Дата____________ Клас_____________ Прізвище, ім’я______________
Працює з текстом (ПТ ГР 2)
Накращий подарунок
Тарас прокинувя об одинадцятій. Сонце вже давно було високо на небі. Ще вчора мама сказала сину, що у нього буде важливе завдання. Цілу ніч хлопчик думав, що ж це може бути. Але під самісінький ранок заснув, бо вже не міг тримати очі розплющеними.
Тарас швидко вибіг на кухню, проте мами вже не було. На столі лежала записка, у якій зазначено: «Синочку, сходи, будь ласка, до магазину купити чорнослив. А ввечері допоможеш мені підготуватись до твого дня народження. Разом спечемо твій улюблений пиріг».
Це був якраз той випадок, коли хлопець геть забув, що завтра його день народження. Просто цьогоріч тато Тараса поїхав на заробітки, і його вже не було аж пів року. Син сумував за батьком і про веселощі геть забув.
Мама повернулася ввечері, десь о вісімнадцятій. Тарас чекав її, бо знав, що вона обов’язково принесе щось смачненьке. Згодом у кухні пахло смачним пирогом із чорносливом. Тарас був задоволений тим, що допоміг мамі.
Раптом двері відчинилися, і на порозі стояв тато. Тарас не зміг стримати слів. Обіймаючи батька, син сказав:
1.Прочитайте уважно текст, дотримуючись правил наголошування слів. Як потрібно наголошувати виділені слова. Спишіть їх, позначивши наголос.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Розташуйте слова за абеткою.
Камбала, колесо, данина, читання, форзац, завдання, подруга, дочка, олень, ознака, вірші, приятель, живопис, старий, високо, фольга, донька, феномен, причіп, адже.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Поділіть слова на склади, запишіть фонетичною транскрипцією.
Завдання – ________________________________________ [ ]
Веселощі - ________________________________________ [ ]
Письмово взаємодіє (ПВ ГР3)
Розглянь малюнок. Який фразеологізм сховався у ньому? Розкрий у формі казки або оповідання значення цього фразеологізму. (12 балів)
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Письмово взаємодіє (ПВ ГР3)
1.Склади речення зі словами паронімами книжковий - книжний(2б)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.Перепиши , вибираючи з дужок потрібне слово(4б)
А )Мама вміє (лічити /лікувати )травами.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Б)Марія навчається в (музичній /музикальній) школі.
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
В)Найбільш (людяні /людні )вулиці міста у свята.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Г)Мій друг дуже (тактична /тактовна )людина.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.Відредагуй текст .
Коли я відкрив очі, переді мною стояв великий собака .На воротах висів напис- ”Вхід закрито”. Я не знав як рішити цю задачу .На моє щастя ,вибігла сусідня кішка ,і собака побіг за нею.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4.Уяви собі ,що ти опинився /опинилася в казковому лісі .Склади (3-4 речення),
використавши синоніми або антоніми. Підкресли ці слова.(3б)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________