Урок розвитку зв'язного мовлення. "Складання казки за уявою на тему «Як подорожує краплинка води» "

Про матеріал
Вчити складати тексти-розповіді, а саме казку ,дотримуючись особливостей цього жанру; повторити види казок; розвивати творчу уяву учнів, уміння фантазувати, передбачати свої почуття до героїв тексту.
Перегляд файлу

 Тема:  Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання казки за уявою на тему «Як подорожує краплинка води» (слайд 1)

Мета: вчити складати тексти-розповіді, а саме казку ,дотримуючись особливостей цього жанру; повторити види казок; розвивати творчу уяву учнів, уміння фантазувати, передбачати свої почуття до героїв тексту. 

(слайд 2)

Обладнання: інтерактивна дошка, презентація до уроку, картинки краплинок, хмарки.

 Хід уроку

І. Організаційний момент. (слайд 3)

Сьогодні у нас незвичайний урок:

У казку сьогодні ми зробимо крок.

Із казкою ми зустрічались не раз,

І знову вона завітає у клас.

В казках є завжди перешкоди, та знаю:

Для творчих дітей їх ніколи  немає.

ІІ.Актуалізація опорних знань.

       1.     Гра «Шифрувальники» (слайд 4)

       -         Ідучи за цифровими підказками, прочитайте прислів'я.

 2вчить 3як 5світі 1казка 4на 6жить

2. Вступна бесіда

-Які типи казок ви знаєте? (слайд 5)

Авторські, народні, побутові, про тварин, фантастичні.

-До якого типу тексту належить казка?

-Чим казка відрізняється від оповідання?

-Казка нас навчає розуму, виховує в нас найкращі почуття, вчить любити й поважати старших, друзів. Без казки не буває дитинства: веселого, доброго й грайливого.

Діти, а чи любите ви літо?

Що найбільше привертає увагу, вражає в ньому?

Що найперше виникає у вашій уяві, коли ви згадаєте про літо?

Може, літнє небо? Воно справді особливе: високе, прозоре, з чудовими пухнастими хмарками, яких не побачиш взимку.

А тепер поміркуймо, чи бажані гості – літні хмаринки. Що вони нам приносять? Так дощик.

А що таке дощик?

-У давнину, коли довго не було дощу, вода не поливала нашу землю, люди виходили на подвір'я і закликали дощ. А давайте і ми згадаємо закличку.

3. Промовляння заклички. (слайд 6)

Іди,іди,дощику,

Зварим тобі борщику

У зеленім горщику.

Мені – каша,

Тобі – борщ,

Щоб рясніший ішов дощ.

4. Робота над загадкою. (слайд 7)

Впадуть з неба – не розіб’ються,

Впадуть в воду – розпливуться!

А чи всі хмарки приносять дощ?

А які ще бувають хмарки?

А на що схожі хмарки?

А ще хмарки бувають казкові і краплинки в них теж казкові. 

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

На сьогоднішньому уроці ми будемо складати казку «Як подорожує краплинка води»

ІV.Робота над мовним матеріалом.

1.      Складання асоціативного куща. (слайд 8)

-         Діти, що ви уявляєте, почувши слово вода?

2.      Бесіда про дощові крапельки

Учитель «ловить» краплинку води.

-         Діти, що у мене в руці?

-         Звідки впала дощова краплинка?

-         Д е вона народилася?

-         Чому ви так вважаєте?

-         А чи можна полічити всі краплинки, які падають з неба, з хмарок?

3.      Гра «Мікрофон»

-Чи загинуть краплинки, які впадуть на землю?

4. Спостереження за краплинками.

 - Як краплинки падають на землю?                                                                                    

     (Вони ніби танцюють на асфальті, підстрибують, неначе змагаються, хто вище; то кружляють у повітрі, то ніби тупають ніжками: кап-кап.)

- Діти! А що ми побчимо на небі після теплого літнього дощику?

Музична фізкультхвилинка.

«Райдуга»

V. Робота над складанням казки

1. Робота в парах

-Уявіть, що ви спіймали краплинку. Яку казку вона вам може розповісти? (Усні розповіді учнів з введенням діалогу.)

2. Слухання зачину казки(слайд 9)

- Послухайте, яку казку мені розповів Коник-стрибунець.

Йшов рясний дощ. Краплинки весело кружляли у таночку. Раділи, співали пісню дощову. Сіла одна Крапелька на листок калини. Заіскрилася, запишалася та раптом побачила маленьку тендітну Липку з прив’ялим листям…

Пофантазуйте, яка розмова могла відбутися у казці між героями.

Чому наша казка буде називатися «Як подорожує краплинка води»

 (Якщо хтось захоче, може змінити назву казки).

Назвіть головних персонажів казки.

Зразок продовження казки. (слайд 10)

Чому ти Липко, зажурилася?

Чому листочки свої опустила?

Мене давно не поливав дощик!

Липко, я можу тобі допомогти.

А як?

Зачекай, я полечу до хмаринки, покличу своїх сестричок -і ми тобі допоможемо!                                                                                                           Налетіла хмаринка. Пішов теплий дощик. Впали Краплинки на Липку. Зраділа липка, підняла своє прив’яле листя.                                                                                                              З того часу товаришують Краплинки з Липкою. Як хороше жити, коли в тебе є вірний друг! (слайд 11)

VІ. Самостійна робота.

Запис діалогу між Липкою і Краплинками. Робота в парах.

Придумати кінцівку до казки

Зачитування записаних діалогів та слухання кінцівок казки. Редагування.

Можливо хтось змінив заголовок?

 

VІІ. Рефлексія . Підсумок результатів уроку.

Ось і закінчився наш урок.

Розгляньмо, чого ми навчились на уроці. (слайд 12)

-Діти! Ви молодці (оцінка учнів), справилися з завданням і тому чарівна Краплинка  запросила до нас свого друга Капітошку.(перегляд уривку з мультфільму)

 

docx
Додано
3 лютого 2021
Переглядів
1481
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку