Конкурс Ерудитів для учнів 4 класу

Про матеріал

Позакласний захід допоможе закріпити знання дітей здобуті на уроках математики, вправляти у вмінні використовувати ці знання на практиці, розвивати швидкі обчислювальні навички, пам'ять , увагу, кмітливість, логічне мислення, виховувати прагнення до перемоги.

Перегляд файлу

Тема: Конкурс Ерудитів

Мета: закріпити знання дітей здобуті на уроках математики, вправляти у вмінні використовувати ці знання на практиці, розвивати швидкі обчислювальні навички, пам’ять , увагу, кмітливість, логічне мислення, виховувати прагнення до перемоги.

Обладнання: картки для учасників з числами, картки з рівностями, картки з завданнями «Знайти частину», картки «Хто швидше з’єднає стрілками числа»; таблиця «Знайти маршрут», картки «Знайди пару».

Хід заходу

Вчитель: Сьогодні у нас відбудеться конкурс Ерудитів, знавців математики. Ви побуваєте в чудовому і цікавому світі чисел. Продемонструєте свої  знання і вміння. Мені хочеться щоб серед усіх учасників панувала досконалість і злагодженість. А сьогодні в нашому конкурсі приймають участь…(представлення учасників). А зараз ми послухаємо ваших товаришів.

1 учень. Сьогодні будем, друзі, з вами

Царицю всіх наук вітать,

Так можем гордо і поправу

Ми математику назвать

2 учень. А мені математика – мука,

В ній немає жодної краси.

Це важка, нецікава, наука.

В ній лиш символи і формул ліси.

3 учень. Зрозумій, ти неправий, мій друже,

Не по тому шляху ти пішов!

Із задачами, певне, не дружиш

То й поезії в них не знайшов!

4 учень. Будеш, друже, трудитись сумлінно,

У навчанні уникнеш невдач

І розв’яжеш на «десять» і «дванадцять».

Не десяток, а сотні задач.

5 учень. Глибина і абстракції сила,

Підрахунок в задачі стрункий,

Строга логіка, виклад красивий.

Математиків ваблять віки.

6 учень. Проникаючі в зоряні далі.

В таємниці земної кори,

Математика всіх закликає

Ти міркуй, фантазуй і твори!

Оцінювати вашу роботу буде наше почесне журі.(представлення журі учні 4 класу)

- Отже ми сьогодні розберемося хто з учнів не помиляється в своїх судженнях. Ви переконаєтеся, що математика не лише строга, а й дуже цікава, захоплююча наука.

Завдання 1. Розминка

Ваше завдання правильно і швидко відповісти на запитання. За кожну правильну відповідь ви отримуєте 1 бал. Хто з учасників знає відповідь піднімає сигнальну картку.

Запитання для розминки.

