Конференція "Світові памятки архітектури)

Про матеріал
Історія людства залишає нащадкам зримі матеріальні відображення минулих епох і цивілізацій. Мало що інше говорить про минуле з тією ж переконливістю, як архітектурні пам'ятники. Без них неможливо уявити культуру скільки-небудь помітного в історії людства етносу.
Перегляд файлу

Виховний захід

з теми: «Світові пам'ятки архітектури»

Мета:

           - формування загальнокультурної грамотності;

            - розширення кругозору учнів;

          - стимулювання пізнавального інтересу учнів до мистецтва;

- ознайомлення учнів з культовими спорудами Близького та Далекого Сходу, формування вміння характеризувати стилі й напрями архітектури світу, порівнювати їх характерні особливості; розвивати аналітичне мислення, художній смак; виховувати духовність, шанобливе ставлення до архітектурних пам'яток людства.

Метод проведення:  конференція

Оснащення :          кімната відпочинку, комп’ютер, мультимедійний проектор,  

                                             зображення архітектурних пам'яток мавзолей Тадж-

                                Махал, Ейфелева вежа, Амфітеатр Колізей, Сфінкс

                                єгипетський,Золоті ворота у Києві, макети пам'яток

                                архітектури.

Хід заходу.

Вихователь:

       Історія людства залишає нащадкам зримі матеріальні відображення минулих епох і цивілізацій. Мало що інше говорить про минуле з тією ж переконливістю, як архітектурні пам'ятники. Без них неможливо уявити культуру скільки-небудь помітного в історії людства етносу.

І зараз ми зясуємо на скільки добре ви знаєте архітектуру.

 

І етап:

«Чи добре ти знаєш . . . ?»  

Вихователь задає питання усім присутнім на заході.

 

1. За використання чого ми можемо створити потрібне середовище житлових, виробничих та побутових приміщень, підсилити естетичну виразність будинків, споруд та комплексів і забудови в цілому, створити в ній атмосферу психологічного комфорту.                                                                   (кольору) 

 

2.Чи можна широке коло предметів (елементів предметно-просторового середовища) – від частин будинків до їх комплексів, від дверної ручки і балкона до мікрорайону, міста і агломерації міст віднести до архітектурної форми?                                                                                                   (так)     

 

3.Яке поняття визначає внутрішній простір будинку або окремих приміщень, утворений огороджувальними поверхнями, меблями (устаткуванням), освітлювальною арматурою, елементами оздоблення, кольоровою гамою фарбування?                                                                                         (інтер’єр)

 

4. Як ви думаєте, який будівельний матеріал використовували в ХХХ-ХХVІІІ

ст. до н.е. для будівництва житла бідняків?                               (глина, очерет)

 

5.Який з названих мною островів став провідним центром Егейської мистецької культури з ХХІІ ст. до н.е:

а. Кіпр              б. Мелос            в. Кріт   *            г. Сантонін

 

6.Основними частинами архітектурного ордера є основа (п’єдестал), несучі опори (колони) і несівна конструкція (антаблемент).Під яким номером знаходиться капітель?                                                                                       (4)

IMG

7.У Франції з середини ХІ ст. романський стиль змінився на готичний (готику): нова конструкційна система зі стрілчастими арками та ребристими склепіннями. Стовпи та стіни викладали з обтесаного каменю, а проміжки між несучими стовпами зовнішньої стіни перетворювалися на  великі вікна та вітражі. Готика втілена у численних соборах, ратушах, палацах.

Наведіть класичний приклад готичної архітектури.   

                             ( Собор Нотр-Дам де Парі – собор Паризької Богоматері)  

 

8. В європейському мистецтві першої половини ХVІІІ  ст. з’явився стильовий напрямок, який в перекладі від французької означає мушля – рокаіл.

Назвіть цей стиль архітектури.                                                                (рококо) 

 

 9. Дайте назву процесу, який використовують для виконання моделей художніх прикрас для посилення художньої виразності архітектурних споруд.                                                                                                   (ліплення)

 

10. Під час виконання деяких малярних чи штукатурних робіт, щоб не отримати опіків необхідно дотримуватись належної послідовності, наприклад, кислоту вливати у воду, а не навпаки, вапно всипати у воду.

А як ви думаєте, щоб запобігти утворенню грудок, під час приготування гіпсового розчину, слід гіпс насипати у воду, чи навпаки?            (гіпс у воду)

 

11. Він дозволяє змінити тривіальне приміщення, збудувати неповторний, виразний інтер’єр. Цей матеріал дозволяє нам втілювати у життя усі дизайнерські фантазії: від подіумів до ниш різної конфігурації, від стоєк для мінібарів до стелажів.                                                                                   (гкл)

 

12. Який конструктивний елемент будівлі та якими сучасними технологіями  можна захистити від небезпечних сусідів               (стелю, натяжною стелею)

 

ІІ етап.

   Вихователь.   Прийнято вважати, що час нещадний до всього. Його дія позначається навіть на таких міцних природних матеріалах, як базальт і граніт. Кам'яна спадщина минулого дбайливо охороняється, а в міру необхідності реставрується. У кожного народу є знакові архітектурні споруди, які мають певний духовний вимір. І зараз ми поділимося з вами знаннями про стародавні споруди, які зберіглися до нашого часу.

 

00. Відео «Мировые достопримечательности, которые чуть не погибли»

https://www.youtube.com/watch?v=VgPQZPDqyFY

 

  Ейфелева вежа.

 

Вихователь.  Ейфелева вежа є і символом Парижу. 

На неї щороку піднімається понад 5 мільйонів туристів, що в сумі за всю історію її існування становить близько 240 мільйонів людей. Одночасно на вежі може знаходитися 10 000 людей.

При цьому понад 40 років з моменту її заснування Ейфелева вежа була найвищою архітектурною спорудою на землі. Вона майже у два рази перевищувала розміри найвищих споруд тих років - єгипетської піраміди Хеопса (146 м) і двох німецьких храмів - Кельнського (156 м) і Ульмського (161 м).

 

D:\system\Desktop\2018 Світові памятки архітектури\02Ейфелева вежа\htmlconvd-5iheos_html_13239c64.jpg

 

Учень. Великий інженер-конструктор Олександр Густав Ейфель народився 15 грудня 1832 року у французькому місті Діжон. Навчання в школі Олександрові давалося легко. Незважаючи на не найкращу поведінку, він закінчив її з відзнакою.

 Будівництво Ейфелевої вежі розпочалося 26 січня 1887 року, а закінчилося – 31 березня 1889 року. Від початку й до кінця процес її спорудження зайняв 2 роки, 2 місяці та 5 днів.

• Ейфелева вежа була споруджена з пудлінгового заліза вищої якості.

• При будівництві Ейфелевої вежі було використано 9 441 тонн зварювального заліза.

• Щоб створити Ейфелеву вежу, треба було об’єднати в одне ціле 18 038 частин зварювального заліза.

• Ейфелева вежа має однотонний вигляд, проте це лише ілюзія перспективи. Насправді, вежа пофарбована у три різні відтінки коричневого кольору. Найтемніший тон – біля основи циклопічної споруди, а найсвітліший – на верхівці. На це йде до 60-й тонн фарби.

• Навіть у наші дні фарбування башти здійснюється за допомогою пензлів.

• При сильних вітрах вершина вежі відхиляється в сторони на 15 см.

• На бічних сторонах Ейфелевої вежі, трохи нижче першої платформи, зафіксовані імена 72 видатних французьких вчених та інших відомих осіб (по 18 імен на кожній стороні).

31 березня 1889 року відбулося урочисте відкриття Ейфелевої вежі. Це була революційна споруда, яка відразу ж була розкритикована пресою. Проблема полягала в тому, що вона не була схожою на всі існуючі будівлі того часу. Вежа Ейфеля, на відміну від масивних споруд минулого швидше нагадувала скелет. Це був привід звинуватити архітектура у відсутності смаку.

За ті 20 років, доки вежа знаходилася у власності Ейфеля, він отримав величезні прибутки. Коли Олександр Ейфель передав її місту, влада вирішила, що вежа є досить хорошою спорудою в плані приваблення туристів. Крім того, в той час з’явилося радіо, яке вирішили транслювати саме з вежі Ейфеля.

  1. Відео «Ейфелева вежа» https://www.youtube.com/watch?v=K9hP3DGrLx4

 

ТАДЖ МАХАЛ

 

Учень

Вони зустрілися, коли їй було 14 років, а він був усього на рік старше, і відразу полюбили один одного.

Але принца одружили на інший, теж принцесі - з політичних міркувань. Молодій дружині не сподобалося, що її чоловік мріє про іншу, і вона спробувала позбутися своєї суперниці.

Незважаючи на те, що в ісламі прийнято багатоженство, закоханим довелося чекати 5 років: так вирішили їх батьки, які чекали сприятливого знака від зірок.

Після весілля принц забув про всіх своїх дружин (на той час у нього вже був значний гарем), і проводив час тільки з Мумтаз Махал.

Вона була йому не просто улюбленою дружиною, але також другом і радником, і не залишала чоловіка навіть у військових походах.

У них народилося 8 синів і 6 дочок, але останніх пологів Мумтаз не пережила.

Імператор Джахан прийняв рішення, яке і зробило їх імена безсмертними: вирішив побудувати для своєї коханої такий прекрасний і піднесений мавзолей, якого ще не бачив світ.

Будівництво тривало 22 роки, і коштувало імперії дуже дорого. Він зібрав 20 тисяч робітників, а мармур возили на слонах, яких використовували цілу тисячу, з каменоломні, розташованій за 320 км від міста.

Такий мармур видобували тільки в одному місці: при денному світлі він білий, на сході сонця - рожевий, а при місячному світлі відливає сріблом.

Напівкоштовні камені доставляли з різних країн світу: з Багдада - сердолік, з Тибету - бірюзу, і навіть з Росії везли малахіт - камінь, особливо цінувався на Сході.

Історії точно невідомо, хто саме створив проект Тадж-Махала. Деякі дослідники вважають, що в проектуванні могли брати участь італійські та французькі архітектори.

Є також думка, що сам імператор Джахан створив базовий проект Тадж-Махала. Мавзолей Тадж-Махал побудований в стилі ісламської архітектури, а по обох його сторонам стоять дві гарні мечеті: червоний пісковик, з якого вони виконані, підкреслює мармурову білизну Тадж -Махала.

 Центральний купол Тадж-Махала, оточений чотирма маленькими куполами, досягає висоти 74 метрів, а на відстані від нього стоять чотири струнких мінарети, оточуючи і немов охороняючи гробницю красуні.

Башти побудовані злегка похило, і це не помилка архітектора - так задумано для того, щоб зберегти мавзолей при землетрусів.

Вихователь.

Тадж-Махал - дійсно справжнє диво...приходять до мавзолею люди залишають своє взуття біля початку веде до нього сходи - до Тадж-Махалу насправді ставляться, як до храму. У центрі мавзолею, за різьблений ширмою з мармуру, влаштовані гробниці, але вони помилкові - Мумтаз Махал і Джахан поховані в склепах під підлогою, покритим, як і стіни, візерунками з кам'яних листя і квітів.

Ворота, через які входять до комплексу, прикрашені куполами: їх 22 - стільки ж, скільки років будувався мавзолей.

Після закінчення будівництва Тадж-Махала Джахан хотів побудувати мавзолей і для себе: на іншому березі річки, і зробити його в точності таким же, тільки з чорного мармуру. З'єднати усипальниці повинен був міст, але цьому задуму не судилося збутися.

Спочатку імператор захворів, а потім владу захопив його син, принц Аурангзеб, хоча і не був старшим. Син посадив батька під арешт до кінця його днів, і Джахан змушений був дивитися на мавзолей своєї дружини з фортеці, в якій був укладений.

Точна копія індійського мавзолею Тадж-Махала побудована в Бангладеші мільйонером - кінопродюсером Асануллом Моні.

Відео «Тадж Махал» https://www.youtube.com/watch?v=sqGPTx8_4Fk

 

«Сфінкс»

   Вихователь. Пам'ятник вирубаний з монолітної скелі, має тіло лева і голову людини. Довжина статуї становить 73 м, висота - 20 м. Символ могутності королівської влади розташований на плато Гізи річки Ніл і оточений широким і глибоким ровом. Пам'ятник багато разів опинявся під покровом піску і був не раз відреставрований. Статуя була повністю очищена від піску тільки в 1925 році, вразивши уяву жителів планети своїм масштабом і розмірами.

У Єгипті Сфінкс вважається самим загадковим і містичним пам'ятником. Місцеві жителі називають кам'яну пам'ятку «батьком жаху». На думку дослідників, історія Сфінкса налічує більше 13 століть.

Висота Сфінкса становить 66 футів (приблизно 20 метрів), довжина — 240 футів (більше 72 метрів).

Існує припущення, що статуя охороняє надгробки найбільших фараонів - піраміди Хеопса, Мікеріна і Хефрена.

Учень. У давньогрецькій міфології Сфінкс згадується в якості потворного чудовиська. Чудовисько чатувало людей і задавало їм дивне запитання: «Хто з живих істот вранці пересувається на чотирьох ногах, удень на двох, а ввечері на трьох?» Ніхто з тремтячих від страху мандрівників не міг дати відповіді. Після чого монстр примовляв їх до смерті. Однак настав той день, коли мудрий Едіп зміг розгадати його загадку. «Це людина в дитинстві, зрілості і старості» - відповів він. Після цього сокрушене чудовисько кинулося з вершини гори і розбилося об скелі.

   На думку вчених, Сфінкс був побудований в один час з пірамідами. Однак у папірусах немає жодної згадки про кам'яну статую. Ім'я людини, який подарував світові Сфінкса єгипетського, досі залишається невідомим. Через кілька століть після створення пірамід виникають перші факти про статую. Єгиптяни називають її «шепес анх» - «живий образ»

   У наш час він був знову звільнений від пісків в 1925 році.

У статуї немає в даний момент носа. Вчені припускають, що один з фараонів з невідомої науці причини наказав відбити ніс у статуї. Згідно з іншими джерелами, пам'ятник пошкодила армія Наполеона, обстрілявши його обличчя з гармати. Англійці ж відкололи бороду чудовиська і переправили її у свій музей.

    Однак у виявлених пізніше записах історика Аль-Макрізі від 1378 йдеться про те, що кам'яна статуя вже не мала носа. За його словами, один з арабів, бажаючи спокутувати релігійні гріхи (У Корані заборонялося зображення людських облич), утнув ніс гіганта. У відповідь на подібне злодіяння і наруга над Сфінксом піски почали мстити людям, наступаючи на землі Гізи.

  У 1988 році, в результаті впливу їдкого заводського диму, від пам'ятника відкололася частина кам'яної брили (350 кг). В результаті ретельного вивчення кам'яних блоків піраміди Хеопса і Сфінкса японськими археологами була висунута гіпотеза про те, що пам'ятник був побудований набагато раніше великої усипальниці фараона. Під лівою лапою хижака довгий вузький тунель, з'єднаний з пірамідою Хеопса, розміщений на глибині 25 футів (близько 8 метрів). Залишається лише здогадуватися, що перебуває в цій залі, тому що єгиптяни завзято не дозволяють проводити ніяких розкопок поблизу Сфінкса.

   Гідрологи прийшли до висновку, що кам'яний лев був безмовним свідком розливу Нілу - біблійної катастрофи, яка сталася близько 8-12 тисяч років тому. Кам'яна статуя говорить про існування найбільшої цивілізації.

Образ Сфінкса возз'єднує минуле, сьогодення і майбутнє.

За офіційною версією, Сфінкс був побудований в 2500 році до н. е. за наказом фараона Хефрена.

Вихователь.      Згідно на думку астрономів, Сфінкс був побудований 10500 років тому.

Скільки століть він є безмовним свідком людських страждань, марнославства правителів, горя і бід, які спіткали єгипетську землю? Скільки ж таємниць зберігає в собі Великий Сфінкс? На жаль, на всі ці питання протягом багатьох років так і не знайдено відповідей.

  1. Відео «Сфінкс єгипетський» https://www.youtube.com/watch?v=uZbQttaSQOE

 

Амфітеатр Флавіїв, або Колізей

Вихователь.         Хто побудував Колізей в Римі та навіщо?

Будівництво амфітеатру було розпочато в 72 році.

Перша назва пам`ятки - амфітеатр Флавіїв. Як можна здогадатися, таке ім`я будова отримало на честь династії, яка ініціювала будівництво.

А відоме всім сучасне ім`я Колізей (англійською Colosseum) пішло від дуже великої скульптури Нерона, яка стояла поруч з театром, але зникла безслідно в Середні століття. Дослівно назва перекладається як "величезна статуя"

Головні будівельні роботи тривали 8 років. Амфітеатр Флавіїв почав свою діяльність вже в 80 роц. Сто тисяч рабів були доставлені в Рим для добування будівельного матеріалу і самого будівництва.

 

    Учень. Театр був споруджений в основному з місцевих мінералів і цегли. Так, стіни зведені з великого травертинового мармуру, а для їх обробки використовували камінь вулканічного туфу, вапняк і цегла. Склепіння Колізею звели з легкої пемзи.

 Він мав чотири поверхи і висоту стін більше 45 метрів (близько 150 футів), а в деяких місцях вони досягали і 50 метрів. Товщина фундаменту дорівнювала 13 метрам. А розміри в довжину просто вражали - стіни зовнішнього еліпса мали довжину в 524 метра. Сама арена була шириною 53,62 метра і довжиною 85,75 метра. Загальна площа Колізею - 24 000 квадратних метрів.

Будова дозволяла вміщати в себе до вісімдесяти п`яти тисяч глядачів.

 Спорудження включало вісімдесят входів. Чотири з них були призначені для правителів. 14 входів служили для вершників, інші 52 - для інших глядачів.

В стінах амфітеатру часто влаштовувалися гладіаторські бої , полювання на тварин  і навмахий (морські битви).

  Відвідувати Колізей могли всі - від знаті до простого люду, але тільки вільні громадяни. У ролі гладіаторів виступали люди, які не мали ніяких прав (раби)  і засуджені до смертної кари . Раби мали деяку перевагу перед злочинцями. У останніх не було жодного шансу на виживання - їм треба було померти або на арені під час бою, або під час здійснення страти. Раби ж мали виступати в Колізеї лише протягом трьох років.

 Не менш популярною в Колізеї було полювання на тварин. Серед них були:

  • леви; тигри; слони; бики; ведмеді; крокодили; носороги і інші.

  Іншим різновидом змагань були бої людей проти тварин. Борців споряджали списом і випускали на арену.

Найдорожчими заходами були бої під назвою навмахий, або морські битви. Це були відтворення відомих боїв у відкритому морі. Арена наповнювалася водою за допомогою складної гідравлічної системи.

Для боїв використовувалися кораблі, які нічим не поступалися справжнім бойовим.

  Історія Колізею в Римі сильно змінилася з поширенням християнства по території Європи. З його приходом до Італії вбивства людей в стінах амфітеатру припинилися, як і полювання на тварин. Сталося це в 405 році за розпорядженням імператора Гонорія.

Колізей в Римі почали використовувати для більш простих цілей в різний час:

  •                        для житла;
  •                        в якості фортеці;
  •                        як релігійну обитель.

Вихователь. За спорудою перестали доглядати. Стіни театру початку піддаватися варварському відношенню людей, які розтягували по своїх домівках і на будівництво інших будівель практично все, що бачили і могли забрати. Амфітеатр тільки за п`ять століть (з VI по ХХІ ст.) втратив майже дві третини від свого початкового розміру.

Повне руйнування припинилося в 1749 році, коли Колізей був визнаний громадської церквою за розпорядженням папи Бенедикта XIV. Посеред арени встановили хрест величезного розміру, а навколо нього - вівтарі.

