Позакласний захід допоможе закріпити знання дітей здобуті на уроках математики, вправляти у вмінні використовувати ці знання на практиці, розвивати швидкі обчислювальні навички, пам'ять , увагу, кмітливість, логічне мислення, виховувати прагнення до перемоги.
Тема: Конкурс Ерудитів
Мета: закріпити знання дітей здобуті на уроках математики, вправляти у вмінні використовувати ці знання на практиці, розвивати швидкі обчислювальні навички, пам’ять , увагу, кмітливість, логічне мислення, виховувати прагнення до перемоги.
Обладнання: картки для учасників з числами, картки з рівностями, картки з завданнями «Знайти частину», картки «Хто швидше з’єднає стрілками числа»; таблиця «Знайти маршрут», картки «Знайди пару».
Хід заходу
Вчитель: Сьогодні у нас відбудеться конкурс Ерудитів, знавців математики. Ви побуваєте в чудовому і цікавому світі чисел. Продемонструєте свої знання і вміння. Мені хочеться щоб серед усіх учасників панувала досконалість і злагодженість. А сьогодні в нашому конкурсі приймають участь…(представлення учасників). А зараз ми послухаємо ваших товаришів.
1 учень. Сьогодні будем, друзі, з вами
Царицю всіх наук вітать,
Так можем гордо і поправу
Ми математику назвать
2 учень. А мені математика – мука,
В ній немає жодної краси.
Це важка, нецікава, наука.
В ній лиш символи і формул ліси.
3 учень. Зрозумій, ти неправий, мій друже,
Не по тому шляху ти пішов!
Із задачами, певне, не дружиш –
То й поезії в них не знайшов!
4 учень. Будеш, друже, трудитись сумлінно,
У навчанні уникнеш невдач
І розв’яжеш на «десять» і «дванадцять».
Не десяток, а сотні задач.
5 учень. Глибина і абстракції сила,
Підрахунок в задачі стрункий,
Строга логіка, виклад красивий.
Математиків ваблять віки.
6 учень. Проникаючі в зоряні далі.
В таємниці земної кори,
Математика всіх закликає
Ти міркуй, фантазуй і твори!
Оцінювати вашу роботу буде наше почесне журі.(представлення журі учні 4 класу)
- Отже ми сьогодні розберемося хто з учнів не помиляється в своїх судженнях. Ви переконаєтеся, що математика не лише строга, а й дуже цікава, захоплююча наука.
Завдання 1. Розминка
Ваше завдання правильно і швидко відповісти на запитання. За кожну правильну відповідь ви отримуєте 1 бал. Хто з учасників знає відповідь піднімає сигнальну картку.
Запитання для розминки.
Вчитель: Давайте проведемо гру «Весела лічба».
Учасники по черзі називають числа від 1 до 40, але замість чисел, які діляться на 3 називають своє ім’я. хто допустив помилку вибуває з гри.
Вчитель: А зараз перевіримо, які ви кмітливі і винахідливі.
Завдання 2. Розставте знаки так щоб рівності були правильними (однакове для всіх оцінюється швидкість і правильність).
а) 2 6 3 4 5 8 = 12; б) 9 8 1 3 5 2 = 12.
Вчитель: А зараз перевіримо, як ви вмієте розкладати числа на розрядні доданки.
Завдання 3: Розкласти числа на суму розрядних доданків.
Одне число для кожного учасника
507430 35703 302670
62901 401014 75607
Завдання 4: Знайти частину (одне завдання для двох учасників)
від 1ц; від 1кг; від 1год.
від 1кг; від 1км; від 1год.
від 1т; від 1ц; від 1год.
Вчитель: А поки журі підраховує бали за попередні конкурси я оголошу правила наступного.
Я сподіваюсь що наступне завдання дасть змогу проявити навички швидкого обчислення
Завдання 5: Хто швидше з’єднає стрілочками числа з відповідями (картки для всіх учнів)
Хто швидше?
Х |
5 |
4 |
8 |
6 |
9 |
3 |
7 |
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 6: Назвіть відповіді прикладів.
Вчитель: Хто готовий відповісти піднімає сигнальну картку.
19 + 39 25 + 35 53 + 17
19 + 41 25 + 40 53 + 27
19 + 43 25 + 50 53 + 37
Потрібно зробити обчислення якнайшвидше. Яка тут спостерігається закономірність?
/Слово журі/
Завдання 7: Вкажи маршрут (таблиця)
Запиши маршрут літака розставивши відповіді в порядку зростання.
Вчитель: Завдання виконують учасники, але вболівальники можуть принести бал своєму фавориту, якщо він допустить помилку. Тому не вагайтеся, а також обчислюйте приклади
Завдання 8: Знайди пару.
Вчитель: Хто не полюбляє гратися з повітряними кульками, мабуть жодне свято не проходить без прикрашання ними зали. Тож зараз і ви спробуєте прикрасити наш конкурс підібравши пари.
Знайди пару (картки)
Вчитель: Отже наше журі підбиває підсумки і вже зараз ми дізнаємося хто переможець нашого конкурсу Ерудитів.
/слово журі/
Вчитель: Я сподіваюся що після нашого конкурсу ви продовжите з такою ж наполегливістю і цікавістю вивчати математику.
(Виступ журі. Нагородження переможців).