КОЛЕКТИВНА ПОБУДОВА КАЗКИ ЗА ВРАЖЕННЯМИ ТА ВИГОТОВЛЕННЯ АПЛІКАЦІЇ «ПРОЛІСОК»

Про матеріал

На основі власних спостережень вчити розглядати і описувати пролісок. Визначати у спостережуваному істотне, а також причини, які впливають на розвиток проліска. Збагачувати мовлення учнів образними висловами і підготувати їх до складання казки. Розвивати мову, мислення. Виховувати любов до природи, бережне ставлення до неї.

Перегляд файлу

КОЛЕКТИВНА ПОБУДОВА КАЗКИ ЗА ВРАЖЕННЯМИ ТА ВИГОТОВЛЕННЯ АПЛІКАЦІЇ  «ПРОЛІСОК»

Мета:  На основі власних спостережень вчити розглядати і описувати пролісок. Визначати у спостережуваному істотне, а також причини, які впливають на розвиток проліска. Збагачувати мовлення учнів образними висловами і підготувати їх до складання казки. Розвивати мову, мислення. Виховувати любов до природи, бережне ставлення до неї.

Обладнання:  Запис музики П. І. Чайковського «ПОРИ РОКУ», малюнки і аплікації проліска,букетик живих квітів – пролісків, опорні схеми.

    ХІД  УРОКУ

І. Організація класу

   1.Привітання

   2.Повторення правил поведінки на уроці

   Заходить вчитель – треба встати.

   Коли дозволить – тихо сядь.

   Спитати хочеш – не гукай,

   А тільки руку піднімай.

   У школі пару бережи

   І на парті не лежи.

   Щоб урок пройшов немарно,

   Треба сісти рівно, гарно.

   Не стрекочи на уроках,

   Як папуга чи сорока.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

    1.Прослуховування грамзапису вірша Д.Павличка у музичному супроводі

   Я БАЧИВ, ЯК ЗІРНИЦЯ ВПАЛА

   Я бачив, як зірниця впала.

   Як на снігу вона палала.

   Як сніг, біліший від лілеї,

   Вночі іскрився біля неї.

    Де в темноті зоря згоріла,

    З’явилась вранці квітка біла,

    І сонце стало, ніби вище,

    І сніг лежав, як попелище.

 - Якою уявляється поетові ніжна біла квіточка?

 - Як вона з’явилася вранці?

 - Яким стало сонце?

 - Яким став сніг?

    2. Вступна бесіда

 А про яку квіточку написала вірш М. Познанська?

   Я ПЕРША КВІТОЧКА ВЕСНИ

   Я перша квіточка весни,

   Я пролісковий цвіт.

   Я пережив зимові сни

   І знов родивсь на світ.

    У мене очі голубі,

    Такі, як неба синь.

    Росту між кленів і дубів,

    Люблю я сонце й тінь.

   Зелені рученьки мої

   Листочками зовуть.

   Я полюбив ліси, гаї,

   Живу іздавна тут.

 - Що снилося проліску взимку?

 - З чим порівнює поетеса квіти, листочки?

    3. Повідомлення теми уроку

 Щойно ви прослухали два вірші про першу весняну квіточку. Як її називають? Чому вона має таку назву?

 Отже, сьогодні на уроці ми будемо вести мову про першу весняну квіточку – пролісок. Пригадаємо, що ми бачили під час екскурсії в гай. Складемо казку «Перша весняна квіточка».

ІІІ. Робота по темі

    1.Актуалізація опорних знань

 (На магнітній дошці виставлені роботи учнів, на яких намальовані проліски. На столі букетик живих квітів)

     А)Розгляд малюнків, квітів у букеті

 Розгляньте малюнки, квіти в букеті. Пригадайте, що бачили під час екскурсії в ліс.

     Б)Бесіда

 - Які проліски на колір?

 - Які у них листочки? (Довгі, тягнуться до сонця)

 - Чи мають вони запах?

 - Скільки у квіточок пелюсток?

 - Чому пролісків не було взимку?

 - На що схожий корінчик проліска?

 - Де ж знаходяться їх корінчики?

 - Чому проліски почали розвиватися навесні?

 - Що нагадувала вам галявинка з пролісками в лісі? (Блакитний килим; хмаринка, що впала на землю)

 - Чи не здається, що то весна зіткала блакитний килимок?

    2. Гра «Яка квіточка мені найбільше подобається?»

 (Діти на попередньому уроці одержали домашнє завдання: скласти опис – загадку улюбленої квітки. Зачитуються окремі роботи; діти відгадують про яку квітку йдеться мова, пояснюють, за якими ознаками розпізнали квітку)

    3. Хвилинка каліграфії

      А)Пояснення вчителя

   Щоб рівно і гарно слова написати,

   Нам з’єднання букв слід усім пригадати.

   Для цього дається одна лиш хвилинка.

      Б)Повторення правила письма

   Зошит свій я відкриваю,

   Навскоси його кладу.

   Ручку я ось так тримаю,

   Сяду рівно, не зігнусь.

   Буду я писати гарно –

   До роботи я берусь.

      В)Запис каліграфічних рядків у зошиті

 П  ппрол  ліс  ок  пролісок

      Г)Списування з друкованого тексту

 Пролісок – перша квіточка Весни.

      Д)Записування звукової моделі слів та розбір їх за будовою

 Пролісок,  квіточка

    4.Складання казки

      А)Усне складання казки

 - ЯК розпочати казку? (Був собі…)

 - Хто?  (Маленький пролісок)

 - Що він робив узимку? (Спав у мерзлій землі)

 - Як було проліску?  (Холодно)

 - Що йому снилося?  (Весна)

 - Що сталося одного разу?  (Пригріло сонечко. Відтала земля)

 - Як стало квіточці?  Тепло)

 - Що він тоді зробив?  (Прокинувся і потягнувся)

 - Про що він подумав?  (Це, мабуть, весна)

 - А що потім зробив?  (Розкрив свої блакитні очі, усміхнувся і сказав:)

 - Як він привітався з весною, сонечком?  (Здрастуй, веснонько красна! Здрастуй, сонечко ясне!)

      Б)Запис казки в зошиті

      В)Зачитування окремих робіт

      Г)Короткий підсумок

 - Про яку квітку складали казку?

 - Чия робота найбільше сподобалася?

V.Виготовлення аплікації «Перша весняна квіточка»

    1.Вступне слово вчителя

 На попередньому уроці ми з вами складали казку про пролісок. А зараз спробуємо виготовити аплікацію цих квітів.

    2.Розгляді аналіз аплікації

 - Який колір потрібний для основи?

          - З яких частин складається пролісок?

 - Який колір паперу підберемо для листочків, квіточок?

    3.Повторення правил техніки безпеки

      А)РОБОТА З НОЖИЦЯМИ

      Б)РОБОТА З ПАПЕРОМ

      В)РОБОТА З КЛЕЄМ

      Г)КУЛЬТУРА ПОВЕДІНКИ

    4. Практична робота

      А)ОБВЕДЕННЯ ШАБЛОНІВ ЛИСТОЧКІВ, КВІТОЧОК

      Б)ВИКЛАДАННЯ АПЛІКАЙІЇ НА ОСНОВІ

    5.Самостійна робота

    6.Аналіз і оцінювання робіт

 

VІ.ПІДСУМОК УРОКУ

    1.Бесіда

 - Про яку квітку йшла мова на уроці?

 - Що найбільше сподобалося?

 - Чому природу треба оберігати?

УЧНІ. До вас, мої рідні звертаюся я –

  Найменший у нашій сім’ї.

  Стоїть на узліссі ялинка моя –

  Не зрубайте її!

   Ясніє на небі зірка моя –

   Не згасіте її!

   Світ – казку будує мрія моя –

   Не спиняйте її!

2.Розповідь вчителя

З приходом весни – все оживає, заквітчується. Люди все частіше виходять на прогулянки в ліс, гай. Крім того, що вони милуються природою, вони також і нищать її, Наривають оберемки пролісків. Багато видів квітів занесено до червоної книги. Пролісок – одна з цих квіток. Тому, коли ви ідете до лісу, пам’ятайте – пролісками та іншими квітами треба лише милуватися, не наривати великі букети.

   Все на землі, все треба берегти:

   І птаха, й звіра і оту тваринку.

   Не чванься тим, що цар природи ти,

   Бо, врешті, ти – лише його частинка.

    Я – землі цієї паросток зелений,

    Я- землі цієї крапля дощова.

    Заплелись у мене, приросли до мене

    І жито, й дерево, і квіти, і трава.

   Той, хто любить паростки кленові,

   Хто діброви молоді ростить.

   Сам достоїш людської любові,

   Бо живе й працює для століть!

 - До побачення! На все добре!

 

docx
Додано
19 лютого 2018
Переглядів
1977
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку