Атестаційна контрольна робота з української мови є інтегрованою і містить завдання на перевірку результатів навчання з української мови і літературного читання. Завдання на перевірку сформованості навички читання, розуміння прочитаного, уміння працювати з текстом, використовуючи визначені програмою літературознавчі поняття; перевірку орфографічних і пунктуаційних умінь, навичок застосування знань про мову і мовлення, мовних умінь; побудову зв'язного висловлювання.Відповідає новим вимогам до ДПА.
4 КЛАС
Підсумкова контрольна робота з української мови та
літературного читання
1 – в.
1.Прочитай уважно текст.
ЛЕЛЕЧЕНЬКИ
Юрко, сидячи на гілляці шовковиці, дивиться на зелені луки, на сизі схили. Але ось його погляд зупиняється на гнізді. Щороку тут оселяються довгоногі чорно-білі господарі.
Юрко щовесни чекає зустрічі з Ним і Нею. Він знає звички цих птахів, запам'ятав, що вони роблять уранці, в обід, увечері. Хлопчик любить спостерігати, як вони плавно кружляють над луками чи непорушно стоять у своєму гнізді.
Цієї в..сни Юрко з нетерпі..ям виглядав лелек. Хотів їм ро..повісти, що (в)осени йде до першого класу. Уже т..пер, він бігає до сільс..кої школи, зазирає (у )вікна. Бачить там школярів, які уважно слухають учит..лів.
А одного разу задивився через ши..ку в порожній клас.
До н..ого підійшов нечутно дід (у, У)лас, шкільний сторож.
Юрко так злякався, що й слова не міг вимовити. Але той не сварився. Лише спитав:
— Учитися хочеш?
— Х-хочу!
Узявши за руку, дід Улас повів хлопчика по шкільному коридору. Потім простягнув йому дзвоника. Юрко спершу боязко, а потім сміливіше задзвонив. Малиновий звук заповнив ущерть коридор, усі класи.
— А до нас лелеки прилетять незабаром! – похвалився хлопчик.
— Ти скучив за ними?
— Аякже.
— Значить, прилетять. Правда, цього року пізня весна, вони й забарилися. Невдовзі була перша весняна гроза. Мигавиці так освітлювали бабусину хату, що було видно, як удень.
Юрко шаснув під ковдру, притулився до бабусі й запитав:
— А якщо лелеки попадуть під грозу?
— Вони сховаються під якимось деревом.
— А коли кругом буде степ? — не вгавав Юрко.
— Тоді сховаються у долинці, в густій траві. Не хвилюйся, все буде гаразд.
Юрко полегшено зітхнув і, вже заспокоєний, міцно заснув.
Уранці у вікно зазирнуло веселе сонце. Юрко поспішив надвір, босоніж побіг по росяному споришеві, бризками з дощової калюжі лякаючи курей і цуцика. І раптом почув знайомі звуки. Глянув на гніздо й завмер: у ньому — Він і Вона.
— Лелеченьки! Де ж ви ховалися від грози? — спитав у птахів.
Ті у відповідь заклацали довгими дзьобами, мабуть, вітаючись із Юрком.
(за Петром Швецем)
Виконай завдання.
2.Чому лелеки не повернулися вчасно?
А бо тієї весни часто були грози
Б бо птахи не знали, чи збереглося гніздо
В бо того року була пізня весна
3. Віднови послідовність подій у творі. Простав цифри в порожні клітинки.
□ Невдовзі була перша весняна гроза.
□ Уранці у вікно зазирнуло веселе сонце.
□ Юрко, сидячи на гіляці шовковиці, дивиться на зелені луки.
□ Хлопчик раптом почув знайомі звуки.
□ Цієї весни Юрко з особливим нетерпінням виглядав лелек.
□ Юрко шаснув під ковдру, притулився до бабусі.
4. Дай коротку відповідь. Кого автор називає довгоногими чорно-білими господарями?____________________
5. Спиши уривок з тексту, вставляючи пропущені букви та розкриваючи дужки.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Яка частина мова відповідає на питання ЯК?, ДЕ?, КОЛИ?, КУДИ?
А прикметник Б прислівник В прийменник
7. Підкресли головні та другорядні члени речення. Зазнач, якою частиною мови вони виражені.
Уранці у вікно зазирнуло веселе сонце.
8. Встанови відповідність між реченнями і видом речення за метою висловлювання.
Де ж ви ховалися від грози? Розповідне
Не хвилюйся, все буде гаразд. Питальне
Невдовзі була перша весняна гроза. Спонукальне
9. Доведи, що Юрко – друг природи. (3-4 речення)
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4 КЛАС
Підсумкова контрольна робота з української мови та
літературного читання
2 – в.
1. Прочитай уважно текст.
ЗА ЩО МЕНЕ ЛОПУХОМ ДРАЖНИЛИ
Якось мама принесла з магазину два величезні кавуни. Один одразу ж розрізала. А другий сховала в комору та й побігла на роботу.
Я дивився на кавуна й дивувався: «Як він може вирости отакий великий? Це не лимон, вирощений Андрійком у горнятку».
І тут у мене промайнула думка: «А що, коли прив'язати його хвостиком до якоїсь рослини в садку і сказати, що сам виростив?..»
Я взяв велетня в сітку і вибіг у садок. «Потім я зірву його просто при всіх і занесу в комору, — думав я. — Там покладу на місце, щоб мати і не знала».
Але де він росте? Я хотів прив..язати кавун на якомус.. д..р..вці. Але (по)боявся, щоб хвостик (не) перервався і він (не )ро..бився. Біля тину я побачив кущ з в..ликим з..леним листям. Те, що треба! Я поклав кавун на землю, дістав з к..шені ниточку і примотав хвостик (до )стебла. (З)верху присипав землею.
Виглядало все так, ніби й справді кавун тут давно ріс. Потім я прикрив його листком і задоволений побіг до школи.
На спортивному майданчику, біля турніка, я зустрів хлопців з нашого класу. Вони обступили Андрійка і уважно слухали, як він вирощує перець.
— Дрібниці все це, — перебив я Андрійка, — краще ходімо, побачите, якого я кавуна виростив.
— А ти не обманюєш? — уточнив Андрійко.
— А нам можна подивитися? — запитала Оленка.
— Звичайно, можна. Там таке кавунище виросло!
Через хвилину ми вже були в садку.
— Ой, який великий! — скрикнула Оленка і сплеснула в долоньки.
Спершу хлопці мені не повірили. Крутили кавун туди-сюди, туди-сюди.. Але коли побачили, що кавун міцно тримається за стебло, — відразу переконались, що кавун справді виріс. Я розказував, як вирощував його із малого чорного зернятка. Аж тут з'явилася старшокласниця Галя.
— Подивися, якого кавуна Яшко виростив!
Галя підійшла до кавуна, нахилилася, засміялася та й сказала:
— Хіба на лопухах кавуни ростуть?
Вона відірвала стебло і показала всім , як він був прикріплений. Усі глянули і залилися сміхом. І з тих пір мене всі прозивають Лопухом.
( За Панасом Висіканом, 317слів)
Виконай завдання.
2. Що дивувало хлопчика?
А як мама донесла додому важкі кавуни;
Б де вирощують кавуни;
В як може вирости такий великий кавун.
3. Віднови послідовність подій у творі. Простав цифри в порожні клітинки.
□ Через хвилину ми вже були в садку.
□ Якось мама принесла додому з магазину два величезні кавуни.
□ Біля турніка я зустрів хлопців.
□ Всі глянули і залилися сміхом.
□ Я взяв велетня і вибіг у садок.
□ Аж тут з'явилася старшокласниця Галя.
4. Дай коротку відповідь. Як звали головного героя оповідання?____________
5. Спиши уривок з тексту, вставляючи пропущені букви та розкриваючи дужки.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Яка частина мова відповідає на питання Скільки? Котрий?
А числівник Б прислівник В займенник
7. Підкресли головні та другорядні члени речення. Зазнач, якою
частиною мови вони виражені.
Мама принесла з магазину два величезні кавуни.
8. Встанови відповідність між реченнями і видом речення за метою висловлювання.
Подивися, якого кавуна Яшко виростив! Розповідне
Спершу хлопці мені не повірили. Питальне
Хіба на лопухах кавуни ростуть? Спонукальне
9. Кого ти вважаєш хвальком: Андрія чи Яшка? Напиши.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________