Конфлікти та їх вирішення

Про матеріал
Мета: оптимізація поведінки учасників заняття в конфлікті і оволодіння конструктивними стратегіями вирішення різноманітних конфліктів. Надати теоритичну інформацію про конфлікти, їх причини. Навчити методам виходу з конфлікту, дати рекомендації по конструктивному вирішенню конфлікту.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу

Тема: Конфлікти та шляхи їх вирішення

Мета: оптимізація поведінки учасників заняття в конфлікті і оволодіння конструктивними стратегіями вирішення різноманітних конфліктів. Надати теоритичну інформацію про конфлікти, їх причини. Навчити методам виходу з конфлікту, дати рекомендації по конструктивному вирішенню конфлікту.

Обладнання: фліп чарт (дошка з магнітами), 15 листів(чорнових), олівці, 3 чистих листа, 3 ручки, флшка

 

                                                            Хід заняття

1 вправа. Інтерпретована «снігова куля».

Зниження конфліктності засобами рухової активності.

Соціальний педагог говорить: «давайте познайомимося», але називаємо себе не по імені , а фруктом на першу букву свого імені. Та пояснює чому саме такий фрукт або овоч.

2 вправа. «Давайте привітаємося».

Спочатку говориться про різні форми вітання, які реально існують та жартівні. Потім пропонується привітатися плечем, рукою, спиною і т.д. і видумати свої незвичайні способи вітання і привітатися ними.

3 вправа.

Спочатку давайте з'ясуємо питання, що стосуються нашої теми.

- Пропоную вам по черзі продовжити речення "Конфлікт для мене - це..."

- Чому бувають непорозуміння і конфлікти? (Люди різні, з різним досвідом, різними переконаннями, принципами, що інколи заважає бачити іншу людину, розуміти її почуття і інтереси.)

- Чи були ви коли–небудь учасниками якогось конфлікту?

- Де у вас виникають конфлікти?

- Час минає. Конфлікт проходить. Що ви відчуваєте, коли згадуєте про якийсь конфлікт?

Інформаційне повідомлення.

Конфлікт — це:

• зіткнення протилежно спрямованих, несумісних тенденцій у свідомості окремої людини, у спілкуванні або стосунках індивідів чи груп людей, пов'язане з гострими негативними переживаннями;

    В основі будь-якого конфлікту лежить ситуація, що містить:

• суперечливі позиції сторін з якогось приводу;

• протилежні цілі чи засоби їхнього досягнення;

• розбіжність інтересів бажань, прагнень опо¬нентів тощо.

Отже, кожен по-своєму сприймає конфлікт, з різними емоціями, але для більшості це малоприємне явище.

 

4 вправа-розминка«Асоціації»

Інструкція: соц. Педагог бере аркуш і пише слово зверху вниз по буквах: Конфлікт

Крик(кошмар)

Обурення        нікчема                  фронт

Лайка              ізолятор

Криза               тиранія

Звертає увагу групи, що ВСІ слова - негативні, тобто конфлікт сприймається тільки як погана, безвихідна ситуація. А потрібно шукати вихід, бачити хороше, розглядати конфлікт і як можливість почати нове, з'ясувати причину невдач, спосіб домовитися.

ЗАВДАННЯ - розписати по буквах те ж слово, але постаратися знайти позитив.

Картинки по запросу малюнок знак вопросакайфово

оптимізм

новина

фундамент

людина

ідея красномовство

толерантність


ПЕРЕГЛЯД МУЛЬТФІЛЬМУ «МІСТ»

5  вправа «Випадки шкільного життя»

Учасники об’єднуються у 2-3 групи.

- Зараз,будь ласка, наведіть приклад будь-якої конфліктної ситуації, яка може виникнути у школі. Знайдіть найпродуктивніший конструктивний спосіб розв’язання конфлікту.

Кожній групі роздано аркуш паперу, на якому ви запишете всі свої аргументи. Один учасник групи озвучить їх.

        6 вправа «Ми творимо»

Соц. Педагог говорить, що потрібно робити, а учасники чітко виконують його інструкцію.

- Кожен з вас бере аркуш паперу і чітко виконує мою інструкцію:

*Складіть аркуш паперу вдвічі.

*Складіть аркуш паперу ще раз вдвічі.

*Відірвіть правий верхній кут.

*Складіть ще раз вдвічі і відірвіть ще раз правий верхній кут.

*Складіть ще раз вдвічі і відірвіть ще раз правий верхній кут.

*Закінчили. Розгорніть папір і подивіться, що у вас вийшло.

- Як могло таке статися? З чим пов’язана така розмаїтість малюнків?

- Завдання отримали одне, але кожен по різному виконав його. Ось і виходів із конфліктних ситуацій є багато.

«Здійснюючи погані вчинки, ми знаходимо їм пояснення (вимушена ситуація, хтось змусив, іншого виходу не було), при цьому вчинки інших людей ми оцінюємо упереджено. Поведінку інших людей ми пояснюємо їхніми внутрішніми рисами або установками (тому що він жадібний, тому що він злий і т.д.), нехтуючи ситуаційними впливами, що змушують людину так поступити в даній ситуації ».

Крім того, в конфліктній ситуації сторони упереджено сприймають реальність і бачать тільки факти, що підтверджують їх інтерпретацію конфлікту

. Приклад зі старокитайської літератури: «Пропала в однієї людини сокира. Подумав він на сина свого сусіда і став до нього придивлятися: ходить, ніби вкрав сокиру, дивиться, ніби вкрав сокиру, говорить, ніби вкрав сокиру.

  • Словом, кожен жест, кожен рух видають у ньому злодія. Але незабаром той чоловік став скопувати землю в долині і знайшов свою сокиру. На другий же день подивився він на сина сусіда: ні жестом, ні рухом не схожий той на злодія »

 Висновки. 
Процес подолання конфліктів можна розбити на кілька стадій: 

 Перше, що зробить користь, коли проблема назріла, це спокій .

Другий момент – аналіз ситуації без мінливості .

Третім важливим пунктом є відкритий діалог між конфліктуючими сторонами, вміння вислухати співрозмовника, спокійно викласти свій погляд на проблему конфлікту.

Четверте, що допоможе прийти до потрібного конструктивному підсумку – виявлення спільної мети , способів вирішення проблеми, що дозволяють до цієї мети прийти.

Останнім, п’ятим пунктом стануть висновки , які допоможуть уникнути помилок спілкування і взаємодії в майбутньому.

Отже, що ж таке конфлікт? Добро чи зло? Відповіді на ці питання криються в способі рішення напружених ситуацій. Відсутність конфліктів в школі – явище практично неможливе . І вирішувати їх все одно доведеться.

 

Конструктивне рішення тягне за собою довірчі відносини і світ в класі, деструктивне – збирає образи і роздратування. Зупинитися і подумати в той момент, коли нахлинуло роздратування і гнів – важливий момент у виборі свого шляху вирішення конфліктних ситуацій.
І наостанок, не забувайте, що до кожного потрібно відноситись так, як хочеш, щоб відносились до тебе.
- Станемо в коло, візьмемось за руки і уявімо як ми передаємо один одному найкращі побажання, тепло свого серця, добру енергію в простір, нехай вона дістанеться ще й іншим людям, зробить їх більш доброзичливими одне до одного…

1

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
1058
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку