Комбінована контрольна робота з української мови

Про матеріал

Комбінована контрольна робота з української мови і літературного читання для державної підсумкової атестації. З урахуванням орієнтовних вимог до змісту атестаційних завдань для проведення державної підсумкової атестації у системі загальної середньої освіти у 2017 /2018 навчальному році.

Перегляд файлу

Підсумкова контрольна робота з української мови

 Варіант 1

  1. Прочитай уважно текст.

                                                       ШАХРАЙ І КОРЧМАР

Був собі колись хитрий хлопець, який часто ошукував довірливих людей. (На)бридло йому сі(л,ль)ське жи(т,тт)я, і надумав  він (до)міста податися. (З,з)ранку вирушивши в дорогу.( Над)вечір дістався до однієї корчми й зуп(и,е)нився заночувати. Смачно пов(е,и)черяв, добре виспався ,а вранці одягся і пішов снідати. (К,к)орчма була поро(ш,ж)ня, а корчмар с(е,и)дів на порозі .
   Бачу, небагато в тебе гостей,— каже хлопець.
   Сьогодні свято, хлопче, люди відпочивають.
Нагодував корчмар подорожнього та й сів з ним на порозі.
  Коли б я навіть не знав, що сьогодні свято — однаково здогадався б,— сказав хлопець.— Бо на тобі святкова одіж.
  Ще й нова-новісінька,— гордовито відповів корчмар,— Нині вперше вбрався.
-— Носи на здоров'я,— промовив хлопець, хитро поблискуючи очима.
«Він зовсім дурний,— подумав,— тож треба так зробити, щоб одіж стала моєю».
  Дякую, парубче,— сказав корчмар .— Чи далеко вибрався? -— До міста. А ти давно тут живеш?
  Давно. З діда-прадіда, й нікуди ще не виїздив.
   Невже ніколи не подорожував?
  Ніколи. Але дуже 6 мені хотілося побачити море. А ти коли-небудь його бачив?
  Чи бачив я море? — засміявся хитрун .— Мій батько моряк! Має свої кораблі.
По цих словах хлопець позіхнув і завив по-вовчому.
  Чого ти так виєш? — перелякано спитав господар.
  Як тобі сказати, чоловіче добрий, напевне, мені  пороблено. І сам не збагну, що це таке. Коли отак позіхну тричі та завию — зразу перекидаюся на вовка. А хто попадеться в мої пазури — вже не вирятується. Уаввв! — удруге позіхнув хлопець.
Зблідлий корчмар підвівся з порога, але хитрун ухопив його за полу.
  Не кидай мене, чоловіче добрий, посидь ще трохи, потім забереш мій  одяг,  навіщо  ж  має  пропадати.   Бо  я  потім  знову стану людиною... Уаввв!..— хлопець роззявив рота й позіхнув, не випускаючи поли.
—- Рятуйте! — заволав корчмар .— Він знову позіхає!.. Це ж він зараз перекинеться на вовка! О лихо!
Та й кинувся тікати до корчми, а вскочивши туди, засунув за собою двері.
Але одіж його лишилася в руках хитруна.
Довго сидів корчмар, зачинившись, трусячись із жаху. Нарешті почув стукіт у двері та людський голос:
  Ти що, Не торгуєш сьогодні?
Корчмар упізнав голос свого доброго приятеля й зрадів.
   Зараз одчиню! Але спершу скажи -— тобі вовк не траплявся, коли ти йшов до мене?
   Вовк? — здивувався той.

 Корчмар  розповів приятелеві про халепу, що трапилася з ним.
   Далебі, я ще дешево відбувся — зберіг собі життя.
— Ну і дурень! — зареготав приятель .— Пройдисвіт сказав тобі казна-чого, аби забрати нову одіж. А міг би забрати й більше. Така кара чекає диваків, які вірять усьому, що бовкне шахрай, не думаючи, чи то правда, а чи вигадка.

  1. Спиши виділену частину тексту. Устав пропущені букви чи апостроф, розкрий дужки.

 

  1. Познач , яким за характером був хлопець.

А  добрим,чуйним

Б  нахабним,хитрим

В  скромним,працьовитим

  1. З’єднай стрілочками слова-синоніми.

Зареготати                      *               * сказати

Бовкнути                         *               *  обманює

Шахрує                            *               *  засміятися

  1. Продовж речення .

Корчмар сховався від хлопця , тому що

 

 

  1. Підкресли в поданому реченні слово, ужите в переносному значенні.

Промовив хлопець з хитрими  очима.

  1. Установи  зв’язки між членами речення за допомогою питань.

Корчмар сидів на порозі.

  1. Спиши речення . постав слова , що у дужках , у правильній формі.

Корчмар (упізнати) голос свого (добрий) приятеля і (зрадіти).

 

 

  1. Чи схвалюєш ти вчинки хлопця?Поясни чому. Напиши про це текст (3-4) речення.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Червотока Наталія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 квітня 2018
Переглядів
1133
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку