Комплексна підсумкова робота за темою "Лексикологія.Групи слів за значенням" (ГР 3Письмово взаємодіє, ГР 4 Досліджує мовлення)

Про матеріал
Комплексна підсумкова робота за двома групами перевірки(Письмово взаємодіє, Досліджує мовлення) за темою "Лексикологія. Групи слів за значенням" для 5 класу(підручник О.В.Заболотний, В.В. Заболотний)
Перегляд файлу

Комплексна підсумкова робота № 2 за темою «Лексикологія.

(ПВ ГР 3 )

             ІІІ. Письмово взаємодіє

                                       І варіант

1.Склади речення зі словом гострий у переносному значенні (1б.)

 

2.Перепиши, вибираючи з дужок потрібне слово (5б.)

 

Уранці він ледве (відкрив, розплющив ) очі.

Він ( брав, приймав участь) у змаганнях.

У Михайлика весела (вдача, удача).

Виховайте у себе (звичку, навички) не перебивати співрозмовника.

У мене нова ( ілюстрована, ілюстративна) книжка.

     3.Відредагуй текст (3б.)

Я  рахую, що нам потрібно слідити за своїм власним мовленням. Якщо людина багато читає, то її лексичний запас збільшується. Давайте користуватися лексичними словниками.

 

  4.Уяви, що напередодні вихідних ти з кимось із рідних (друзів, подруг) плануєте спільно провести вільний час. Вислови своє побажання (текст на 3-4 речення), використавши синоніми або антоніми. Підкресли ці слова (3б.)

         Усього 12 балів

                        

 

 

 

 

Досліджує мовлення (ДМ ГР 4)

І. Виконай тестові завдання(6б.)

1. Познач рядок, у якому слово важкий вжито в прямому значенні:

А важкий характер

Б важкий день

В важкий портфель

  2.Познач синонім до слова жвавий:

А повільний

Б сумний

В прудкий

          3.Антоніми вжиті у реченні:

А Довго не свари, бо хвалити не буде коли.

      Б  Теє слово всім давало то розвагу, то пораду.

В Сусідський собака не зрозумів моїх добрих намірів, моєї гуманної місії.

4.Неправильно вжито слова-пароніми в рядку:

А людне місце-людяне серце

               Б воєнна форма-військове лихоліття

            В музикальний слух-музичний твір

5.Омоніми використано у реченні:

А Дніпр клекоче, стогне, плаче й гриву сивую трясе.

      Б Через досвіду й сумління брак йде з фабрики суцільний брак.

В Уже веснить, уже весніє, уже весняний вітер віє.

   6.У реченні «Перед очима… безкраї простори ланів» пропущене слово:

А встають   Б постають      В повстають

ІІ. Встанови відповідність:(2б)

       Група слів за значенням                   Приклади

  1. Синоніми                                   А     адресат-адресант
  2. Антоніми                                    Б     ласкавий, лагідний    
  3. Омоніми                                     В     солодкий-гіркий
  4. Пароніми                                    Г      коса дівчини-коса як знаряддя праці

ІІІ. Розв’яжи клоуз-тест (4б.)

     Лексика-це всі слова,…

      Омоніми-це слова, які однаково…

     Лексичними називають помилки…

      Аби запобігти лексичним помилкам, потрібно…

                   ІІ варіант

Письмово взаємодіє (ПВ ГР 3)

 

1.Склади речення зі словом м’який у переносному значенні (1б.)

 

2.Перепиши, вибираючи з дужок потрібне слово (5б.)

 

   Вона забула (закрити, зачинити ) двері.

   Чому ти не (виключив, вимкнув) світло?

   Сьогодні в театрі ми дивилися цікаву (виставку, виставу).

   Він (брав, приймав) участь у змаганнях.

   Він сформулював (вірну, правильну) відповідь.

 

3. Відредагуй текст(3б.)

 

Я рахую, що нам треба слідити за своїм власним мовленням. Якщо людина багато читає,  то її лексичний запас збільшується. Давайте користуватися лексичними словниками.

 

  1. Уяви, що напередодні вихідних ти з кимось із рідних (друзів, подруг) плануєш спільно провести вільний час. Вислови свої побажання (текст на 3-4 речення), використавши синоніми або антоніми. Підкресли ці слова (3 б.)

           Усього 12 балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Досліджує мовлення ( ДМ ГР 4)

  1. Виконай тестові завдання (6б.)

1.Познач рядок, у якому слово чистий ужито у прямому значенні:

А чисте повітря

Б чиста совість

В чисте сумління

  1. Слова-синоніми наведено у рядку:

А тихий, беззвучний, сонячний

      Б дивний, неймовірний. Великий

В розумний, недурний, мудрий

  1. Антоніми є в усіх парах рядка:

А правда-брехня, недруг-ворог

      Б добрий-злий, життя-смерть

В будувати-руйнувати, неволя-рабство

  1.  Пароніми подано в рядку:

А боязкий, лякливий

      Б воєнний-військовий

В день-ніч

  1.  Омоніми використано в реченні:

А Спіють яблука, і зріє виноград, стигнуть сливи золотисті.

Б Переливати з пустого в порожнє-дуже тяжка робота.
В Думи мої, думи мої. Квіти мої, діти! Виростав вас, доглядав вас-де ж мені вас діти?

  1. У реченні «Петрові…сліпота» пропущене слово:
  2. А погрожувала
  3. Б пригрожувала
  4. В загрожувала

ІІ. Встанови відповідність: (2б.)

       Група слів за значенням                 Приклади

     1.Синоніми                                    А сіра мишка-мишка комп’ютера

     2. Антоніми                                    Б додатковий тираж-додатковий наклад

     3. Омоніми                                      В початок дня-кінець дня

     4.  Пароніми                                   Г Сусідній будинок-сусідський кіт

ІІІ. Розв’яжи клоуз-тест (4б.)

    Лексикологія-це розділ науки про мову, що вивчає…

   Антоніми-це слова…

   Лексичне значення слів-це те, що слово…

   Аби запобігти лексичним помилкам, потрібно…

                 Усього 12 балів

 

 

 

 

   

 

 

   

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гарбуз Мар'яна Михайлівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Демчук, Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 жовтня
Переглядів
2315
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку