Пропоную комплект із зарубіжної літератури: СІК (схеми інтерактивних конспектів) та сторінки зошита для 5 класу. (в pdf; можна конвертувати у word)
СІК трансформується у зошит з друкованою основою для учня. Такі сторінки зошита я заготовляю для кожного учня на кожен урок, використовуючи аркуш паперу А-4, з полями по півтора сантиметра, з альбомною орієнтацією і розбиттям у дві колонки. Це дозволяє учневі брошурувати, вклеюючи сторінки у звичайний зошит, або вставляти в теку з файлами А-5.
Можна використовувати для інтерактивних уроків (див вебінар за 25 березня)
СІК. Реальне і фантастичне у творі П. Маара «Машина для здійснення бажань, ...». Елементи фольклору (казки) та їх значення для розкриття головної ідеї — реалізації мрій, бажань і прагнень особистості І. Мотивація – бесіда: що для мене казка?
Казка – давній і мудрий порадник. Це вона дає перше уявлення про добро і зло, правду й неправду, чесність, справедливість. Казка супроводжує нас із дитинства, допомагає краще зрозуміти і нас самих, і світ, що нас оточує.
ІІ. Повторення: казка è види казок è ознаки чарівної казки
ІІІ. Робота над схемою
РЕАЛЬНИЙ Чарівна істота СВІТ
Чарівні предмети Елементи Чарівні явища
Машина бажань казки Переміщення в просторі
Засобами чарівної казки автор змушує зазирнути у світ своїх прагнень
Головна ідея — реалізація мрій, бажань і прагнень
«І що ж, власне, вона мені «А може, ви загадували їй дала, ця машина для не ті бажання?» —
здійснення бажань? — Будь-яка ідея, відповідає Суботик, узявши розмірковує пан мрія, прагнення тата за руку
Пеппермінт приречені, якщо духовне: турбота про
матеріальні блага: гроші, вони пусті, не хворого Суботика, дорогий одяг, вечеря в мають передовсім розшукав Понеділкуса і елітному ресторані, духовного сенсу попросив пробачення, автомобіль, відпочинок на бажання назавжди острові, …; залишитися із сином;
користується послугами «Тепер я сам буду машини, бо добитись добиватися, щоб мої чогось в житті самотужки бажання збувалися. Без не вистачає сміливості, всякої машини» впевненості у собі; «Можеш загадати ще «Я не став анітрохи одне бажання, та … не багатшим, ніж був» помились..!»
Машина для здійснення бажань не може замінити тепла живого спілкування між
людьми і відчуття задоволення від результатів своєї праці
IV. Рефлексія – бесіда: ви отримуєте більше задоволення від хорошої оцінки за домашнє завдання, коли спишете його, чи, коли виконаєте самостійно? (підрахувати кількість, зробити висновок)
V. $ Дослідницька робота. Предмет дослідження: встановлення зв'язку автора із Суботиком (дитинство, обділене батьківською увагою…)
VІ. Д/з. : Викладіть своє бажання Суботику на сайт* та поясніть його значимість. Оформити як творче завдання.
Підготуватися до контрольної роботи * Суботик має власний сайт у мережі Інтернет.
Контрольна робота № 6 «У колі добрих друзів»
А. Барометр |
1. Чарівник |
Б. Капелюх |
2. Морра |
В. Королівський Рубін |
3. хатіфнатти |
А.Жіноча сумка |
1.Снусмумрик |
Б. Губна гармошка |
2. Тофсла і Віфсла |
В. Валіза |
3. Мумі-мама |
Варіант 1 Варіант 2
У завданнях 1 – 6 вибрати одну правильну відповідь
1. Річкова вода перетворилася на: 1. Мурашиний Лев перетворився на:
а) фруктовий сік; б) полуничне варення; а) велику жабу; б) маленького їжачка;
в) малиновий джем. ¨ в) велетенського павука. ¨
2. Хемуль мав найкращу в світі колекцію: 2. Хто розповів Снусмумрику історію про
а) марок; б) іграшок; в) листівок. ¨ Чарівника?
3. Де знаходився будинок Чарівника? а) Мумі-троль; б) Чорна пантера; в) сорока. ¨
а) На вершині гори; б) на далекій планеті; 3. Хто проводив судове засідання по
в) у підземній печері. ¨ справі Тофсли і Віфсли?
4. Якого кольору були цяточки у Суботика? а) Снорк; б) Хемуль; в) Ондатр. ¨
а) Зеленого; б) синього; в) жовтого. ¨ 4. Перше, що забажав Пеппермінт, коли
5. Випробовуючи Машину бажань, з’явився Суботик?
Пеппермінт попросив: а) Новий водолазний костюм; б) нову білизну;
а) автомобіль; б) будинок; в) гроші. ¨ в) новий капелюх. ¨
6. Найзаповітніше бажання Суботика: 5. Папуга Понеділкуса мав ім’я:
а) жити на безлюдному острові; а) Геркулес; б) Голіаф; в) Гефест. ¨
б) назавжди залишитися із татом; 6. Де Суботик заховав останню цятку?
в) купити будинок для тата. ¨ а) За щокою; б) за вухом; в) за пазухою. ¨
7. Встановити відповідність (з'єднайте стрілками логічні пари) між власником і чарівним предметом: звичайним предметом:
8. З якими труднощами зіткнувся Пеппермінт, 8. З якою метою Суботик заховав останню коли чарівна машина почала виконувати його цяточку? бажання?
__________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
9. Пофантазуйте! Як, на вашу думку, розгортатимуться далі події у творі:
«Капелюх чарівника» «Суботик повертається …»
_____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
____________________________________________
___________________________________________
Реальне і фантастичне у творі П. Маара «Машина для здійснення бажань, ...». Елементи фольклору (казки) та їх значення для розкриття головної ідеї — реалізації мрій, бажань і прагнень особистості
Казка – давній і мудрий порадник. Це вона дає перше уявлення про добро і зло, правду й неправду, чесність, справедливість. Казка супроводжує нас із дитинства, допомагає краще зрозуміти і нас самих, і світ, що нас оточує.
Завдання 1. Повторіть за зошитом (конспект 3): казка è види казок è ознаки чарівної казки.
Завдання 2. Проаналізуй діаграму.
РЕАЛЬНИЙ Чарівна істота СВІТ
ä Суботик ä
СУЧАСНЕ СУСПІЛЬСТВО
РОБОТА і ПОБУТ ПРАГНЕННЯ
Чарівні предмети Елементи Чарівні явища
Машина бажань казки Переміщення в просторі
Засобами чарівної казки автор змушує зазирнути у світ своїх прагнень
Головна ідея — реалізація мрій, бажань і прагнень
«І що ж, власне, вона мені «А може, ви загадували їй дала, ця машина для не ті бажання?» —
здійснення бажань? — Будь-яка ідея, мрія, ________________________ ________________________ прагнення ________________________ ________________________ приречені, якщо ________________________
________________________ вони пусті, не ________________________
________________________ мають передовсім ________________________
________________________ духовного сенсу ________________________
________________________ ________________________
________________________ ________________________
________________________ ________________________
________________________ ________________________
________________________ ________________________
________________________ ________________________ ________________________ ________________________
________________________ ________________________ ________________________ ________________________
Машина для здійснення бажань не може замінити тепла живого спілкування між
людьми і відчуття задоволення від результатів своєї праці