Комплексна підсумкова робота у 6 класі НУШ
за групами результатів: 2.ПТ.( Працює з текстом) та 4. ДМ.( Досліджує мовлення)
(За програмою Ніколенко О. М., Ісаєва О. О., Клименко Ж. В.,Мацевко-Бекерська Л. В., Юлдашева Л. П., Рудніцька Н. П.,Туряниця В. Г., Тіхоненко С. О., Вітко М. І., Джангобекова Т. А.)
з теми «ВСТУП. МІФИ НА ВСІ ЧАСИ»
ГР.2. ПТ.( Працює з текстом)
1.Відновіть текст уривка міфу про Прометея ( за 6 правильних відповідей - 3 б.)
«Пожалів людей своїм великим серцем 1.…… Прометей і сміливо порушив 2.(чию?)……заборону. Якось він перестрів 3.( ім’я)……, любу Зевсову дочку. Богиня 4.
( чого?)….. була завжди прихильна до титана, тож він і попросив її відчинити йому потай двері чорного входу , що вів до 5.(чийого?)…. палацу,— адже Прометею було вже не вільно з’являтися( де?) 6.на …....
2.Альтруїст-це людина, яка робить для людей добро, не вимагаючи нічого взамін. Наведіть приклади, пригадавши текст міфу, які свідчать про те, що Прометей був альтруїстом.
( Не менше 6 прикладів.)
( 6 правильних відповідей- 3 б.).
3.Відновіть послідовність подій у міфі « Дедал і Ікар» ( 3б.)
1.Тепер увесь вільний час Дедал робив із пташиного пір’я великі крила.
2.Не можна підійматися дуже високо, синку, бо сонце там палюче.
3. Цар Мінос одразу запросив до себе Дедала,
4.Не чув того крику Дедал, та ще раз озирнувшись, не побачив за собою Ікара.
5. Минали роки, а Дедал ніяк не міг забути далекої батьківщини.
6. Колись, за сивої давнини, в Афінах жив великий митець, різьбяр і будівничий Дедал.
4.Прочитайте уривок міфу «Авгієсі стайні», виконайте завдання нижче.
В Еліді Геракл одразу подався не до палацу Авгія, а до його численних стаєнь, обведених міцним муром. Тільки тепер герой збагнув, яке важке діло загадав йому Еврісфей. Усе подвір’я всередині муру було суцільне болото, і від нього тягло запаморочливим смородом. Розпитавши людей, Геракл дізнався, що стайні ніхто зроду-звіку не чистив. Надвечір сюди заганяли худобу, і вона так і товклася в тім гної. А бридкий сморід від царських стаєнь линув аж до навколишніх сіл, отруюючи людям повітря й життя.
1.В якому місті жив цар Авгій?
2. Чим недобрим «славилися» стайні царя Авгія?
3.Придумайте своє запитання за запропонованим уривком.
ГР.4.ДМ.( досліджує мовлення)
За кожну правильну відповідь-1б. Сума балів-12.
1. Міф-це … А) оповідання з реального життя Б) уявлення стародавніх людей про світ, явища природи, богів, героїв В) фантастичні вигадки, що не пов’язані з життям .
2. Якого художнього образу не існує? А) образ-інтер’єр, Б) образ-персонаж, В)образ-людина?
3. Кого переміг Зевс, щоб захопити владу і стати верховним богом?
А) Гефеста, Б) Атланта, В) Кроноса
4. Назва гори, на якій жили давньогрецькі боги? ( запитання без варіантів відповідей)
5. Які матеріали використовував Дедал, щоб зробити крила? ? ( запитання без варіантів відповідей)
6. Хто винайшов циркуль, пилку і гончарний круг( міф « Дедал і Ікар»)?
А) Талос, Б) Дедал, В) Діоніс
7. Чому загинув Ікар?
А) Він злякався висоти і заблукав Б) він був у захваті від польоту і піднімався все вище
В) Він намочив крила і впав у море.
8.Коли Геракл пригнав бика у Мікени, то Еврісфей звелів що зробити? .( міф « Критський бик»)
А) вбити бика, Б) відпустити бика В) завести в його стайні.
9. Геракл був смертний, бо….? ( запитання без варіантів відповідей)
10. Прометей – це хто? А) бог Б) напівбог, в) титан
11. У чому Прометей приніс вогонь людям? ( запитання без варіантів відповідей)
12.Хто зображений на ілюстраціях? Завдяки яким своїм діям, вчинкам вони стали відомими?