Стіни колись величезного Колізею не тільки залишили в спокої, а й почали поступово відновлювати.

 

Відео « Колізей» https://www.youtube.com/watch?v=19kshXhWVnc

 

Кукулькан

Учень. Пирамиды невероятно притягательны для многих, возможно, оттого, что многое из истории и культуры майя совершенно не известно.Точные даты постройки пирамид не известны. Им приблизительно 3 000 лет. В Чичен-Ице пирамиду достраивали каждые 52 года: индейцы верили, что именно через такой период времени мир полностью обновляется. Возможно, окончательно эта пирамида достраивалась уже не племенами майя, а тольтеками — грозными завоевателями, покорившими город Чичен-Ица.
 http://www.egypt-best.ru/i/files/n.gifhttp://www.egypt-best.ru/i/files/n.gifhttp://www.egypt-best.ru/i/files/n.gif    Один из самых популярных древних городов — Чичен-Итца или город Колдунов воды неплохо сохранился. Расположен он на полуострове Юка-Тан в 205 км от города Канкуна из занимает порядка 3000 гектаров.
Город основали приблизительно в 500 году до нашей эры, он просуществовал примерно до 1300 года.
    Древнее поселение предназначалось, прежде всего, для церемоний жертвоприношения, в том числе и человеческих. Рядом с пирамидой есть колодец, который почитался у майя как священное место. В его сине-зеленые воды жрецы майя сбрасывали жертв, чтобы умилостивить богов. Поэтому он получил название Колодец Смерти.
    Состоят все пирамиды из камней, довольно грубо вытесанных. Скреплены между собой очень плотным раствором.
У каждого сооружения есть свои тайны. Например, у пирамиды Кукулькан два раза в год, в дни весеннего и осеннего равноденствия, можно наблюдать необычное явление. Тысячи людей собираются в ожидании удивительного зрелища. Ровно в 17 часов на балюстрадах пирамиды начинает проявляться рисунок из солнечных лучей. По мере того, как солнце опускается ниже, картина становится более отчетливой: появляется огромная змея, которая тянется вниз, вдоль всей лестницы. Иллюзия длится в течение 3 часов.
Суеверные люди говорят, что это само божество подает знак, а ученые восхищаются уровнем развития геодезии и астрономии древних майя. Сейчас разгадать всех тайн майя невозможно, остается лишь строить догадки.

Відео «Кукулькан» https://www.youtube.com/watch?v=qNFXgyXKEgE

Вихователь: Экскурсоводы, стоя у пирамиды Кукулькан, с удовольствием демонстрируют изумленным туристам, как звук хлопка в ладоши вызывает многократно усиленное эхо на ее вершине.
Відео «Звуковой эффект» https://www.youtube.com/watch?v=AyveBtpJ4Hk

 

ІІІ етап

 

Вихователь. Твори мистецтва — неоціненне надбання людства, без якого неможливо уявити собі світової культури. Важливе місце в цьому надбанні займає архітектура, цей "кам'яний літопис світу", в якому втілилися провідні ідеї минулого і сучасності, колективний геній народів, їх слава і гордість.

    Кожний народ пишається культурними здобутками своїх предків, бо в них він бачить не тільки своє минуле, а й сучасне і майбутнє. Проте є твори архітектури, які належать усьому людству.

 

На цьому наш захід завершено. Дякую усім учасникам конференції.

 

D:\Мама. Документы\ФОТО\тиждень буд.відділення 2016-2017\IMG_7029.JPGD:\Мама. Документы\ФОТО\тиждень буд.відділення 2016-2017\IMG_7050.JPG    

ДНЗ «Запорізький професійний торгово-кулінарний ліцей»

 

 

 

 

 

Виховний захід.

Тема: «Світові пам'ятки архітектури»

 

 

 

 

Підготувала                                                 вихователь гуртожитку

                                                       С.В. Шамрай

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Запоріжжя

 2021 р.

docx
Додано
8 лютого 2021
Переглядів
619
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку