Розробка заняття "Внесок українців в розгром нацизму"

Про матеріал
Мета заняття : узагальнити дані що до втрат України в роки Другої світової війни , процесу початку відбудови України; формувати вміння аналізувати й узагальнювати,розвивати навички роботи з картою; виховувати патріотизм, усвідомлення внеску народу України в подоланні нацизму
Перегляд файлу

Тема Україна на завершальному етапі Другої світової війни

План

  1. Втрати України в роки війни
  2. Жіночі долі в роки Другої світової війни
  3.  Участь українців в арміях країн-союзників

 Мета:  узагальнити дані що до втрат України в роки війни , процесу початку відбудови  України; формувати вміння аналізувати й  узагальнювати,
навички роботи з  картою; виховувати патріотизм, усвідомлення внеску народу України в  подоланні нацизму

Очікувані результати:  після цього уроку студенти зможуть: добирати матеріал та готувати повідомлення про історичні події; складати таблицю Українці в лавах військ антигітлерівської коаліції,послідовно, логічно висловлювати думки; користуватися картою,  аналізувати та узагальнювати історичні факти

Обладнання: мультимедійний проектор, екран, карта світу, роздатковий матеріал ,О.Довженко щоденник

Організаційний момент

Актуалізація опорних знань

 

Бесіда
1.  Визволення  Лівобережної  України  та  Донбасу  відбулось  у    р.
(1943  р. ).

 2 Відступаючи  з  Лівобережної  України  і  Донбасу,  німці  проводи-ли  політику   («випаленої  землі»).
3.  «Східний  вал»    це   (система  німецької  оборони  вздовж  пра-вого  берега  Дніпра.  Тут  передбачалося  зупинити  наступ  радянських  військ ).
4.  Форсування  Дніпра  радянськими  військами  почалось   ( у  ніч
на  21  вересня  1943  р. ).
5.  «чорносвитники»    це   (новобранці,  яких  було  поспіхом  мобі-лізовано  на  Лівобережжі  та  непідготовленими  кинуто  в  бій
при  форсуванні  Дніпра).
6.  Наступ  на  Київ,  який  завершився  визволенням  міста,  здійсню-вався  з    (Лютизького  плацдарму).
7.  У  1943  р.  рейд  у  Карпати  здійснило  партизанське  з’єднання  під
командуванням   ( С.  Ковпак)
8.  Коли  була  окупована  німцями  вся  територія  України?
9.  Які  території  України  були  звільнені  до  кінця  1943  р.?
10.  Які  фронти  були  створені  для  визволення  українських  земель
від  фашистської окупації  та  хто  її  очолював?

 


Мотивація навчальної діяльності
Учитель  оголошує  тему  й  основні  завдання  уроку,  розкриває
актуальність  теми  Зараз непрості часи. Наше покоління вперше зіткнулось з реаліями війни, але ж у  нас непроста історія, наші предки пережили значно важчі етапи- кріпатство ,Голодомор, сталінські репресії , світові війни і пройшли ці етапи гідно, нам напевно треба надихатись тими прикладами, мудрістю і звитягою наших предків. Сьогодні на уроці нам важливо розглянути питання пов’язані з втратами України в роки Другої світової війни,розглянути питання пов’язане з жіночими долями в роки війни ,та безперечно в умовах сучасної інформаційної війни дуже важливо розібратись в питанні який внесок внесли представники українського народу в розгром нацизму.

Засвоєння нового матеріалу

Студенти поділені на 4 групи , кожна з яких отримала папку з матеріалами , що будуть супроводжувати їх роботу на уроці.

Вчитель: Для розгляду першого питання Вашій увазі  пропонується декілька історичних документів ознайомтесь з ними, проаналізуйте дайте відповідь на питання :що це за документ; хто є автором документу;які події відображені в документі. (додаток 1)

Студенти 1,2,3  групи відповідають на поставлені питання

Вчитель отже ці документи відображають основні втрати України в роки Другої світоої війни, Кореспондент газети "Saturday Evening Post", відвідавши в 1945 p. Україну, з жахом написав: "Те, що дехто намагається зобразити як "російську славу", було, насамперед, українською війною. Жодна європейська країна не постраждала більше від глибоких ран, нанесених своїм містам, своїй промисловості, сільському господарству, людській силі".

Пропоную Вам ознайомитись з інфографікою що до втрат України в роки війни та занотувати  основні положення в конспект

Студенти працюють з конспектом

Пропоную Вашій увазі декілька фото , що характеризують як самі наслідки війни так і повоєнну відбудову

4 група студентів розповідає про становище індустріального технікуму після повернення з евакуації (додаток )

Відбудова ускладнювалась :

1)   нестачею трудових ресурсів, особливо кваліфікованих кадрів;

2)   перед відступом німецькі війська цілеспрямовано знищували промислові об’єкти так, щоб пізніше їх було важче і дорожче відновити;

3)   відбудову довелось проводити, спираючись тільки на внутрішні ресурси СРСР;

4)   сталінський режим продовжував репресії проти багатьох українців.

Незважаючи на всі трудності, відбудова відбувалась за умов піднесення та ентузіазму з боку населення. Героїчна праця українських жінок, підлітків, дітей, інвалідів, людей похилого віку,фронтовиків сприяла робила неможливе Українська промисловість та сільське господарство починало оговтуватись після страшного лихоліття , що прокотилось Україною.

Студенти роблять висновки по першому питанню

 

2 Жіноча частина нашого народу разом з чоловіками, дітьми та людьми похилого віку винесла на своїх плечах всі тяготи Великої війни. Жінки вписали в літопис війни чимало славних сторінок. 
  Жінки були на лінії фронту: медиками, льотчицями, снайперами, в частинах ППО, зв'язковою, розвідницями, водіями, топографами, репортерами, навіть танкістками, артилеристами і служили в піхоті. Жінки активно брали участь у підпіллі, у партизанському русі. 
Жінки взяли на себе безліч «чисто чоловічих» спеціальностей в тилу, так як чоловіки пішли на війну, і хтось повинен був стати за верстат, сісти за кермо трактора, стати обхідником залізниць, освоїти професію металурга і т. д.

А от про жінку, яка жила під нацистською окупацією і не чинила збройного опору, не була підпільницею, а просто чекала своїх синів або рятувала чужих дітей, вижила або загинула під час Голокосту, та про багатьох інших, навіть не згадувалося. Дозволялося лише про героїзм і жертовність

На початку 1980-х нобелівська лауреатка Світлана Алексієвич привернула увагу до долі жінок, подивилася на війну їхніми очима: "Все, що нам відомо про війну, ми знаємо з "чоловічого голосу". Ми всі в полоні "чоловічих" уявлень і "чоловічих" відчуттів війни. "Чоловічих" слів. А жінки мовчать. [...] Мовчать навіть ті, хто був на фронті. Якщо раптом починають згадувати, то розповідають не "жіночу" війну, а "чоловічу" ("У війни не жіноче обличчя")
Пропоную ознайомитись з долями декількох жінок які потрапили в вир Другої світової війни

(студенти групами ознайомлюються з історіями , розповідають  іх групам)(додатки)
Отже війна — це катастрофа, трагедія, мільйони загиблих, скалічені тіла і душі... Розуміння цього допомагає уникати майбутніх конфліктів, натомість героїзація і романтизація війни призводить до ескалації нових конфліктів.

Пропоную переглянути уривок з фільму Нескорена та обговорити його.

Студенти відповідають на питання та доходять висновку , що війна безглузда і непотрібна, але якщо в дім приходить біда треба боронити свою землю.

3.Нам сучасному поколінню українців, які переживають час страшного випробування, дуже важливо знати свою історію та не забувати про героїзм наших предків в Другу світову війну. Ознайомтесь будь ласка з інфографікою про кількість українців у лавах військ антигітлерівської коаліції.

Українці воювали проти Німеччини і в складі інших армій та військових частин, зокрема, багато з них служило в американській й канадській армії (в останній їх нараховувалося 40 тис.). Вони воювали і в французькому Русі опору. Тисячі українців служило у польській армії генерала Владислава Андерса і приймали участь у військових діях на британській стороні у Єгипті, Лівії й Італії. Також західні українці становили 2% складу польської дивізії ім. Тадеуша Костюшки та 70% чехословацької бригади генерала Людвіга Свободи. “У 1939 - 1945 рр. тільки єдність усіх сил, що боролися проти агресора, уможливила перемогу. І тільки усвідомивши це, ми будемо здатні перемагати зараз і в майбутньому”

 Як опинились українці так далеко від України?(відповіді студентів)

Студенти знайомляться з інформацією про українців , що воювали в лавах країн антигітлерівської коаліції, заповнюють таблицю

Країна

Військові частини(де приймали участь в бойових діях)

представники

 

 

 

 

Це чоловіки та жінки, які походили з різних куточків України та світу; воювали у регулярних арміях та були партизанами; служили як у допоміжних формуваннях, так і на передовій; пройшли всю війну або героїчно загинули в боротьбі. Майже всі дістали високі відзнаки країн, за які вони воювали.

 Серед них — Герой Радянського Союзу, лицар Золотого хреста бойової заслуги УПА, нагороджений Медаллю Пошани армії США, лицар Військового Хреста Франції та українка, відзначена Медаллю Британської Імперії. Історія кожного з них — це історія мужності й самопосвяти в ім’я спільної перемоги над агресором. Пропоную переглянути Вам уривок радянського фільму, який дасть відповідь на питання чи відчували себе українці українцями перебуваючи в лавах різних країн.(уривок з фільму в бой идут одни старики)

Усі ці історії та  свідчать про те, що де б не перебували українці та вихідці з України, вони пліч-о-пліч з іншими народами воювали проти нацизму. І не забували хто вони та звідки

Давайте позначимо на карті місця де воювали українці маками пам’яті, щоб усвідомити який внесок зробив наш народ в розгром нацизму(студенти підходять до карти, коротко розповідають історії та позначають на карті світу )

Давайте зробимо висновки по нашій сьогоднішній роботі(студенти роблять загальні висновки що до втрат України в роки війни,що до участі українців в лавах сил антигітлерівської коаліції та ін.)

Викладач підводить підсумки заняття

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 січня 2022
Переглядів
336
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку