Комплект: СІКу для вчителя та зошит для учня. "Реальне і фантастичне у творі П. Маара «Машина для здійснення бажань, ...». Елементи фольклору (казки) та їх значення для розкриття "

Про матеріал

Пропоную комплект із зарубіжної літератури: СІК (схеми інтерактивних конспектів) та сторінки зошита для 5 класу. (в pdf; можна конвертувати у word)

СІК трансформується у зошит з друкованою основою для учня. Такі сторінки зошита я заготовляю для кожного учня на кожен урок, використовуючи аркуш паперу А-4, з полями по півтора сантиметра, з альбомною орієнтацією і розбиттям у дві колонки. Це дозволяє учневі брошурувати, вклеюючи сторінки у звичайний зошит, або вставляти в теку з файлами А-5.

Можна використовувати для інтерактивних уроків (див вебінар за 25 березня)

Перегляд файлу

СІК. Реальне і фантастичне у творі П. Маара «Машина для здійснення бажань, ...». Елементи фольклору (казки) та їх значення для розкриття головної ідеї — реалізації мрій, бажань і прагнень особистості І. Мотивація – бесіда: що для мене казка?

Казка – давній і мудрий порадник. Це вона дає перше уявлення про добро і зло, правду й неправду, чесність, справедливість. Казка супроводжує нас із дитинства, допомагає краще зрозуміти і нас самих, і світ, що нас оточує.

ІІ. Повторення: казка è види казок è ознаки чарівної казки

ІІІ. Робота над схемою

                          РЕАЛЬНИЙ Чарівна істота                                                                                                      СВІТ

ä Суботик              ä

СУЧАСНЕ СУСПІЛЬСТВО РОБОТА і ПОБУТ                                  ПРАГНЕННЯ

                    Чарівні предмети                              Елементи                 Чарівні явища

                       Машина бажань                                    казки                Переміщення в просторі

Засобами чарівної казки автор змушує зазирнути у світ своїх прагнень

Головна ідея — реалізація мрій, бажань і прагнень

«І що ж, власне, вона мені       «А може, ви загадували їй дала, ця машина для            не ті бажання?» —

здійснення бажань? —          Будь-яка ідея,            відповідає Суботик, узявши розмірковує пан         мрія, прагнення        тата за руку

                          Пеппермінт                               приречені, якщо                 Ÿ духовне:     турбота     про

Ÿ   матеріальні блага: гроші, вони пусті, не хворого Суботика, дорогий одяг, вечеря в мають передовсім розшукав Понеділкуса і елітному ресторані, духовного сенсу попросив пробачення, автомобіль, відпочинок на бажання назавжди острові, …;   залишитися із сином;

Ÿ   користується послугами Ÿ «Тепер я сам буду машини, бо добитись добиватися, щоб мої чогось в житті самотужки бажання збувалися. Без не вистачає сміливості, всякої машини» впевненості у собі; Ÿ «Можеш загадати ще Ÿ «Я не став анітрохи одне бажання, та … не багатшим, ніж був»     помились..!»

Машина для здійснення бажань не може замінити тепла живого спілкування між

людьми і відчуття задоволення від результатів своєї праці

 

IV.         Рефлексія – бесіда: ви отримуєте більше задоволення від хорошої оцінки за домашнє завдання, коли спишете його, чи, коли виконаєте самостійно? (підрахувати кількість, зробити висновок)

V.            $ Дослідницька робота. Предмет дослідження: встановлення зв'язку автора із Суботиком (дитинство, обділене батьківською увагою…)

VІ. Д/з. : Викладіть своє бажання Суботику на сайт* та поясніть його значимість. Оформити як творче завдання.

Підготуватися до контрольної роботи  * Суботик має власний сайт у мережі Інтернет.

Контрольна робота № 6 «У колі добрих друзів»

А. Барометр

1. Чарівник

Б. Капелюх

2. Морра

В. Королівський Рубін

3. хатіфнатти

А.Жіноча сумка

1.Снусмумрик

Б. Губна гармошка

2. Тофсла і Віфсла

В. Валіза

3. Мумі-мама

Варіант 1 Варіант 2

У завданнях 1 – 6 вибрати одну правильну відповідь

1.      Річкова вода перетворилася на: 1. Мурашиний Лев перетворився на:

а) фруктовий сік; б) полуничне варення;  а) велику жабу; б) маленького їжачка; 

в) малиновий джем.                                           ¨ в) велетенського павука.                                 ¨

2.      Хемуль мав найкращу в світі колекцію: 2. Хто розповів Снусмумрику історію про

а) марок; б) іграшок; в) листівок.                    ¨ Чарівника?

3.      Де знаходився будинок Чарівника? а) Мумі-троль; б) Чорна пантера; в) сорока. ¨

а) На вершині гори; б) на далекій планеті;  3. Хто проводив судове засідання по

в) у підземній печері.                                        ¨ справі Тофсли і Віфсли? 

4.      Якого кольору були цяточки у Суботика? а) Снорк; б) Хемуль; в) Ондатр.                     ¨

а) Зеленого; б) синього; в) жовтого.               ¨ 4. Перше, що забажав Пеппермінт, коли

5.      Випробовуючи          Машину         бажань, з’явився Суботик?

Пеппермінт попросив: а) Новий водолазний костюм; б) нову білизну; 

а) автомобіль; б) будинок; в) гроші.               ¨ в) новий капелюх.                                            ¨

6.      Найзаповітніше бажання Суботика: 5. Папуга Понеділкуса мав ім’я:

а) жити на безлюдному острові; а) Геркулес; б) Голіаф; в) Гефест.                  ¨

б) назавжди залишитися із татом; 6. Де Суботик заховав останню цятку? 

в) купити будинок для тата.                            ¨ а) За щокою; б) за вухом; в) за пазухою.       ¨

7.      Встановити відповідність (з'єднайте стрілками логічні пари) між власником і чарівним предметом: звичайним предметом:

 

8.      З якими труднощами зіткнувся Пеппермінт, 8. З якою метою Суботик заховав останню коли чарівна машина почала виконувати його цяточку? бажання?

__________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

9.      Пофантазуйте! Як, на вашу думку, розгортатимуться далі події у творі:

«Капелюх чарівника»                                          «Суботик повертається …»

_____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________


____________________________________________

___________________________________________

Реальне і фантастичне у творі П. Маара «Машина для здійснення бажань, ...». Елементи фольклору (казки) та їх значення для розкриття головної ідеї — реалізації мрій, бажань і прагнень особистості

Казка – давній і мудрий порадник. Це вона дає перше уявлення про добро і зло, правду й неправду, чесність, справедливість. Казка супроводжує нас із дитинства, допомагає краще зрозуміти і нас самих, і світ, що нас оточує.

Завдання 1. Повторіть за зошитом (конспект 3): казка è види казок è ознаки чарівної казки.

Завдання 2. Проаналізуй діаграму.

РЕАЛЬНИЙ Чарівна істота    СВІТ

    ä                      Суботик                  ä

СУЧАСНЕ СУСПІЛЬСТВО

РОБОТА і ПОБУТ                                  ПРАГНЕННЯ

            Чарівні предмети                            Елементи                 Чарівні явища

               Машина бажань                                 казки               Переміщення в просторі

Засобами чарівної казки автор змушує зазирнути у світ своїх прагнень

Головна ідея — реалізація мрій, бажань і прагнень

«І що ж, власне, вона мені «А може, ви загадували їй дала, ця машина для     не ті бажання?» — 

здійснення бажань? — Будь-яка ідея, мрія, ________________________ ________________________ прагнення ________________________ ________________________ приречені, якщо ________________________

    ________________________                  вони пусті, не                  ________________________

    ________________________              мають передовсім              ________________________

    ________________________                 духовного сенсу                 ________________________

    ________________________                                                          ________________________

    ________________________                                                         ________________________

    ________________________                                                          ________________________

    ________________________                                                          ________________________

    ________________________                                                          ________________________

________________________ ________________________ ________________________         ________________________

________________________ ________________________ ________________________         ________________________

Машина для здійснення бажань не може замінити тепла живого спілкування між

людьми і відчуття задоволення від результатів своєї праці

 

 

pdf
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
5158
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку