Календарно-тематичне планування
з української мови у 5-Б класі
на 2024 – 2025 н. р.
Тижневе навантаження: 6 год.
Кількість годин на рік: 210 год.
План розроблено згідно з навчальною програмою «Українська мова» для закладів загальної середньої освіти,
5 клас (затверджено педагогічною радою закладу, протокол №1 від 30.08.2024 року)
Підручник. Українська мова: Підручник для 5 кл. закл. загальн.середн. освіти / Олександр Авраменко. — Київ : Грамота, 2022. — 208 с. Рекомендовано Міністерством освіти і науки України
( Наказ МОН України від 08. 02. 2022 № 140)
Рекомендовані види робіт |
І сем. |
ІІ сем. |
Діагностування у різний спосіб прогресу набуття учнями мовних знань і компетентностей |
4 |
4 |
Групи результатів |
|
|
ГР1 Усно взаємодіє |
1 |
1 |
ГР2 Працює з текстом |
1 |
1 |
ГР3 Письмово взаємодіє |
1 |
1 |
ГР4 Досліджує мовлення |
1 |
1 |
№ з/п |
Дата |
Пропонований зміст навчального предмета |
К-сть год |
Примітки |
|
|
|
ВСТУП. Значення мови в житті суспільства.. Українська мова – державна мова України. 8год. |
|
|
|
1
|
|
Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови. Мовні й немовні засоби спілкування. |
1 |
|
|
2 |
|
Значення української мови як державної в житті Української держави та її громадян. Зміст статті 10 Конституції України |
1 |
|
|
3 |
|
Діагностувальна робота |
1 |
|
|
4 |
|
Мовлення і спілкування. Загальне уявлення про мовлення як діяльність. Види мовленнєвої діяльності. Навчальне аудіювання. |
1 |
|
|
5 |
|
Різновиди мовленнєвого спілкування. Мета спілкування та адресат мовлення |
1 |
|
|
6 |
|
Основні правила спілкування. Монологічне та діалогічне спілкування. |
1 |
|
|
7 |
|
Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування |
1 |
|
|
8 |
|
Читання мовчки тексту, аналіз прочитаного, відповіді на запитання за змістом прочитаного та виконання тестових завдань |
1 |
|
|
|
|
ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ 14год . Текст. Речення. Слово |
|
|
|
9 |
|
Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Тема, основна думка тексту, мікротема, тематичне речення. |
1 |
|
|
10 |
|
Будова тексту (зачин, основна частина, кінцівка). |
1 |
|
|
11 |
|
Ключові слова в тексті |
1 |
|
|
12 |
|
Простий план тексту. |
1 |
|
|
13 |
|
Текст. Поділ тексту на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлювання. |
1 |
|
|
14 |
|
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова |
1 |
|
|
15 |
|
Тлумачення лексичного значення слова. |
1 |
|
|
16 |
|
Слово як частина мови. |
1 |
|
|
17 |
|
Граматичні форми слів різних частин мови (практично) |
1 |
|
|
18 |
|
Типи мовлення: розповідь, опис, роздум. |
1 |
|
|
19 |
|
Особливості будови опису предмета. |
1 |
|
|
20 |
|
Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета (за колективно складеним простим планом) |
1 |
|
|
21 |
|
Підсумкова робота №1. Вступ. Повторення вивченого (тести, складання плану до тексту). ГР2 Працює з текстом |
1 |
ГР 2 |
|
22 |
|
Робота над помилками |
1 |
|
|
|
|
ЛЕКСИКОЛОГІЯ 21год. |
|
|
|
23 |
|
Лексичне значення слова. Тлумачний словник |
1 |
|
|
24 |
|
Однозначні і багатозначні слова (повторення). |
1 |
|
|
25 |
|
Використання багатозначних слів у прямому і переносному значеннях (повторення). Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення |
1 |
|
|
26 |
|
Синоніми (повторення і поглиблення). |
1 |
|
|
27 |
|
Синонімічний ряд. Роль синонімів у мовленні. Словник синонімів |
1 |
|
|
28 |
|
Антоніми (повторення і поглиблення). Роль антонімів у мовленні. |
1 |
|
|
29 |
|
Антоніми в прислів’ях і приказках. Словник антонімів |
1 |
|
|
30 |
|
Урок творчості. Візуалізація вивченого матеріалу |
1 |
|
|
31 |
|
Особливості будови опису тварини. |
1 |
|
|
32 |
|
Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом). |
1 |
|
|
33 |
|
Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (або тварини), що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом). |
1 |
|
|
34 |
|
Аналіз письмового переказу |
1 |
|
|
35 |
|
Омоніми (повторення і поглиблення). Розрізнення омонімів і багатозначних слів. Словник омонімів |
1 |
|
|
36 |
|
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
37 |
|
Пароніми. Словник паронімів |
1 |
|
|
38 |
|
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
39 |
|
Урок культури мовлення. Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, антисуржик, розрізнення паронімів, точність у використанні синонімів |
1 |
|
|
40 |
|
Діагностувальна робота . Аудіювання тексту, у якому використані слова, вжиті в переносному значенні. |
1 |
|
|
41 |
|
Узагальнення вивченого з розділу «Лексикологія» |
1 |
|
|
42 |
|
1 |
ГР4 |
||
43 |
|
Робота над помилками |
1 |
|
|
|
|
БУДОВА СЛОВА. ОРФОГРАФІЯ 29год. |
|
|
|
44 |
|
Основа слова й закінчення. |
1 |
|
|
45 |
|
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
46 |
|
Змінні й незмінні слова (повторення і поглиблення). |
1 |
|
|
47 |
|
Письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю |
1 |
|
|
48 |
|
Письмовий докладний переказ розповідного тексту художнього стилю |
1 |
|
|
49 |
|
Аналіз письмового переказу |
1 |
|
|
50 |
|
Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова (повторення і поглиблення). |
1 |
|
|
51 |
|
Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті. |
1 |
|
|
52 |
|
Префікс (повторення і поглиблення). Префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності |
1 |
|
|
53 |
|
Суфікс (повторення і поглиблення). Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності |
1 |
|
|
54 |
|
Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності |
1 |
|
|
55 |
|
Особливості твору-опису тварини. |
1 |
|
|
56 |
|
Усний твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі). |
1 |
|
|
57 |
|
Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі) |
1 |
|
|
58 |
|
Розбір слова за будовою. |
1 |
|
|
59 |
|
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
60 |
|
Діагностувальна робота . Правопис значущих частин слова |
1 |
|
|
61 |
|
Орфограма. Орфографічний словник |
1 |
|
|
62 |
|
Орфографічний практикум |
1 |
|
|
63 |
|
Усне повідомлення на лінгвістичну тему |
1 |
|
|
64 |
|
Написання префіксів пре-, при-, прі |
1 |
|
|
65 |
|
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
66 |
|
Урок творчості. Візуалізація вивченого матеріалу |
1 |
|
|
67 |
|
Навчальний диктант |
1 |
|
|
68 |
|
Робота над помилками. |
1 |
|
|
69 |
|
Особливості твору-опису предмета. Письмовий твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у худ. стилі) |
1 |
|
|
70 |
|
Узагальнення вивченого з розділу «Будова слова. Орфографія» |
1 |
|
|
71 |
|
Підсумкова робота №3. Будова слова. Орфографія (тестові завдання, творча робота). ГР3 Письмово взаємодіє |
1 |
ГР3 |
|
72 |
|
Робота над помилками. |
1 |
|
|
|
|
ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ Звуки мови і звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос. 21год. |
|
|
|
73 |
|
Звуки мови і звуки мовлення. Відмінність їх від інших звуків, які створює людина. Голосні та приголосні звуки. |
1 |
|
|
74 |
|
Фонетична транскрипція |
1 |
|
|
75 |
|
Приголосні тверді та м’які, шиплячі (повторення). |
1 |
|
|
76 |
|
Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні |
1 |
|
|
77 |
|
Приголосні дзвінкі й глухі (повторення). |
1 |
|
|
78 |
|
Вимова звуків, що позначаються звуками г і ґ |
1 |
|
|
79 |
|
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
80 |
|
Особливості будови розповіді. Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі (за планом) |
1 |
|
|
81 |
|
Аналіз письмового твору-розповіді |
1 |
|
|
|
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). |
1 |
|
||
83 |
|
Співвідношення звуків і букв. |
1 |
|
|
84 |
|
Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення) |
1 |
|
|
85 |
|
Діагностувальна робота . Фонетичний розбір слова. |
1 |
|
|
86 |
|
Склад. Наголос. Основні правила переносу |
1 |
|
|
87 |
|
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
88 |
|
Наголос. Словник наголосів. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням |
1 |
|
|
89 |
|
Орфоепічна помилка (практично) |
1 |
|
|
90 |
|
Узагальнення вивченого |
1 |
|
|
91 |
|
1 |
ГР1 |
||
92 |
|
Робота над помилками.Читання вголос. |
1 |
|
|
93 |
|
Урок творчості. Створення малюнків, колажів, коміксів, аудіозаписів тощо про нормативне наголошування слів |
1 |
|
|
ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ |
|
||||
|
|
Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз-, без 24год. |
|
|
|
94 |
|
Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. |
1 |
|
|
95 |
|
Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів (повторення і поглиблення) |
1 |
|
|
96 |
|
Тренувальні вправи. Орфограма (практично) |
1 |
|
|
97 |
|
Орфографічна помилка (практично). |
1 |
|
|
98 |
|
Вимова приголосних звуків (у тому числі приголосних у префіксах з-, роз-, без-). |
1 |
|
|
99 |
|
Уподібнення приголосних звуків. Орфоепічний словник |
1 |
|
|
100 |
|
Написання слів із сумнівними приголосними. |
1 |
|
|
101 |
|
Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без |
1 |
|
|
102 |
|
Тренувальні вправи. |
1 |
|
|
103 |
|
Спрощення в групах приголосних |
1 |
|
|
104 |
|
Тренувальні вправи. |
1 |
|
|
105 |
|
Усна відповідь на лінгвістичну тему |
1 |
|
|
106 |
|
Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків (практично) |
1 |
|
|
107 |
|
Тренувальні вправи. |
1 |
|
|
108 |
|
Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків (практично) |
1 |
|
|
109 |
|
Тренувальні вправи. |
1 |
|
|
110 |
|
Основні випадки чергування [у] – [в], [і] – [й] (правила милозвучності) |
1 |
|
|
111 |
|
Уживання прийменника з і його варіантів із, зі, (зо) (правила милозвучності). |
1 |
|
|
112 |
|
Узагальнення вивченого |
1 |
|
|
113 |
|
Підсумкова робота №5. Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без- (тестові завдання). ГР4 Досліджує мовлення |
1
|
ГР4 |
|
114 |
|
Особливості складання есе |
1 |
|
|
115 |
|
Письмове есе про красу й милозвучність української мови (про транспорт майбутнього, воду в природі тощо |
1 |
|
|
116 |
|
Робота над помилками |
1 |
|
|
117 |
|
Урок відкритих думок. Представлення власного есе. |
1 |
|
|
|
|
Уживання м’якого знака. Апостроф. Сполучення букв йо, ьо. Подвоєння букв 21год. |
|
|
|
117 |
|
Позначення м’якості приголосних на письмі. |
1 |
|
|
118 |
|
Уживання м’якого знака (повторення і поглиблення) |
1 |
|
|
119 |
|
Сполучення букв йо, ьо |
1 |
|
|
120 |
|
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
122 |
|
Будова елементарного роздуму. |
1 |
|
|
123 |
|
Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму (за планом). |
1 |
|
|
124 |
|
Апостроф (повторення і поглиблення) |
1 |
|
|
125 |
|
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
126 |
|
Усна відповідь на лінгвістичну тему. |
1 |
|
|
127 |
|
Самостійна робота |
1 |
|
|
128 |
|
Урок творчості. Візуалізація текстової інформації, переведення текстової інформації в графічну (схема, плакат, постер, малюнок, комікс, мем, мотиватор, фотоколаж, хмара слів, інтелект-карта, сторінка лейпбука, слайд-шоу, відеоролик тощо про вживання апострофа чи м’якого знака |
1 |
|
|
129 |
|
Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі (за колективно складеним планом) |
1 |
|
|
130 |
|
Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі (за колективно складеним планом). |
1 |
|
|
131 |
|
Аналіз письмового твору-роздуму |
1 |
|
|
132 |
|
Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних |
1 |
|
|
133 |
|
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
134 |
|
Подвоєння букв на позначення подовжених |
1 |
|
|
135 |
|
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
136 |
|
Узагальнення вивченого з розділу «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія». |
1 1 |
|
|
137 |
|
Підсумкова робота №6. Уживання м’якого знака. Сполучення букв йо, ьо. Апостроф. Подвоєння букв (орфографічний практикум, відповіді до тексту). ГР2 Працює з текстом |
1 |
ГР2 |
|
138 |
|
Робота над помилками |
1 |
|
|
|
|
ВІДОМОСТІ ІЗ СИНТАКСИСУ ТА ПУНКТУАЦІЇ Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення 30год. |
|
|
|
139 |
|
Словосполучення. |
1 |
|
|
140 |
|
Відмінність словосполучення від слова й речення. |
1 |
|
|
141 |
|
Головне й залежне слово в словосполученні |
1 |
|
|
142 |
|
Урок творчості. Візуалізація текстової інформації |
1 |
|
|
143 |
|
Граматична помилка в словосполученнях |
1 |
|
|
144 |
|
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
145 |
|
Речення, його граматична основа (підмет і присудок). Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення) |
1 |
|
|
146 |
|
Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення) |
1 |
|
|
147 |
|
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
148 |
|
Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні. |
1 |
|
|
149 |
|
Види речень за емоційним забарвленням: окличні і неокличні (повторення). |
1 |
|
|
150 |
|
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
151 |
|
Діагностувальна робота . Навчальний диктант |
1 |
|
|
152 |
|
Пунктуаційна помилка |
1 |
|
|
153 |
|
Складання у формі спонукальних речень порад, яких мають дотримуватися п’ятикласники, і розміщення цих порад у соцмережах. |
1 |
|
|
154 |
|
Написання твору-роздуму за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому потрібно берегти природу», «Що може зробити мене щасливим», «Чому необхідно знати історію свого народу»). |
1 |
|
|
155 |
|
Редагування твору-роздуму. |
1 |
|
|
156 |
|
Аналіз письмового твору-роздуму. |
1 |
|
|
157 |
|
Другорядні члени речення. |
1 |
|
|
158 |
|
Додаток як другорядний член речення |
1 |
|
|
159 |
|
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
160 |
|
Означення як другорядний член речення |
1 |
|
|
161 |
|
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
162 |
|
Обставина як другорядний член речення |
1 |
|
|
163 |
|
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
164 |
|
Читання мовчки |
1 |
|
|
165 |
|
Синтаксичний розбір простого речення |
1 |
|
|
166
|
|
Підсумкова робота №7. Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення (тести, синт. розбір речення). ГР3 Письмово взаємодіє |
1
|
ГР3 |
|
167 |
|
Робота над помилками |
1 |
|
|
168 |
|
Урок культури мовлення. Уживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, антисуржик, наголошування слів. |
1 |
|
|
|
|
Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складне речення. Пряма мова. Діалог 33год. |
|
|
|
169 |
|
Речення з однорідними членами (без сполучників і з найбільш уживаними сполучниками). |
1 |
|
|
170 |
|
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
171 |
|
Кома між однорідними членами речення |
1 |
|
|
172 |
|
Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. |
1 |
|
|
173 |
|
Двокрапка перед однорідними членами речення після узагальнювального слова. |
1 |
|
|
174 |
|
Тире перед узагальнювальним словом |
1 |
|
|
175 |
|
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
176 |
|
Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення |
1 |
|
|
177 |
|
Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення. |
1 |
|
|
178 |
|
Аналіз письмового переказу |
1 |
|
|
179 |
|
Звертання. Поширені і непоширені звертання. |
1 |
|
|
180 |
|
Розділові знаки для виділення звертань (повторення |
1 |
|
|
181 |
|
Найбільш уживані вставні слова та сполучення слів (практично). Виділення вставних слів на письмі |
1 |
|
|
182 |
|
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
183 |
|
Навчальний диктант |
1 |
|
|
184 |
|
Робота над помилками |
1 |
|
|
185 |
|
Лист до рідної людини з використанням звертань і вставних слів (усно). |
1 |
|
|
186 |
|
Лист до рідної людини з використанням звертань і вставних слів (письмово) |
1 |
|
|
187 |
|
Редагування тексту. |
1 |
|
|
188 |
|
Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком |
1 |
|
|
189 |
|
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
190 |
|
Кома між частинами складного речення |
1 |
|
|
191 |
|
Стислий переказ змісту почутого повідомлення з підпорядковуванням наміру висловлення темі та основній думці. |
1 |
|
|
192 |
|
Пряма мова. Розділові знаки для оформлення прямої мови |
1 |
|
|
193 |
|
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
194 |
|
Аудіювання діалогів, а також текстів, які містять визначені синтаксичні одиниці. |
1 |
|
|
195 |
|
Діалог. Розділові знаки для оформлення діалогу. |
1 |
|
|
196 |
|
Тренувальні вправи |
1 |
|
|
197 |
|
Інсценування байки, текст якої містить діалог. |
1 |
|
|
198 |
|
Створення усного повідомлення за визначеними характеристиками на основі певної графічної інформації (діаграми, графіка тощо) |
1 |
|
|
199 |
|
Узагальнення вивченого з розділу «Відомості із синтаксису та пунктуації» |
1 |
|
|
200 |
|
Підсумкова робота №8. Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складне речення. Пряма мова. Діалог (тестові завдання, складання діалогів). ГР1 Усно взаємодіє |
1 |
ГР1 |
|
201 |
|
Робота над помилками |
1 |
|
|
|
|
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО В 5 КЛАСІ 9год. |
|
|
|
202 |
|
Лексикологія. |
1 |
|
|
203 |
|
Будова слова й орфографія |
1 |
|
|
204 |
|
Фонетика. Графіка. |
1 |
|
|
205 |
|
Аналіз та оцінювання прочитаного чи прослуханого тексту. Відповіді на запитання за змістом прочитаного чи почутого. |
1 |
|
|
206 |
|
Орфоепія. Орфографія |
1 |
|
|
207 |
|
Синтаксис і пунктуація |
1 |
|
|
208 |
|
Усний переказ повідомлення ЗМІ з обґрунтуванням достовірності, повноти інформації (у разі потреби звертаючись до відповідних джерел, доречно цитуючи окремі фрагменти почутого) |
1 |
|
|
209 |
|
Урок культури мовлення. Уживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, антисуржик, розрізнення паронімів, наголошування слів, точність і логічність мовлення |
1 |
|
|
210 |
|
Підсумковий урок |
1 |
|
|