  1. Півень стоячи на одній нозі важить 2кг. Скільки він важить стоячи на двох ногах?
  2. На столі стояло три кухлі з молоком. Кіт випив один кухоль. Скільки кухлів залишилося на столі?
  3. П’ять, п’ятнадцять, без двох двадцять, семеро, троє ще й малих двоє. Скільки всіх?
  4. В одній сім’ї двоє батьків і двоє синів. Скільки це осіб?
  5. В одній сім’ї п’ятеро синів і в кожного по сестрі. Скільки дітей у сім’ї?
  6. Чи можна стверджувати, що коли о 12.00 іде дощ, то через 36год буде сонячно?
  7. .Кравець має 18 м сукна і щодня відрізає від нього 3м. Якого дня він відріже останній відріз?
  8. Горіло п’ять свічок, дві з них згасли. Скільки свічок залишилося?
  9. Одне яйце варять 4хв. За скільки хвилин можна зварити п’ять яєць?
  10. Чи може дощ йти два дні підряд?
  11. Чоловік ішов до станції на зустріч йому дві бабу, кожна з яких несла два кошики. В кожному кошику було два кролі. Скільки людей ішло до станції?
  12. Цеглина важить 1,5кг і ще пів цеглини. Яка маса цеглини?
  13. На уроці фізкультури учні стали в один ряд на відстані 1м один в одного. Увесь ряд був завдовжки 25м. скільки було учнів?
  14. У будинку чотири кімнати. З однієї кімнати зробили дві. Скільки стало кімнат у будинку?
  15.  Десяти руках?
  16. За шоколадку заплатили 6грн. та ще половину її вартості.  Яка ціна шоколадки?
  17. Водій автомобіля має дві сестри, але вони не мають брата. Як таке може бути?
  18. Журналіст виїхав у відрядження 24 жовтня, а повернувся 31 жовтня. Скільки днів журналіст був у відрядженні?
  19. Пиріг розрізали на три частини. Скільки розрізів зробили?
  20. Пара коней пробігла 50км. Скільки кілометрів пробіг один кінь?
  21. Ти і я, та ми з тобою. Скільки нас усього?
  22. У морі плавало 9 пароплавів, 2 пароплави причалили до пристані. Скільки пароплавів у морі?
  23. У кімнаті 4 кути. У кожному куті сидить кішка. Напроти кожної кішки – 3 кішки. Скільки котів у кімнаті?
  24. Тварина має 2 праві ноги, 2 ліві ноги, 2 попереду, 2 ноги позаду. Скільки ніг має тварина?
  25. Скільки лап у двох ведмедиків?
  26. У вазі 7 тюльпанів і 3 нарциси. Скільки тюльпанів у вазі?
  27. Скільки горіхів у порожньому стакані?
  28. 4 мишки гризли скоринку хліба. Підкралася мишка і зловила одну мишку. Скільки мишок залишилося гризти хліб?
  29. Кожен з двох братів намалював по 2 малюнки для дідуся. Скільки малюнків одержав дідусь?
  30. Один ослик ніс 10кг вати, а другий 10кг цукру. У кого вантаж важчий?

 

Вчитель: Давайте проведемо гру «Весела лічба».

Учасники по черзі називають числа від 1 до 40, але замість чисел, які діляться на 3 називають своє ім’я. хто допустив помилку вибуває з гри.

Вчитель: А зараз перевіримо, які ви кмітливі і винахідливі.

Завдання 2. Розставте знаки так щоб рівності були правильними (однакове для всіх оцінюється швидкість і правильність).

а) 2 6 3 4 5 8 = 12;   б) 9 8 1 3 5 2 = 12.

Вчитель: А зараз перевіримо, як ви вмієте розкладати числа на розрядні доданки.

Завдання 3: Розкласти числа на суму розрядних доданків.

Одне число для кожного учасника

507430   35703   302670

62901    401014  75607

Завдання 4: Знайти частину (одне завдання для двох учасників)

від 1ц;  від 1кг;  від 1год.

від 1кг;  від 1км;  від 1год.

від 1т;  від 1ц;  від 1год.

Вчитель: А поки журі підраховує бали за попередні конкурси я оголошу правила наступного.

Я сподіваюсь що наступне завдання дасть змогу проявити навички швидкого обчислення

Завдання 5: Хто швидше з’єднає стрілочками числа з відповідями (картки для всіх учнів)


Хто швидше?

Х

5

4

8

6

9

3

7

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 6: Назвіть відповіді прикладів.

Вчитель: Хто готовий відповісти піднімає сигнальну картку.

19 + 39   25 + 35   53 + 17

19 + 41   25 + 40   53 + 27

19 + 43   25 + 50   53 + 37

Потрібно зробити обчислення якнайшвидше. Яка тут спостерігається закономірність?

/Слово журі/

Завдання 7: Вкажи маршрут (таблиця)

Запиши маршрут літака розставивши відповіді в порядку зростання.

Вчитель: Завдання виконують учасники, але вболівальники можуть принести бал своєму фавориту, якщо він допустить помилку. Тому не вагайтеся, а також обчислюйте приклади


 

сканирование0018.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 8: Знайди пару.

Вчитель: Хто не полюбляє гратися з повітряними кульками, мабуть жодне свято не проходить без прикрашання ними зали. Тож зараз і ви спробуєте прикрасити наш конкурс підібравши пари.

Знайди пару (картки)

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Отже наше журі підбиває підсумки і вже зараз ми дізнаємося хто переможець нашого конкурсу Ерудитів.

/слово журі/

Вчитель: Я сподіваюся що після нашого конкурсу ви продовжите з такою ж наполегливістю і цікавістю вивчати математику.

(Виступ журі. Нагородження переможців).

docx
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
5133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку