Урок " Основа слова й закінчення"

Про матеріал
Конспект уроку допоможе вчителю поглибити знання учнів про значущі частини слова ( основу слова та закінчення); актуалізувати вивчене про значущі частини слова; навчити розрізняти нульове та звукове закінчення; удосконалити навички розбору слова за будовою.
Перегляд файлу

Основа слова й закінчення – значущі частини слова

Знаннєва складова: створити умови для того, щоб учень / учениця знали значущі частини слова, наводили приклади, пояснювали правопис значущих частин слова.

Діяльнісна складова: сприяти тому, щоб учні виділяли у слові значущі частини; розрізняли нульове і звукове закінчення, наводили приклади, використовували доцільно слова, обгрунтовували наведені приклади, використовували правильно закінчення як засіб зв’язку речень у тексті.

Ціннісна складова: усвідомлюють багатство виражальних засобів української мови, роблять висновки щодо важливості удосконалення власного мовлення.

Цілі:

Навчальна: створити умови для повторення й поглиблення знаннь учнів про основу слова, що виражає ЛЗ, і закінчення, яке служить для зв’язку слів у реченні і вказує на ГЗ, формувати вміння знаходити основу й закінчення, визначати їхню роль у словах.

Розвивальна: сприяти розвитку мислення, уваги, спостережливості, пам’яті, культури усного мовлення.

Виховна: виховувати повагу до рідного слова.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Задзвенів уже дзвінок,

Закликає на урок.

Книжки й зошити складаєм

І урок розпочинаєм.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

(учні малюють смайлик настрою, з яким прийшли на урок).

Учитель: Я бажаю вам усім веселого, доброзичливого настрою, бо ми розпочинаємо нову тему, а для цього потрібна плідна праця, глибокі знання та хороший настрій.

Епіграф: В. Сосюра « До брата»

На мові нашій дня печать.

Вона – як сяйво серед ночі…

Її не можна забувать,

Вона душі твоєї очі.

(Що нам хотів сказати В. Сосюра цими рядками? Учні висловлюють свої думки.)

Так. Правильно. В. Сосюра спонукав нас замислитися над питанням: « Що є для нас наша мова. Що її не можна забувати. Що це мова наших батьків. Мова – це наша душа. І ми повинні її вивчати, відроджувати.

Учитель оголошує тему уроку.

Учні записують дату.

Очікувані результати: (учні висловлюють свою думку, а вчитель узагальнює)

  1. Поглибити знання про основу слова та закінчення.
  2. Уміти виділяти основу та закінчення.
  3. Дізнатися, що виражає закінчення та основа.
  4. Дізнатися, які є види закінчень.
  5. Наводити приклади.

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок

  1. Бесіда:
  •          Які ви знаєте відмінки української мови?
  •          Які ви знаєте числа іменників?
  •          Які існують роди в українській мові?
  •          Як ви думаєте: що нам потрібно зробити, щоб визначити закінчення в слові? (змінити слово за відмінками, родами або числами)
  1. Робота з підручником

Сторінка 45-46 ( В. Заболотний)

-Що таке основа слова, закінчення, види закінчень ( таблиця)

      3. Відпочинок

      4. Робота біля дошки

       Вправа 102

ІV. Рефлексія

Метод « Незакінчене речення»

  •          Значущими частинами слова є….(основа, закінчення)
  •          Носієм лексичного значення в слові є… (основа)
  •          Носієм граматичного значення в слові є…( закінчення)
  •          Закінчення – це…
  •          Основа слова – це…
  •          Існують такі види закінчень…

V. Підсумок

Усі ви дуже потомились,

Але дечого навчились.

Підете з уроку сміло,

З основою та закінченням уміло.

Визначите їх у слові

І більше не заплутаєтеся ніколи.

VІ. Оцінення

VІІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати параграф 10, сторінки 45-46, вивчити правила, виконати вправу 101.
  2. Підібрати по 5 слів з нульовим та звуковим закінченням.

 

 

docx
Додано
13 листопада
Переглядів
40
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку