Пропоную комплект із зарубіжної літератури: СІК (схеми інтерактивних конспектів) та сторінки зошита для 5 класу. (в pdf? можна конвертувати у word)
СІК трансформується у зошит з друкованою основою для учня. Такі сторінки зошита я заготовляю для кожного учня на кожен урок, використовуючи аркуш паперу А-4, з полями по півтора сантиметра, з альбомною орієнтацією і розбиттям у дві колонки. Це дозволяє учневі брошурувати, вклеюючи сторінки у звичайний зошит, або вставляти в теку з файлами А-5.
Можна використовувати для інтерактивних уроків (див вебінар за 25 березня)
Керролл показав нам світ догори ногами так, як він бачиться дітям…
В. Вулф
І. Актуалізація опорних знань – прототипи
1. Щоб потрапити в Країну Див, потрібно пройти випробування: Диктант-нісенітниця «Хто…?» 1. Хто ходив з «годинником, та ще й в жилеті»? (Білий Кролик) 2. Хто проводив Виборчі Перегони? (Додо) 3. Хто відкрив Алісі таємницю чарівного гриба? (Гусениця) 4. Хто передав Герцогині запрошення на вечірній крокет? (Лакей-Риба) 5. Хто називає усіх мешканців Країни Див божевільними? (Чеширський Кіт) 6. Хто отримав освіту в морській школі? (Риб’ячий Делікатес) 7. Хто загадав Алісі «загадку без відповіді»? (Капелюшник) 8. Хто постійно віддавав наказ «відтяти голову»? (Королева) |
2. Повідомлення вчителя – «Хто є хто в Країні Див» • Аліса – Аліса Лідделл; • Додо – Льюїс Керролл (спадкова вада – заїкання родини Доджсонів, вимовляв своє прізвище До-до-доджсон); • Французька Миша – гувернантка сестер Лідделл – вимоглива панна Прікетт; • Садовий Вовчок – стара нянька сестер Лідделл; • Червові Король і Королева, Валет – герої англійської народної пісеньки; • Паточна Криниця – так називалося цілюща мінеральне джерело в околицях Оксфорда; • Папужка Лорі – Лоріна, старша сестра Аліси; • Орлятко Ед – Едіт, молодша сестра Аліси; • Чеширський Кіт – вивіски на тавернах із зображенням трьох золотих леопардів: давній герб Англії («Усміхається, мов чеширський кіт»); головка сиру в графстві Чешир. • Герцогиня – пишучи про неї, Керролл пригадував відому картину Квентіна Матсі «Портрет бридкої герцогині» |
3. Словник • Нонсенс (англійською – нісенітниця) – кут зору, спосіб дивитися на звичайне з незвичайного боку, дивитися свіжим поглядом. • Грифон – міфічна істота з головою і крилами орла, з тілом лева. |
Наприклад: загадки без відповідей, плутанина, нонсенс, гра у крокет, і т. д. IV. Робота з епіграфом
Чи все, що відбувається у школі, вам зрозуміле? А поза школою? Що найбільше вам незрозуміле? Чи зрозуміла вам нісенітниця в книжці: 1. Королева не головна, хоча й сидить на троні. 2. Суд не встановлює істини. 3. ... Продовжити вдома
Англійські традиції раптом стали «божевільними»: суд, крокет, чаювання і т. д. V. Д/з. Доповнити схему «Країна Див».
* Повідомлення про листи Керролла та книги з математики (* - сильніші учні).
____________________________________________
_________________________________________________
Л. Керролл «Аліса в Країні Див». Персонажі, які оточують
Алісу
В. Вулф ? Завдання 1. Хто? Прочитай запитання та постав його номер у клітинці із картинкою, що відповідає персонажу.
1. Хто ходив з «годинником, та ще й в жилеті»?
2. Хто проводив Виборчі Перегони?
3. Хто відкрив Алісі таємницю чарівного гриба?
4. Хто передав Герцогині запрошення на вечірній крокет?
5. Хто називає усіх мешканців Країни Див божевільними?
6. Хто отримав освіту в морській школі?
7. Хто загадав Алісі «загадку без відповіді»?
8. Хто постійно віддавав наказ «відтяти голову»?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 1. «Хто є хто в Країні Див» Версія – Дійсність
Герой |
Версія |
Дійсність |
Аліса |
|
|
Додо |
|
|
Французька Мишка |
|
|
Садовий Вовчок |
|
|
Червові Король і Королева, ... |
|
|
Паточна Криниця |
|
|
Папужка Лорі |
|
|
Орлятко Ед |
|
|
Чеширський Кіт |
|
|
Герцогиня |
|
|
& Словник
Нонсенс (англійською – нісенітниця) – кут зору, спосіб дивитися на звичайне з незвичайного боку, дивитися свіжим поглядом. Грифон – міфічна істота з головою і крилами орла, з тілом лева. ? Завдання 2. Заповни радіальну діаграму для шести персонажів у класі, а решти вдома.
Гусениця Білий Кролик Миша
______________________ ______________________ ______________________
______________________ ______________________ ______________________
______________________ ______________________ ______________________
______________________ ______________________ ______________________
Риб’ячий Делікатес ? Завдання 3. Папуга Лорі
______________________ Склади асоціативний ______________________
______________________ портрет (цитатами) ______________________
______________________ ______________________ ______________________
______________________ ______________________ ______________________
______________________
______________________
Грифон ______________________ Додо
______________________ ______________________ ______________________ ______________________ ______________________ ______________________ ______________________ ______________________ ______________________
______________________ ______________________ ______________________
Герцогиня «…це така плутанина» Садовий Вовчок
______________________ ______________________ ______________________
______________________ ______________________ ______________________
______________________ ______________________ ______________________
______________________ ______________________ ______________________ ______________________
Королева і Король Капелюшник і Заєць Чеширський Кіт
______________________ ______________________ ______________________
______________________ ______________________ ______________________
______________________ ______________________ ______________________
______________________ ______________________ ______________________
Оцінка_____________________
H ____________________________________________________ [ Завдання 4. Знади нісенітниці у казці і запиши їх суть. Доповни список із нісенітниць із повсякдення
_______________________________________________________
_______________________________________________________
_______________________________________________________
_______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________
_______________________________________________________
_______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________
_______________________________________________________
_______________________________________________________
_______________________________________________________
_______________________________________________________
? Завдання 5*. Повідомлення про листи Керролла та книги з математики.
_______________________________________________________
_______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________
_______________________________________________________
_______________________________________________________
_______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________
_______________________________________________________
_______________________________________________________
_______________________________________________________ _______________________________________________________ _______________________________________________________
_______________________________________________________