"КОНЦЕПЦІЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ"

Про матеріал
"КОНЦЕПЦІЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ". Мета і головні компоненти НУШ. Презентація розроблена на основі матеріалів Н72 Нова українська школа: порадник для вчителя / Під заг. ред. Бібік Н. М. — К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. — 206 с.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Куряча Лілія Олексіївнавчитель початкових класів Лукашівської філії КЗ «Близнюківський ліцей Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області»КОНЦЕПЦІя. НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Номер слайду 2

Велике слово – ШКОЛА! Це скарб найкращий кожного народу, це ключзолотий, що розмикає пута несвідомості, це шлях до волі, до науки, до до-бробуту. У вселюдському житті тільки той народ і бере перемогу, який маєнайкращу школу. Софія Русова

Номер слайду 3

Виклики часу зумовили розроблення Концептуальних засад реформування середньої освіти – документа, який проголошує збереження цінностей дитинства, необхідність гуманізації навчання, особистісного підходу, розвитку здібностей учнів, створення навчально-предметного середовища, що в сукупності забезпечують психологічний комфорт і сприяють вияву творчості дітей. ВИКЛИКИ, ЩО СТОЯТЬ ПЕРЕДПОЧАТКОВОЮ ШКОЛОЮ

Номер слайду 4

існуюють великі відмінності між школами, які територіально, соціально і демографічно працюють у різних умовах;недостатньо розвинена мережа дошкільних закладів;умови навчання дітей, особливо 6-річних першокласників, у переважній більшості закладів освіти не відповідають психофізіологічним особливостям розвитку учнів;з кожним роком збільшуються ризики погіршення фізичного та психологічного здоров’я дітей, що вимагає перегляду режиму їхньої навчальної праці;Проблеми вітчизняної системи освіти та її основоположної ланки – початкової освіти

Номер слайду 5

значно збільшилась кількість дітей, які потребують особливого і тривалого психолого-педагогічного супроводу, логопедичної, соціальної і медичної допомоги;у сільській місцевості якість освіти не витримує конкуренції із міською, – про це свідчать результати ЗНО, відсутність школярів в олімпіадному русі та ін.;вимагає змін навчальне забезпечення – більшість підручників залишаються застарілими з огляду на інноваційні результати початкової освіти.

Номер слайду 6

«Потрібна докорінна реформа, що зупинить негативні тенденції,перетворить українську школу на важіль соціальної рівності та згуртованості, економічного розвитку і конкуренто-спроможності України»

Номер слайду 7

• повне і своєчасне охоплення навчанням усіх дітей молодшого шкільного віку;• різнобічне використання досягнень дошкільного періоду;• осучаснення та оздоровлення освітнього середовища;• впровадження методик особистісно і компетентнісно зорієнтованого навчання, виховання і розвитку молодших учнів;• технологічність методик навчання;• моніторинговий супровід освітнього процесу;• адекватна підготовка педагогічних кадрів тощо. ЧИННИКИ ЯКІСНОЇПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ

Номер слайду 8

1 Новий зміст оствіти, заснований наформуванні компетентностей, потрібних для успішної самореалізації в суспільстві.2 Умотивований учитель, який маєсвободу творчості й розвивається професійно.3 Наскрізний процес виховання, який формує цінності.4 Децентралізація та ефективне управ-ління, що надасть школі реальну автономію. ФОРМУЛА НОВОЇ ШКОЛИ СКЛАДАЄТЬСЯ З ДЕВ’ЯТИ КЛЮЧОВИХ КОМПОНЕНТІВ:

Номер слайду 9

5. Педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками. 6. Орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.7. Нова структура школи, яка дає змогудобре засвоїти новий зміст і набутикомпетентності для життя.8 Справедливий розподіл публічнихкоштів, який забезпечує рівний доступусіх дітей до якісної освіти.

Номер слайду 10

9. Сучасне освітнє середовище, якезабезпечить необхідні умови, засоби ітехнології для навчання учнів, освітян,батьків не лише в приміщенні навчального закладу. Ключові компетентності, визначені «Рекомендаціями Європейського парламенту та Ради Європи щодо формування ключових компетентностей освіти впродовж життя» (18.12.2006).

Номер слайду 11

СПІЛКУВАНЯДЕРЖАВНОЮ ІНОЗЕМНИМІМОВАМИМАТЕМАТИЧНАКОМПЕТЕНТНІСТЬОСНОВНІКОМПЕТЕНТНОСТІУ ПРИРОДНИЧИХНАУКАХ ІТЕХНОЛОГІЯХІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВАКОМПЕТЕНТНІСТЬУМІННЯ ВЧИТИСЯВПРОДОВЖ ЖИТТЯІНІЦІАТИВНІСТЬ ІПІДПРИЄМЛИВІСТЬСОЦІАЛЬНА ТАГРОМАДСЬКАКОМПЕТЕНТНІСТЬОБІЗНАННІСТЬ ТАСАМОВИРАЖЕННЯУ СФЕРІ КУЛЬТУРИЕКОЛОГІЧНАГРАМОТНІСТЬ ІЗДОРОВЕ ЖИТТЯВМІННЯ ЧИТАТИУМІННЯДОНОСИТИДУМКУКРИТИЧНЕМИСЛЕНЯЛОГІЧНИЙЗАХИСТ ПОЗІЦІЇІНІЦІАТИВНІСТЬПРОБЛЕМИ,РИЗИКИ ІРІШЕННЯЕМОЦІЙНИЙІНТЕЛЕКТРОБОТА ВКОМАНДІ

Номер слайду 12

«Якщо вчитель став другом дитини, якщо ця дружба осяяна благородним захопленням, поривом до чогось світлого,розумного, у серці дитини ніколи не з’явиться зло», – писав. Василь Сухомлинський. ПЕДАГОГІКАПАРТНЕРСТВА

Номер слайду 13

Педагогіка партнерства (співробітництва) ґрунтується на принципах гуманізму й творчого підходу до розвитку особистості. Її метою є створення новогогуманного суспільства, вільного від тоталітаризму і офіціозу. Головним завданням педагогіки партнерства є подолання інертності мислення, перехід на якісно новий рівень побудови взаємовідносин між учасниками освітнього процесу.

Номер слайду 14

повага до особистості; доброзичливість і позитивне ставлення; довіра у відносинах; діалог – взаємодія – взаємоповага; розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього);принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей. Принципипартнерства

Номер слайду 15

У концепції окремо акцентовано увагу на упровадження особистісно-орієнтованої моделі освіти,заснованої на ідеології дитиноцентризму. Актуальними для нової української школи є такі ідеї дитиноцентризму: ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Номер слайду 16

• відсутність адміністративного контролю, який обмежує свободу педагогічної творчості;• активність учнів у навчальному процесі, орієнтація на інтереси та досвід учнів, створення навчального середовища, яке б перетворило навчання на яскравий елемент життя дитини;• практична спрямованість навчальної діяльності, взаємозв’язок особистого розвитку дитини з її практичним досвідом;• відмова від орієнтації освітнього процесу на «середнього» школяра і обов’язкове врахування інтересів кожної дитини;

Номер слайду 17

• виховання вільної незалежної особистості;• забезпечення свободи і права дитини в усіх проявах її діяльності, урахування її вікових та індивідуальних особливостей, забезпечення морально-психологічного комфорту дитини;• впровадження шкільного самоврядування, яке під свободою і самостійністю дитини передбачає виховання гуманістичних та демократичних ідей і світогляду, необхідних сучасному суспільству.

Номер слайду 18

Пріоритетного значення в розбудові нової школи набуває завдання формувати в учнів систему загальнолюдських цінностей. У центрі освіти має перебувати виховання в учнів відповідальності за себе, за добробут нашої країни. Формуваннязагальнолюдськихцінностей

Номер слайду 19

У Концепції представлено коментар щодо особливостей організації освітнього процесу в школі І ступеню згідно з новою структурою. Так, в початковій школі виділено два цикли навчання: перший – адаптаційно-ігровий (1 – 2 класи); другий – основний (3 – 4 класи). Структураосвітньогопроцесу

Номер слайду 20

Метою першого циклу навчання, відповідно до його назви, буде природне входження дитини в шкільне життя, послідовна адаптація до нового середовища. Метою другого циклу є здійснення навчального процесу з концентрацією педагогічної уваги на формуванні в учнів відповідальності і самостійності; підготовка до успішного навчання в основній школі.

Номер слайду 21

Отже, розбудова Нової української школи – це довготермінова реформа, яка розпочинається вже зараз. Шлях її упровадження буде супроводжуватися суттєвими змінами всіх складників освіти. Наразі,сьогоднішні школярі мають відчути зміни й отримати кращу якість освіти.

Номер слайду 22

Дякую за увагу

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
31 січня 2023
Переглядів
2970
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку