10 клас історія України
Тема: Українські землі у складі Румунії та Чехословаччини.
При вивченні запропонованої теми використовую прийом « Концептуальна таблиця» з методу критичного мислення.
Під час вивчення теми на основі опрацювання матеріалу підручника і додаткової літератури пропоную учням послідовно заповнювати подану таблицю:
Політичні партії Західної України на території Румунії.
Назва партії |
Дата утворення |
Лідери партії, її члени |
Програма діяльності партії |
Результативність діяльності партії |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Після самостійного виконання завдання ( або виконання в парі) пропоную обговорити головні моменти. Обговорення відбувається у вигляді постановки питання учнів до класу. При формулюванні питань бажано застосовувати «Товсті» питання, наприклад:
Використання прийому дає учителю:
10 клас історія України
Тема: Окупація України військами Німеччини та її союзниками. Рух опору та його течії в Україні.
При вивченні запропонованої теми використовую прийом « Концептуальна таблиця» з методу критичного мислення.
Під час вивчення теми учні опрацьовують інформацію, яка вже вписана в табличку і на основі опрацювання нового матеріалу заповнюють порожні колонки.
Течії Руху опору в Україні ( 1941- 1944рр.)
Течії |
Радянський |
Націоналістичний |
Польський |
Командири |
С.Ковпак, О. Сабуров, О. Федоров, М. Наумов. Очолював штаб партизанського руху в Україні Т. Строкач |
Командир «Поліської Січі» — Тарас Бульба-Боровець. Командуючі УПА: Д. Клячківський (К. Савур), Р. Шухевич (І. Чупринка) |
Командувач Армії Крайової Б. Комаровський |
Основні райони дій |
Українське Полісся, Чернігівщина, Сумщина |
Волинь, Галичина, українське Полісся |
Волинь, Полісся |
Специфіка бойових дій |
|
|
|
Увага приділяється в першу чергу саме методам боротьби українського народу з загарбниками під час партизанської війни.
Під час загальної перевірки заповнення таблички можна поставити наступні питання:
- яку мету ставили перед собою командири і партизани і партизанській війни;
- чи були відмінності в специфіці проведення воєнних операцій різних течій;
- яку зброю застосовували учасники партизанського руху;
- проаналізуйте відношення українського народу до запропонованих партизанських течій;