КОМПЛЕКС АРТИКУЛЯЦІЙНИХ, ДИХАЛЬНИХ, ГОЛОСОВИХ ВПРАВ ТА ПАЛЬЧИКОВА ГІМНАСТИКА

Про матеріал
Комплекс артикуляційних, дихальних, голосових вправ та пальчикова гімнастика для заохочення та зацікавленості дитини подані у вигляді казки.
Перегляд файлу

Комплекс артикуляційних, дихальних, голосових вправ та пальчикова гімнастика.

Мета:  розвивати правильні повноцінні рухи і певні положення артикуляційних органів, необхідних для правильної вимови звуків і об`єднання простих рухів в складні. Розвивати слухову увагу, мислення, дрібну моторику. Виховувати старанність, наполегливість у досягнені мети. Для заохочення та зацікавленості дитини вправи подані у вигляді казки.  

Обладнання:  дзеркало, профіль артикуляційного апарату, профілі артикуляційних вправ, картинки назв артикуляційних вправ, гігієничні палички.

Хід заняття

33 думки про вчителя | Ukr.Life

 

I Організаційний момент.

Хто хоче вимовляти,

Той має промовляти

Все правильно і вміло,

Щоб було всім зрозуміло.

 

Щоб навчитися правильно вимовляти звуки, давайте потренуємо язик і губи виконувати різні вправи.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

Картинки по запросу лисичка сказочная рисунок | Happy paintings, Mouse  drawing, Cute drawings

                                                                                                                                                          

II Гра “Назви правильно»

Логопед: називає і показує на малюнку профіля артикуляційного апарату кінчик язика, спинку язика, корінь язика, верхні зуби, нижні зуби, верхню губу, нижню губу, піднебіння.

Діти: називають і показують на собі органи артикуляційного апарату за допомогою гігієничної палички.

 III Хід заняття

Логопед: - « Діти, я буду розповідати казочку, а ви мені допоможіть, будь ласка».

Логопед розповідає казку, діти виконують артикуляційні , дихальні вправи та вправи руками.

                                   Казка про мишку

Стояв будинок – впр. руками «Дах».

В ньому жила мишка – впр. «Лопатка».

Захотілося мишці погуляти, але вона боялася кішки, тому визирнула в одне вікно, в друге, в третє –арт. впр. «Вікно».

Вийшла мишка на ганок і озирнулася по сторонам –арт. впр. «Годинник».

Вийшла мишка на подвір`я. Подивилася мишка через паркан з одного боку будинка, з другого та визирнула через паркан на вулицю –арт. впр. «Парканчик».

Кішки не було і мишка побігла на гойдалку – арт. впр. «Гойдалка».

Нагулялася мишка, зголодніла, прибігла додому поставила самовар –дих. Впр. «Самовар», напекла млинців –арт. впр. «Млинці», випила чаю – арт.впр. «Чашка», поїла млинців і облизала губи –арт. впр. « Смачне варення»

Наїлася мишка, почистила зубки –арт. впр. «Чистимо зуби», причесалася –арт. впр. «Гребінець».

Поїхала кататися на велосипеді – впр. руками ( колові рухи руками) і голосова впр. « Дзинь-дзинь».

                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

                                                                                                                          Картинки по запросу лисичка сказочная рисунок | Happy paintings, Mouse  drawing, Cute drawings

Їхала мишка дорогою і раптом – впр. «Хлоп» проколола колесо – голосовавпр.«Спускає колесо»(ссссссс) і впр. руками «Спускає колесо».

Мишка намастила колесо клеєм – впр. руками «Мастимо колесо клеєм», притулила латочку (міцно стулити долоні) і , щоб швидше висох клей, подула – дих.впр. « Тривалий видих».

Коли клей засох. Мишка взяла насос і накачала колесо – голосова впр.« Насос»(сссс), впр. руками «Імітація накачування колеса насосом»). Картинки по запросу лисичка сказочная рисунок | Happy paintings, Mouse  drawing, Cute drawings

Колесо мишка відремонтувала – можна їхати далі -голосова впр. «Дзинь-дзинь» і впр. руками (крутимо педалі).

Приїхала мишка до лісу, залишила велосипед і пішла через ліс. В лісі дерева високі-високі –впр. руками (потягнутися руками вгору). Дерева шумлять –голосова впр. «шшшш».

Йде мишка лісом – зустріла зозулю, зозуля привіталася з мишкою – голосова впр. «ку-ку».

Далі йде мишка, зустрілася з сорокою. Сорока привіталася з мишкою –голосова впр. «чччччч» .

Йшла мишка біля болота, жабки привіталися з мишкою –голосова впр. «ква-ква».

Почула мишка, як дятел стукавє по дереву -голосова впр. «ддддд».

Визирнула з дупла сова і налякала мишку -голосова впр. «угу-угу».

Вибігла мишка на галявину – впр. руками (Витягнути руки колом перед собою).

На галявині багато-багато квітів. Мишка бігала від квітки до квітки і нюхала їх – впр. руками «Розпускається квітка», дихальна впр. (глибокий вдих носом і видих через рот).

На галявині дзижчать комарі – впр. пальцями «Комарі» і голосова впр. «зззззз».

У траві повзають жуки –впр. пальцями «Жуки» і голосова впр.«жжжжжж».

Мишка сплела кошик –впр. пальцями (переплести пальці і опустити руки).

Пішла мишка збирати ягоди -  впр. руками (імітуємо зривання ягід: однією рукою «зриваємо» з кожного пальця іншої руки і навпаки).Приказуємо: « Червону ягідку зірву і у кошик покладу».

Нарвала мишка ягід і пішла по гриби – впр. руками «Грибок» і арт. впр. «Грибок».

Потім мишка пішла по горіхи –арт. впр.«Горішок».

Набрала мишка повний кошик і попросила конячку, щоб та її підвезла. Конячка підвезла мишку –арт.  впр. «Конячка».

Доїхали вони до річки – впр. руками «Хвилі». Зупинила мишка конячку – арт. впр. «Прууу».

Конячка стала пити воду з річки –арт. впр. «Трубочка», а мишка пішла по березі шукати човник, щоб переплести на другий берег річки.

                                                                                                                                                                      

Зустріла мишка равликів –арт. впр. «Равлик», в них човника не було.

Пішла мишка далі, зустріла вужика – голосова впр. «сссс». У вужика теж не було човника.

І тоді мишка пішла до рибки – арт. впр. «Рибка розмовляє», впр. руками «Рибка».

Рибка поплила – впр. руками «Пливе рибка» і привезла човник. Сіла мишка в човник і поплила через річку – впр. руками «Пливе човник».

Перепливла мишка через річку і прив’язала човник мотузочкою – впр. руками «Вузлик».

Побігла мишка через поле -голосова впр. «Бовтушка» і прибігла до бабусі – впр. «Бабуся».

Зраділа бабуся мишці і запропонувала наліпити разом пиріжків – впр. «Ліпимо пиріжки» (пальцями стискати губи).

Подякувала бабуся мишці і пригостила мишку цукеркою – впр. «Цукерка».

Мишка для бабусі заспівала пісеньку –голосова впр. « ААА»(руки в сторони), «ООО»(руки з’єднати над головою), «УУУ»( руки витягнути вперед), «І»( підняти вказівні пальці вгору), «ЕЕЕ»( долоні  «ребром» перед собою), «ИИИ»( руки з’єднати у «вузлик»).

Мишка стомилася, лягла на ліжко, а бабуся стала розповідати їй казку. Мишка стала дрімати – дихальна впр. (закрити пальцем один носовий хід і глибоко вдихати носом, а видихати через рот, потім другий носовий хід).

Мишка заснула – дихальна впр. (глибокий вдих носом і видих через рот).

Ось і казочці кінець!

IV Підсумок

Картинки по запросу лисичка сказочная рисунок | Happy paintings, Mouse  drawing, Cute drawingsЛогопед: Дякую, вам, діти. Всі ви добре працювали. Ми разом розповіли і показали казку про мишку, навіть не підозрюючи, що весь час тренували язик та губи для правильної вимови звуків.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
2 червня 2021
Переглядів
1535
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку