Залишившись без грошей, герой твору «Притча про блудного сина» вирішив спочатку продати ...(шапку);
-
Голодуючи, перебуваючи у скруті, герой вагався у рішенні щодо повернення додому, бо (соромився);
-
З якою метою молодший син прагнув вирушити у подорож? (побачити світ);
-
Фразеологізм, який використано у змісті легенди «Притча про блудного сина».( «Подався світ за очі»);
-
Не маючи жодної копійки, молодший син улаштувався працювати...(свинопасом);
-
Батько простив свого молодшого сина, оскільки той...(покаявся перед ним);
-
Письменник, у творчості якого використано сюжет «Притчі про блудного сина». (Т. Шевченко).
Тема 5.ПАМ’ЯТКИ ОРИГІНАЛЬНОЇ ЛІТЕРАТУРИ КНЯЖОЇ РУСІ – УКРАЇНИ
«ПОВІСТЬ МИНУЛИХ ЛІТ»,
-
Літописи належать насамперед до літератури...(історичної);
-
Що допомагає сприйняти ідейний зміст «Повісті минулих літ» у зв’язку з відсутністю єдиної композиції (хронологічний виклад подій);
-
Біблійна легенда, якою починається історична книга Нестора Літописця, про:(перших людей Адаму і Єву);
-
Дата, яка першою зазначена у творі (852р);
-
З яким проханням мешканці Києва звернулися до Святослава
(щоб він повернувся з походів і захистив їх від печенігів);
-
Нестор Літописець, на відміну від інших ченців... (дав назву «Повісті...»);
-
Монах-чернець у «Повісті...» на прикладі сказання про Бориса і Гліба... (засудив смуту та міжусобні війни);
-
Літопис Нестора — видатний твір світової літератури, його використовували в ХУ-ХУІ ст. історики...(Польщі і Німеччини);
-
Літописні події є основою...( «Слова про похід Ігоря Святославовича»);
-
Подія у «Повісті минулих літ», яка вперше датована (перемога князя Святослава над хозарами);
-
Для сина якого князя була здійснена одна із редакцій «Повісті...»? (Володимира);
-
У літописі відчувається широкий кругозір Нестора, його глибоке знання про (слов’янську та грецьку літератури).
Тема 6. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА РЕНЕСАНСУ І БАРОКО.
РОЛЬ ПРАВОСЛАВНИХ БРАТСТВ, ОСТРОЗЬКОЇ ТА КИЄВО-МОГИЛЯНСЬКОЇ АКАДЕМІЙ У РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ. І. ВИШЕНСЬКИЙ - МИСЛИТЕЛЬ, БОГОСЛОВ, ПОЛЕМІСТ
-
Уперше книгодрукування з’явилося в ...(Німеччині);
-
Засновники Києво-Печерського монастиря (Антоній і Феодосій);
-
Через що видавнича справа в Україні почала занепадати?
(Указ царя про заборону друку будь-яких книжок);
-
Бароко з італійської перекладається...(вибагливий, химерний);
-
Художній стиль кінця XVI — середини XVIII ст., що зародився в Італії в добу пізнього Ренесансу (бароко);
-
Ознакою бароко є ...(пишнота, мальовничість);
-
Характерна риса, притаманна добі Відродження і Реформації …(критика середньовіччя, католицької церкви);
-
Визначте твір І. Вишенського, написаний ним до Брестської унії. («Извщение краткое о латинских прелестях»);
-
Скільки творів Івана Вишенського дійшло до нашого часу?(17 творів)
-
Мова , якої «патерик» перекладається як «батько» (грецька);
-
Час закінчення формування збірника «Києво-Печерсьий патерик» (XV ст.);
-
Що сприяло тогочасному розквіту літератури (братства, книгодрукування, Києво-Могилянська і Острозька Академії ).
Тема 7. Г. СКОВОРОДА «ВСЯКОМУ ГОРОДУ НРАВ І ПРАВА»
-
На думку Г. Сковороди, кожне місто має свої...(звичаї і права);
-
Венерин син, який згадується у творі, за римською міфологією — це бог...(кохання);
-
Письменника полонили (за змістом вірша)...(нав'язливі думи);
-
Федір здатний до …(брехні і підступності);
-
Будинок мешканців, який «гуде від гуляк», порівнюється з... (вуликом);
-
В учня «тріщить голова» від …(диспутів);
-
Г. Сковорода бажав, щоб серце кожного мешканця міста було сповнене...(любов’і й тепла);
-
Федір у творі...(купець);
-
Ліричний герой поезії хоче вмерти...(з ясним розумом);
-
Чого не роблять мешканці міста? (не розводять бджіл);
-
Хто «для ченців тре кутки»? (Петро);
-
Кого засуджує і висміює автор наприкінці твору? (юристів).