Комбінована діагностувальна робота з теми «Іменник»
І. Обери правильну відповідь
1. Іменники означають…
а) назви предметів б) ознаки предметів в) дії предметів
2. У звертаннях використовують…
а) називний відмінок б) знахідний відмінок в) кличний відмінок
3. Познач відмінок, у якому вжиті іменники шахтарем, майстром, школярем.
а) знахідний б) орудний в) місцевий
ІІ. 1. Прочитай. Спиши, вставляючи пропущені закінчення. Визнач відмінки іменників, познач закінчення.
У темному ліс…, у глибокому яр… спали два вітр… .
Ласкавий вітер – хлопець із синіми оч… і холодний вітрюга – дід із колючою бород… .
Прийшла зим… . Прокинувся у глибокому яр.. холодний вітрюг… . Застогнала хуртовин.. . Йде по замерзлій земл.. холодний вітрюган, застигають сонні річк.., гуде, стогне сніжна хуг… . Та ось піднялося ясне сонеч.. . Прокинувся ласкавий вітерець, вийшов з темного ліс.. . Засміялося веселе сонечк… . Настав тихий зимовий ранок.
2. Склади і запиши словосполучення з іменниками у родовому відмінку.
Прийти (з) гай, вийти (з) хата, звернути (з) дорога, полити (з) хмара, тягнутися (до) сонце, пити (з) криниця, стрибнули (з) гілка.
3. Запиши подані іменники у формі орудного відмінка однини.
Птах - …, заєць - …, вогонь - …, плащ - ... .
4. Запиши подані іменники у формі місцевого відмінка однини.
Курка - …, потяг - …, берег - …, рік - … .
5. Запиши подані іменники у формі давального відмінка однини.
Струмки- …, вікна - …, ластівки - …, промені - … .