Коли твір відкриває свої таємниці. Микола Вінграновський «Грім»

Про матеріал
Тема: Коли твір відкриває свої таємниці. Микола Вінграновський «Грім» Мета: поглиблювати знання учнів про творчість поета Миколи Вінграновського, вчити розмірковувати над текстом, емоційно реагувати на художнє слово; розвивати уяву, асоціативне мислення, мовне чуття, інтуїцію; виховувати любов до художнього слова.
Перегляд файлу

 

 

 

 

«Коли твір відкриває свої таємниці.

Микола Вінграновський «Грім»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Василенко К.Ю.

 

 

 

Тема: Коли твір відкриває свої таємниці. Микола Вінграновський «Грім»

Мета: поглиблювати знання учнів про творчість поета Миколи Вінграновського, вчити розмірковувати над текстом, емоційно реагувати на художнє слово; розвивати уяву, асоціативне мислення, мовне чуття, інтуїцію; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Мовленнєва розминка

1. Фонетична зарядка

— Як крапає дощ? (Кап-кап-кап)

— Як гуркоче грім? (Гр-гр-гр)

— Як гуде машина? (Гу-у-у)

— Як дзижчить комарик? (Дз-дз-дз)

— Дмухніть на кульбабу.

2. Робота над скоромовкою

Продовжуючи роботу над нашим мовленням, я пропоную скоромовку.

— Прочитайте скоромовку мовчки; хором повільно; весело, з почуттям гумору; в швидкому темпі, ніби ви біжите до автобуса, а автобус поїхав; виділяючи голосом дієслова.

Хом’ячок наш захворів –

Хтось холодним напоїв.

Хом’ячкові нудно в ліжку,

Ходить в гості сіра мишка.

III. Перевірка домашнього завдання

Гра «Хто краще?» (4 чол.)

Конкурс на краще виразне читання вірша М. Вінграновського «Приспало просо просеня...» (с.126).

Підніміть руку ті , хто вважає що найкраще вірш прочитав……? Чому

Вітаємо переможця на краще виразне читання вірша. Нагороджуємо тебе почесною емблемою «Найкращий читач».

IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

—Діти  творчість,  якого письменника ми вивчаємо? (подивіться на його портрет)

— Чим особливі його вірші?

Микола Вінграновський в віршах оспiвує свiй рiдний край, виражає свою любов до нього, захоплюється його красою.

Продовжуючи вивчати творчість поета, я прошу вас відгадати загадку.

Ось по небу кінь біжить,

З-під копит вогонь летить,

А під ним земля дрижить. (Грім)

Сьогодні ми ознайомимося з новою  поезiєю Миколи Вінграновського «Грiм», у якій яскраво вiдтворена картина лiтньої грози.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Слухання вірша( медіатексту ) в виконанні автора Миколи Вінграновського.

- Діти, давайте прослухаємо вірш «Грім» в виконанні  самого автора Миколи Вінграновського.

- Які картини природи ви уявите прослухавши медіатекст.

( питаєш 2 учнів)

Для того  щоб ви навчилися гарно читати вірш, як автор, прошу вас самостійно прочитати вірш «Грім»

- Ви читаєте і готуєтеся дати відповідь на запитання

Хто головний герой вірша? Чому?

2. Опрацювання вірша Миколи Вінграновського «Грім»

1) Читання вірша учнями. (Бджілка)

- Так хто головний герой вірша?

-Які ще герої є в даному вірш?

- Чи сподобався вам вірш?

Чи всі слова вам зрозумілі?

2) Словникова робота.

Мушу – (повинен)

Умив  - (виконав дію ( обличчя, руки)

Тремтів ( від холоду, страху)

Трусніть (дерево)

Щасливий (сповнений радості)

Навздогін (вслід за тим, що віддаляється)

Заговорила (почала розмовляти)

— Прочитайте дієслова, потім — прикметники.

Фізкультхвилинка

3) Робота в парі. Підготовка до виразного читання вірша.

Сядьте, будь ласка в пари. Прочитайте один одному виразно вірш.  Зверніть увагу на інтонацію читання  свого сусіда.

— Діти, який основний тон та інтонацію ви вибрали  для читання? Чому?

4) Виразне читання вірша учнями вголос (5 учнів)

 

5) Робота по рядах

Кожен ряд читає свій стовпчик вірша та підкреслює слова та словосполучення, які будемо виділяти голосом під час читання, тому що вони найбільш важливі. ( діти читають, первіряю)

1 ряд

Назвіть слова, які підкреслили. Яка це частина мови?

2ряд

Назвіть слова, які підкреслили. Яка це частина мови?

3 ряд

4 ряд

5 ряд

Чому  на вашу думку так багато в цьому вірші дієслів. Що хотів автор передати ними? ( Головні герої -  жива істота)

6) Гра «Добери риму».

Я зараз перевірю, чи уважно ви читали вірш. Пограємо в гру «Добери риму». Читаю вам слово, а виз находите до нього риму.

Гримів - …(горів);

Гриміти - …(на квіти);

Згори - …(яри);

Хоче - …(очі);

Опустив - …(слив);

Щасливий - …(сливі);

Навздогін - …(грім);

Груша - …(дуже);

Собі - …(голубі);

Грушу - …(мушу).

Молодці!

7) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

— Які дії, властиві живим істотам, виконують персонажі вірша? Грім? Груша? (читають слова)

— Як називається цей художній засіб? (уособлення)

— Прочитайте слова: гроза, грім, гримів, тремтів, горів, у хмарі, згори, яри, трусніть. Які звуки в них найчастіше повторюються?

— Що вдалося передати автору за допомогою повторення саме цих звуків? ( передати звуки грому). Передайте своєю мімікою обличчя та голосом звуки нашого грому.

— Яким у вірші показано грім?

— Зазвичай грiм лякає людей, але у цьому вiршi грiм показаний добрим дядьком, що допомагає дiтям зiбрати врожай, обтрусити гiлки слив, груш:

I натрусив зi сливи слив,

Щоб легше було сливi.

— Ми з вами зробивши висновок, що грім добрий, покажемо своїм голосом його  доброту, його буркотіння.  яке поет передає словами зi звуком «р».

8) Гра «Диктор телебачення»( за окремою партою)

Діти, ми з вами дуже багато читали вірш «Грім». Тому пропоную вам пограти в гру «Диктор телебачення». Пригадаєємо правила гри.

(Учні читають вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подиви­тися на «глядачів»)

Молодці!

9) Робота в групі

Для наступного етапу уроку мені потрібно, щоб ви сіли в групи.

Завдання

Складіть пазли і відтворивши картину, знайдіть до якої частини вірша даний малюнок.

Працюємою. Група, яка буде готова першою піднімає руки.

(Перевірка)

9) Розвиток звязного мовлення.

Яку б ще картину природи ви б намалювали до цього вірша? Опишіть її. Чому?

VI. Підсумок уроку

Закінчуючи наш урок, прошу вас закінчити дані речення

Гра «Закінчи речення»

Сьогодні на уроці я вчився...

Мені сподобалося...

Урок завершую... настроєм.

VII. Домашнє завдання

Навчитися виразно читати вірш (с.127).

 

1

 

docx
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
1959
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку