Планування, українська мова, 5клас НУШ, 210 год.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української мови для 5 класу НУШ розраховане на 6год. на тиждень (усього 210 год.) та містить розподіл годин за темами, необхідну кількість діагностувальних робіт та підсумкових робіт (за групами результатів). Модельна програмиа «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти, автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д. ( наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
Перегляд файлу

       Календарно-тематичне  планування  

          з  української  мови  у 5-Б  класі

                  на  2024 – 2025  н. р.

 

Тижневе навантаження: 6 год.

 

Кількість годин на рік: 210 год.

 

План розроблено згідно з навчальною програмою  «Українська мова» для закладів загальної середньої освіти,

 5 клас (затверджено педагогічною радою закладу,   протокол  №1 від 30.08.2024 року)

 

      Підручник. Українська мова: Підручник для 5 кл. закл. загальн.середн. освіти / Олександр Авраменко. — Київ : Грамота, 2022. — 208 с. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України

 ( Наказ МОН України від 08. 02. 2022 № 140)

 

Рекомендовані види робіт

І сем.

ІІ сем.

Діагностування у різний спосіб прогресу набуття учнями мовних знань і компетентностей 

 

4

 

4

Групи результатів

 

 

ГР1  Усно взаємодіє

1

1

ГР2  Працює з текстом                  

1

1

ГР3  Письмово взаємодіє                  

1

1

ГР4  Досліджує мовлення                 

1

1

 

 

з/п

Дата

       Пропонований зміст навчального  предмета

К-сть

год

Примітки

 

 

ВСТУП. Значення мови в житті суспільства.. Українська мова – державна мова України. 8год.

 

 

1

 

 

Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови. Мовні й немовні засоби спілкування.

1

 

2

 

Значення української мови як державної в житті Української держави та її громадян.

Зміст статті 10 Конституції України 

1

 

3

 

Діагностувальна робота

1

 

4

 

Мовлення і спілкування. Загальне уявлення про мовлення як діяльність. Види мовленнєвої діяльності. Навчальне аудіювання.

1

 

5

 

Різновиди мовленнєвого спілкування. Мета спілкування та адресат мовлення  

1

 

6

 

Основні правила спілкування. Монологічне та діалогічне спілкування.

1

 

7

 

Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування 

1

 

8

 

Читання мовчки тексту, аналіз прочитаного, відповіді на запитання за змістом прочитаного та виконання тестових завдань

1

 

 

 

ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО В  ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ   14год .  

Текст. Речення. Слово

 

 

9

 

Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема, тематичне  речення.

1

 

10

 

Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка).

1

 

11

 

Ключові слова в тексті    

1

 

12

 

Простий план тексту.

1

 

13

 

Текст. Поділ тексту на речення. Інтонація речень, різних  за метою висловлювання.

1

 

14

 

Слово як компонент речення. Лексичне значення слова

1

 

15

 

Тлумачення лексичного значення слова.
Добирання синонімів і антонімів.

1

 

16

 

Слово як частина мови.

1

 

17

 

Граматичні форми слів різних частин мови (практично)  

1

 

18

 

Типи мовлення: розповідь, опис, роздум.

1

 

19

 

Особливості будови опису предмета.

1

 

20

 

Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета (за колективно складеним простим планом)

1

 

21

 

Підсумкова робота №1. Вступ. Повторення вивченого (тести, складання плану до тексту).

ГР2 Працює з текстом

1

ГР 2

22

 

Робота над помилками

1

 

 

 

               ЛЕКСИКОЛОГІЯ     21год. 

 

 

23

 

Лексичне значення слова. Тлумачний словник

1

 

24

 

Однозначні і багатозначні слова (повторення).

1

 

25

 

Використання багатозначних слів у прямому і переносному значеннях (повторення). Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення

1

 

26

 

Синоніми (повторення і поглиблення).

1

 

27

 

Синонімічний ряд. Роль синонімів у мовленні. Словник синонімів  

1

 

28

 

Антоніми (повторення і поглиблення). Роль антонімів у мовленні.

1

 

29

 

Антоніми в прислів’ях і приказках. Словник антонімів

1

 

30

 

Урок творчості. Візуалізація вивченого матеріалу

1

 

31

 

Особливості будови опису тварини.

1

 

32

 

Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом).

1

 

33

 

Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (або тварини), що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом).

1

 

34

 

Аналіз письмового переказу

1

 

35

 

Омоніми (повторення і поглиблення). Розрізнення омонімів і багатозначних слів. Словник омонімів

1

 

36

 

Тренувальні вправи

1

 

37

 

Пароніми. Словник паронімів 

1

 

38

 

Тренувальні вправи

1

 

39

 

Урок культури мовлення. Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, антисуржик, розрізнення паронімів, точність у використанні синонімів

1

 

40

 

Діагностувальна робота . Аудіювання тексту, у якому використані слова, вжиті в переносному значенні.

1

 

41

 

Узагальнення вивченого з розділу «Лексикологія»

1

 

42

 

Підсумкова  робота №2. Лексикологія

 (рівневі завдання)  ГР4 Досліджує мовлення 

1

ГР4

43

 

Робота над помилками

1

 

 

 

БУДОВА СЛОВА. ОРФОГРАФІЯ  29год.

 

 

44

 

Основа слова й закінчення.

1

 

45

 

Тренувальні вправи

1

 

46

 

Змінні й незмінні слова (повторення і поглиблення).

1

 

47

 

Письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю

1

 

48

 

Письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю

1

 

49

 

Аналіз письмового переказу

1

 

50

 

Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова (повторення і поглиблення). 

1

 

51

 

Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті.

1

 

52

 

Префікс (повторення і поглиблення). Префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності

1

 

53

 

Суфікс (повторення і поглиблення). Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності  

1

 

54

 

Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності  

1

 

55

 

Особливості твору-опису тварини.

1

 

56

 

Усний  твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі).

1

 

57

 

Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі)

1

 

58

 

Розбір слова за будовою.

1

 

59

 

Тренувальні вправи

1

 

60

 

Діагностувальна робота . Правопис значущих частин слова

1

 

61

 

Орфограма. Орфографічний словник  

1

 

62

 

Орфографічний практикум

1

 

63

 

Усне повідомлення на лінгвістичну тему

1

 

64

 

Написання префіксів пре-, при-, прі

1

 

65

 

Тренувальні вправи  

1

 

66

 

Урок творчості. Візуалізація вивченого матеріалу

1

 

67

 

Навчальний диктант

1

 

68

 

Робота над помилками.

1

 

69

 

Особливості твору-опису предмета. Письмовий твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у худ.  стилі) 

1

 

70

 

Узагальнення вивченого з розділу «Будова слова. Орфографія»

1

 

71

 

Підсумкова робота №3. Будова слова. Орфографія (тестові завдання, творча робота).

ГР3 Письмово взаємодіє

1

ГР3

72

 

Робота над помилками.

1

 

 

 

ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Звуки мови і звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос. 21год.

 

 

73

 

Звуки мови і звуки мовлення. Відмінність їх від інших звуків, які створює людина. Голосні та приголосні звуки.

1

 

74

 

Фонетична транскрипція

1

 

75

 

Приголосні тверді та м’які, шиплячі (повторення).

1

 

76

 

Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні

1

 

77

 

Приголосні  дзвінкі й глухі (повторення).

1

 

78

 

Вимова звуків, що позначаються звуками г і ґ

1

 

79

 

Тренувальні вправи

1

 

80

 

Особливості будови розповіді. Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі (за планом)

1

 

81

 

Аналіз письмового твору-розповіді 

1

 

82

 

Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука).

1

 

83

 

Співвідношення звуків і букв.

1

 

84

 

Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення)

1

 

85

 

Діагностувальна робота . Фонетичний розбір слова.

1

 

86

 

Склад. Наголос. Основні правила переносу

1

 

87

 

Тренувальні вправи

1

 

88

 

Наголос. Словник наголосів. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням  

1

 

89

 

Орфоепічна помилка (практично)

1

 

90

 

Узагальнення вивченого

1

 

91

 

Підсумкова робота №4. Звуки мови і звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос (фонет. розбір, завдання)  ГР1 Усно взаємодіє

1

ГР1

92

 

Робота над помилками.Читання вголос.

1

 

93

 

Урок творчості. Створення малюнків, колажів, коміксів, аудіозаписів тощо про нормативне наголошування слів

1

 

          ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ.  ОРФОГРАФІЯ

 

 

 

Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-,

с-), роз-, без  24год.

 

 

94

 

Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів.

1

 

95

 

Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів (повторення і поглиблення)  

1

 

96

 

Тренувальні вправи. Орфограма (практично)  

1

 

97

 

Орфографічна помилка (практично).

1

 

98

 

Вимова приголосних звуків (у тому числі приголосних у префіксах з-, роз-, без-).

1

 

99

 

Уподібнення приголосних звуків. Орфоепічний словник  

1

 

100

 

Написання слів із сумнівними приголосними.

1

 

101

 

Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без

1

 

102

 

Тренувальні вправи.

1

 

103

 

Спрощення в групах приголосних  

1

 

104

 

Тренувальні вправи.

1

 

105

 

Усна відповідь на лінгвістичну тему

1

 

106

 

Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків (практично)

1

 

107

 

Тренувальні вправи.

1

 

108

 

Найпоширеніші випадки чергування

приголосних звуків (практично)

1

 

109

 

Тренувальні вправи. 

1

 

110

 

Основні випадки чергування [у] – [в], [і] – [й] (правила  милозвучності) 

1

 

111

 

Уживання прийменника з і його варіантів із, зі, (зо) (правила милозвучності).

1

 

112

 

Узагальнення вивченого

1

 

113

 

Підсумкова робота №5. Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без- (тестові завдання).  

ГР4 Досліджує мовлення

1

 

 

ГР4

114

 

Особливості складання есе

1

 

115

 

Письмове есе про красу й милозвучність української мови (про транспорт майбутнього, воду в природі тощо

1

 

116

 

Робота над помилками

1

 

117

 

Урок відкритих думок. Представлення власного есе.

1

 

 

 

Уживання м’якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв  21год.

 

 

117

 

Позначення м’якості приголосних на письмі.

1

 

118

 

Уживання м’якого знака (повторення і поглиблення)

1

 

119

 

Сполучення букв йо, ьо  

1

 

120

 

Тренувальні вправи

1

 

122

 

Будова елементарного роздуму.

1

 

123

 

Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму (за планом).

1

 

124

 

Апостроф (повторення і поглиблення)

1

 

125

 

Тренувальні вправи

1

 

126

 

Усна відповідь на лінгвістичну тему.

1

 

127

 

Самостійна робота

1

 

128

 

Урок творчості. Візуалізація текстової інформації, переведення текстової інформації в графічну (схема, плакат, постер, малюнок, комікс, мем, мотиватор, фотоколаж, хмара слів, інтелект-карта, сторінка лейпбука, слайд-шоу, відеоролик тощо про вживання апострофа чи м’якого знака

1

 

129

 

Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі (за колективно складеним планом)  

1

 

130

 

Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі (за колективно складеним планом).

1

 

131

 

Аналіз письмового твору-роздуму

1

 

132

 

Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних

1

 

133

 

Тренувальні вправи

1

 

134

 

Подвоєння букв на позначення подовжених

1

 

135

 

Тренувальні вправи

1

 

136

 

Узагальнення вивченого з розділу «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія».

1

1

 

137

 

Підсумкова робота №6. Уживання м’якого знака. Сполучення букв йо, ьо. Апостроф. Подвоєння букв (орфографічний практикум, відповіді до тексту). 

ГР2 Працює з текстом

1

ГР2

138

 

Робота над помилками

1

 

 

 

ВІДОМОСТІ ІЗ СИНТАКСИСУ ТА ПУНКТУАЦІЇ Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення  30год.

 

 

139

 

Словосполучення.

1

 

140

 

Відмінність словосполучення від слова й речення.

1

 

141

 

Головне й залежне слово в словосполученні  

1

 

142

 

Урок творчості. Візуалізація текстової інформації

1

 

143

 

Граматична помилка в словосполученнях

1

 

144

 

Тренувальні вправи

1

 

145

 

Речення, його граматична основа (підмет і присудок). Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення) 

1

 

146

 

Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення) 

1

 

147

 

Тренувальні вправи  

1

 

148

 

Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні.

1

 

149

 

Види речень за емоційним забарвленням: окличні і неокличні (повторення).  

1

 

150

 

Тренувальні вправи  

1

 

151

 

Діагностувальна робота . Навчальний диктант

1

 

152

 

Пунктуаційна помилка

1

 

153

 

Складання у формі спонукальних речень порад, яких мають дотримуватися п’ятикласники, і розміщення  цих порад у соцмережах.

1

 

154

 

Написання твору-роздуму за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому потрібно берегти природу», «Що може зробити мене щасливим», «Чому необхідно знати історію свого народу»).

1

 

155

 

Редагування твору-роздуму.

1

 

156

 

Аналіз письмового твору-роздуму.

1

 

157

 

Другорядні члени речення.

1

 

158

 

Додаток як другорядний член речення

1

 

159

 

Тренувальні вправи

1

 

160

 

Означення як другорядний член речення

1

 

161

 

Тренувальні вправи

1

 

162

 

Обставина як другорядний член речення

1

 

163

 

Тренувальні вправи

1

 

164

 

Читання мовчки

1

 

165

 

Синтаксичний розбір простого речення  

1

 

166

 

 

Підсумкова  робота №7. Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення (тести, синт. розбір речення). ГР3 Письмово взаємодіє

1

 

ГР3

167

 

Робота над помилками

1

 

168

 

Урок культури мовлення. Уживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, антисуржик, наголошування слів.

1

 

 

 

Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складне речення. Пряма мова. Діалог   33год.

 

 

169

 

Речення з однорідними членами (без сполучників і з найбільш уживаними сполучниками).  

1

 

170

 

Тренувальні вправи

1

 

171

 

Кома між однорідними членами речення  

1

 

172

 

Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами.

1

 

173

 

Двокрапка перед однорідними членами речення після узагальнювального слова.

1

 

174

 

Тире перед узагальнювальним словом  

1

 

175

 

Тренувальні вправи  

1

 

176

 

Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення  

1

 

177

 

Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення.

1

 

178

 

Аналіз письмового переказу

1

 

179

 

Звертання. Поширені і непоширені звертання.

1

 

180

 

Розділові знаки  для виділення звертань (повторення

1

 

181

 

Найбільш уживані вставні слова та сполучення слів (практично). Виділення вставних слів на письмі

1

 

182

 

Тренувальні вправи

1

 

183

 

Навчальний диктант

1

 

184

 

Робота над помилками

1

 

185

 

Лист до рідної людини з використанням звертань і вставних слів (усно).

1

 

186

 

Лист до рідної людини з використанням звертань і вставних слів (письмово)

1

 

187

 

Редагування тексту.

1

 

188

 

Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком  

1

 

189

 

Тренувальні вправи

1

 

190

 

Кома між частинами складного речення

1

 

191

 

Стислий переказ змісту почутого повідомлення з підпорядковуванням наміру висловлення темі та основній думці.

1

 

192

 

Пряма мова. Розділові знаки для оформлення прямої мови

1

 

193

 

Тренувальні вправи

1

 

194

 

Аудіювання діалогів, а також текстів, які містять визначені синтаксичні одиниці.

1

 

195

 

Діалог. Розділові знаки для оформлення діалогу.

1

 

196

 

Тренувальні вправи

1

 

197

 

Інсценування байки, текст якої містить діалог.

1

 

198

 

Створення усного повідомлення за визначеними характеристиками на основі певної графічної інформації (діаграми, графіка тощо)

1

 

199

 

Узагальнення вивченого з розділу «Відомості із синтаксису та пунктуації»

1

 

200

 

Підсумкова  робота №8. Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складне речення. Пряма мова. Діалог (тестові завдання, складання діалогів).  ГР1 Усно взаємодіє

1

ГР1

201

 

 Робота над помилками

1

 

 

 

ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО В 5 КЛАСІ  9год.

 

 

202

 

Лексикологія.

1

 

203

 

Будова слова й орфографія

1

 

204

 

Фонетика. Графіка.  

1

 

205

 

Аналіз та оцінювання прочитаного чи прослуханого тексту. Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого.

1

 

206

 

Орфоепія. Орфографія

1

 

207

 

Синтаксис і пунктуація

1

 

208

 

Усний переказ повідомлення ЗМІ з обґрунтуванням достовірності, повноти інформації (у разі потреби звертаючись до відповідних джерел, доречно цитуючи окремі фрагменти почутого)

1

 

209

 

Урок культури мовлення. Уживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, антисуржик, розрізнення паронімів, наголошування слів, точність і логічність мовлення

1

 

210

 

Підсумковий урок

1

 

 

docx
Додано
14 жовтня
Переглядів
2112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку