У світовому досвіді склалось розуміння компетентності як інтегрованого результату освіти, присвоєного особистістю. Компетентності дозволяють усунути суперечливості між засвоєними теоретичними відомостями та їх використанням для розв'язання конкретних життєвих задач.
Компетентності в природничих науках і технологіях.
«Компетентність – динамічна комбінація знань, способів мислення, поглядів, цінностей, навичок, умінь, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність»
У світовому досвіді склалось розуміння компетентності як інтегрованого результату освіти, присвоєного особистістю.
Компетентності дозволяють усунути суперечливості між засвоєними теоретичними відомостями та їх використанням для розв’язання конкретних життєвих задач:
• уміти розрізняти об’єкти, ознаки, властивості;
• аналізувати і пояснювати причини і наслідки подій, вчинків, явищ;
• створювати тексти, вироби, проекти;
• висловлювати ставлення до подій, вчинків своїх та інших;
• брати участь в колективних справах; у розв’язанні навчальних завдань; оцінювати вчинки, різні моделі поведінки та ін.;
• користуватись певними предметами та ін.
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
Уміння:
- пояснювати природні явища і технологічні процеси; Ставлення:
- відповідальність за ощадне використання природних ресурсів;
Навчальні ресурси: |
Завданням учителя є реалізація засобами фізичної освіти ідеї взаємодії людини – природи– суспільства, яка характеризується такими аспектами:
- розкриття значення фізичних методів у формування наукового світогляду, сучасної картини світу;
Наслідок життя людини на Землі є виникнення багатьох екологічних проблем. Зокрема це:
- виснаження природних ресурсів;
- глобальне потепління клімату (парниковий ефект);
- проблема чистої прісної води;
- проблема меліоративно-неблагополучних земель;
- екологічна катастрофа світового океану;
- проблема утилізації відходів тощо.
Сучасна програма курсу фізики дає змогу розглядати означені проблеми, вивчаючи питання енергетики, електрифікації, механізації й автоматизації народного господарства. Тому одним із аспектів роботи є робота над екологічними проблемами на уроках фізики.
розв’язування фізичних задач практичного та екологічного змісту, дослідницькі класні та домашні роботи, що мають інтерактивний міжпредметний характер, створення презентацій. уривки з оповідань, казки, байки, вірші, загадки, незвичайні вправи, спостереження, приклади з життя.
ВИКОРИСТАННЯ ДОСЛІДІВ ТА ЕКСПЕРИМЕНТІВ, ПОЯСНЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ДОСЛІДЖЕННЯ
Комп’ютер на уроці дозволяє вчителю-предметнику реалізувати в навчанні сучасні технології. Змістовна комп’ютерна підтримка уроку фізики може бути різноманітною:
Використання презентацій під час уроку
Тобто:
Використання компетентностей в природничих науках і технологіях матиме результатом
Випускника основної школи – патріоата України, який знає її історію; носій української культури, який поважає культуру інших народів; компетентний мовець, має бажання і здатність до самоосвіти, виявляє активність і відповідальність у громадському й особистому житті, здатний до підприємливості й ініціативності, має уявлення про світобудову, бережно ставиться до природи, безпечно й доцільно використовує досягнення науки і техніки, дотримується здорового способу життя.
Адже, навчаючись в школі він може дати відповідь
Для чого фізику вчимо?
Як будинок збудувати,
Камінь надважкий підняти?
Як від вітру захиститись,
Дерево важке звалити?
Як піднятися у небо?
Як домчати, куди треба,
Друзям вістку передати,
Про нові світи дізнатись?
Грім і блискавка лютує.
По шибках мороз малює.
Вітер хвилі підіймає.
Дощик землю напуває.
Сніг пухкий, немов перина…
Як? Чому? Яка причина?
Сонце світить, зорі сяють.
Як це світло виникає?
Щоб природу пізнавати — треба фізику вивчати.