18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Комплексна контольна робота з української мови на тему "Синтаксис" (у форматі ЗНО)

Про матеріал
Комплексна робота у форматі ЗНО містить тестові завдання з синтаксису простого та складного речень. З метою повторення в контрольну роботу включено фразеологізми та наголоси.
Перегляд файлу

Контрольна робота

 

І варіант

 

І-ІІ рівень

1.Встановіть відповідність:

1. Поширене речення                               А) Ранок почав прощатися.

2. Ускладнене речення                             Б) На ледачій землі й трава не росте.

3. Повне речення                                       В) Як не вмієш, то й не посієш.

4. Неповне                                                  Г) Зоре моя вечірняя, зійди над горою.

2. Встановіть відповідність:

 1. Складнопідрядне речення                   А) На жито орали та й гречки не мали.

 2. Складносурядне речення                     Б) Розум – скарб людини.

 3. Односкладне речення                           В) На сивих луках скошено траву, і буйне в

 4. Двоскладне речення                                  береги ввійшло.

                                                                                Г) Той, що занепав духом, уже не страждає.

3. Встановіть відповідність:

 1. Підмет                                                   А) На ній були чобітки з високими каблуками.

 2. Присудок                                              Б) Увечері посумую, а в ранці заплачу.

 3. Додаток                                                 В) Любові й щастя хочеться людині.

 4. Обставина                                             Г) Непомітно для батьків син став дорослим.

             Д) Життя без книги - це хата без вікна.

4. Встановіть відповідність між фразеологізмом і його значенням:

 1. Дійна корова                                         А) Слова підтримки або радісна звістка.

 2. Геростратова слава                              Б) Джерело прибутку.

 3. Геркулесові стовпи                              В) Ганебна слава, здобута злочином.

 4. Бальзам на рану (душу)                       Г) Межа чого-небудь, крайня точка.

                                                                               Д) Слава тимчасова, швидкоминуча.

5. Встановіть відповідність:

 1. Означено особове речення                 А) Відпочити б з дороги.

 2. Неозначено-особове речення             Б) Вчись не до старості, а до смерті.

 3.Узагальнено-особове речення             В) Стою над урвищем у ночі на краю.

 4. Називне                                                 Г) Ось ранок. Ясний та погожий ранок.

                                                                               Д) Світало, край неба палало.

6. В усіх словах наголос на першому складі:

 А) алфавіт, близький, видання, визвольний

 Б) аркушик, ваги, випадок, відгомін

 В) асиметрія, виразний, висіти, віднести

 Г) боязнь, віршовий, вітчим, гальмо

 

 

 

 

 

 

ІІІ рівень

 

Прочитайте текст і виконайте завдання.

 

(1)Місячне сяйво заливало дорогу. (2)Блищала вона калюжами. (3) А спереду маячило самотнє дерево освітлене місяцем. (4)Далеко за слободою чорніла смуга свинцевих хмар. (5)Час од часу її пронизували блискавки. (6)Звідкись налетів, мов бродяга бездомний рвучкий вітер. (7)Вдарив по верхівьї сусідської тополі. (8)І в ту ж мить рясно-рясно залопотіли по листках дощові краплини.

 

  1. Орфографічну помилку допущено в слові:

А) блищала              

Б) свинцевих          

В) верхівьї                

Г) бездомний

  1. У переносному значенні вжито слово:

А) місячне (1 речення)

Б) самотнє (2 речення)

В) сусідської (7 речення)

Г) дощові (8 речення)

  1. Ускладнене відокремленим означенням є речення:

А) Перше

Б) Друге

В) Третє

Г) Четверте

  1. Пунктуаційну помилку допущено р реченні:

А) Другому

Б) Третьому

В) П'ятому

Г) Шостому

IV рівень

Власне висловлювання

 

Прочитайте наведений текст.

 

Людина міцна своїм корінням. Що більшою та чисельнішою є родина, то сильніша і впевненіша в собі особистість. Так, з одного боку,  побутує думка, що саме сім'я закладає фундамент для становлення особистості, з іншого – якщо розглянути сім'ю з точки зору того, що вона може дати сучасній людині, то виявиться, що жодна її функція сьогодні вже н затребувана.

А як уважаєте ви? Чи потрібна сучасній людині сім'я? Яка її роль у становленні особистості?

 

 

docx
Додав(-ла)
Гарна Лілія
Додано
31 січня
Переглядів
2833
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку