конспект уроку української мови у 2 класі на тему:"Узагальнення знань з теми "Іменник"

Про матеріал
Узагальнити знання учнів з теми «Іменник», вміння правильно застосовувати велику букву в іменах людей, кличках тварин, географічних назвах; розвивати увагу, мислення, пам’ять, уяву; збагачувати активний словник учнів багатозначними словами; виховувати вміння відчувати красу рідного слова.
Перегляд файлу

Конспект уроку української мови у 2 класі

Тема: Узагальнення знань та вмінь учнів з теми «Іменник»

Мета: узагальнити знання учнів з теми «Іменник», вміння правильно застосовувати велику букву в іменах людей, кличках тварин, географічних назвах; розвивати увагу, мислення, пам’ять, уяву; збагачувати активний словник учнів  багатозначними словами; виховувати вміння відчувати красу рідного слова.

Обладнання: Квітка-семицвітка, предметні малюнки, маленькі квіточки, прямокутники-еталони.

Тип уроку: урок-гра.

Хід уроку

І. Організація класу.

Пролунав дзвінок,

Починаємо урок.

Працюватимо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім 2 класі

Діти просто молодці!

Щоб урок пройшов немарно,

Треба сісти рівно, гарно,

І виконувати все,

Про що мова зараз йде!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Діти, сьогодні я дорогою до школи отримала листа, адресованого учням 2 класу нашої школи (відкриваю конверт і зачитую листа).

- Доброго ранку, любі діти!

Я – Квітка-семицвітка.

Запрошую вас зі мною навчатися і грати. Для цього ви повинні відривати по одній пелюстці і виконувати завдання. А хором промовляти такі слова:

«Щоб знання закріпляти,

Треба пелюстку відірвати!»

За гарну, старанну роботу на уроці я подарую вам свої маленькі квіточки.

                                                                                              Квітка-семицвітка.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Діти, сьогодні нам на уроці української мови потрібно повторити все, що ми вивчили про іменник. Давайте погодимося на привітне запрошення Квітки-семицвітки і виконаємо всі її завдання. Згодні? Отож, до роботи!

IV. Узагальнення і систематизація вивченого.

1-а пелюстка(червона)

«Пелюстку першу відірвемо

І писати гарно почнемо!»

  • Розгорніть свої   зошити і запишіть сьогодшішню дату.

Зошит свій я розгортаю,

Навскоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати гарно,

До роботи я берусь.

  • У наступному рядку каліграфічно запишіть такі з’єднання букв:

ля   ок  че  вер  уб

  • Розташуйте та запишіть усі дні тижня по порядку:

Вівторок, середа, неділя, субота, четвер, понеділок, п’ятниця.

- Що об’єднує ці слова?

- На яке ще питання відповідають слова-назви предметів?

- До яких саме слів-назв предметів ставимо питання хто?

- То які слова ми відносимо до іменників?

Гра «Мовчанка»(із сигнальними картками – червоні(для назв істот) та жовті(для назв неістот)).

Учитель демонструє предметні малюнки, а учні піднімають відповідну картку.

2-а пелюстка(жовта)

«Якщо другу пелюстку відірвати,

Треба швидко іменники шукати!»

Робота в парі. Виконання завдань вправи 1 с.80

Гра «Мікрофон»

Зачитати підкреслені іменники.

  • Це іменники? Доведіть.

3-я пелюстка (оранжева)

«Ось і третю пелюстку час відірвати

Та увагу в кожного учня розвивати!»

Робота в групах.

Виконання завдань вправи 3 с.81, записати за зразком.

Гра «Назви одним словом»(за предметними малюнками: назви предметів одягу, взуття, посуду, рослин, тварин).

4-а пелюстка (синя)

«Хто ж там, хто вже так стомився

І наліво похилився?»

Фізкультхвилинка.

5-а пелюстка (зелена)

«Все вивчене пригадай,

Про правопис слів з великої букви не забувай!»

  • Які слова пишуться з великої букви?

А)Вибірковий диктант

(Хлопчики з зачитаних слів записують імена хлопчиків, а дівчатка – імена дівчаток).

Б) Самостійна робота (виконання вправи 2)

- Які ще слова ми пишемо з великої літери?

Гра «Утвори словосполучення»

Місто, село, Садове, Миколаїв, Снігурівка, Баратівка, Київ, Горохівка.

6-а пелюстка (фіолетова)

«Ви уважно помудруйте

Й самостійно попрацюйте!»

Виконання завдань вправи 3 с.85

Написання листа-відповіді. Зачитування листів.

7-а пелюстка (коричнева)

«Зі мною ви пограйте

І загадки мої відгадайте!»

  • Який ключ літає?
  • Якою косою косити не можна?
  • Яке сонечко не світить?

Розгляд малюнків.

  • Яке значення має сонечко у кожному випадку?
  • Складіть речення за схемами.
  • Наша мова багата на слова, що вимовляються і пишуться однаково, а за значенням – різні. Це – багатозначні слова.
  • Пригадайте, які ще ви знаєте багатозначні слова?

Носить півник-співунець

На голівці гребінець.

Гребінцем тим, знає кожен,

Причесатися не можна.

А у мене, а у мене

Гребінець новий, зелений!

 

V. підсумок уроку.

Урок підходить до кінця, пелюсток вже нема1

Квітко-семицвітко, прощавай, лети!

З радістю ми гралися, щиро, від душі!

Пелюстки чарівні ти подарувала

Грою зацікавила, знань всім додала.

Скажемо всі разом: дякуєм тобі!

А вона нам?

2-й клас, ви – просто молодці!

  • Діти, ви гарно працювали. Якими є ваші враження від уроку?
  • Оцініть свою роботу квіточками.

Збіг урок наш, як коротка мить,

Ще попереду у нас багато кроків:

І цікавих, і важких уроків.

Працюйте завжди залюбки,

Діліться радощами з другом,

Ходіть до школи залюбки,

І хай вам вона вам домом буде!

На цьому наш урок завершуємо.

Всім дякую за співпрацю!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 січня 2019
Переглядів
1827
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку