Конспект уроку "Порівняння дробів з однаковими знаменниками та дробів з однаковими чисельниками" за педагогічною технологією "Росток", 4 клас

Про матеріал

Конспект уроку математики для вчителів, які працюють за педагогічною технологією "Росток". Проведення уроку за даним конспектом сприяє формуванню в учнів ключових компетентностей: уміння вчитися (планувати свої дії, доводити роботу до кінця); соціальної (підтримувати взаємини з іншими, вміти вислухати думку однокласників, співпрацювати у парах); математичної грамотності (уміння застосовувати здобуті математичні знання для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності); екологічної грамотності (уміння розумно користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя);

Перегляд файлу

Математика

(за педагогічною технологією «Росток»)

                                                                                      Степаненко В. А.

Тема: Порівняння дробів з однаковими знаменниками та дробів з однаковими чисельниками

Мета:

  • навчити порівнювати дроби з однаковими знаменниками і дроби з однаковими чисельниками;
  • розвивати вміння розв’язувати рівняння; обчислювати значення числових виразів;
  • формувати в учнів ключові компетентності: уміння вчитися (планувати свої дії, доводити роботу до кінця) ; соціальну (підтримувати взаємини з іншими; вміти вислухати думку однокласників; співпрацювати  у парах); математичну грамотність (уміння застосовувати здобуті математичні знання для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності); екологічну грамотність та здорове життя (уміння розумно користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя);
  • розвивати здібності розкривати важливість математичних термінів, взаємодію мовних, смислових, слухових та зорових механізмів;
  • сприяти вихованню в учнів інформаційної культури, підтримувати інтерес до навчання та стимулювати пізнавальну діяльність, логічне мислення, здатність до самовизначення, самореалізації;
  • розвивати увагу, пам'ять, мову, пізнавальну активність.

 

                                      Хід уроку

І. Організація учнів до роботи на уроці.

Вчитель:

Встаньте дітки всі рівненько,

посміхніться всі гарненько,

посміхніться всі до мене,

посміхніться і до себе,

посміхніться до гостей,

привітайтесь:

  •           Добрий день! (діти)

Хвилинка психологічного налаштування 

- А тепер візьміться за руки, подивіться на сусіда справа, на сусіда зліва і подаруйте найчарівнішу посмішку. Саме з неї починається налаштування на успішне навчальне заняття. А яким буде наше заняття? За вашими посмішками сподіваюсь, що плідне, цікаве… А ви відчуваєте, як у ваших долоньках з’явилось тепло, це маленьке сонечко від ваших сердець зігріває їх теплом. У когось ручка була холодною і швидко зігрілася від руки сусіда. Ви відчуваєте тепло долонь, радість від ваших чарівних посмішок. Ми разом – велике сонечко, воно не спалює, а ніжно зігріває наші душі, поблискуючи радісними іскорками в ваших очах. Ми – єдине ціле. Ми будемо дружити, цінити і поважати один одного, радіти за успіхи своїх однокласників, разом будемо переживати і співчувати, разом будемо долати невдачі та перепони, допомагати один одному. Тільки в єдності нас ніхто не подолає, ми все зможемо, всього досягнемо.

Вітаю вас на уроці обдуманості розуму й уваги. Спочатку сідають дівчата – краса нашого класу, а потім сила і мужність – хлопчики.

Вправа «Криголам»

 

Під час проведення нашого заняття спробуємо бути: у - …

                                                                                        р - …

                                                                                        о - …

                                                                                        к - …

«Математика – наука молодих. Інакше й не може бути.                                                                              Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості»                                 

                                                                                                        Н. Вінер    

Ми вивчаєм дріб звичайний.
Фантазуєм надзвичайно
Куди погляд не впаде –

Загадкове щось знайде.

 

Інформаційна хвилинка

-Під час проведення навчальних занять ми з вами неодноразово зустрічались

 з історією та традицією Давньої Греції.

 

Запис дробів за допомогою чисельника й знаменника з’явилась в Давній Греції, тільки греки знаменник записували вгорі, а чисельник – унизу.

Дроби в звичному для нас вигляді вперше стали записувати індуси біля 1500 років потому, але вони не використовували риску між чисельником й знаменником. Риска дробу стала загальновживаною лише з XVI ст.

 

ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань та практичного досвіду учнів.

 

  1. Усне опитування. Розумова розминка

(учні називають вивчені правила по темі «Дроби»)

 

Що ми називаємо дробами?

Що позначає запис ?

Як порівняти кількість часток?

Як знайти частку числа?

Що ми називаємо 1 відсотком від числа?

Як знайти 1% від числа?

Як знайти число за часткою?

Що ми називаємо чисельником дробу?

Що ми називаємо знаменником дробу?

 

 

  1. Перевірка домашнього завдання.

Учні коментують розв’язання задачі на знаходження вартості, ціни, кількості (за таблицею). Повторення формул обчислення вартості, ціни, кількості товару.

 

  1. Обчислення значення числового виразу, встановлення порядку виконання математичних дій

(1000:25+20):15+(56:2+72):20 – (48-48):3

 

  1. Розв’язання рівняння.

(один з учнів виконує з коментуванням;  два учні працюють самостійно біля дошки; інші – виконують самостійно у зошитах)

(15 - х : 60) * 30 = 270

(15 - х : 60) = 270:30

15 - х : 60 = 9

х : 60 = 15 – 9

х : 60 = 6

х = 6 * 60

х = 360

15 – 360 : 60 * 30 = 270

270 = 270

 

180 : (х –15) + 11 = 20

180 : (х –15) = 20 – 11

180 : (х –15) = 9

х –15 = 180 : 9

х –15 = 20

х = 20 + 15

х = 35

180 : (35 –15) + 11 = 20

20 = 20

 

78 * (140 - х) = 8112

140 - х = 8112 : 78

140 - х = 104

х = 140 – 104

х = 36

78 * (140 – 36) = 8112

8112 = 8112

 

  1. Усні обчислення.

Гра «Математична ромашка»

Знайти 1% від чисел 400, 800, 1000, 500

Знайти половину від числа 40, 80, 100, 400, 1000

  1. Гра «Влуч у ціль»

дм – це;

кг – це;

хв – це;

тижня – це.

 

У Незнайка було 2 цілих яблука, 8 половинок і 12 четвертинок.

Скільки всього яблук було у Незнайка?

Інформаційна хвилинка (повідомлення вчителя)

Англійці кажуть: їжте одне яблуко в день і вам не потрібні будуть лікарі. Дієтологи радять їсти мінімум два яблука в день – вранці для краси, а ввечері для здоров’я. Користь яблук для здоров’я людини дійсно велика. Найцінніше в цьому плоді - те, чим зазвичай нехтують, тобто серцевина і шкірка, які містять пектин, який сприяє очищенню організму від токсичних речовин.

Виключи зайве слово:

АУМХ, КАУПВ, ОРМАК, ДЕЬЛНІФ

Інформаційна хвилинка

(повідомлення учнями цікавої інформації про дельфінів)

 Немає жодних сумнівів, що дельфіни є одними з найцікавіших водних тварин. Їх легко впізнати і ви, ймовірно, вже знаєте, що вони дуже розумні. Тим не менш, існує дуже багато цікавих фактів про дельфінів, яких ви можете не знати.

• Існують 32 види морських дельфінів і чотири типи річкових.
 Дельфін єдиний ссавець, який народжується вперед хвостом.
 Самки дельфінів надають допомогу іншій самці при важких пологах. Решта дельфінів будуть плавати навколо для захисту породіллі.
 Акули бояться дельфінів, оскільки останні здатні їх убити.

 Деякі види дельфінів можуть затримувати дихання на 30 хвилин.

 Молоді дельфіни залишаються з матір'ю протягом 2 або 3 років.
 Хоча більшість диких тварин уникають контактів з людьми, дикі дельфіни люблять пограти і поспілкуватися з людиною, особливо з дітьми.

 

Хвилинка психологічного розвантаження (дельфінотерапія)

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

      Осмислення зв’язків і відношень між дробами.

  1. Постановка пізнавального (проблемного) завдання, мотивація навчальної діяльності.

Побудуйте квадрат зі стороною 4 см.  Поділіть його на 4 рівні частини.

Скількома способами це можна зробити?                                                           

Чому дорівнює (у сантиметрах) площа кожної з одержаних частин?

Повторення формули площі прямокутника.

  1. Повторення вивченого про чисельник та знаменник дробів.
  2. Виконання практичного завдання:

Записати дроби.

Назвати неправильні дроби.

Назвати правильні дроби зі знаменником 8.

  1. Пояснення вчителя(на прикладі слайда з бананами)
  2. Робота з числовим променем (завдання 1, ст. 26)

Позначити на числовому промені дроби:

 

; ; ;

 

 

Порівняння  дробів:

; ; ;

Який висновок ми можемо зробити?

(за слайдом з будинками у прямокутниках)

Із двох дробів з однаковими знаменниками більший той, у якого чисельник більший.

  1. Виконання завдання на закріплення вивченого правила

 (завдання 2, ст. 26)

*Розшифруй назви театральних вистав, розмістивши дроби у порядку збільшення:

т р а г е д і я

Інформація для учнів:

Трагедія – драматичний твір, який відзначається гостротою та не примиренністю конфлікту й закінчується найчастіше тим, що герой гине.

*Розшифруй  назви театральних вистав, розмістивши дроби у порядку зменшення:

к  о   м   е   д    і     я

Інформація для учнів:

Комедія – драматичний твір з веселим, смішним або сатиричним сюжетом.

- Яка з театральних вистав до вподоби вам?

 

  1. Пояснення вчителя (за слайдом з шоколадками)
  2. Робота з числовим променем (завдання 3, ст.26)

Позначити на числовому промені дроби:

; ; ;

 

Порівняння дробів:

Який висновок ми можемо зробити?

(за слайдом з будинками у прямокутниках)

Із двох дробів з однаковими чисельниками більший той у якого знаменник менший.

  1. Виконання завдання  на закріплення вивченого правила

    (завдання 4, ст.27)

*Розшифруй імена богинь – покровительок комедії і трагедії в грецькій міфології, розмістивши дроби у порядку збільшення

Т    а   л    і    я

Інформація для учнів:

Талія – богиня комедії та легкої поезії (часто зображується з комічною маскою у руці).

* Розшифруй імена богинь – покровительок комедії і трагедії в грецькій міфології, розмістивши дроби у порядку зменшення

М  е  л  ь  п  о  м  е  н  а

Інформація для учнів:

Мельпомена – богиня трагедії, зображується у вигляді жінки з пов’язкою на голові з трагічною маскою та палицею в руках (символ покарання людини).

  1.  Розв’язання задачі 8, ст. 27

 

IV. Підсумок уроку

  1. Виконання вправи на закріплення (за слайдами)
  2. Гра «Ти  - мені , я – тобі» (гра з кубом)

Як порівняти дроби з однаковими знаменниками?

Як порівняти дроби з однаковими чисельниками?

Як знайти відсоток від числа?

Порівняй дроби:   ;  

Порівняй дроби:   ;  

  1. Які висновки ми можемо зробити?
  2. Рефлексія

Чи справдились ваші очікування?

Що, на вашу думку, ви вмієте робити добре?

Що б хотіли знати краще?

Над чим ще слід попрацювати, щоб мати міцні знання та високі оцінки розрахунково-фінансового відділу?

Розташуй дроби в порядку зменшення й розшифруй

                                     О   !     о   т   е   у   м  л и  д   ь

Ти – молодець!

  1. Домашнє завдання:
  • повторити правило порівняння дробів (за довідником),
  • задача 10, ст. 11;
  • завдання за карткою.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Корнєва Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Турта Олександра Антонівна
    Дякую автору. Творчих злетів!.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
3869
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку