Комплексні завдання для розвитку комунікативної компетентності учнів початкових класів.

Про матеріал
Добірка комплексних завдань дасть можливість учителю перевірити рівень сформованості в учнів мовленнєвих умінь, а також вміння застосовувати теоретичні знання з мови, передбачені програмовими вимогами.
Перегляд файлу

Комплексні завдання

для розвитку

комунікативної компетентності учнів

(2 клас)

 

  1. Прочитати. З яких слів тексту можна довідатися, що хлопчик старанний працьовитий, любить дітей? Записати слова, в яких буква ю позначає два звуки.

 

Юрасик любить працювати,

він юний садівник, юннат.

З юрбою малюків завзятих

за школою він садить сад.

                     (Н. Забіла)

 

  1. Прочитати. Яким можна назвати джмеля? Виписати слова з дж. Полічити в них кількість звуків і букв.

 

Джміль збирав нектар із квітів,

меду наносив у дупло.

Працював він ціле літо,

облітав усе на світі,

щоб маленькі джмеленята

годувати чим було.

  (А. Німенко)

 

  1. Прочитати вірш, дотримуючисьючись пауз, інтонації відповідно до розділових знаків. Охарактеризувати, в чому полягає гарна звичка. Виписати слова з апострофом.

 

Хомка, Хомка, хом’ячок,

посмугований бочок.

В Хомки гарна звичка є –

Хомка рано устає.

Прибирає двір і хатку

й почина робить зарядку.

Раз, два, три, чотири, п’ять.

Хоче Хомка дужим стать.

(А. Камінчук)

 

  1. Прочитати, дотримуючись пауз. Загадки відгадати, обгрунтувавши доцільність вибраної відгадки. Виписати слова з апострофом.

 

Де йшла сотня косарів –

вийшло п’ять богатирів;

косять, в’яжуть заодно

і молотять на зерно. (Комбайн.)

 

П’ять братів, п’ять силачів...

хоч і здаються малими,

можеш все робити ними:

і писати, майструвати...

Хто вони? Зумій згадати...

(П’ять пальців на руці.)

 

  1. Прочитати і пояснити зміст. Виписати слова з ьо, поділити на частини для переносу.

 

Один «зараз» краще трьох «потім». Прислів’я з пташиний дзьоб, а мудрості в ньому ціле озеро. Ложка дьогтю зіпсує бочку меду. Сьогоднішню роботу не звалюй на завтрашнього верблюда.

 

  1. Прочитати. Пояснити зміст кожного висловлення. Погрупувати їх за значенням. Виписати слова з подовженими м’якими приголосними.

 

Сумління – найкращий порадник. Знання робить життя красним. Світло землі – сонце, світло людини – учення. У працюючого обличчя рум’яне.

 

  1. Прочитати і пояснити значення. Слова з подовженими приголосними підкреслити.

 

Основа уміння – старанність. І мовчання часом буває відповіддю. Терпіння і сумління все подолають. Чистого сумління не взяти й не подарувати. Незнання – не ганьба, ганьба – небажання знати.

 

  1. Прочитати і пояснити значення. Списати, вставивши пропущені букви. Які звуки позначені цими буквами?

 

Не вбра..я людину прикрашає. Єдна..я перемагає найдужчого ворога. Незна..я – ворог, а зна..я – друг.

 

  1. Прочитати. Дібрати заголовок.  Слова, які відповідають на питання хто? виписати в один рядок, а на питання що? – в інший.

 

Честь і слава хліборобам,

що живуть в моїм селі!

Хлібороби хліб нам роблять,-

знайте й ви про це малі.

 

На руках у них буває

пил, земля, - та це дарма.

Кожен скаже, кожен знає:

кращих рук, як ці – нема!

 

 

Пшениці шумлять на волі,

де початок їм, де край?

Хлібороб в колгоспнім полі

нам вирощує врожай.

 

Як їсте ви паляниці,

калачі смачні їсте,-

не забудьте уклониться

хліборобові за те!

  (М. Познанська)

 

  1.  Прочитати. Пояснити значення висловів. Виписати слова – назви ознак     разом із словами, з якими вони пов’язані.

 

Добрий пастух не покине своє стадо. Малий язик, та усім тілом володіє. Гнів – поганий порадник. Хороший рибак по кльову мусить знати, як рибку звати. Порожній колосок вище всіх стоїть.

 

  1.  Прочитати вірш. Знайти у вірші ті частини тексту, в яких розповідається, що робиться з зерном до того, як воно потрапить до пекаря. Слова – назви істот виписати.

 

Зерно сіється у полі,

кропить дощ його доволі.

Під снігами в борозні

тепло зернятку ві сні.

Як весняне сонце грає,

із кільця стебло зростає.

Вступить літо у права,

починаються жнива.

Ну, а пекар наш умілий

хліб пече, як сонце білий.

І хазяйка залюбки

крає хліб той на скибки.

Скибку хліба лиш сумлінним,

тим, що трудяться відмінно.

Тільки ж більше за усіх –

сонце, дощ і білий сніг –

також дбають ці брати

для таких малих, як ти.

   (Г. Вієру)

 

  1.  Прочитати. Пояснити значення. Якими значеннями об’єднані прислів’я? Визначити слова, які відповідають на питання що робити? що зробити?

 

Коли тебе добрі люди шанують, шануйся і сам. Чиста вода для хвороби  біда. Краще погана дорога, ніж поганий супутник. Одиноке дерево вітру боїться. Ледачий плуг скоро поіржавіє, а ледача людина скоро постаріє. Давній друг ворогом не стане.

 

  1. Прочитати вірш. Як називають тих дітей, які люблять саджати дерева і  квіти? Списати останнє речення, підкреслити велику букву на початку , знак оклику в кінці речення.

Сьогодні малята копають грядки:

уперше в житті вони садять квітки.

Від цього і радість у них на лиці,

і сонце вітає малих: - Молодці!

І ось вже на ніжки звелись в квітнику

біленькі нарциси шнурочком в рядку,

крокіс, чорнобривці, нагідки, розмай –

квітуй-розквітай, наш улюблений край!

                             (М. Познанська)

 

  1.  Прочитати відповідно до всіх знаків, пояснити зміни в змісті залежно від зміни знаку. Списати вислови, поставивши в кінці розділові знаки, потрібні за змістом.

Битва народжує героя ( .!? ) Чисте джерело себе покаже ( .!? ) Справа знає свій час ( .!? ) Книга крила дає ( .!? ) Справжня людини старості не знає ( .!? )

 

 

doc
Додано
27 січня 2019
Переглядів
1753
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку