«Коли друзі поруч»
Практичне заняття для педагогів
Значну частину дорослого життя людина проводить на роботі. І від того наскільки їй там комфортно залежить як вона буде почувати себе в інших сферах свого життя.
Важливо створити сприятливий психологічний мікроклімат у колективі та забезпечити працівників можливістю поповнення власного ресурсу.
Згуртованість колективу – найголовніша умова ефективної роботи працівників. А особливо педагогічного колективу, який працює в специфічних умовах, наповнених стресовими ситуаціями.
Після початку повномасштабної російсько-української війни перед системою освіти постали нові виклики. Педагогам потрібно не лише впоратися із власними емоціями та переживаннями, а ще й — продовжити навчати, виховувати та підтримувати дітей, допомагати батькам та колегам.
Тепер від згуртованості дій колективу в екстремальних умовах залежить життя і здоров'я дітей.
Практичне заняття допоможе знайти власний ефективний метод подолання тривожності та способи підтримки колег, батьків, дітей у стресових ситуаціях.
Мета:
Матеріали: кольорові помпони, канцелярські кнопки, 2 шт. ватмани, фоломастери, олівці, папір, ручки.
Перебіг заняття
Мета: формування почуття довіри та єдності групи.
Кожен учасник обирає кольоровий помпон чи канцелярську кнопку, залежно який у нього зараз настрій.
Обговорення
2. Мозковий штурм « Як подолати стрес та тривожність?»
Мета: визначити рівень інформованості учасників з теми, розкрити зміст поняття «стрес», «тривожність» та «методи подолання стресу і тривожності».
Учасники групи діляться на дві команди за допомогою картинок. Психолог формулює питання та пропонує всім учасникам висловити свої думки на ватмані. Необхідно дати визначення поняттю «стрес» та «тривожність» за допомогою сенкану(слово, 2 прикметника, 3 дії, 1 речення, 1 асоціація) і зобразити способи боротьби з ними за допомогою малюнків, символів, схем. Потім учасники демонструюють свої роботи.
По закінченню психолог дає визначення поняття «стрес» та «тривожність», називає ефективні способи боротьби з ними. Учасники обговорюють, наскільки збіглися їхні думки з визначенням психолога.
Психолог. Усім нам знайоме відчуття стресу. Відповідно до біологічної концепції стрес – це особливо напружений стан організму. Стрес – це адаптивна реакція живого організму на несприятливі впливи. Якщо розглядати психологічне поняття стресу як процесу, то отримаємо таке визначення. Стрес – це сукупність зовнішніх впливів(стрес-чинників), які сприймаються особистістю як надмірні вимоги і викликають відповідну емоційну реакцію.Стрес може бути позитивним(як мобілізація ресурсів організму) такі негативним(пригнічення організму) явищем.
Як боротися зі стресом?
Отже, кожна людина має здатність до саморегуляції - потрібно лише вміти вчасно скористатися нею. Людина не безпомічна перед стресом.
А тривожність пов'язана зі схильністю до стресів. Тривожність – це емоційний стан, що характеризується невизначеністю, очікуванням негативних подій чи поганим передчуттям.
Щоб подолати тривогу дотримуйтеся рекомендацій:
Мета: заспокоєння та зниження стресу та тривожності.
Конкретні позитивні твердження дають змогу протистояти неадекватній критиці і підвищують самооцінку людини.
Ділимося на пари. Завдання кожного скласти список позивних якостей колеги та похвалити його: «Ви такий молодець. Бо…». Подаруйте цей список один одному щоб завжди бути з позитивом.
Мета: проаналізувати власні емоції та почуття, розвивати емоційний інтелект, навчитися говорити про свої відчуття.
Психолог пропонує обрати зі списку те, що відчуваєте, коли думаєте про теперішнє. При цьому потрібно розкрити одне негативне і одне позитивне почуття (Чому я це відчуваю? Яке це почуття сильне чи слабке?Як я це використовую чи як з цим справляюся?).
Активність |
|
Апатія |
|
Вдячність |
|
Байдужість |
|
Задоволення |
|
Веселість |
|
Сум |
|
Впевненість |
|
Зневіра |
|
Страх |
|
Врівноваженість |
|
Роздратування |
|
Доброзичливість |
|
Неспокій |
|
Нудьга |
|
Спокій |
|
Гнів |
|
Самотність |
|
Оптимізм |
|
Любов |
|
Мета: навчитися підтримувати колег та ділитися власними суперсилами.
Психолог пропонує написати 5 власних суперсил. Розказати про них. Потім обрати якою суперсилою може поділитися з колегою.
Обговорення.