Комплексна підсумкова робота № 2 за темою «Лексикологія.
(ПВ ГР 3 )
ІІІ. Письмово взаємодіє
І варіант
1.Склади речення зі словом гострий у переносному значенні (1б.)
2.Перепиши, вибираючи з дужок потрібне слово (5б.)
Уранці він ледве (відкрив, розплющив ) очі.
Він ( брав, приймав участь) у змаганнях.
У Михайлика весела (вдача, удача).
Виховайте у себе (звичку, навички) не перебивати співрозмовника.
У мене нова ( ілюстрована, ілюстративна) книжка.
3.Відредагуй текст (3б.)
Я рахую, що нам потрібно слідити за своїм власним мовленням. Якщо людина багато читає, то її лексичний запас збільшується. Давайте користуватися лексичними словниками.
4.Уяви, що напередодні вихідних ти з кимось із рідних (друзів, подруг) плануєте спільно провести вільний час. Вислови своє побажання (текст на 3-4 речення), використавши синоніми або антоніми. Підкресли ці слова (3б.)
Усього 12 балів
І. Виконай тестові завдання(6б.)
1. Познач рядок, у якому слово важкий вжито в прямому значенні:
А важкий характер
Б важкий день
В важкий портфель
2.Познач синонім до слова жвавий:
А повільний
Б сумний
В прудкий
3.Антоніми вжиті у реченні:
А Довго не свари, бо хвалити не буде коли.
Б Теє слово всім давало то розвагу, то пораду.
В Сусідський собака не зрозумів моїх добрих намірів, моєї гуманної місії.
4.Неправильно вжито слова-пароніми в рядку:
А людне місце-людяне серце
Б воєнна форма-військове лихоліття
В музикальний слух-музичний твір
5.Омоніми використано у реченні:
А Дніпр клекоче, стогне, плаче й гриву сивую трясе.
Б Через досвіду й сумління брак йде з фабрики суцільний брак.
В Уже веснить, уже весніє, уже весняний вітер віє.
6.У реченні «Перед очима… безкраї простори ланів» пропущене слово:
А встають Б постають В повстають
ІІ. Встанови відповідність:(2б)
Група слів за значенням Приклади
ІІІ. Розв’яжи клоуз-тест (4б.)
Лексика-це всі слова,…
Омоніми-це слова, які однаково…
Лексичними називають помилки…
Аби запобігти лексичним помилкам, потрібно…
ІІ варіант
Письмово взаємодіє (ПВ ГР 3)
1.Склади речення зі словом м’який у переносному значенні (1б.)
2.Перепиши, вибираючи з дужок потрібне слово (5б.)
Вона забула (закрити, зачинити ) двері.
Чому ти не (виключив, вимкнув) світло?
Сьогодні в театрі ми дивилися цікаву (виставку, виставу).
Він (брав, приймав) участь у змаганнях.
Він сформулював (вірну, правильну) відповідь.
3. Відредагуй текст(3б.)
Я рахую, що нам треба слідити за своїм власним мовленням. Якщо людина багато читає, то її лексичний запас збільшується. Давайте користуватися лексичними словниками.
Усього 12 балів
Досліджує мовлення ( ДМ ГР 4)
1.Познач рядок, у якому слово чистий ужито у прямому значенні:
А чисте повітря
Б чиста совість
В чисте сумління
А тихий, беззвучний, сонячний
Б дивний, неймовірний. Великий
В розумний, недурний, мудрий
А правда-брехня, недруг-ворог
Б добрий-злий, життя-смерть
В будувати-руйнувати, неволя-рабство
А боязкий, лякливий
Б воєнний-військовий
В день-ніч
А Спіють яблука, і зріє виноград, стигнуть сливи золотисті.
Б Переливати з пустого в порожнє-дуже тяжка робота.
В Думи мої, думи мої. Квіти мої, діти! Виростав вас, доглядав вас-де ж мені вас діти?
ІІ. Встанови відповідність: (2б.)
Група слів за значенням Приклади
1.Синоніми А сіра мишка-мишка комп’ютера
2. Антоніми Б додатковий тираж-додатковий наклад
3. Омоніми В початок дня-кінець дня
4. Пароніми Г Сусідній будинок-сусідський кіт
ІІІ. Розв’яжи клоуз-тест (4б.)
Лексикологія-це розділ науки про мову, що вивчає…
Антоніми-це слова…
Лексичне значення слів-це те, що слово…
Аби запобігти лексичним помилкам, потрібно…
Усього 12 балів