Компетентності в природничих науках і технологіях.

Про матеріал

У світовому досвіді склалось розуміння компетентності як інтегрованого результату освіти, присвоєного особистістю. Компетентності дозволяють усунути суперечливості між засвоєними теоретичними відомостями та їх використанням для розв'язання конкретних життєвих задач.

Перегляд файлу

Компетентності в природничих науках і технологіях.

 «Компетентність – динамічна комбінація знань, способів мислення, поглядів, цінностей, навичок, умінь, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність»

У світовому досвіді склалось розуміння компетентності як інтегрованого результату освіти, присвоєного особистістю.

Компетентності дозволяють усунути суперечливості між засвоєними теоретичними відомостями та їх використанням для розв’язання конкретних життєвих задач:

 • уміти розрізняти об’єкти, ознаки, властивості;

• аналізувати і пояснювати причини і наслідки подій, вчинків, явищ;

• створювати тексти, вироби, проекти;

 • висловлювати ставлення до подій, вчинків своїх та інших;

 • брати участь в колективних справах; у розв’язанні навчальних завдань; оцінювати вчинки, різні моделі поведінки та ін.;

 • користуватись певними предметами та ін.

 

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Уміння:

- пояснювати природні явища і технологічні процеси; 
- використовувати знання з фізики для вирішення завдань, пов’язаних із реальними об’єктами природи та техніки; 
- за допомогою фізичних методів самостійно чи в групі досліджувати природу.

Ставлення:

- відповідальність за ощадне використання природних ресурсів; 
- готовність до вирішення проблем, пов’язаних зі станом довкілля. 
- оцінка значення фізики та технологій для формування цілісної наукової картини світу, сталого розвитку.

Навчальні ресурси:
навчальні проекти, конструкторські завдання, фізичні задачі, ситуативні вправи щодо дослідження стану довкілля, ощадного використання природних ресурсів тощо, відвідування музеїв науки й техніки

Завданням учителя є реалізація засобами фізичної освіти ідеї взаємодії людини – природи– суспільства, яка характеризується такими аспектами:

- розкриття значення фізичних методів у формування наукового світогляду, сучасної картини світу;

- висвітлення ролі новітніх теоретичних напрацювань як наукової основи створення перспективних практичних пристроїв та обладнання сучасного виробництва;

 - використання фізичних знань у суміжних дисциплінах, демонстрація конкретного застосування фізики в побуті;

 - пояснення впливу розвитку суспільства на стан навколишнього середовища, зокрема на організми, природні ресурси;

- формування екологічної культури людини, науково обґрунтованого ставлення до природи як до вищої та загальнолюдської цінності;

 - озброєння учнів не лише практичними вміннями, що допоможуть в оволодінні майбутньої спеціальності, а й засобами пошуку та використання інформації з різних джерел, мотивації до самоосвіти, розвитку кругозору, пізнавального інтересу, інтелектуальних здібностей.

Наслідок життя людини на Землі є виникнення багатьох екологічних проблем. Зокрема це:

- виснаження природних ресурсів;

- глобальне потепління клімату (парниковий ефект);

- зменшення озонового шару;

- проблема чистої прісної води;

- проблема меліоративно-неблагополучних земель;

- кислотні дощі;

- екологічна катастрофа світового океану;

- проблема утилізації відходів тощо.

Сучасна програма курсу фізики дає змогу розглядати означені проблеми, вивчаючи питання енергетики, електрифікації, механізації й автоматизації народного господарства. Тому одним із аспектів роботи є робота над екологічними проблемами на уроках фізики.

розв’язування фізичних задач практичного та екологічного змісту, дослідницькі класні та домашні роботи, що мають інтерактивний міжпредметний характер, створення презентацій. уривки з оповідань, казки, байки, вірші, загадки, незвичайні вправи, спостереження, приклади з життя.

ВИКОРИСТАННЯ ДОСЛІДІВ ТА ЕКСПЕРИМЕНТІВ, ПОЯСНЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ДОСЛІДЖЕННЯ

Комп’ютер на уроці дозволяє вчителю-предметнику реалізувати в навчанні сучасні технології. Змістовна комп’ютерна підтримка уроку фізики може бути різноманітною:

  •          відео- та анімаційні фрагменти – демонстрації фізичних явищ, класичних експериментів, технічних додатків;
  •          комплекти задач для самостійної та групової роботи зі зразками розв’язувань і можливістю перевірки результатів комп’ютерним експериментом;
  •          включення до уроку історичного й додаткового матеріалу;
  •          анімаційні малюнки, логічні схеми, інтерактивні таблиці тощо, які використовуються в процесі пояснення, закріплення, систематизації того, що вивчається.

Використання презентацій під час уроку

Тобто:

Використання компетентностей в природничих науках і технологіях матиме результатом

Випускника основної школи –  патріоата України, який знає її історію; носій української культури, який поважає культуру інших народів; компетентний мовець,  має бажання і здатність до самоосвіти, виявляє активність і відповідальність у громадському й особистому житті, здатний до підприємливості й ініціативності, має уявлення про світобудову, бережно ставиться до природи, безпечно й доцільно використовує досягнення науки і техніки, дотримується здорового способу життя.

Адже, навчаючись в школі він може дати відповідь

Для чого фізику вчимо?

 Як будинок збудувати,

Камінь надважкий підняти?

 Як від вітру захиститись,

Дерево важке звалити?

Як піднятися у небо? 

 Як домчати, куди треба,

Друзям вістку передати,

Про нові світи дізнатись?

Грім і блискавка лютує.

По шибках мороз малює.

 Вітер хвилі підіймає.

Дощик землю напуває.

 Сніг пухкий, немов перина…

 Як? Чому? Яка причина?

Сонце світить, зорі сяють.

Як це світло виникає?

Щоб природу пізнавати — треба фізику вивчати.

docx
Пов’язані теми
Фізика, Інші матеріали
Додано
15 лютого 2018
Переглядів
9587
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку