Основа слова й закінчення – значущі частини слова
Знаннєва складова: створити умови для того, щоб учень / учениця знали значущі частини слова, наводили приклади, пояснювали правопис значущих частин слова.
Діяльнісна складова: сприяти тому, щоб учні виділяли у слові значущі частини; розрізняли нульове і звукове закінчення, наводили приклади, використовували доцільно слова, обгрунтовували наведені приклади, використовували правильно закінчення як засіб зв’язку речень у тексті.
Ціннісна складова: усвідомлюють багатство виражальних засобів української мови, роблять висновки щодо важливості удосконалення власного мовлення.
Цілі:
Навчальна: створити умови для повторення й поглиблення знаннь учнів про основу слова, що виражає ЛЗ, і закінчення, яке служить для зв’язку слів у реченні і вказує на ГЗ, формувати вміння знаходити основу й закінчення, визначати їхню роль у словах.
Розвивальна: сприяти розвитку мислення, уваги, спостережливості, пам’яті, культури усного мовлення.
Виховна: виховувати повагу до рідного слова.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Задзвенів уже дзвінок,
Закликає на урок.
Книжки й зошити складаєм
І урок розпочинаєм.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
(учні малюють смайлик настрою, з яким прийшли на урок).
Учитель: Я бажаю вам усім веселого, доброзичливого настрою, бо ми розпочинаємо нову тему, а для цього потрібна плідна праця, глибокі знання та хороший настрій.
Епіграф: В. Сосюра « До брата»
На мові нашій дня печать.
Вона – як сяйво серед ночі…
Її не можна забувать,
Вона душі твоєї очі.
(Що нам хотів сказати В. Сосюра цими рядками? Учні висловлюють свої думки.)
Так. Правильно. В. Сосюра спонукав нас замислитися над питанням: « Що є для нас наша мова. Що її не можна забувати. Що це мова наших батьків. Мова – це наша душа. І ми повинні її вивчати, відроджувати.
Учитель оголошує тему уроку.
Учні записують дату.
Очікувані результати: (учні висловлюють свою думку, а вчитель узагальнює)
ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок
Сторінка 45-46 ( В. Заболотний)
-Що таке основа слова, закінчення, види закінчень ( таблиця)
3. Відпочинок
4. Робота біля дошки
Вправа 102
ІV. Рефлексія
Метод « Незакінчене речення»
V. Підсумок
Усі ви дуже потомились,
Але дечого навчились.
Підете з уроку сміло,
З основою та закінченням уміло.
Визначите їх у слові
І більше не заплутаєтеся ніколи.
VІ. Оцінення
VІІ. Домашнє завдання