Урок "Фантастичний пейзаж"

Про матеріал

Урок об'єднав цікаві матеріали з географії, музичного мистецтва та християнської етики; знайомить дітей із дивовижним світом природи нашої планети; надихає їх до створення власних фантастичних сюжетів.

Перегляд файлу

              Шевченківський  навчально-виховний комплекс «дошкільний

                   навчальний заклад загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів»

 Звенигородської районної ради, Черкаської області

 

 

ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО 6 КЛАС

Урок на тему:

Описание: Найзахопливіше природне явище: Північне сяйво   

       «Фантастичний пейзаж»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

 Гаврильченко Тетяна Василівна

вчитель образотворчого мистецтва

 

 

                                                     2018 рік

                    Урок № 8: Фантастичний пейзаж

Мета: виконання фантастичного пейзажу  з передачею лінійної та повітряної перспективи за уявою.

  Очікувані результати: формувати ключові компетентності: вміння вчитися: самостійно виконувати практичне завдання; здійснювати самоконтроль і самооцінку; математичної і базової компетентності: інтелектуальний розвиток учнів (розвиток логічного і просторового мислення, інформаційної та графічної культури, пам’яті, уваги, інтуїції тощо); міжпредметні естетичні компетентності: вміння цінувати красу, створену митцями та самою природою; предметні мистецькі компетентності: поглибити знання учнів з образотворчого мистецтва та християнської етики, вчити відтворювати просторову перспективу, розвивати композиційні уміння та навички; сприяти розвитку чуттєво-емоційного та естетичного сприймання світу;  розвивати  асоціативно-образне мислення, цілісне бачення, вміння виділяти основне в явищах і формах, виховувати розуміння краси природи і ролі людини в ній; вчити творчо мислити, фантазувати.

  Тип уроку: комбінований.

Обладнання уроку:

Візуальний ряд: презентація «Дива, створені природою», картини з фантастичними пейзажами.  

Музичний ряд: К. Чюрльоніс «Створення світу», «Музика живопису» фантастична музика.

Матеріали та інструменти: олівці, фарби, фломастери, глобус.

Техніка виконання: довільна

Методи і засоби роботи: евристична бесіда, наочний.

Види діяльності учнів: сприймання, практична робота.

                                       Хід уроку:

І. Організаційний момент.

 - Доброго дня, діти! Мені приємно бачити вас веселими, радісними, усміхненими і готовими до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь.

У 6  класі ми почали глибше знайомитися із жанрами образотворчого мистецтва. Що ви вже малювали?

  • Якому жанру належать ці малюнки?
  • Що таке пейзаж?
  • Які види пейзажів вам відомі?
  • Кого з художників-пейзажистів ви пригадаєте?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Молодці. Сьогодні ми знову малюватимемо пейзаж, але це буде пейзаж незвичайний, пейзаж, який не можна змалювати ні з якої  місцевості. Це буде фантастичний пейзаж, придуманий вами. Чим на вашу думку можна його намалювати? (Олівцями, фарбами, фломастерами)

Я пропоную на уроці навчитись вирішувати наступні завдання :

  уявити і передати на папері фантастичний пейзаж;

  відтворювати просторову перспективу;

  вдосконалити відчуття композиційної цілісності.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1.               Розповідь учителя з переглядом відео матеріалів.

Я не даремно запитала вас про те, чим можна намалювати фантастичний пейзаж. Я вам покажу, якою багатогранною може бути людська уява. Вона може полинути в космос у переливі синіх відтінків живопису.

 

Похожее изображениеПохожее изображение 

 

Або опуститися у підводне царство графіки.

Картинки по запросу фантастичний пейзаж малюнкиЧи заблукати у казковому лісі олійних фарб.

Картинки по запросу фантастичний пейзаж малюнки

Похожее изображениеМоже лягти хрестиком на полотні, або полетіти вітром у світ аплікації.

           Картинки по запросу фантастичний пейзаж малюнки

І навіть може стати незвичайними музичними акордами на полотні.

Mikalojus Konstantinas Čiurlionis photo portrait.jpgКартинки по запросу фантастичний пейзаж малюнкиСьогодні я познайомлю вас із литовським художником і композитором Мікалоюсом Константінасом Чюрльонісом , який не лише малював фантастичні пейзажі, але й писав фантастичну музику та вірші. . За своє коротке життя, 36 років, (1875- 1911) Мікалоюс створив близько 400 музичних п'єс, 300 картин, а також безліч літературних творів, віршів. А серед багатьох тем його творчого доробку я обрала «Створення світу». Пам’ятаєте, з уроків християнської етики, хто створив світ і скільки часу він на це витратив? Тож давайте подивимося як це прослідковується у картинах Чюрльоніса.

  1. Перегляд відео «Створення світу».
  2. Бесіда з учнями.

Тож яким чином можна намалювати саме фантастичний пейзаж? Що вам допоможе: незвичайний колір неба чи вигадливі форми дерев? Можливо, поєднання різних технік в одному малюнку ( і олівці, і фарби, і незвичні матеріали – нитки, копійки, стружка з олівця)? Скажіть, ви вже придумали сюжет своєї композиції? Знаєте, що будете малювати? Може хтось хоче розповісти?

  • А чи бувають насправді, у природі, фантастичні пейзажі? Ажде все, що є на Землі, за Біблією, створив Господь. Так, бувають.

Природа геніальна. Різнобарвні гори і дерева, підводні та світлові водоспади, блакитна лава і літаючі чорні хмари. Помандруємо країнами світу. У кожній є природні чудеса, створені Богом.

  1. Перегляд презентації «Дива, створені природою».  

10 неймовірних природних явищБлакитна лава, Індонезія Індонезійська сірчана шахта Кавах Іджен виробляє спектральную блакитну лаву. Кавах Іджен є частиною вулканічної системи Іджен, групи вулканів в Східній Яві. Активний кратер досягає 200 метрів в глибину. Система також є місцем розташування найбільшого кислотного озера в світі, повного сірчаної кислоти. Озеро є місцем видобутку сірки. Гірники вручну виносять з кратера навантажені сіркою корзини

                                                                        10 неймовірних природних явищ - Другого дня Господь створив воду. Який колір має вода?.........

Водоспад "Кінський хвіст", США

Водоспад знаходиться в Національному Парку Каліфорнії, Йосеміті. Всього лише кілька днів в лютому можна своїми очима побачити рідкісне явище - відображення променів західного сонця в падаючому потоці водоспаду. Водоспад стає вогненно-помаранчевим.

10 неймовірних природних явищ-Як ви думаєте,може бути в природі таке поєднання кольорів?Озеро Натрон, Танзанія Мертві ландшафти озера Натрон на півночі Танзанії нагадують сюрреалістичні пейзажі. Озеро, вкрите кіркою солі, протягом року може змінювати колір. В результаті життєдіяльності бактерій, що живуть в Натроні, вода кілька разів на рік набуває червонуватих і рожевих відтінків. При підвищенні температури бактерії виділяють пігмент червоного кольору, фарбуючи озеро. Концентрація солі і лугів тут настільки сильна, що тварини і птахи, що випадково потрапляють у воду, гинуть і муміфікуються.

                                                                                                        10 неймовірних природних явищ-Третього дня Господь створив землю. А якого кольору бувають гори?Кольорові ландшафти Денксія, Китай Кольорові гори Китаю розташовані в геологічному парку "Ландшафт Денксія". Це унікальне геологічне утворення, занесене в число об'єктів Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. Ця область була дном величезного озера, і безліч річок приносило в нього пісок різного кольору. Потім водойма висохла, а осадові породи окислились і придбали червоно-помаранчеву палітру. Протягом століть гірські породи взаємодіяли одна з одною, нашаровувалися і зсувалися, піддавалися ерозії і впливу вітру. Все це послугувало утворенню химерних кольорових гір.

Картинки по запросу фантастичний пейзаж малюнки        Картинки по запросу фантастичний пейзаж малюнки

 10 неймовірних природних явищ-П’ятого дня Господь створив   риб і птахів "Чорне сонце", Данія У самий розпал весни, в період щорічної сезонної міграції, широко поширений вид звичайних шпаків шукає тимчасовий притулок на болотистих ділянках південно-західної частини Данії. Зовні явище "Чорного сонця" має вигляд гігантської чорної хмари, що рухається в хаотичному порядку. Спрогнозувати траєкторію її польоту практично неможливо.

-Як ви думаєте, водоспади можуть бути лише в горах? Підводний водоспад, Маврикій         10 неймовірних природних явищ В Індійському океані можна спостерігати незвичайну природну аномалію - ілюзію підводного водоспаду, розташовану біля берегів півострова Ле-Морн-Брабан. Ландшафти, утворені кораловими рифами, намивом піску і мулових відкладень, які рухаються найсильнішими підводними течіями, здаються каскадами, струмені яких опускаються на океанське дно.

10 неймовірних природних явищ

- А чи бувають у морі дірки? Велика блакитна дірка, Беліз Вчені пов'язують її утворення з затопленням системи вапнякових печер, яке нещодавно трапилося при піднятті океану після останнього льодовикового періоду. Згодом їх склепіння обвалилося і утворилася воронка. До недавнього часу існувала більш романтична версія її утворення. Нібито це величезна посудина, в якій люди стародавніх цивілізацій зберігали щось дуже цінне. Цей міф розвіяв Ж.-І. Кусто, який підтвердив теорію природного утворення діри.

10 неймовірних природних явищ                                                                                                         -Третього дня Господь заселив Землю рослинами - деревами,кущами,квітами. Якого кольору стовбури в дерев?  Райдужний евкаліпт, Австралія Свою назву дерево отримало завдяки незвичайній корі і її властивостям, завдяки яким евкаліпт може міняти колір. У різні періоди року дерево райдужного евкаліпта втрачає шматочки кори, під нею залишається яскраво-зелений шар, який з часом темніє і набуває несподіваних різноманітних відтінків: синіх, фіолетових, помаранчевих і темно-бордових.

10 неймовірних природних явищ  -А фантастичні дерева є на Землі? Дерева-кокони, Пакистан У Пакистані, де населення вело боротьбу з наслідками руйнівної повені 2010 року, почалося нашестя павуків на дерева. Мільйони павуків забралися на дерева, щоб врятуватися від потопу. Несподівано це позитивно вплинуло на ситуацію в країні, оскільки знизило рівень захворювання на малярію. Павуки знищують малярійних комарів, які переносять смертоносне захворювання.

- Господь створив багато чудес. Серед них

Топ-5 природних чудес світу                             Топ-5 природних чудес світу

Велике призматичне джерело,США          Гейзер Флай, Невада,США

 

Найзахопливіше природне явище: Північне сяйво                                           10 кращих творінь, створених природою

Північне сяйво                                               Каннестеіюн, Норвегія

 

Картинки по запросу фантастичний пейзаж Ð¼Ð°Ð»ÑŽÐ½ÐºÐ¸Він створив для нас Едемський сад, щоб нам було добре і затишно на нашій планеті і дав нам настанову оберігати її, любити,не забруднювати, щоб наступні покоління могли нею милуватися. І,можливо, щоб ми про це не забували, іноді в природі можна побачити і його образ.На горі в Південній Америці з’явився образ Христа .

Похожее изображение

 А що це за пейзаж? Цей   пейзаж нагадує нам  про земні справи, які ведуть нас до Царства Небесного.                                                 

 

Фізхвилинка.

Сподобалося? Стомилися від подорожі? Закрийте оченята, опустіть голови на парти і уявіть, куди б ви помандрували в цю хвилину… Що ж, повертаємося до класу і починаймо перекладати на папір свої мрії.

V. Практична робота.

1. Інструктаж до виконання роботи.

 Сьогодні для роботи можна обрати різні матеріали і навіть поєднати різні техніки.

- З чого починаємо малювати пейзаж? (з лінії горизонту).

- Коли  малюємо фарбами, починаємо з………яких площин? (великих: небо, земля)

- Дрібні деталі малюємо …….. (по сухій поверхні)

- На передньому плані малюємо які предмети? (більші)

- На дальньому плані предмети……( дрібніші, менші)

- На передньому плані колір…(яскравіший, насиченіший)

- На дальньому плані колір……( розмитий, тьмяніший)

2. Індивідуальна робота вчителя з учнями.

Вчитель допомагає учням при потребі, підказує, яку техніку краще обрати.

Звучить фантастична музика – релакс

https://files.ar25.org/sites/default/files/styles/cover/public/node/2013/05/22182/100393_or.jpg?itok=kp6qhym0Ханг (hang з нім. - рука) -музичний інструмент нової ери, був розроблений у 2000 році Феліксом Ронером (Felix Rohner) і Сабіною Шерер (Sabina Scharer) із швейцарського міста Берн в результаті багаторічного вивчення тринідадського стілпана і багатьох інших резонуючих перкусійних інструментів з усього світу: гонгу, традиційного індонезійського гамелана, уду, Гатам, різних ручних барабанів, дзвіночків і музичної пилки. Перший прототип ханга з'явився в 2000 році.

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

  • Який пейзаж ви сьогодні малювали? (фантастичний)
  • Які ще види пейзажів ви пам’ятаєте? (сільський, міський, гірський, морський…)
  • З картинами якого художника ви познайомилися і чию музику слухали? ( М. К. Чюрльоніса)
  • Чи є фантастичні пейзажі в природі? Хто їх створив?

VII. Підсумок уроку.

 Отже, дивлячись на таку природню красу, знаймо: все, що навколо нас, створене завдяки волі Господній. Тож шануймо все, створене Богом, любімо цей світ, бережімо його і відкриваймо для себе ще багато його фантастичних місць.

VIII. Домашнє завдання.

Відшукати фантастично красиві пейзажі України або свого села, сфотографувати їх і принести на наступний урок, щоб ми всі разом могли ними помилуватися.

 

 

 

 

Використані джерела:

1.                      https://www.youtube.com/watch?v=7yeuDbQPXlQ

  1. https://www.youtube.com/watch?v=TX_6web_lb8
  2. https://tochka.net/ua/tags/prirodnye-chudesa-mira/
  3. https://www.youtube.com/watch?v=_ujg4A_Bvx0
  4. https://www.google.com.ua/search?q=%D1%84%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9+%D0%BF%D0%B5%D0%B9%D0%B7%D0%B0%D0%B6+%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D1%8E%D0%BD%D0%BA%D0%B8&oq=%D1%84&aqs=chrome.4.69i57j69i61l3j69i59l2.4444j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8     
  5. https://42323.persubscribe.com/teaser.php

7.                      https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D1%96%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%BE%D1%8E%D1%81_%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%82%D1%96%D0%BD%D0%B0%D1%81_%D0%A7%D1%8E%D1%80%D0%BB%D1%8C%D0%BE%D0%BD%D1%96%D1%81

8.                      https://www.ar25.org/article/hang-muzychnyy-instrument-novoyi-ery.htm

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тхір Тетяна Вікторівна
    Цікавий урок. Додайте, будь ласка, презентацію.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 листопада 2018
Переглядів
13744
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку