Комплексні завдання для розвитку комунікативної компетентності учнів (3 клас)

Про матеріал
Комплексні завдання для розвитку комунікативної компетентності учнів на уроках української мови (3 клас)
Перегляд файлу

 

Комплексні завдання

для розвитку

комунікативної компетентності учнів

(3 клас)

 

 

Картинки по запросу комунікативна компетентність

 


Комплексні завдання

для розвитку

комунікативної компетентності учнів

(3 клас)

 

  1.              Прочитати прислів’я, пояснити значення. Яким значенням вони об’єднані? Скласти твір-розповідь “Багато             рук – легка робота”, ввівши до нього подані прислів’я.

Майстром ніхто не народився, а зробився. Ще жоден майстер  з неба не впав. Вправа робить майстра. Зробивши роботу, добре відпочивати. Добрий початок – половина роботи.

 

  1.              Прочитати вірш. Яка його основна думка? Виписати спільнокореневі слова, визначити корінь.

Змайстрував я шпаківницю

та й повісив на вербицю.

Мені Віль допомагав,

білі дощечки стругав...

Шпаківниця на вербичці,

наче іграшка, висить –

буде весело шпачисі

і шпаку, шпачатам жить.

Буде затишно їм спати,

колихатись на гілка,

тато-шпак, шпачиха-мати

заспівають їм “котка”.

І шпачатам тим присниться

те, що буде не вві сні:

нові, нові шпаківниці

ми змайструєм навеані.

                    (Муса Галі.)

 

  1.              Прочитати. Пояснити значення. Списати. Пояснити написання букв е, и в корені слова.

Дорога дружби широка. Є край і великому, і малому, а дружба безкрая. У малому горі їжа виручає, а у великому – друг. Перед ворогом не хились, для друга життя віддай. Вчення – джерело знань, знання – джерело щастя.

 

  1.              Прочитати. Пояснити значення висловів. Дібрати до них близькі за значенням. Виписати слова з глухими приголосними, порівняти їх вимову і написання.

До доброї криниці стежка утоптана. Лиха знахідка гірше крадіжки. Щоб рибу їсти, треба в воду лізти.

 

 

  1.              Прочитати вірш, дотримуючись правильної інтонації. Виписати слова з префіксами.

Уночі над степом

прошуміла злива.

Гомінке джерельце

в балці замутила.

Ми взяли лопату,

шлях йому звільнили,

ще й малу вербичку

поруч посадили.

Виростай, вербичко,

буйною. рясною.

Задзвени, джерельце,

бистрою рікою.

 ( А. Качан )

 

 

  1.              Прочитати вірш. Як говориться у вірші про грядку? Виписати слова, які мають суфікс –очк- . Яке значення він надає словам?

По рядочку, по порядку

засіваєм нашу грядку:

морква, дині, огірочки,

рівно робимо рядочки.

Поливаєм нашу грядку

по рядочку, по порядку:

морква, дині, огірочки,-

рівно стеляться рядочки.

  ( А. Камінчук. )

 

 

 

  1.              Прочитати. Якими загальними значеннями об’єднані подані висловлення? Виписати слова, які відносяться до тематичної групи «Батьківщина». У словах, що відповідають на питання  хто? що? , визначити рід.

У птаха – гніздо, у людини – Батьківщина. Батьківщина своїми синами пишається. Батьківщину бережи від ворогів. Де б не жив, - Батьківщині служи.

 

 

  1.              Прочитати виразно. Виписати слова, що відносяться до тематичної групи «Ліс» і відповідають на питання хто? що? Слова – назви неістот підкреслити, визначити їх рід.

                             Щоб красувався рідний край

   в зеленому гіллі,-

   посадим на горбочку гай –

   сосну й дубки малі!

                            Високі стануть дерева,

   підіймуться до хмар.

   У гаї житимуть сова,

   зозуля і шишкар.

   Тут зійдуть проліски ясні,

   фіалки і розмай.

   Розквітне ними навесні

   увесь зелений гай.

   Протопче лиска тут сліди,

   прискаче й зайчик сам...

   І люди, що прийдуть сюди,

   спасибі скажуть нам!

     ( М. Познанська. )

 

 

  1.              Прочитати. Розкрити значення, погрупувавши вислови, близькі за змістом.

Ключі від щастя – в праці. Краса без мудрості, ніби квітка в болоті. Язик без кісток, думи без дна. Батько слова – розум, мати слова – мова. Думка – джерело слова.

 

 

  1.         Прочитати і пояснити зміст. Передати основну думку всіх висловів одним із них. Списати. Визначити рід іменників.

Одне дерево – не ліс, одна цеглина – не мур. Крапля по краплі – вже й ріка тече. Дружба і злагода – братерство і добробут. Сила – в єдності. Де більшість, там і сила. Гуртом і гору в порох можна стерти.

 

  1.         Прочитай. Пояснити значення. Списаши, розкрий дужки

Школа – вогнище (знання) і світильник (наука). Батьки – найкращі (вчитель). Людину можна взнати за її (діло). Птаха пізнають по (пір’я).

 

  1.         Прочитати, пояснити зміст. Списати, визначити число і рід іменників.

Крила птахові, розум людині, щоб вічно прагнули до висоти. Гору прикрашає камінь, людину – голова. Дерево пізнається за плодами, а людина – за ділами. І найкраща земля без робітника дичавіє. Великі річки з малих джерел витікають. Праця приносить достаток, а лінь – злидні. Не місце красить людину, а людина місце. У руках майстра і криве дерево випрямляється.

 

  1.         Прочитати виразно вірш. Виписати іменники, які характеризують токарну справу, визначити рід.

Співає пісеньку й співа

верстат у токарів!

Які в цій пісеньці слова?

У ній немає слів.

Та в ній звучить – хай знає всяк –

подяка токарям:

без них, малята, аж ніяк

не обійтися нам!

Здається, проста річ така,

як гайка чи гвинти, -

Без них не зробиш літака

і поїзду не йти...

Деталі точать токарі,

в цеху стоять у ряд.

І кожному о цій порі

співа його верстат!

  1.         Вірш прочитати. Пояснити, чому різні руки у людей. Виписати сполучення, які характеризують руки матері, моряка, сталевара. Підкреслити прикметники.

Тепла і ніжна – в матусі рука.

Дужа й солона вона – в моряка.

У сталевара – міцна, мозолиста.

Легка, мов крило, - в піаніста-артиста.

В лікаря – чуйна.

Шорстка – в хлібороба.

Тільки ніяка рука – у нероби.

 

 

  1.         Прочитати, пояснити зміст. Списати, поставивши дієслова, що в дужках, в потрібній формі.

( Наговорити ) цілу гору, ( зробити ) з макове зерно. Одна бджола мало меду ( наности ). Одним вухом ( почути ), другим (випустити). Грім не (грянути ),- ледачий не ( встати ).

 

 

  1.         Прочитати, пояснити зміст. На місці крапок, де треба, поставити частку не.

Де господар ... ходить, там поле ... родить. Глибока вода ... каламутиться. Хто в світі ... бував, той світа ... видав. Хто ... вчився, ... буде знати. Під лежачий камінь вода ... тече. ... - ...вмію, а кажи – навчусь.

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Климець Ірина
Додано
3 лютого 2021
Переглядів
740
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку