«Ключі» взаєморозуміння з батьками. Своєрідність вирішення проблеми батьків і дітей в оповіданні Дж. Олдріджа «Останній дюйм»

Про матеріал
ознайомити учнів з біографічними відомостями про Дж.Олдріджа, проаналізувати оповідання "Останній дюйм"; навчати дітей сприймати і розуміти текст художнього твору; допомогти з'ясувати причину складних відносин між батьком і сином в оповіданні; спробувати осягнути розвиток душевного стану героїв, що подарували один одному життя; виховувати у школярів бажання завжди порозумітися з власними батьками. Тип: урок вивчення нового матеріалу
Перегляд файлу

 

Тема: «Ключі» взаєморозуміння з батьками. Своєрідність вирішення проблеми батьків і дітей в оповіданні Дж. Олдріджа «Останній дюйм»

Мета: ознайомити учнів з біографічними відомостями про Дж.Олдріджа, проаналізувати оповідання "Останній дюйм"; навчати дітей сприймати і розуміти текст художнього твору; допомогти з'ясувати причину складних відносин між батьком і сином в оповіданні; спробувати осягнути розвиток душевного стану героїв, що подарували один одному життя; виховувати у школярів бажання завжди порозумітися з власними батьками.

Тип: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання: портрет Дж. Олдріджа, комп’ютер, проектор, тексти твору.

Епіграф до уроку: "Дитина народжує батьків". Єжи Лєц

Ключове питання: Який «ключ» пропонує Дж.Олдрідж у своєму оповідання для вирішення проблеми батьків і дітей?

І. Мотивація.

Учитель. У житті завжди бувають радісні та сумні моменти. Ми радіємо,сміємося, але разом з тим бувають моменти, коли ми переживаємо, хвилюємося, страждаємо. Та найважче, коли в тебе сімейні негаразди, а саме непорозуміння з батьками

Мозковий штурм

— Чому виникає непорозуміння, відчуження між дорослими і дітьми? (занадто суворе ставлення, прискіпливість, недовіра, батьки не поважають думку дітей, обмежують самостійність, заборони, байдужість, крик, зайнятість батьків...)

ІІ. Оголошення теми, мети уроку, ключового та тематичних питань

Як побудувати здорові родинні стосунки?

 Як допомогти людям, переобтяженим нескінченними турботами, усвідомити важливість психологічного комфорту в сім’ї?

 Як знайти ключ взаєморозуміння з батьками? Про це все ми і поговоримо на уроці, аналізуючи оповідання Дж.Олдріджа «Останній дюйм».

Ключове питання: Який «ключ» пропонує Дж.Олдрідж у своєму оповідання для вирішення проблеми батьків і дітей?

Я пропоную дослідити наступні питання

Тематичні питання

1. Що допомагає Дж.Олдріджу долати життєві негаразди?

2. Як спільна справа, яка потребує напруження х фізичних і вольових зусиль особистості, здатна зблизити людей?

3. Що стало причиною приїзду Бена в Акулячу бухту та страшного нападу акул на нього?

4. Цікава авантюра чи еволюція образів – що головніше?

5. Як розкривається у творі проблема складних взаємовідносин Бена і Деві.

6. Як знайти ключ взаєморозуміння з батьками? Чи допоможе мені в цьому оповідання Дж.Олдріджа «Останній дюйм»?

Щоб відповісти на ці питання запрошую вас до співпраці у проекті «Ключі взаєморозуміння з батьками. Своєрідність вирішення проблеми батьків і дітей в оповіданні Дж. Олдріджа «Останній дюйм». На уроці присутні «Журналісти», «Літературні критики», «Географи і зоологи», «Дослідники», «Режисери», «Психологи».

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

ІV. Організація роботи у проекті

Завдання для всіх груп

- познайомитися з біографією Дж.Олдріджа за підручником;

- прочитати оповідання «Останній дюйм»;

- намалювати ілюстрації «Я і моя сім’я» (за бажанням).

Випереджуючі завдання для груп.

І група «Журналісти»

Що допомагає Дж.Олдріджу долати життєві негаразди?

Завдання

1. Ознайомитися з біографією Дж.Олдріджа за джерелами Internet.

2. Скласти запитання для уявного інтерв’ю з письменником (не менше 6 запитань).

3. Випустити публікацію «Дж.Олдрідж. Найяскравіші факти біографії».

Матеріал представити у вигляді інтерв’ю.

ІІ група «Літературні критики»

Як спільна справа, яка потребує напруження фізичних і вольових зусиль особистості, здатна зблизити людей?

Завдання

1. Обговорити сюжет оповідання «Останній дюйм».

2. Визначити елементи сюжету.

3. Виписати значення незнайомих слів та понять.

4. Написати рекламу оповідання. Матеріал представити у вигляді публікації .

ІІІ Група «Географи та зоологи»

Що стало причиною приїзду Бена в Акулячу бухту та страшного нападу акул на нього?

Завдання

1. Підготувати повідомлення про Акулячу бухту за джерелами Internet.

2. Знайти цитати та виділити ключові слова, які використовує Дж.Олдрідж при описі Акулячої бухти. Які слова в цьому пейзажі на вашу думку ключові? Чому?

3. Користуючись підручником зоології описати повадки акул.

ІV Група «Режисери»

Цікава авантюра чи еволюція образів – що головніше?

Завдання

1. Подивитися фільм, створений на кіностудії «Ленфільм» у 1959 р. режисером Теодором Вульфовичем, Микитою Курихіним. Чим відрізняється фільм від оповідання?

2. Підготувати «героїв» до рольового читання «Діалоги батька і сина до поранення Бена та під час повернення».

V група «Дослідники»

Як розкривається у творі проблема складних взаємовідносин Бена і Деві.

Завдання

1. З’ясувати які ключові події оповідання.

2. Провести текстуальне дослідження «Стосунки Бена і Деві».

3. Знайти у тексті та виписати цитати як ведуть себе герої під час польоту та після поранення Бена.

4. Створити комп’ютерну презентацію текстуального дослідження

VІ Група «Психологи»

Як знайти ключ взаєморозуміння з батьками? Чи допоможе мені в цьому оповідання Дж.Олдріджа «Останній дюйм»?

Завдання

1. Спираючись на текст твору провести психологічне спостереження за родиною Аміно. Скласти психологічні картки Бена, Деві, Джоани.

2. Визначте, як впливає екстремальна ситуація на взаємостосунки батька і сина

3. Складіть список порад для Бена і Деві як зберегти гармонійні стосунки у сім’ї. Матеріал представити у вигляді публікації .

4. Провести анкетування зі своїми однокласниками на тему «Я і мої батьки». Результати представити у вигляді діаграми.

5. Сформулюйте «ключі» взаєморозуміння з батьками. Матеріал представити у вигляді публікації.

V. Презентація виконаних завдань

VІ. Рефлексія

1. Підсумкова бесіда

- Чому мірою довжини називається оповідання? Що визначається нею?

- Чи згодні ви зі словами епіграфа – «Дитина народжує батьків»?

- Чим у пригоді особисто вам став даний твір?

- Як ви думаєте, тільки екстремальна ситуація допомагає людям порозумітися чи це може трапитися за інших обставин?

2. Підсумкове слово учителя.

Отже, Бен і Деві ціною надзвичайних випробувань знайшли ключ взаєморозуміння та шлях до серця один одного. Цим шляхом вони будуть намагатися йти в подальшому своєму житті. Це і є авторське вирішення проблеми взаємин батька та сина в оповіданні Д. Олдріджа «Останній дюйм». І ми у стосунках з рідними повинні старатися не допускати конфліктних моментів, бути уважними, терплячими одне до одного, намагатися вникати в проблеми близьких людей. Шукайте ключі взаєморозуміння! Краще не «зводити» «останніх дюймів», ніж потім долати їх. Тому, прийшовши додому, обов’язково поцілуйте своїх батьків і подякуйте за те, що вони у вас Є, що вони про вас піклуються. І батькам теж потрібно подякувати вам, адже «дитина народжує батьків». Якби не діти, ми – дорослі ніколи б не знали радості батьківських почуттів. Того щемливого відчуття щастя від усмішки твоєї дитини, чи пекельного болю серця від єдиної її сльози. Тому давайте просто приносити одне одному радість. Це так мало і так багато водночас. Зрештою тільки на це і варто витрачати час. Бажаю вам повного взаєморозуміння з вашими батьками, справжньої духовної близькості.

VІІ. Домашнє завдання. Написати твір-мініатюру «Як знайти спільну мову з батьками». Підготувати усне повідомлення «Деві у життєвих випробуваннях»

 

 

 

 

 

 

 

Список літератури

1. Братко В. Сильні людські характери в новелі Дж.Олдріджа «Останній дюйм». //Відкритий урок. Література. Випуск 7-8. Київ: «Плеяди», 2003

2. Гузь О. Своєрідність вирішення проблеми батьків і дітей. Урок за оповіданням Джеймса Олдріджа "Останній дюйм" // Зарубіжна література в школах України. – 2008. - №3, 2008

3. Журавльова М. Де є спільна справа, там нема проблеми батьків і дітей// Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 1999. - № 3

4. Ковбасенко Ю.І., Ковбасенко Л.В. Зарубіжна література: Підруч. Для 7 класу. – К: Грамота, 2007. – С. 244-262

5. Кіяшко Н. Два уроки за оповіданням Джеймса Олдріджа "Останній дюйм"// Зарубіжна література в школах України. – 2008. - № 4

6. Клименко Ж., Ісаєва О. «Їм обом потрібен час» //Позакласні заходи 7-8 класи. – Харків: Ранок, 2004

7. Северін О. Доля завше дарує шанс...Дж.Олдрідж. Оповідання «Останній дюйм»// Зарубіжна література. – 2008. - № 10

8. Султанов І., Мариновська О., Мафтин Н. Джеймс Олдрідж "Останній дюйм"/ Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 2000. - №3

9. Сутула О., Тригуб І. Своєрідність розв'язання проблеми батьків і дітей в оповіданні Дж. Олдріджа "Останній дюйм". // Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. – 2008. - № 3

10.Чередник Л.А. Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Своєрідність вирішення проблеми батьків і дітей./ Зарубіжна література. 7 клас. Авторські уроки. - Х: Веста: «Ранок», 2008

11.Дорофеєва Н.І., Касьянова С. П. Зарубіжна література: Підручник для 7 кл. середніх загальноосвітніх закладів. — К.: Вежа, 2007.

docx
Додано
30 березня
Переглядів
33
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку