2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Підсумкова контрольна робота з української мови та літературного читання

Про матеріал

Атестаційна контрольна робота з української мови є інтегрованою і містить завдання на перевірку результатів навчання з української мови і літературного читання. Завдання на перевірку сформованості навички читання, розуміння прочитаного, уміння працювати з текстом, використовуючи визначені програмою літературознавчі поняття; перевірку орфографічних і пунктуаційних умінь, навичок застосування знань про мову і мовлення, мовних умінь; побудову зв'язного висловлювання.Відповідає новим вимогам до ДПА.

Перегляд файлу

4 КЛАС

Підсумкова контрольна робота з української мови та

літературного читання

1 – в.

1.Прочитай уважно текст.

ЛЕЛЕЧЕНЬКИ

      Юрко, сидячи на гілляці шовковиці, дивиться на зелені луки, на сизі схили. Але ось його погляд зупиняється на гнізді. Щороку тут оселяються довгоногі чорно-білі господарі.

      Юрко щовесни чекає зустрічі з Ним і Нею. Він знає звички цих птахів, запам'ятав, що вони роблять уранці, в обід, увечері. Хлопчик любить спостерігати, як вони плавно кружляють над луками чи непорушно стоять у своєму гнізді.

     Цієї в..сни Юрко з  нетерпі..ям виглядав лелек. Хотів їм ро..повісти, що (в)осени йде до першого класу. Уже т..пер, він бігає до сільс..кої школи, зазирає (у )вікна. Бачить там школярів, які уважно слухають учит..лів. 

    А одного разу задивився через ши..ку в порожній клас.

   До н..ого підійшов нечутно дід (у, У)лас, шкільний сторож.

Юрко так злякався, що й слова не міг вимовити. Але той не сварився. Лише спитав:

— Учитися хочеш?

— Х-хочу!

     Узявши за руку, дід Улас повів хлопчика по шкільному коридору. Потім простягнув йому дзвоника. Юрко спершу боязко, а потім сміливіше задзвонив. Малиновий звук заповнив ущерть коридор, усі класи.

— А до нас лелеки прилетять незабаром! – похвалився хлопчик.

— Ти скучив за ними?

— Аякже. 

— Значить, прилетять. Правда, цього року пізня весна, вони й забарилися.       Невдовзі була перша весняна гроза. Мигавиці так освітлювали бабусину хату, що було видно, як удень. 

     Юрко шаснув під ковдру, притулився до бабусі й запитав:

— А якщо лелеки попадуть під грозу?

— Вони сховаються під якимось деревом.

— А коли кругом буде степ? — не вгавав Юрко.

— Тоді сховаються у долинці, в густій траві. Не хвилюйся, все буде гаразд. 

     Юрко полегшено зітхнув і, вже заспокоєний, міцно заснув.

     Уранці у вікно зазирнуло веселе сонце. Юрко поспішив надвір, босоніж побіг по росяному споришеві, бризками з дощової калюжі лякаючи курей і цуцика. І раптом почув знайомі звуки. Глянув на гніздо й завмер: у ньому — Він і Вона.

— Лелеченьки! Де ж ви ховалися від грози? — спитав у птахів.

Ті у відповідь заклацали довгими дзьобами, мабуть, вітаючись із Юрком.

                                                                                                                    (за Петром Швецем)

Виконай завдання.

2.Чому лелеки не повернулися вчасно?

   А   бо тієї весни часто були грози
   Б   бо птахи не знали, чи збереглося гніздо
   В   бо того року була пізня весна
3. Віднови послідовність подій у творі. Простав цифри в порожні клітинки.

□ Невдовзі була перша весняна гроза.

Уранці у вікно зазирнуло веселе сонце.

Юрко, сидячи на гіляці шовковиці, дивиться на зелені луки.

Хлопчик раптом почув знайомі звуки.

 Цієї весни Юрко з особливим нетерпінням виглядав лелек.

 Юрко шаснув під ковдру, притулився до бабусі.

4.  Дай коротку відповідь. Кого автор називає довгоногими чорно-білими господарями?____________________

5. Спиши уривок з тексту, вставляючи пропущені букви та розкриваючи дужки.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Яка частина мова відповідає на питання ЯК?, ДЕ?, КОЛИ?, КУДИ?

А  прикметник                Б   прислівник                   В  прийменник

7. Підкресли головні та другорядні члени речення. Зазнач, якою частиною мови вони виражені. 

Уранці у вікно зазирнуло веселе сонце.

 8. Встанови відповідність між реченнями і видом речення за метою висловлювання.

Де ж ви ховалися від грози?                                                   Розповідне

Не хвилюйся, все буде гаразд.                                               Питальне

Невдовзі була перша весняна гроза.                                    Спонукальне

9. Доведи, що Юрко – друг природи. (3-4 речення)

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4 КЛАС

Підсумкова контрольна робота з української мови та

літературного читання

2 – в.

1. Прочитай уважно текст.
                    ЗА ЩО МЕНЕ ЛОПУХОМ  ДРАЖНИЛИ
            Якось мама принесла з магазину два величезні кавуни. Один одразу  ж розрізала. А другий сховала в комору та  й побігла на роботу.
            Я дивився на кавуна й дивувався: «Як він може вирости отакий великий? Це не лимон, вирощений Андрійком у горнятку».
І тут у мене промайнула думка: «А що, коли прив'язати його хвостиком до якоїсь рослини в садку і сказати, що сам виростив?..»
          Я взяв велетня в сітку і вибіг у садок. «Потім я зірву його просто при всіх і занесу в комору, — думав я. — Там покладу на місце, щоб мати і не знала».
          Але де він росте? Я хотів прив..язати кавун на якомус..  д..р..вці. Але (по)боявся, щоб хвостик (не) перервався і він (не )ро..бився. Біля тину я побачив кущ з в..ликим з..леним листям.  Те, що треба! Я  поклав кавун на землю, дістав з к..шені  ниточку і примотав хвостик  (до )стебла. (З)верху присипав землею.

          Виглядало все  так, ніби й справді кавун тут давно ріс. Потім я  прикрив його листком і задоволений побіг до школи.
        На спортивному майданчику, біля турніка,  я зустрів хлопців з нашого класу. Вони обступили Андрійка і уважно слухали, як він вирощує перець.
— Дрібниці все це, — перебив я Андрійка, — краще ходімо, побачите, якого я кавуна виростив.
— А ти не обманюєш? — уточнив Андрійко.
— А нам можна подивитися? — запитала Оленка.
— Звичайно, можна. Там таке кавунище виросло!
Через хвилину ми вже були в садку.
— Ой, який великий! — скрикнула Оленка і сплеснула в долоньки.
          Спершу хлопці мені не повірили. Крутили кавун туди-сюди, туди-сюди.. Але коли побачили, що кавун міцно тримається за стебло, — відразу переконались, що кавун справді виріс. Я розказував, як вирощував його із малого чорного зернятка. Аж тут з'явилася старшокласниця Галя.
— Подивися, якого кавуна Яшко виростив!

Галя підійшла до кавуна, нахилилася, засміялася та й сказала:
— Хіба на лопухах кавуни ростуть?
      Вона відірвала стебло і показала всім , як він був прикріплений. Усі глянули і залилися сміхом. І з тих пір мене всі прозивають Лопухом.

                                                                         ( За Панасом Висіканом, 317слів)

 

Виконай завдання.

2. Що дивувало хлопчика?

    А як мама донесла додому важкі кавуни;

    Б де вирощують кавуни;

    В як може вирости такий великий кавун.

3. Віднови послідовність подій у творі. Простав цифри в порожні клітинки.

    Через хвилину ми вже були в садку. 

    Якось мама принесла додому з магазину два величезні кавуни.

   Біля турніка я зустрів хлопців.

    Всі глянули і залилися сміхом.

    Я взяв велетня і вибіг у садок.

    Аж тут з'явилася старшокласниця Галя.

 

4.  Дай коротку відповідь. Як звали головного героя  оповідання?____________

5. Спиши уривок з тексту, вставляючи пропущені букви та розкриваючи дужки.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Яка частина мова відповідає на питання Скільки? Котрий?

А  числівник         Б  прислівник          В  займенник

7. Підкресли головні та другорядні члени речення. Зазнач, якою

 частиною мови вони виражені. 

Мама принесла з магазину два величезні кавуни.

8. Встанови відповідність між реченнями і видом речення за метою висловлювання.

Подивися, якого кавуна Яшко виростив!                            Розповідне

  Спершу хлопці мені не повірили.                                         Питальне

  Хіба на лопухах кавуни ростуть?                                         Спонукальне

9. Кого ти вважаєш хвальком: Андрія чи Яшка? Напиши.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

docx
Додано
22 квітня 2018
Переглядів
1519
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку